Detingut un presumpte piròman per incendiar nou contenidors i un local d’oci en Borriana

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a un xic de 23 anys de Borriana, en la Plana Baixa (Castelló), com a presumpte autor de l’incendi en nou contenidors, en un local d’oci que va obligar a evacuar a persones que es trobaven en els pisos superiors i d’amenaces a menors, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Al detingut se li atribuïx en delicte d’incendi amb risc per a les persones, 12 d’amenaces, nou delictes de danys i un altre d’assetjament. La investigació de la Guàrdia Civil es va iniciar a principis d’octubre quan una persona desconeguda va cremar nou contenidors en la localitat, amb danys per més de 8.790 euros, un fet que va causar una gran alarma social.

El passat 6 de novembre es va produir un incendi en un local d’oci en un baix d’un cèntric carrer, el que va provocar una greu situació de risc per als habitants dels pisos superiors, que van ser evacuats i es van causar importants danys generats en la infraestructura.

 

La Guàrdia Civil va poder determinar que tots els incendis eren provocats per la mateixa persona. Els agents van prendre diferents declaracions testificals i altres més tècniques, unides a informes per part d’especialistes en investigació d’incendis, que van permetre constatar l’autoria dels incendis per part d’un home de la localitat.

 

El presumpte piròman suposadament va abocar amenaces als usuaris del local, la majoria d’ells menors d’edat, usant per a això una aplicació de missatgeria i xarxes socials. A un d’ells li va arribar a assetjar. Les diligències instruïdes juntament amb el detingut han sigut posades a la disposició del Jutjat de 1a Instància i Instrucció número 1 de Vila-real, en la mateixa comarca.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.