16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Detinguts cinc membres d’una mateixa familia per cometre 95 robatoris en el territori valencià

 

Agents de la Guàrdia Civil de Moraira i Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant) han detingut a cinc persones, tots ells membres d’una mateixa família d’entre 27 i 54 anys, acusats de formar un grup especialitzat acusat de 95 delictes, entre ells, robatoris en cases de les tres províncies de la Comunitat Valenciana i Cuenca.

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, els presumptes autors, una família resident en Riba-roja, en la comarca del Camp de Túria (València), formada per quatre espanyols i un ciutadà de nacionalitat maliana, suposadament accedien a les diferents cases sense importar si en elles hi havia habitants.

 

En el cas que n’hi haguera, els lladres es descalçaven per a no fer soroll i poder sostraure objectes de valor com joies, targetes de crèdit o diners en metàl·lic.

 

Un xic de 27 anys, organitzador dels robatoris

La investigació, a pesar que continua oberta per a determinar la possible participació dels detinguts en més fets delictius, ha esclarit que de manera coordinada i concertada, el presumpte organitzador dels robatoris, un xic de 27 anys i una dona de 43 utilitzaven diferents vehicles de la seua titularitat o de tercers per a desplaçar-se a numeroses localitats i cometre robatoris durant els trajectes d’anada i tornada.

Així mateix, este grup es ramificava, en una xarxa de col·laboradors, per a conseguir donar eixida, als numerosos objectes furtats en els robatoris i furts, molts dels quals anaven destinats a Mali.

 

Els agents de l’Equip d’Investigació de Moraira-Benissa havien detectat en l’estiu un increment en la comissió de fets delictius contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, amb un modus operandi molt similar en tots els casos.

 

En llibertat amb càrrecs

Els detinguts ja han sigut posats a la disposició del Jutjat número 3 de Dénia, que ha decretat l’ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut de 27 anys, per ser considerat el líder d’este entramat delictiu, mentre que els altres quatre restants estan en llibertat amb càrrecs, a l’espera de judici.

 

La Guàrdia Civil els considera presumptes autors de fins a 95 delictes, entre els quals destaquen també estafes bancàries per ús fraudulent de targetes, encobriment, blanqueig de capitals, usurpació d’estat civil; usurpació de béns immobles, contra la seguretat viària i pertinença a grup criminal.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.