Detingut un menor a Elx per una greu agressió homòfoba

 

Agents de la Policia Nacional han detingut este cap de setmana a un menor d’edat acusat presumptament de trencar-se el nas d’un cop de puny i colpejar a dos persones del mateix sexe quan anaven passejant de la mà pel carrer Filet de Fora de la localitat il·licitana només per la seua condició homosexual.

Els fets van passar la nit de dissabte passat, quan les víctimes, tots dos del mateix sexe, anaven passejant de la mà al costat d’un grup d’amics, quan de sobte, un altre grup de persones va començar a recriminar-li la seua actitud, acostant-se a ells l’agressor qui va agafar del clatell a una de les víctimes amb intenció de portar-li en actitud de perdonavides cap al grup de persones amb què estava.

La seua parella va intentar impedir que l’hi portés tirant fortament dels seus braços, moment en què l’agressor es va posar més violent i li va clavar un cop de puny a la cara a un d’ells mentre el tenia subjectat, començant a sagnar de manera abundant del nas, continuant donant-li més cops i puntades de peu.

Testimonis de l’agressió, van trucar a la Policia, personant-se immediatament al lloc les dotacions policials, que van manifestar, que a la seua arribada van presenciar com l’agressor continuava encara en la seua violenta acció contra les víctimes, separant d’elles i procedint a la seua detenció en vista els fets ocorreguts.

Les víctimes van manifestar en Dependències policials que, l’agressor, al semblar va identificar una polsera i un clauer que portaven visibles amb la bandera LGTBI i que els va atacar únicament per la seua condició homosexual. A més, en la seua declaració, van manifestar haver escoltat perfectament com, després de l’agressió, mentre fugien del lloc a l’arribada de les patrulles policials, algú els va cridar «perquè sapigueu qui mana maricons de merda«, paraules que van poder sentir tant ells com alguna de les persones que els acompanyaven.

La Policia Nacional continua la seua investigació per determinar si hi ha algun participant més en l’agressió patida per les víctimes.

El detingut, de 17 anys, de nacionalitat espanyola, i amb antecedents previs, va ser ingressat al Centre de Menors de Recepció Alacant segons va disposar la Fiscalia de Menors de la mateixa localitat.

La Policia Nacional treballa intensament en la lluita contra els delictes d’odi i discriminació per qüestions d’orientació o identitat sexual, racisme, ideologia i religió, coordinant íntimament la seua actuació amb la Fiscalia Especial contra els delictes d’odi, en nom d’erradicar actituds violentes com les que han patit les víctimes de la localitat il·licitana.

Últimes notícies

El PSPV reclama explicacions a À Punt per la cobertura dels incendis a la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha sol·licitat que el director general d'À Punt comparega en Les Corts per a detallar els criteris seguits en la cobertura dels incendis forestals d'este estiu a la Comunitat Valenciana, que els socialistes consideren insuficient en els moments més greus de l'emergència.

Naixen unes 70 cries de tortuga babaua en la platja d’El Torres de la Vila Joiosa

Al voltant de 70 cries de tortuga babaua han eixit d’un niu no detectat a la platja d’El Torres, a la Vila Joiosa. La majoria s’han alliberat al mar i una desena participarà en un programa de conservació a l’Oceanogràfic de València.

València reclama al TSJCV que revise la sentència sobre nous hotels al Cabanyal-Canyamelar

L’Ajuntament de València ha demanat al TSJCV que rectifique la sentència que relaxa la moratòria d’hotels al Cabanyal-Canyamelar, en considerar que no ha tingut en compte deu sol·licituds de nous establiments hotelers.

Els hotels del Cabanyal podran recuperar llicències en suspendre’s part de la moratòria

El TSJCV ha declarat parcialment nul·la la suspensió de llicències d’hotels al Cabanyal-Canyamelar i Compromís alerta d’un possible impacte patrimonial en l’Ajuntament de València.

Les pedregades en la Ribera causen 14,3 milions en danys al camp valencià

La Unió Llauradora ha xifrat en 14,3 milions d’euros les pèrdues al camp valencià per les fortes tempestes de dijous, que han afectat 6.584 hectàrees, sobretot de caqui i cítrics a la Ribera Alta i Baixa.

Les infraccions penals baixen un 9 % a Torrevieja fins juliol però l’alcalde demana més agents

Les infraccions penals a Torrevieja han caigut un 9 % fins juliol de 2026 respecte a 2025, segons el Govern, però l’alcalde denuncia falta de guàrdies civils per a una població en creixement.

Gàtova espera alçar el confinament dilluns si l’incendi continua estabilitzat

Gàtova confia a quedar desconfina este dilluns de vesprada si l’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe manté l’evolució positiva i les condicions no empitjoren.

Hosbec alerta que 15.000 llocs de treball perillen si l’Imserso seguix amb les mateixes tarifes

Hosbec advertix que la no participació dels hotels de la Comunitat Valenciana en l’Imserso pot implicar la pèrdua de 15.000 llocs de treball i 150 milions d’euros si no s’actualitzen les tarifes. La patronal defensa que el programa és clau per a desestacionalitzar el turisme i reclama una revisió urgent dels preus.