Detingut un presumpte piròman per incendiar nou contenidors i un local d’oci en Borriana

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a un xic de 23 anys de Borriana, en la Plana Baixa (Castelló), com a presumpte autor de l’incendi en nou contenidors, en un local d’oci que va obligar a evacuar a persones que es trobaven en els pisos superiors i d’amenaces a menors, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Al detingut se li atribuïx en delicte d’incendi amb risc per a les persones, 12 d’amenaces, nou delictes de danys i un altre d’assetjament. La investigació de la Guàrdia Civil es va iniciar a principis d’octubre quan una persona desconeguda va cremar nou contenidors en la localitat, amb danys per més de 8.790 euros, un fet que va causar una gran alarma social.

El passat 6 de novembre es va produir un incendi en un local d’oci en un baix d’un cèntric carrer, el que va provocar una greu situació de risc per als habitants dels pisos superiors, que van ser evacuats i es van causar importants danys generats en la infraestructura.

 

La Guàrdia Civil va poder determinar que tots els incendis eren provocats per la mateixa persona. Els agents van prendre diferents declaracions testificals i altres més tècniques, unides a informes per part d’especialistes en investigació d’incendis, que van permetre constatar l’autoria dels incendis per part d’un home de la localitat.

 

El presumpte piròman suposadament va abocar amenaces als usuaris del local, la majoria d’ells menors d’edat, usant per a això una aplicació de missatgeria i xarxes socials. A un d’ells li va arribar a assetjar. Les diligències instruïdes juntament amb el detingut han sigut posades a la disposició del Jutjat de 1a Instància i Instrucció número 1 de Vila-real, en la mateixa comarca.

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.