Detingut en Novelda per ferir-se a ell mateix i simular un atracament

 

Un home, de 41 anys i origen espanyol, ha sigut detingut en Novelda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), com a presumpte autor d’un delicte de simulació de delicte i un altre de denúncia falsa. Segons ha informat la benemèrita en un comunicat, el sospitós ha fingit haver sigut víctima d’un atracament amb arma blanca en l’establiment en el que treballa.

 

El passat mes de juliol, la Guàrdia Civil de Novelda va tindre coneixement de la presumpta comissió d’un delicte de robatori amb violència produït durant l’horari d’obertura d’un establiment hostaler. Segons la denúncia, van ser dos assaltants els que van amenaçar i van agredir, amb una arma blanca, al treballador del torn de matí, amb la intenció d’emportar-se la caixa registradora.

 

Dubtes i contradiccions

L’Equip de l’Àrea d’Investigació que es va fer càrrec de les actuacions i va obrir la investigació del cas, que va acabar generant una sèrie de dubtes raonables sobre si realment s’hauria produït el fet delictiu.

 

Amb una nova via d’investigació oberta, la Guàrdia Civil d’Alacant va optar per prendre una segona declaració al treballador, qui va entrar en contradiccions respecte al primer testimoni.

 

La conclusió final, a la que es va arribar després d’escoltar la nova versió dels fets, va determinar que va ser la suposada víctima qui va simular la comissió del delicte. En este sentit, ell mateix s’hauria fet les lesions en el braç amb un ganivet, per a donar-li credibilitat al seu relat.

 

Ara, el treballador està sent investigat per un presumpte delicte de simulació de delicte i per un delicte de denúncia falsa. Per estos delictes, l’acusat s’enfronta a la possibilitat de ser denunciat pel robatori dels diners de la caixa registradora.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.