Detingut un presumpte piròman per incendiar nou contenidors i un local d’oci en Borriana

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a un xic de 23 anys de Borriana, en la Plana Baixa (Castelló), com a presumpte autor de l’incendi en nou contenidors, en un local d’oci que va obligar a evacuar a persones que es trobaven en els pisos superiors i d’amenaces a menors, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Al detingut se li atribuïx en delicte d’incendi amb risc per a les persones, 12 d’amenaces, nou delictes de danys i un altre d’assetjament. La investigació de la Guàrdia Civil es va iniciar a principis d’octubre quan una persona desconeguda va cremar nou contenidors en la localitat, amb danys per més de 8.790 euros, un fet que va causar una gran alarma social.

El passat 6 de novembre es va produir un incendi en un local d’oci en un baix d’un cèntric carrer, el que va provocar una greu situació de risc per als habitants dels pisos superiors, que van ser evacuats i es van causar importants danys generats en la infraestructura.

 

La Guàrdia Civil va poder determinar que tots els incendis eren provocats per la mateixa persona. Els agents van prendre diferents declaracions testificals i altres més tècniques, unides a informes per part d’especialistes en investigació d’incendis, que van permetre constatar l’autoria dels incendis per part d’un home de la localitat.

 

El presumpte piròman suposadament va abocar amenaces als usuaris del local, la majoria d’ells menors d’edat, usant per a això una aplicació de missatgeria i xarxes socials. A un d’ells li va arribar a assetjar. Les diligències instruïdes juntament amb el detingut han sigut posades a la disposició del Jutjat de 1a Instància i Instrucció número 1 de Vila-real, en la mateixa comarca.

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.