Detingut un segon implicat en la mort de Fernando Lumbreras, activista LGTBI i fundador de Lambda

 

La Policia Nacional ha detingut a un jove de 19 anys per la seua presumpta implicació en la mort de Fernando Lumbreras, activista LGTBI i fundador de Lambda, després de la detenció d’un home a meitat gener com a suposat autor del crim.

 

Segons han informat fonts de la investigació, el segon arrestat quedarà en llibertat amb càrrecs perquè pel que sembla va acompanyar al primer a l’habitatge on es van produir els fets però no va arribar a entrar, com ha avançat aquest dissabte el diari ‘Levante-EMV’.

 

El cadàver de Lumbreras, de 60 anys, va ser localitzat el passat 5 de desembre en el seu domicili del carrer Julián Peña València amb colps per tot el cos i emmanillat, i amb part de la casa regirada. Els veïns van alertar a la Policia i els agents es van trobar amb el cos quan van arribar a l’habitatge.

La Policia Nacional descarta un crim homòfob

Després de la primera detenció el passat 17 de gener, la Policia Nacional mantenia oberta la investigació d’aquest cas, sobre el qual es va decretar secret de sumari i, per tant, no s’ha informat del mòbil del crim.

 

No obstant això, després del descobriment del cadàver, les proves oculars i la inspecció del domicili de la víctima, els investigadors van descartar la hipòtesi d’un crim homòfob.

Lambda prepara un llibre en dedicat a la víctima

Després de conéixer la mort de Fernando Lumbreras, representants de partits com Podem, PSPV, Compromís o Pacma i entitats, moltes d’elles LGTBI, van expressar les seues condolences i tristesa per l’assassinat de l’activista, al qual van qualificar de «gran lluitador» i «figura indispensable per a entendre els avanços» en els seus drets. Les Corts o l’alcalde de València, Joan Ribó, també es van sumar a les mostres de dol.

 

Lambda li va dedicar un homenatge al desembre en la seua seu, per a recordar-lo i celebrar «el paper que ha tingut Fernando en aquesta vida, plena de solidaritat amb múltiples causes». L’actual coordinador del col·lectiu el va enaltir com a «model a seguir» i «exemple de dignitat en la lluita pels drets LGTBI». Durant l’acte es van deixar una sèrie de papers en blanc perquè la gent poguera escriure «cartes a Fernando», que es recolliran en un llibre dedicat a la víctima.

Últimes notícies

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.
FILMOTECA D'ESTIU