15.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Detingut un segon implicat en la mort de Fernando Lumbreras, activista LGTBI i fundador de Lambda

 

La Policia Nacional ha detingut a un jove de 19 anys per la seua presumpta implicació en la mort de Fernando Lumbreras, activista LGTBI i fundador de Lambda, després de la detenció d’un home a meitat gener com a suposat autor del crim.

 

Segons han informat fonts de la investigació, el segon arrestat quedarà en llibertat amb càrrecs perquè pel que sembla va acompanyar al primer a l’habitatge on es van produir els fets però no va arribar a entrar, com ha avançat aquest dissabte el diari ‘Levante-EMV’.

 

El cadàver de Lumbreras, de 60 anys, va ser localitzat el passat 5 de desembre en el seu domicili del carrer Julián Peña València amb colps per tot el cos i emmanillat, i amb part de la casa regirada. Els veïns van alertar a la Policia i els agents es van trobar amb el cos quan van arribar a l’habitatge.

La Policia Nacional descarta un crim homòfob

Després de la primera detenció el passat 17 de gener, la Policia Nacional mantenia oberta la investigació d’aquest cas, sobre el qual es va decretar secret de sumari i, per tant, no s’ha informat del mòbil del crim.

 

No obstant això, després del descobriment del cadàver, les proves oculars i la inspecció del domicili de la víctima, els investigadors van descartar la hipòtesi d’un crim homòfob.

Lambda prepara un llibre en dedicat a la víctima

Després de conéixer la mort de Fernando Lumbreras, representants de partits com Podem, PSPV, Compromís o Pacma i entitats, moltes d’elles LGTBI, van expressar les seues condolences i tristesa per l’assassinat de l’activista, al qual van qualificar de “gran lluitador” i “figura indispensable per a entendre els avanços” en els seus drets. Les Corts o l’alcalde de València, Joan Ribó, també es van sumar a les mostres de dol.

 

Lambda li va dedicar un homenatge al desembre en la seua seu, per a recordar-lo i celebrar “el paper que ha tingut Fernando en aquesta vida, plena de solidaritat amb múltiples causes”. L’actual coordinador del col·lectiu el va enaltir com a “model a seguir” i “exemple de dignitat en la lluita pels drets LGTBI”. Durant l’acte es van deixar una sèrie de papers en blanc perquè la gent poguera escriure “cartes a Fernando”, que es recolliran en un llibre dedicat a la víctima.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.