7.7 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Detingut un segon implicat en la mort de Fernando Lumbreras, activista LGTBI i fundador de Lambda

 

La Policia Nacional ha detingut a un jove de 19 anys per la seua presumpta implicació en la mort de Fernando Lumbreras, activista LGTBI i fundador de Lambda, després de la detenció d’un home a meitat gener com a suposat autor del crim.

 

Segons han informat fonts de la investigació, el segon arrestat quedarà en llibertat amb càrrecs perquè pel que sembla va acompanyar al primer a l’habitatge on es van produir els fets però no va arribar a entrar, com ha avançat aquest dissabte el diari ‘Levante-EMV’.

 

El cadàver de Lumbreras, de 60 anys, va ser localitzat el passat 5 de desembre en el seu domicili del carrer Julián Peña València amb colps per tot el cos i emmanillat, i amb part de la casa regirada. Els veïns van alertar a la Policia i els agents es van trobar amb el cos quan van arribar a l’habitatge.

La Policia Nacional descarta un crim homòfob

Després de la primera detenció el passat 17 de gener, la Policia Nacional mantenia oberta la investigació d’aquest cas, sobre el qual es va decretar secret de sumari i, per tant, no s’ha informat del mòbil del crim.

 

No obstant això, després del descobriment del cadàver, les proves oculars i la inspecció del domicili de la víctima, els investigadors van descartar la hipòtesi d’un crim homòfob.

Lambda prepara un llibre en dedicat a la víctima

Després de conéixer la mort de Fernando Lumbreras, representants de partits com Podem, PSPV, Compromís o Pacma i entitats, moltes d’elles LGTBI, van expressar les seues condolences i tristesa per l’assassinat de l’activista, al qual van qualificar de “gran lluitador” i “figura indispensable per a entendre els avanços” en els seus drets. Les Corts o l’alcalde de València, Joan Ribó, també es van sumar a les mostres de dol.

 

Lambda li va dedicar un homenatge al desembre en la seua seu, per a recordar-lo i celebrar “el paper que ha tingut Fernando en aquesta vida, plena de solidaritat amb múltiples causes”. L’actual coordinador del col·lectiu el va enaltir com a “model a seguir” i “exemple de dignitat en la lluita pels drets LGTBI”. Durant l’acte es van deixar una sèrie de papers en blanc perquè la gent poguera escriure “cartes a Fernando”, que es recolliran en un llibre dedicat a la víctima.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.