Detingut per unes pintades ofensives contra la Guàrdia Civil en Tuéjar

Tuéjar

Imatge de la detenció del presumpte culpable de les pintades | Europa Press

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 59 anys en la localitat de Tuéjar, en la comarca dels Serrans (València), per presumptament fer pintades ofensives sobre la Guàrdia Civil. El sospitós també tenia tres denúncies prèvies per incomplir el confinament.

 

L’última pintada, de color groc fluorescent, va aparéixer el 17 d’abril en una façana d’una casa en un carrer cèntric del municipi. A demés, va generar la indignació i incomoditat dels veïns en xarxes socials, motiu pel que els servicis de neteja la van esborrar ràpidament.

 

L’alcaldessa de Tuéjar va avisar d’esta pintada ofensiva contra els agents, ja que podia suposar un delicte d’injúries o amenaces greus, pel que va posar en marxa l’operació ‘Hen esprai’ amb agents de Chelva, en la mateixa comarca, i Chiva, en la comarca de la Foia de Bunyol (València).

 

Després de les indagacions, els investigadors van trobar al responsable i van confirmar que buscava provocar sentiments d’odi, violència o discriminació cap a les forces de seguretat, davant del seu possible contagi pel coronavirus.

 

Altres denúncies per incomplir l’estat d’alarma

Este home tenia tres denúncies administratives prèvies de la Guàrdia Civil per no respectar l’estat d’alarma, una d’elles un dia abans de l’aparició de la pintada.

 

A conseqüència d’esta operació, s’han esclarit altres delictes en Tuéjar en els que hauria participat de manera similar. L’home, espanyol i amb numerosos antecedents, ha sigut arrestat per la seua implicació en delictes d’injúries o amenaces greus contra les forces de seguretat, danys i desobediència greu a agents.

Últimes notícies

El Tribunal Superior manté els 28 anys de presó pel crim del canonge emèrit de la Catedral de València

El TSJCV ha confirmat la pena de 28 anys de presó per al jove condemnat pel crim del canonge emèrit de la Catedral de València, rebutjant tots els motius del recurs de la defensa. La resolució encara es pot recórrer en cassació davant el Tribunal Supremo.

La nova senda d’estabilitat deixa la Comunitat Valenciana sense 542 milions entre 2027 i 2029

La reedició de la senda d’estabilitat per al període 2027-2029, que el Congrés previsiblement tornarà a rebutjar, elimina el marge de dèficit autonòmic del 0,1 % del PIB i lleva 542 milions a la Comunitat Valenciana.

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.