10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Detenen a l’home que va colpejar a una dona de 87 anys, per a robar-li la bossa a Callosa de Segura

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Múrcia a un home de 38 anys d’edat, de nacionalitat colombiana, com a presumpte 
autor d’un robatori amb violència i intimidació, un delicte de falsedat documental i un delicte d’usurpació d’estat civil. L’home, que va seguir a la dona durant 700 metres pels carrers de Callosa de Segura (Alacant), la va espentar i li va arrabassar la seua bossa, que contenia 6.000 euros.

 

Segons han informat fonts de l’institut Armat, el passat dia 27 de juliol, una senyora de 87 anys va traure 6.000 euros d’una entitat bancària situada en el centre urbà de Callosa de Segura. Posteriorment, i després de prendre un café amb la seua neta i una amiga, va continuar cap al seu 
domicili, ajudada pel seu caminador. Instants abans d’entrar, va ser abordada per un home que la va distraure amb la intenció de sostraure-li la bossa.

 

Quan es va adonar del que estava ocorrent, va haver-hi un forcejament entre víctima i autor que va acabar amb ella tendida en el sòl, amb diverses ferides, mentre que l’home va aconseguir fugir amb els 6.000 euros. A conseqüència de la caiguda, la 
víctima va haver de ser assistida a l’hospital, per una contusió frontal dreta i cervicàlgia posttraumàtica.

 

 

Agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Callosa de Segura, es van interessar per l’estat de salut de la víctima, alhora que li van sol·licitar totes les dades que aportar amb la finalitat d’elaborar un perfil criminal i delimitar el seu radi d’acció. 

El relat complet del succeït va ser que, a plena llum del dia i per les vies principals del municipi, l’autor li havia seguit des del mateix moment en el qual va eixir del banc, a pas lent perquè ella caminava amb caminador, i per a dissimular va comprar una barra de pa que es va posar sota el braç. 

 

Usava identitats i documentació falsificada

Els investigadors van esbrinar que aquest home havia arribat fins a Callosa en un vehicle, al qual una setmana després, mentre vigilaven la zona on havien ocorregut els fets van tornar a veure. Després de fer-li un seguiment sigil·lós durant diversos quilòmetres, el van interceptar a Múrcia, on es va desenvolupar la detenció. 

 

Després del registre dels seus efectes, es va confirmar que aquest individu usava identitats i documentació falsificada, fent-se passar per ciutadà de diferents països sud-americans. Un total de huit identitats diferents a aquest efecte d’encobrir la vertadera.

 

L‘home va acabar detingut com a presumpte autor dels delictes de robatori amb violència i intimidació, falsedat documental i usurpació d’estat civil. El detingut, una vegada posat a disposició judicial dels Jutjats de Guàrdia de Múrcia, lloc on es va produir la detenció, es va decretar el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.