Detingut un menor a Elx per una greu agressió homòfoba

 

Agents de la Policia Nacional han detingut este cap de setmana a un menor d’edat acusat presumptament de trencar-se el nas d’un cop de puny i colpejar a dos persones del mateix sexe quan anaven passejant de la mà pel carrer Filet de Fora de la localitat il·licitana només per la seua condició homosexual.

Els fets van passar la nit de dissabte passat, quan les víctimes, tots dos del mateix sexe, anaven passejant de la mà al costat d’un grup d’amics, quan de sobte, un altre grup de persones va començar a recriminar-li la seua actitud, acostant-se a ells l’agressor qui va agafar del clatell a una de les víctimes amb intenció de portar-li en actitud de perdonavides cap al grup de persones amb què estava.

La seua parella va intentar impedir que l’hi portés tirant fortament dels seus braços, moment en què l’agressor es va posar més violent i li va clavar un cop de puny a la cara a un d’ells mentre el tenia subjectat, començant a sagnar de manera abundant del nas, continuant donant-li més cops i puntades de peu.

Testimonis de l’agressió, van trucar a la Policia, personant-se immediatament al lloc les dotacions policials, que van manifestar, que a la seua arribada van presenciar com l’agressor continuava encara en la seua violenta acció contra les víctimes, separant d’elles i procedint a la seua detenció en vista els fets ocorreguts.

Les víctimes van manifestar en Dependències policials que, l’agressor, al semblar va identificar una polsera i un clauer que portaven visibles amb la bandera LGTBI i que els va atacar únicament per la seua condició homosexual. A més, en la seua declaració, van manifestar haver escoltat perfectament com, després de l’agressió, mentre fugien del lloc a l’arribada de les patrulles policials, algú els va cridar «perquè sapigueu qui mana maricons de merda«, paraules que van poder sentir tant ells com alguna de les persones que els acompanyaven.

La Policia Nacional continua la seua investigació per determinar si hi ha algun participant més en l’agressió patida per les víctimes.

El detingut, de 17 anys, de nacionalitat espanyola, i amb antecedents previs, va ser ingressat al Centre de Menors de Recepció Alacant segons va disposar la Fiscalia de Menors de la mateixa localitat.

La Policia Nacional treballa intensament en la lluita contra els delictes d’odi i discriminació per qüestions d’orientació o identitat sexual, racisme, ideologia i religió, coordinant íntimament la seua actuació amb la Fiscalia Especial contra els delictes d’odi, en nom d’erradicar actituds violentes com les que han patit les víctimes de la localitat il·licitana.

Últimes notícies

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.