Detinguts cinc membres d’una mateixa familia per cometre 95 robatoris en el territori valencià

 

Agents de la Guàrdia Civil de Moraira i Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant) han detingut a cinc persones, tots ells membres d’una mateixa família d’entre 27 i 54 anys, acusats de formar un grup especialitzat acusat de 95 delictes, entre ells, robatoris en cases de les tres províncies de la Comunitat Valenciana i Cuenca.

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, els presumptes autors, una família resident en Riba-roja, en la comarca del Camp de Túria (València), formada per quatre espanyols i un ciutadà de nacionalitat maliana, suposadament accedien a les diferents cases sense importar si en elles hi havia habitants.

 

En el cas que n’hi haguera, els lladres es descalçaven per a no fer soroll i poder sostraure objectes de valor com joies, targetes de crèdit o diners en metàl·lic.

 

Un xic de 27 anys, organitzador dels robatoris

La investigació, a pesar que continua oberta per a determinar la possible participació dels detinguts en més fets delictius, ha esclarit que de manera coordinada i concertada, el presumpte organitzador dels robatoris, un xic de 27 anys i una dona de 43 utilitzaven diferents vehicles de la seua titularitat o de tercers per a desplaçar-se a numeroses localitats i cometre robatoris durant els trajectes d’anada i tornada.

Així mateix, este grup es ramificava, en una xarxa de col·laboradors, per a conseguir donar eixida, als numerosos objectes furtats en els robatoris i furts, molts dels quals anaven destinats a Mali.

 

Els agents de l’Equip d’Investigació de Moraira-Benissa havien detectat en l’estiu un increment en la comissió de fets delictius contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, amb un modus operandi molt similar en tots els casos.

 

En llibertat amb càrrecs

Els detinguts ja han sigut posats a la disposició del Jutjat número 3 de Dénia, que ha decretat l’ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut de 27 anys, per ser considerat el líder d’este entramat delictiu, mentre que els altres quatre restants estan en llibertat amb càrrecs, a l’espera de judici.

 

La Guàrdia Civil els considera presumptes autors de fins a 95 delictes, entre els quals destaquen també estafes bancàries per ús fraudulent de targetes, encobriment, blanqueig de capitals, usurpació d’estat civil; usurpació de béns immobles, contra la seguretat viària i pertinença a grup criminal.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dani Fernández és operat amb èxit del muscle després de la seua caiguda en el Roig Arena

Dani Fernández ha sigut intervingut amb èxit d'una luxació acromioclavicular severa en el muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València.

Aleix Febas avisa d’un mes final molt intens per a l’Elx

Aleix Febas advertix que a l'Elx li espera un mes de competició molt intens i demana màxima preparació, confiança en la fortalesa en el Martínez Valero i suport total de l'afició.

El PP vincula els feixos de bitllets del cas Assut amb la seu del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, reclama explicacions al PSPV per l'informe de l'UCO del cas Assut i qüestiona el paper de Ximo Puig i Diana Morant.

Dela fregarà els 100 partits amb el Llevant si juga davant el Sevilla

El defensa Adrián de la Font Dela arribarà als cent partits oficials amb el Llevant si participa davant el Sevilla en el Ciutat de València, una fita que arriba en plena baralla per la permanència i amb el seu futur condicionat a la salvació.

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.