20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Detingut un menor a Elx per una greu agressió homòfoba

 

Agents de la Policia Nacional han detingut este cap de setmana a un menor d’edat acusat presumptament de trencar-se el nas d’un cop de puny i colpejar a dos persones del mateix sexe quan anaven passejant de la mà pel carrer Filet de Fora de la localitat il·licitana només per la seua condició homosexual.

Els fets van passar la nit de dissabte passat, quan les víctimes, tots dos del mateix sexe, anaven passejant de la mà al costat d’un grup d’amics, quan de sobte, un altre grup de persones va començar a recriminar-li la seua actitud, acostant-se a ells l’agressor qui va agafar del clatell a una de les víctimes amb intenció de portar-li en actitud de perdonavides cap al grup de persones amb què estava.

La seua parella va intentar impedir que l’hi portés tirant fortament dels seus braços, moment en què l’agressor es va posar més violent i li va clavar un cop de puny a la cara a un d’ells mentre el tenia subjectat, començant a sagnar de manera abundant del nas, continuant donant-li més cops i puntades de peu.

Testimonis de l’agressió, van trucar a la Policia, personant-se immediatament al lloc les dotacions policials, que van manifestar, que a la seua arribada van presenciar com l’agressor continuava encara en la seua violenta acció contra les víctimes, separant d’elles i procedint a la seua detenció en vista els fets ocorreguts.

Les víctimes van manifestar en Dependències policials que, l’agressor, al semblar va identificar una polsera i un clauer que portaven visibles amb la bandera LGTBI i que els va atacar únicament per la seua condició homosexual. A més, en la seua declaració, van manifestar haver escoltat perfectament com, després de l’agressió, mentre fugien del lloc a l’arribada de les patrulles policials, algú els va cridar “perquè sapigueu qui mana maricons de merda“, paraules que van poder sentir tant ells com alguna de les persones que els acompanyaven.

La Policia Nacional continua la seua investigació per determinar si hi ha algun participant més en l’agressió patida per les víctimes.

El detingut, de 17 anys, de nacionalitat espanyola, i amb antecedents previs, va ser ingressat al Centre de Menors de Recepció Alacant segons va disposar la Fiscalia de Menors de la mateixa localitat.

La Policia Nacional treballa intensament en la lluita contra els delictes d’odi i discriminació per qüestions d’orientació o identitat sexual, racisme, ideologia i religió, coordinant íntimament la seua actuació amb la Fiscalia Especial contra els delictes d’odi, en nom d’erradicar actituds violentes com les que han patit les víctimes de la localitat il·licitana.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.