Detingut per unes pintades ofensives contra la Guàrdia Civil en Tuéjar

Tuéjar

Imatge de la detenció del presumpte culpable de les pintades | Europa Press

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 59 anys en la localitat de Tuéjar, en la comarca dels Serrans (València), per presumptament fer pintades ofensives sobre la Guàrdia Civil. El sospitós també tenia tres denúncies prèvies per incomplir el confinament.

 

L’última pintada, de color groc fluorescent, va aparéixer el 17 d’abril en una façana d’una casa en un carrer cèntric del municipi. A demés, va generar la indignació i incomoditat dels veïns en xarxes socials, motiu pel que els servicis de neteja la van esborrar ràpidament.

 

L’alcaldessa de Tuéjar va avisar d’esta pintada ofensiva contra els agents, ja que podia suposar un delicte d’injúries o amenaces greus, pel que va posar en marxa l’operació ‘Hen esprai’ amb agents de Chelva, en la mateixa comarca, i Chiva, en la comarca de la Foia de Bunyol (València).

 

Després de les indagacions, els investigadors van trobar al responsable i van confirmar que buscava provocar sentiments d’odi, violència o discriminació cap a les forces de seguretat, davant del seu possible contagi pel coronavirus.

 

Altres denúncies per incomplir l’estat d’alarma

Este home tenia tres denúncies administratives prèvies de la Guàrdia Civil per no respectar l’estat d’alarma, una d’elles un dia abans de l’aparició de la pintada.

 

A conseqüència d’esta operació, s’han esclarit altres delictes en Tuéjar en els que hauria participat de manera similar. L’home, espanyol i amb numerosos antecedents, ha sigut arrestat per la seua implicació en delictes d’injúries o amenaces greus contra les forces de seguretat, danys i desobediència greu a agents.

Últimes notícies

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.

La Generalitat obri quasi 70 punts d’atenció presencial per a la renda 2025

La Generalitat posa en marxa l'atenció presencial de la campanya de la renda 2025 amb prop de 70 punts en tota la Comunitat Valenciana per a ajudar gratis a confeccionar i presentar l'IRPF.

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.