Detingut per nombroses estafes relacionades amb el lloguer d’apartaments vacacionals

 

La Policia Nacional ha detingut en una localitat de la Comunitat Valenciana a un home de 67 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor de diversos delictes d’estafa.

El sospitós s’ocultava en un complex turístic de la Comunitat i s’estima que podria haver arribat a estafar a més de 300 persones per tot el territori nacional, cobrant reserves d’apartaments turístics inexistents. Les primeres denúncies de les quals es té coneixement daten de 2018. Hi ha un altre investigat que no ha sigut detingut perquè va ser citat pel Jutjat que entén dels fets.

Les investigacions es van iniciar a principis del mes de març, a través de la denúncia d’una víctima a la qual li havien estafat 500 euros en concepte de reserva d’un allotjament per a les seues vacances, adonant-se al temps de l’estafa.

Amb les primeres perquisicions dels investigadors es va aconseguir identificar als dos presumptes autors de l’estafa, adonant-se que un d’ells comptava amb nombrosos antecedents per fets similars, així com diferents reclamacions judicials d’esbrinament de parador per delictes d’estafa. També es va localitzar una plataforma d’afectats per estos fets.

Els agents van anar recopilant denúncies realitzades des de l’any 2018, arribant a creuar-se amb una altra investigació sobre la mateixa persona duta a terme per la comissaria de Retir de Madrid, moment en el qual s’uneixen les proves obtingudes, portant des d’aqueix moment una investigació conjunta.

Finalment, en l’actual mes de juliol, després de moltes investigacions, es va tindre coneixement que el principal sospitós de les estafes podria estar amagat en un complex turístic d’una localitat de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa es va establir un dispositiu policial que ha culminat amb la seua detenció.

També s’ha realitzat un registre del domicili en el qual s’ocultava, intervenint divers material i documentació, a més de diners en efectiu. Cal destacar que el sospitós, només entre els mesos de gener a juliol d’enguany, hauria obtingut de les estafes un benefici d’uns 35.000 euros.

L’altre investigat no ha sigut detingut, ja que va ser citat pel Jutjat que entén dels fets.

Modus operandi

 

A través de pàgines d’anuncis en Internet, l’ara detingut presumptament publicitava lloguers d’apartaments turístics inexistents, situats principalment en la Comunitat Valenciana, en localitats com Gandia, Calp o Dénia, amb fotografies d’anuncis reals que copiava d’altres conegudes plataformes.

Una vegada que la víctima s’interessava per un dels apartaments, acordarien el pagament d’un senyal, la majoria de les vegades inferior a 400 euros a fi d’evitar uns certs procediments judicials. Després de fer-se efectiva la reserva, pel que sembla, es perdia el contacte.

El sospitós hauria obert comptes bancaris en diverses entitats, fins i tot en un banc de Lituània, utilitzant la seua pròpia identitat o documentacions falses. En elles les víctimes realitzaven els pagaments i posteriorment el presumpte estafador extrauria els diners des de caixers automàtics.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més calor i risc de tempestes en l’inici de maig en la Comunitat Valenciana

La primera setmana completa de maig arriba a la Comunitat Valenciana amb un notable repunt de les màximes, fins a 27 graus en el centre, i risc de ruixats tempestuosos a l'interior.

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.