Detenen a l’home que va colpejar a una dona de 87 anys, per a robar-li la bossa a Callosa de Segura

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Múrcia a un home de 38 anys d’edat, de nacionalitat colombiana, com a presumpte 
autor d’un robatori amb violència i intimidació, un delicte de falsedat documental i un delicte d’usurpació d’estat civil. L’home, que va seguir a la dona durant 700 metres pels carrers de Callosa de Segura (Alacant), la va espentar i li va arrabassar la seua bossa, que contenia 6.000 euros.

 

Segons han informat fonts de l’institut Armat, el passat dia 27 de juliol, una senyora de 87 anys va traure 6.000 euros d’una entitat bancària situada en el centre urbà de Callosa de Segura. Posteriorment, i després de prendre un café amb la seua neta i una amiga, va continuar cap al seu 
domicili, ajudada pel seu caminador. Instants abans d’entrar, va ser abordada per un home que la va distraure amb la intenció de sostraure-li la bossa.

 

Quan es va adonar del que estava ocorrent, va haver-hi un forcejament entre víctima i autor que va acabar amb ella tendida en el sòl, amb diverses ferides, mentre que l’home va aconseguir fugir amb els 6.000 euros. A conseqüència de la caiguda, la 
víctima va haver de ser assistida a l’hospital, per una contusió frontal dreta i cervicàlgia posttraumàtica.

 

 

Agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Callosa de Segura, es van interessar per l’estat de salut de la víctima, alhora que li van sol·licitar totes les dades que aportar amb la finalitat d’elaborar un perfil criminal i delimitar el seu radi d’acció. 

El relat complet del succeït va ser que, a plena llum del dia i per les vies principals del municipi, l’autor li havia seguit des del mateix moment en el qual va eixir del banc, a pas lent perquè ella caminava amb caminador, i per a dissimular va comprar una barra de pa que es va posar sota el braç. 

 

Usava identitats i documentació falsificada

Els investigadors van esbrinar que aquest home havia arribat fins a Callosa en un vehicle, al qual una setmana després, mentre vigilaven la zona on havien ocorregut els fets van tornar a veure. Després de fer-li un seguiment sigil·lós durant diversos quilòmetres, el van interceptar a Múrcia, on es va desenvolupar la detenció. 

 

Després del registre dels seus efectes, es va confirmar que aquest individu usava identitats i documentació falsificada, fent-se passar per ciutadà de diferents països sud-americans. Un total de huit identitats diferents a aquest efecte d’encobrir la vertadera.

 

L‘home va acabar detingut com a presumpte autor dels delictes de robatori amb violència i intimidació, falsedat documental i usurpació d’estat civil. El detingut, una vegada posat a disposició judicial dels Jutjats de Guàrdia de Múrcia, lloc on es va produir la detenció, es va decretar el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.

Les ajudes per emergències catastròfiques arriben a 211 zones de catorze comunitats

El Govern espanyol ha declarat zones afectades per emergències de protecció civil 211 episodis catastròfics en catorze comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, majoritàriament per incendis forestals, i obri així la porta a un ampli paquet d’ajudes.

Els treballadors afectats pels incendis podran cobrar una ajuda fins a quatre mesos

El Govern central ha aprovat una nova prestació extraordinària del SEPE per a treballadors afectats pels incendis forestals, que cobrirà el 70 % de la base reguladora i es podrà percebre fins a quatre mesos.

Alacant tanca el pressupost de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions

L'Ajuntament d'Alacant ha tancat l'exercici pressupostari de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions i un remanent de tresoreria de 176,8 milions, segons l'informe de la Intervenció General. El govern local del PP destaca que es complixen les tres regles fiscals: estabilitat pressupostària, regla de gasto i límit de deute públic.

Els embassaments del Xúquer baixen al 59,7% i els del Segura al 55,8% després d’una setmana més seca

Els embassaments del Xúquer han perdut 31 hm³ i baixen al 59,7% de capacitat, mentres que els del Segura resten 7 hm³ i se situen en el 55,8%. La reserva hídrica espanyola global ha retrocedit fins al 71,3% esta setmana d’estiu.

La gira wagneriana de Bayreuth farà parada a València este setembre

La bisneta de Richard Wagner qualifica d’excepcional la gira de l’Orquestra del Festival de Bayreuth per Espanya, que passarà per Barcelona, Santander, Sevilla, Madrid i culminarà al Palau de la Música de València el 6 de setembre, amb Pablo Heras-Casado al front.

Hisenda ajorna a setembre el Consell de Política Fiscal i Financera

El Ministeri d'Hisenda ha acceptat la petició de diverses comunitats del PP i ha ajornat fins al 4 de setembre el Consell de Política Fiscal i Financera previst per a esta setmana, dedicat a la reforma del sistema de finançament autonòmic.

La Guàrdia Civil blinda els pobles desallotjats de la Vall d’Uixó davant possibles robatoris

La Guàrdia Civil de Castelló ha reforçat les patrulles de seguretat en les zones desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó per evitar robatoris o pillatges i transmetre tranquil·litat als veïns.
FILMOTECA D'ESTIU