Detingut un presumpte piròman per incendiar nou contenidors i un local d’oci en Borriana

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a un xic de 23 anys de Borriana, en la Plana Baixa (Castelló), com a presumpte autor de l’incendi en nou contenidors, en un local d’oci que va obligar a evacuar a persones que es trobaven en els pisos superiors i d’amenaces a menors, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Al detingut se li atribuïx en delicte d’incendi amb risc per a les persones, 12 d’amenaces, nou delictes de danys i un altre d’assetjament. La investigació de la Guàrdia Civil es va iniciar a principis d’octubre quan una persona desconeguda va cremar nou contenidors en la localitat, amb danys per més de 8.790 euros, un fet que va causar una gran alarma social.

El passat 6 de novembre es va produir un incendi en un local d’oci en un baix d’un cèntric carrer, el que va provocar una greu situació de risc per als habitants dels pisos superiors, que van ser evacuats i es van causar importants danys generats en la infraestructura.

 

La Guàrdia Civil va poder determinar que tots els incendis eren provocats per la mateixa persona. Els agents van prendre diferents declaracions testificals i altres més tècniques, unides a informes per part d’especialistes en investigació d’incendis, que van permetre constatar l’autoria dels incendis per part d’un home de la localitat.

 

El presumpte piròman suposadament va abocar amenaces als usuaris del local, la majoria d’ells menors d’edat, usant per a això una aplicació de missatgeria i xarxes socials. A un d’ells li va arribar a assetjar. Les diligències instruïdes juntament amb el detingut han sigut posades a la disposició del Jutjat de 1a Instància i Instrucció número 1 de Vila-real, en la mateixa comarca.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.