16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Detingut un segon implicat en la mort de Fernando Lumbreras, activista LGTBI i fundador de Lambda

 

La Policia Nacional ha detingut a un jove de 19 anys per la seua presumpta implicació en la mort de Fernando Lumbreras, activista LGTBI i fundador de Lambda, després de la detenció d’un home a meitat gener com a suposat autor del crim.

 

Segons han informat fonts de la investigació, el segon arrestat quedarà en llibertat amb càrrecs perquè pel que sembla va acompanyar al primer a l’habitatge on es van produir els fets però no va arribar a entrar, com ha avançat aquest dissabte el diari ‘Levante-EMV’.

 

El cadàver de Lumbreras, de 60 anys, va ser localitzat el passat 5 de desembre en el seu domicili del carrer Julián Peña València amb colps per tot el cos i emmanillat, i amb part de la casa regirada. Els veïns van alertar a la Policia i els agents es van trobar amb el cos quan van arribar a l’habitatge.

La Policia Nacional descarta un crim homòfob

Després de la primera detenció el passat 17 de gener, la Policia Nacional mantenia oberta la investigació d’aquest cas, sobre el qual es va decretar secret de sumari i, per tant, no s’ha informat del mòbil del crim.

 

No obstant això, després del descobriment del cadàver, les proves oculars i la inspecció del domicili de la víctima, els investigadors van descartar la hipòtesi d’un crim homòfob.

Lambda prepara un llibre en dedicat a la víctima

Després de conéixer la mort de Fernando Lumbreras, representants de partits com Podem, PSPV, Compromís o Pacma i entitats, moltes d’elles LGTBI, van expressar les seues condolences i tristesa per l’assassinat de l’activista, al qual van qualificar de “gran lluitador” i “figura indispensable per a entendre els avanços” en els seus drets. Les Corts o l’alcalde de València, Joan Ribó, també es van sumar a les mostres de dol.

 

Lambda li va dedicar un homenatge al desembre en la seua seu, per a recordar-lo i celebrar “el paper que ha tingut Fernando en aquesta vida, plena de solidaritat amb múltiples causes”. L’actual coordinador del col·lectiu el va enaltir com a “model a seguir” i “exemple de dignitat en la lluita pels drets LGTBI”. Durant l’acte es van deixar una sèrie de papers en blanc perquè la gent poguera escriure “cartes a Fernando”, que es recolliran en un llibre dedicat a la víctima.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xilxes acomiada a la dona i a la xiqueta assassinades; l’exmarit a la presó provisional

El municipi ha donat l'últim adeu a María José, de 48 anys, i a la seua filla Noemí, de 12. L'exmarit i pare està a la presó provisional per homicidi/assassinat i trencament de condemna.

Lliga de Campions i salvació, cara a cara en La Ceràmica: Vila-real-València

Vila-real i València se citen el diumenge en La Ceràmica amb metes oposades: els locals barallen per la Lliga de Campions i els visitants per allunyar-se del descens.

Morant acusa el PP d’aplaudir les polítiques ‘indignes’ de Pérez Llorca

Diana Morant ha denunciat que 160 càrrecs del PP han recolzat en la Interparlamentària les polítiques 'indignes i irresponsables' de Juanfran Pérez Llorca i ha exigit canvis.

Un guàrdia civil fora de servici deté a un conductor embriac després d’un xoc en la V-30

Un guàrdia civil anara de servici ha detingut a un conductor embriac que va fugir després de xocar amb una moto en la V-30, a Xirivella. L'home, de 30 anys, es va negar a les proves i va ser arrestat per tres delictes contra la seguretat viària i un de resistència.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una moto a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945 al seu pas per Los Montesinos després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Les víctimes viatjaven en la moto.

L’Elx encadena la seua pitjor ratxa del curs: huit jornades sense guanyar

La derrota a Bilbao (2-1) ha estés a huit les jornades sense victòria de l'Elx, la pitjor ratxa del curs. Només ha guanyat dos dels seus últims 18 partits.

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després d’un infart i estable en UCI

Javier Mansilla, de 45 anys, roman conscient i estable en l'UCI després de patir un infart. El primer tinent d'alcalde assumix funcions per a assegurar la continuïtat.

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després de patir un infart

L'alcalde de Manises, Javier Mansilla, està hospitalitzat després de patir un infart de miocardi este divendres. Arriben missatges de suport des del PSPV-PSOE i la Generalitat.