Detingut un menor a Elx per una greu agressió homòfoba

 

Agents de la Policia Nacional han detingut este cap de setmana a un menor d’edat acusat presumptament de trencar-se el nas d’un cop de puny i colpejar a dos persones del mateix sexe quan anaven passejant de la mà pel carrer Filet de Fora de la localitat il·licitana només per la seua condició homosexual.

Els fets van passar la nit de dissabte passat, quan les víctimes, tots dos del mateix sexe, anaven passejant de la mà al costat d’un grup d’amics, quan de sobte, un altre grup de persones va començar a recriminar-li la seua actitud, acostant-se a ells l’agressor qui va agafar del clatell a una de les víctimes amb intenció de portar-li en actitud de perdonavides cap al grup de persones amb què estava.

La seua parella va intentar impedir que l’hi portés tirant fortament dels seus braços, moment en què l’agressor es va posar més violent i li va clavar un cop de puny a la cara a un d’ells mentre el tenia subjectat, començant a sagnar de manera abundant del nas, continuant donant-li més cops i puntades de peu.

Testimonis de l’agressió, van trucar a la Policia, personant-se immediatament al lloc les dotacions policials, que van manifestar, que a la seua arribada van presenciar com l’agressor continuava encara en la seua violenta acció contra les víctimes, separant d’elles i procedint a la seua detenció en vista els fets ocorreguts.

Les víctimes van manifestar en Dependències policials que, l’agressor, al semblar va identificar una polsera i un clauer que portaven visibles amb la bandera LGTBI i que els va atacar únicament per la seua condició homosexual. A més, en la seua declaració, van manifestar haver escoltat perfectament com, després de l’agressió, mentre fugien del lloc a l’arribada de les patrulles policials, algú els va cridar “perquè sapigueu qui mana maricons de merda“, paraules que van poder sentir tant ells com alguna de les persones que els acompanyaven.

La Policia Nacional continua la seua investigació per determinar si hi ha algun participant més en l’agressió patida per les víctimes.

El detingut, de 17 anys, de nacionalitat espanyola, i amb antecedents previs, va ser ingressat al Centre de Menors de Recepció Alacant segons va disposar la Fiscalia de Menors de la mateixa localitat.

La Policia Nacional treballa intensament en la lluita contra els delictes d’odi i discriminació per qüestions d’orientació o identitat sexual, racisme, ideologia i religió, coordinant íntimament la seua actuació amb la Fiscalia Especial contra els delictes d’odi, en nom d’erradicar actituds violentes com les que han patit les víctimes de la localitat il·licitana.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.