Detingut un menor a Elx per una greu agressió homòfoba

 

Agents de la Policia Nacional han detingut este cap de setmana a un menor d’edat acusat presumptament de trencar-se el nas d’un cop de puny i colpejar a dos persones del mateix sexe quan anaven passejant de la mà pel carrer Filet de Fora de la localitat il·licitana només per la seua condició homosexual.

Els fets van passar la nit de dissabte passat, quan les víctimes, tots dos del mateix sexe, anaven passejant de la mà al costat d’un grup d’amics, quan de sobte, un altre grup de persones va començar a recriminar-li la seua actitud, acostant-se a ells l’agressor qui va agafar del clatell a una de les víctimes amb intenció de portar-li en actitud de perdonavides cap al grup de persones amb què estava.

La seua parella va intentar impedir que l’hi portés tirant fortament dels seus braços, moment en què l’agressor es va posar més violent i li va clavar un cop de puny a la cara a un d’ells mentre el tenia subjectat, començant a sagnar de manera abundant del nas, continuant donant-li més cops i puntades de peu.

Testimonis de l’agressió, van trucar a la Policia, personant-se immediatament al lloc les dotacions policials, que van manifestar, que a la seua arribada van presenciar com l’agressor continuava encara en la seua violenta acció contra les víctimes, separant d’elles i procedint a la seua detenció en vista els fets ocorreguts.

Les víctimes van manifestar en Dependències policials que, l’agressor, al semblar va identificar una polsera i un clauer que portaven visibles amb la bandera LGTBI i que els va atacar únicament per la seua condició homosexual. A més, en la seua declaració, van manifestar haver escoltat perfectament com, després de l’agressió, mentre fugien del lloc a l’arribada de les patrulles policials, algú els va cridar «perquè sapigueu qui mana maricons de merda«, paraules que van poder sentir tant ells com alguna de les persones que els acompanyaven.

La Policia Nacional continua la seua investigació per determinar si hi ha algun participant més en l’agressió patida per les víctimes.

El detingut, de 17 anys, de nacionalitat espanyola, i amb antecedents previs, va ser ingressat al Centre de Menors de Recepció Alacant segons va disposar la Fiscalia de Menors de la mateixa localitat.

La Policia Nacional treballa intensament en la lluita contra els delictes d’odi i discriminació per qüestions d’orientació o identitat sexual, racisme, ideologia i religió, coordinant íntimament la seua actuació amb la Fiscalia Especial contra els delictes d’odi, en nom d’erradicar actituds violentes com les que han patit les víctimes de la localitat il·licitana.

Últimes notícies

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.