Rescaten a una dona a Alacant, penjada del coll amb una cortina

La Policia Nacional d’Alacant ha detingut al presumpte autor d’un cas de violència de gènere aconseguint salvar la vida de la dona víctima de l’agressió, en realitzar-li tècniques de reanimació cardiopulmonar fins a l’arribada dels serveis sanitaris d’emergència, els qui van aconseguir recuperar les seues constants vitals, i van traslladar a la dona a l’Hospital General d’Alacant, on va quedar ingressada en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI).

 

Segons fonts policials, al voltant de les 04.15 hores, la Sala Operativa del 091 van rebre l’avís que una dona estava sent agredida per la seua parella, a l’interior del domicili de tots dos. 

 

Tres agents de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana es van dirigir al domicili per a comprovar la crida, trobant a l’interior de l’habitatge, a una dona en roba interior penjada d’una cortina enrotllada en el coll i amb nusos, en estat inconscient, sense respiració i pols molt feble.

 

Davant la passivitat del detingut, els agents immediatament van despenjar a la dona i van iniciar les tècniques de reanimació durant set minuts. Fins al lloc dels fets va arribar un servei mèdic amb suport vital bàsic, els qui van continuar amb la reanimació aconseguint estabilitzar a la víctima. Posteriorment, la dona va ser traslladada a l’Hospital General d’Alacant per a la seua completa assistència.

 

Episodis de violència anteriors

La Policia va detindre a l’home, parella de la víctima, i va ser posat a disposició judicial, activant immediatament el protocol d’actuació per delictes violents per a protegir l’escena fins a l’arribada dels funcionaris especialitzats, amb l’objectiu de realitzar la corresponent inspecció ocular i investigació.

 

La Unitat de Protecció a la Família i a la Dona (UFAM) s’ha fet càrrec de la investigació en col·laboració amb la Unitat de Policia Científica per a recaptar les dades necessàries per a l’esclariment dels fets que han d’aportar a l’autoritat judicial.

 

Les primeres investigacions indiquen que la parella havia començat una relació sentimental en la qual ja s’haurien produït altres episodis de violència. El detingut, un home de 50 anys i de nacionalitat espanyola, i que compta amb nombrosos antecedents policials, serà posat a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.