Detingut per nombroses estafes relacionades amb el lloguer d’apartaments vacacionals

 

La Policia Nacional ha detingut en una localitat de la Comunitat Valenciana a un home de 67 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor de diversos delictes d’estafa.

El sospitós s’ocultava en un complex turístic de la Comunitat i s’estima que podria haver arribat a estafar a més de 300 persones per tot el territori nacional, cobrant reserves d’apartaments turístics inexistents. Les primeres denúncies de les quals es té coneixement daten de 2018. Hi ha un altre investigat que no ha sigut detingut perquè va ser citat pel Jutjat que entén dels fets.

Les investigacions es van iniciar a principis del mes de març, a través de la denúncia d’una víctima a la qual li havien estafat 500 euros en concepte de reserva d’un allotjament per a les seues vacances, adonant-se al temps de l’estafa.

Amb les primeres perquisicions dels investigadors es va aconseguir identificar als dos presumptes autors de l’estafa, adonant-se que un d’ells comptava amb nombrosos antecedents per fets similars, així com diferents reclamacions judicials d’esbrinament de parador per delictes d’estafa. També es va localitzar una plataforma d’afectats per estos fets.

Els agents van anar recopilant denúncies realitzades des de l’any 2018, arribant a creuar-se amb una altra investigació sobre la mateixa persona duta a terme per la comissaria de Retir de Madrid, moment en el qual s’uneixen les proves obtingudes, portant des d’aqueix moment una investigació conjunta.

Finalment, en l’actual mes de juliol, després de moltes investigacions, es va tindre coneixement que el principal sospitós de les estafes podria estar amagat en un complex turístic d’una localitat de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa es va establir un dispositiu policial que ha culminat amb la seua detenció.

També s’ha realitzat un registre del domicili en el qual s’ocultava, intervenint divers material i documentació, a més de diners en efectiu. Cal destacar que el sospitós, només entre els mesos de gener a juliol d’enguany, hauria obtingut de les estafes un benefici d’uns 35.000 euros.

L’altre investigat no ha sigut detingut, ja que va ser citat pel Jutjat que entén dels fets.

Modus operandi

 

A través de pàgines d’anuncis en Internet, l’ara detingut presumptament publicitava lloguers d’apartaments turístics inexistents, situats principalment en la Comunitat Valenciana, en localitats com Gandia, Calp o Dénia, amb fotografies d’anuncis reals que copiava d’altres conegudes plataformes.

Una vegada que la víctima s’interessava per un dels apartaments, acordarien el pagament d’un senyal, la majoria de les vegades inferior a 400 euros a fi d’evitar uns certs procediments judicials. Després de fer-se efectiva la reserva, pel que sembla, es perdia el contacte.

El sospitós hauria obert comptes bancaris en diverses entitats, fins i tot en un banc de Lituània, utilitzant la seua pròpia identitat o documentacions falses. En elles les víctimes realitzaven els pagaments i posteriorment el presumpte estafador extrauria els diners des de caixers automàtics.

 

Últimes notícies

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.