Detingut per nombroses estafes relacionades amb el lloguer d’apartaments vacacionals

 

La Policia Nacional ha detingut en una localitat de la Comunitat Valenciana a un home de 67 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor de diversos delictes d’estafa.

El sospitós s’ocultava en un complex turístic de la Comunitat i s’estima que podria haver arribat a estafar a més de 300 persones per tot el territori nacional, cobrant reserves d’apartaments turístics inexistents. Les primeres denúncies de les quals es té coneixement daten de 2018. Hi ha un altre investigat que no ha sigut detingut perquè va ser citat pel Jutjat que entén dels fets.

Les investigacions es van iniciar a principis del mes de març, a través de la denúncia d’una víctima a la qual li havien estafat 500 euros en concepte de reserva d’un allotjament per a les seues vacances, adonant-se al temps de l’estafa.

Amb les primeres perquisicions dels investigadors es va aconseguir identificar als dos presumptes autors de l’estafa, adonant-se que un d’ells comptava amb nombrosos antecedents per fets similars, així com diferents reclamacions judicials d’esbrinament de parador per delictes d’estafa. També es va localitzar una plataforma d’afectats per estos fets.

Els agents van anar recopilant denúncies realitzades des de l’any 2018, arribant a creuar-se amb una altra investigació sobre la mateixa persona duta a terme per la comissaria de Retir de Madrid, moment en el qual s’uneixen les proves obtingudes, portant des d’aqueix moment una investigació conjunta.

Finalment, en l’actual mes de juliol, després de moltes investigacions, es va tindre coneixement que el principal sospitós de les estafes podria estar amagat en un complex turístic d’una localitat de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa es va establir un dispositiu policial que ha culminat amb la seua detenció.

També s’ha realitzat un registre del domicili en el qual s’ocultava, intervenint divers material i documentació, a més de diners en efectiu. Cal destacar que el sospitós, només entre els mesos de gener a juliol d’enguany, hauria obtingut de les estafes un benefici d’uns 35.000 euros.

L’altre investigat no ha sigut detingut, ja que va ser citat pel Jutjat que entén dels fets.

Modus operandi

 

A través de pàgines d’anuncis en Internet, l’ara detingut presumptament publicitava lloguers d’apartaments turístics inexistents, situats principalment en la Comunitat Valenciana, en localitats com Gandia, Calp o Dénia, amb fotografies d’anuncis reals que copiava d’altres conegudes plataformes.

Una vegada que la víctima s’interessava per un dels apartaments, acordarien el pagament d’un senyal, la majoria de les vegades inferior a 400 euros a fi d’evitar uns certs procediments judicials. Després de fer-se efectiva la reserva, pel que sembla, es perdia el contacte.

El sospitós hauria obert comptes bancaris en diverses entitats, fins i tot en un banc de Lituània, utilitzant la seua pròpia identitat o documentacions falses. En elles les víctimes realitzaven els pagaments i posteriorment el presumpte estafador extrauria els diners des de caixers automàtics.

 

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU