Detenen a l’home que va colpejar a una dona de 87 anys, per a robar-li la bossa a Callosa de Segura

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Múrcia a un home de 38 anys d’edat, de nacionalitat colombiana, com a presumpte 
autor d’un robatori amb violència i intimidació, un delicte de falsedat documental i un delicte d’usurpació d’estat civil. L’home, que va seguir a la dona durant 700 metres pels carrers de Callosa de Segura (Alacant), la va espentar i li va arrabassar la seua bossa, que contenia 6.000 euros.

 

Segons han informat fonts de l’institut Armat, el passat dia 27 de juliol, una senyora de 87 anys va traure 6.000 euros d’una entitat bancària situada en el centre urbà de Callosa de Segura. Posteriorment, i després de prendre un café amb la seua neta i una amiga, va continuar cap al seu 
domicili, ajudada pel seu caminador. Instants abans d’entrar, va ser abordada per un home que la va distraure amb la intenció de sostraure-li la bossa.

 

Quan es va adonar del que estava ocorrent, va haver-hi un forcejament entre víctima i autor que va acabar amb ella tendida en el sòl, amb diverses ferides, mentre que l’home va aconseguir fugir amb els 6.000 euros. A conseqüència de la caiguda, la 
víctima va haver de ser assistida a l’hospital, per una contusió frontal dreta i cervicàlgia posttraumàtica.

 

 

Agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Callosa de Segura, es van interessar per l’estat de salut de la víctima, alhora que li van sol·licitar totes les dades que aportar amb la finalitat d’elaborar un perfil criminal i delimitar el seu radi d’acció. 

El relat complet del succeït va ser que, a plena llum del dia i per les vies principals del municipi, l’autor li havia seguit des del mateix moment en el qual va eixir del banc, a pas lent perquè ella caminava amb caminador, i per a dissimular va comprar una barra de pa que es va posar sota el braç. 

 

Usava identitats i documentació falsificada

Els investigadors van esbrinar que aquest home havia arribat fins a Callosa en un vehicle, al qual una setmana després, mentre vigilaven la zona on havien ocorregut els fets van tornar a veure. Després de fer-li un seguiment sigil·lós durant diversos quilòmetres, el van interceptar a Múrcia, on es va desenvolupar la detenció. 

 

Després del registre dels seus efectes, es va confirmar que aquest individu usava identitats i documentació falsificada, fent-se passar per ciutadà de diferents països sud-americans. Un total de huit identitats diferents a aquest efecte d’encobrir la vertadera.

 

L‘home va acabar detingut com a presumpte autor dels delictes de robatori amb violència i intimidació, falsedat documental i usurpació d’estat civil. El detingut, una vegada posat a disposició judicial dels Jutjats de Guàrdia de Múrcia, lloc on es va produir la detenció, es va decretar el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.
FILMOTECA D'ESTIU