11.6 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Detingut en Novelda per ferir-se a ell mateix i simular un atracament

 

Un home, de 41 anys i origen espanyol, ha sigut detingut en Novelda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), com a presumpte autor d’un delicte de simulació de delicte i un altre de denúncia falsa. Segons ha informat la benemèrita en un comunicat, el sospitós ha fingit haver sigut víctima d’un atracament amb arma blanca en l’establiment en el que treballa.

 

El passat mes de juliol, la Guàrdia Civil de Novelda va tindre coneixement de la presumpta comissió d’un delicte de robatori amb violència produït durant l’horari d’obertura d’un establiment hostaler. Segons la denúncia, van ser dos assaltants els que van amenaçar i van agredir, amb una arma blanca, al treballador del torn de matí, amb la intenció d’emportar-se la caixa registradora.

 

Dubtes i contradiccions

L’Equip de l’Àrea d’Investigació que es va fer càrrec de les actuacions i va obrir la investigació del cas, que va acabar generant una sèrie de dubtes raonables sobre si realment s’hauria produït el fet delictiu.

 

Amb una nova via d’investigació oberta, la Guàrdia Civil d’Alacant va optar per prendre una segona declaració al treballador, qui va entrar en contradiccions respecte al primer testimoni.

 

La conclusió final, a la que es va arribar després d’escoltar la nova versió dels fets, va determinar que va ser la suposada víctima qui va simular la comissió del delicte. En este sentit, ell mateix s’hauria fet les lesions en el braç amb un ganivet, per a donar-li credibilitat al seu relat.

 

Ara, el treballador està sent investigat per un presumpte delicte de simulació de delicte i per un delicte de denúncia falsa. Per estos delictes, l’acusat s’enfronta a la possibilitat de ser denunciat pel robatori dels diners de la caixa registradora.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.