Detinguts cinc membres d’una mateixa familia per cometre 95 robatoris en el territori valencià

 

Agents de la Guàrdia Civil de Moraira i Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant) han detingut a cinc persones, tots ells membres d’una mateixa família d’entre 27 i 54 anys, acusats de formar un grup especialitzat acusat de 95 delictes, entre ells, robatoris en cases de les tres províncies de la Comunitat Valenciana i Cuenca.

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, els presumptes autors, una família resident en Riba-roja, en la comarca del Camp de Túria (València), formada per quatre espanyols i un ciutadà de nacionalitat maliana, suposadament accedien a les diferents cases sense importar si en elles hi havia habitants.

 

En el cas que n’hi haguera, els lladres es descalçaven per a no fer soroll i poder sostraure objectes de valor com joies, targetes de crèdit o diners en metàl·lic.

 

Un xic de 27 anys, organitzador dels robatoris

La investigació, a pesar que continua oberta per a determinar la possible participació dels detinguts en més fets delictius, ha esclarit que de manera coordinada i concertada, el presumpte organitzador dels robatoris, un xic de 27 anys i una dona de 43 utilitzaven diferents vehicles de la seua titularitat o de tercers per a desplaçar-se a numeroses localitats i cometre robatoris durant els trajectes d’anada i tornada.

Així mateix, este grup es ramificava, en una xarxa de col·laboradors, per a conseguir donar eixida, als numerosos objectes furtats en els robatoris i furts, molts dels quals anaven destinats a Mali.

 

Els agents de l’Equip d’Investigació de Moraira-Benissa havien detectat en l’estiu un increment en la comissió de fets delictius contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, amb un modus operandi molt similar en tots els casos.

 

En llibertat amb càrrecs

Els detinguts ja han sigut posats a la disposició del Jutjat número 3 de Dénia, que ha decretat l’ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut de 27 anys, per ser considerat el líder d’este entramat delictiu, mentre que els altres quatre restants estan en llibertat amb càrrecs, a l’espera de judici.

 

La Guàrdia Civil els considera presumptes autors de fins a 95 delictes, entre els quals destaquen també estafes bancàries per ús fraudulent de targetes, encobriment, blanqueig de capitals, usurpació d’estat civil; usurpació de béns immobles, contra la seguretat viària i pertinença a grup criminal.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.