17.8 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Detingut per nombroses estafes relacionades amb el lloguer d’apartaments vacacionals

 

La Policia Nacional ha detingut en una localitat de la Comunitat Valenciana a un home de 67 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor de diversos delictes d’estafa.

El sospitós s’ocultava en un complex turístic de la Comunitat i s’estima que podria haver arribat a estafar a més de 300 persones per tot el territori nacional, cobrant reserves d’apartaments turístics inexistents. Les primeres denúncies de les quals es té coneixement daten de 2018. Hi ha un altre investigat que no ha sigut detingut perquè va ser citat pel Jutjat que entén dels fets.

Les investigacions es van iniciar a principis del mes de març, a través de la denúncia d’una víctima a la qual li havien estafat 500 euros en concepte de reserva d’un allotjament per a les seues vacances, adonant-se al temps de l’estafa.

Amb les primeres perquisicions dels investigadors es va aconseguir identificar als dos presumptes autors de l’estafa, adonant-se que un d’ells comptava amb nombrosos antecedents per fets similars, així com diferents reclamacions judicials d’esbrinament de parador per delictes d’estafa. També es va localitzar una plataforma d’afectats per estos fets.

Els agents van anar recopilant denúncies realitzades des de l’any 2018, arribant a creuar-se amb una altra investigació sobre la mateixa persona duta a terme per la comissaria de Retir de Madrid, moment en el qual s’uneixen les proves obtingudes, portant des d’aqueix moment una investigació conjunta.

Finalment, en l’actual mes de juliol, després de moltes investigacions, es va tindre coneixement que el principal sospitós de les estafes podria estar amagat en un complex turístic d’una localitat de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa es va establir un dispositiu policial que ha culminat amb la seua detenció.

També s’ha realitzat un registre del domicili en el qual s’ocultava, intervenint divers material i documentació, a més de diners en efectiu. Cal destacar que el sospitós, només entre els mesos de gener a juliol d’enguany, hauria obtingut de les estafes un benefici d’uns 35.000 euros.

L’altre investigat no ha sigut detingut, ja que va ser citat pel Jutjat que entén dels fets.

Modus operandi

 

A través de pàgines d’anuncis en Internet, l’ara detingut presumptament publicitava lloguers d’apartaments turístics inexistents, situats principalment en la Comunitat Valenciana, en localitats com Gandia, Calp o Dénia, amb fotografies d’anuncis reals que copiava d’altres conegudes plataformes.

Una vegada que la víctima s’interessava per un dels apartaments, acordarien el pagament d’un senyal, la majoria de les vegades inferior a 400 euros a fi d’evitar uns certs procediments judicials. Després de fer-se efectiva la reserva, pel que sembla, es perdia el contacte.

El sospitós hauria obert comptes bancaris en diverses entitats, fins i tot en un banc de Lituània, utilitzant la seua pròpia identitat o documentacions falses. En elles les víctimes realitzaven els pagaments i posteriorment el presumpte estafador extrauria els diners des de caixers automàtics.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut l’exmarit i pare com a presumpte autor del doble crim d’una dona i una xiqueta a Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble crim ocorregut este dimarts a Xilxes, segons va anunciar la delegada del Govern.

Condemnen a un menor per intentar agredir sexualment a un altre en un viatge d’estudis

Un Jutjat de Menors de València ha imposat 15 mesos d'internament tancat i 2 anys de llibertat vigilada a un menor per intentar agredir sexualment a un altre durant un viatge escolar a Màlaga. La sentència afig formació obligatòria, allunyament per quatre anys i indemnització de 17.400 euros.

Localitzen sense vida a un senderista de 71 anys en la rambla salada d’Albatera

El cos d'un senderista de 71 anys, denunciat com desaparegut per la seua esposa, ha sigut localitzat en la rambla salada d'Albatera després de trobar el seu cotxe. No hi ha signes de violència i es remena una mort accidental

Pérez Llorca defén al Consell per les adjudicacions de vivendes públiques a Alacant i l’oposició demana dimissions

El president ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures com la suspensió del funcionari implicat i l'enviament del cas a Fiscalia. PSPV i Compromís exigixen cessaments i major control, i Vox reclama una comissió d'investigació.

Igualtat estudia si l’assassinat d’una dona i la seua filla a Xilxes és violència masclista

La Delegació del Govern contra la Violència de Gènere ha anunciat que recapta dades per a determinar si el doble crim de Xilxes és violència masclista. L'exmarit ha sigut detingut per infringir una orde d'allunyament de 300 metres vigent fins a 2027.

Avís taronja este dijous per ratxes de 100 km/h en el nord de Castelló

Aemet ha establit per a este dijous l'avís taronja en el nord de Castelló per vent del nord-oest de fins a 100 km/h. Hi haurà avisos grocs a Alacant i València.

La Guàrdia Civil reclama les càmera de Xilxes per a contrastar la versió de l’exmarit

La Guàrdia Civil ha demanat a l'Ajuntament de Xilxes les gravacions que enfoquen la vivenda on van ser trobades una dona i la seua filla. Busca contrastar la versió de l'exmarit, detingut per infringir l'orde d'allunyament.

Pérez Llorca defén l’actuació del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha defés la resposta del Consell a les irregularitats en adjudicacions de vivendes a Alacant. PSPV i Compromís han demanat dimissions i eleccions.