9.9 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Detingut un segon implicat en la mort de Fernando Lumbreras, activista LGTBI i fundador de Lambda

 

La Policia Nacional ha detingut a un jove de 19 anys per la seua presumpta implicació en la mort de Fernando Lumbreras, activista LGTBI i fundador de Lambda, després de la detenció d’un home a meitat gener com a suposat autor del crim.

 

Segons han informat fonts de la investigació, el segon arrestat quedarà en llibertat amb càrrecs perquè pel que sembla va acompanyar al primer a l’habitatge on es van produir els fets però no va arribar a entrar, com ha avançat aquest dissabte el diari ‘Levante-EMV’.

 

El cadàver de Lumbreras, de 60 anys, va ser localitzat el passat 5 de desembre en el seu domicili del carrer Julián Peña València amb colps per tot el cos i emmanillat, i amb part de la casa regirada. Els veïns van alertar a la Policia i els agents es van trobar amb el cos quan van arribar a l’habitatge.

La Policia Nacional descarta un crim homòfob

Després de la primera detenció el passat 17 de gener, la Policia Nacional mantenia oberta la investigació d’aquest cas, sobre el qual es va decretar secret de sumari i, per tant, no s’ha informat del mòbil del crim.

 

No obstant això, després del descobriment del cadàver, les proves oculars i la inspecció del domicili de la víctima, els investigadors van descartar la hipòtesi d’un crim homòfob.

Lambda prepara un llibre en dedicat a la víctima

Després de conéixer la mort de Fernando Lumbreras, representants de partits com Podem, PSPV, Compromís o Pacma i entitats, moltes d’elles LGTBI, van expressar les seues condolences i tristesa per l’assassinat de l’activista, al qual van qualificar de “gran lluitador” i “figura indispensable per a entendre els avanços” en els seus drets. Les Corts o l’alcalde de València, Joan Ribó, també es van sumar a les mostres de dol.

 

Lambda li va dedicar un homenatge al desembre en la seua seu, per a recordar-lo i celebrar “el paper que ha tingut Fernando en aquesta vida, plena de solidaritat amb múltiples causes”. L’actual coordinador del col·lectiu el va enaltir com a “model a seguir” i “exemple de dignitat en la lluita pels drets LGTBI”. Durant l’acte es van deixar una sèrie de papers en blanc perquè la gent poguera escriure “cartes a Fernando”, que es recolliran en un llibre dedicat a la víctima.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.