Detingut un presumpte piròman per incendiar nou contenidors i un local d’oci en Borriana

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a un xic de 23 anys de Borriana, en la Plana Baixa (Castelló), com a presumpte autor de l’incendi en nou contenidors, en un local d’oci que va obligar a evacuar a persones que es trobaven en els pisos superiors i d’amenaces a menors, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Al detingut se li atribuïx en delicte d’incendi amb risc per a les persones, 12 d’amenaces, nou delictes de danys i un altre d’assetjament. La investigació de la Guàrdia Civil es va iniciar a principis d’octubre quan una persona desconeguda va cremar nou contenidors en la localitat, amb danys per més de 8.790 euros, un fet que va causar una gran alarma social.

El passat 6 de novembre es va produir un incendi en un local d’oci en un baix d’un cèntric carrer, el que va provocar una greu situació de risc per als habitants dels pisos superiors, que van ser evacuats i es van causar importants danys generats en la infraestructura.

 

La Guàrdia Civil va poder determinar que tots els incendis eren provocats per la mateixa persona. Els agents van prendre diferents declaracions testificals i altres més tècniques, unides a informes per part d’especialistes en investigació d’incendis, que van permetre constatar l’autoria dels incendis per part d’un home de la localitat.

 

El presumpte piròman suposadament va abocar amenaces als usuaris del local, la majoria d’ells menors d’edat, usant per a això una aplicació de missatgeria i xarxes socials. A un d’ells li va arribar a assetjar. Les diligències instruïdes juntament amb el detingut han sigut posades a la disposició del Jutjat de 1a Instància i Instrucció número 1 de Vila-real, en la mateixa comarca.

Últimes notícies

Detinguts a Xàtiva dos sospitosos d’un intent d’homicidi a tirs contra una vivenda

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva a dos hòmens acusats d'intentar matar als ocupants d'una vivenda de l'el Real de Gandia, contra la façana del qual es van efectuar cinc trets.

Sèptim dia de vaga del professorat valencià amb negociació clau i amenaça de dimissió massiva

La vaga indefinida del professorat de la xarxa pública valenciana entra en el seu sèptim dia amb una reunió negociadora decisiva i la pressió afegida d'una possible dimissió col·lectiva d'equips directius.

La Porcellana de Llemotges aconseguix la primera indicació geogràfica artesanal protegida per la UEIPO

La Porcellana de Llemotges es convertix en la primera indicació geogràfica artesanal i industrial registrada per la EUIPO, una fita que reforça la protecció de l'artesania europea i obri la porta a noves sol·licituds.

Les directives de centres públics amenacen amb dimitir en bloc si Educació no concreta la seua oferta

Els equips directius de centres públics valencians advertixen que presentaran dimissions col·lectives si la Conselleria d'Educació no presenta per escrit una proposta seriosa i suficient per a posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Dimarts quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana amb fins a 30 graus i algun ruixat a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts quasi estiuenc, amb temperatures pròximes als 30 graus i cel poc nuvolós, encara que s'esperen ruixats dispersos a l'interior de Castelló a la vesprada.

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.