Detingut per nombroses estafes relacionades amb el lloguer d’apartaments vacacionals

 

La Policia Nacional ha detingut en una localitat de la Comunitat Valenciana a un home de 67 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor de diversos delictes d’estafa.

El sospitós s’ocultava en un complex turístic de la Comunitat i s’estima que podria haver arribat a estafar a més de 300 persones per tot el territori nacional, cobrant reserves d’apartaments turístics inexistents. Les primeres denúncies de les quals es té coneixement daten de 2018. Hi ha un altre investigat que no ha sigut detingut perquè va ser citat pel Jutjat que entén dels fets.

Les investigacions es van iniciar a principis del mes de març, a través de la denúncia d’una víctima a la qual li havien estafat 500 euros en concepte de reserva d’un allotjament per a les seues vacances, adonant-se al temps de l’estafa.

Amb les primeres perquisicions dels investigadors es va aconseguir identificar als dos presumptes autors de l’estafa, adonant-se que un d’ells comptava amb nombrosos antecedents per fets similars, així com diferents reclamacions judicials d’esbrinament de parador per delictes d’estafa. També es va localitzar una plataforma d’afectats per estos fets.

Els agents van anar recopilant denúncies realitzades des de l’any 2018, arribant a creuar-se amb una altra investigació sobre la mateixa persona duta a terme per la comissaria de Retir de Madrid, moment en el qual s’uneixen les proves obtingudes, portant des d’aqueix moment una investigació conjunta.

Finalment, en l’actual mes de juliol, després de moltes investigacions, es va tindre coneixement que el principal sospitós de les estafes podria estar amagat en un complex turístic d’una localitat de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa es va establir un dispositiu policial que ha culminat amb la seua detenció.

També s’ha realitzat un registre del domicili en el qual s’ocultava, intervenint divers material i documentació, a més de diners en efectiu. Cal destacar que el sospitós, només entre els mesos de gener a juliol d’enguany, hauria obtingut de les estafes un benefici d’uns 35.000 euros.

L’altre investigat no ha sigut detingut, ja que va ser citat pel Jutjat que entén dels fets.

Modus operandi

 

A través de pàgines d’anuncis en Internet, l’ara detingut presumptament publicitava lloguers d’apartaments turístics inexistents, situats principalment en la Comunitat Valenciana, en localitats com Gandia, Calp o Dénia, amb fotografies d’anuncis reals que copiava d’altres conegudes plataformes.

Una vegada que la víctima s’interessava per un dels apartaments, acordarien el pagament d’un senyal, la majoria de les vegades inferior a 400 euros a fi d’evitar uns certs procediments judicials. Després de fer-se efectiva la reserva, pel que sembla, es perdia el contacte.

El sospitós hauria obert comptes bancaris en diverses entitats, fins i tot en un banc de Lituània, utilitzant la seua pròpia identitat o documentacions falses. En elles les víctimes realitzaven els pagaments i posteriorment el presumpte estafador extrauria els diners des de caixers automàtics.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.

Detinguts dos promotors a Elx per estafar més de 163.000 euros en reformes sense executar

La Policia Nacional ha detingut a Elx a dos administradors d'una empresa de reformes després de cobrar més de 163.000 euros i executar menys del 18% de dos obres. Una de les vivendes va quedar sense sostre.

Manuel González guanya en Moto2 de Tailàndia per 0,099 s; Folgat tercer i García Dols evacuat

Manuel González ha aconseguit la seua primera victòria de la temporada en el GP de Tailàndia de Moto2 després d'un final resolt per 99 mil·lèsimes. Izan Guevara va ser segon i Daniel Holgado, tercer, en una carrera amb dos banderes roges i evacuació de Sergio García Dols.

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.