Detinguts cinc membres d’una mateixa familia per cometre 95 robatoris en el territori valencià

 

Agents de la Guàrdia Civil de Moraira i Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant) han detingut a cinc persones, tots ells membres d’una mateixa família d’entre 27 i 54 anys, acusats de formar un grup especialitzat acusat de 95 delictes, entre ells, robatoris en cases de les tres províncies de la Comunitat Valenciana i Cuenca.

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, els presumptes autors, una família resident en Riba-roja, en la comarca del Camp de Túria (València), formada per quatre espanyols i un ciutadà de nacionalitat maliana, suposadament accedien a les diferents cases sense importar si en elles hi havia habitants.

 

En el cas que n’hi haguera, els lladres es descalçaven per a no fer soroll i poder sostraure objectes de valor com joies, targetes de crèdit o diners en metàl·lic.

 

Un xic de 27 anys, organitzador dels robatoris

La investigació, a pesar que continua oberta per a determinar la possible participació dels detinguts en més fets delictius, ha esclarit que de manera coordinada i concertada, el presumpte organitzador dels robatoris, un xic de 27 anys i una dona de 43 utilitzaven diferents vehicles de la seua titularitat o de tercers per a desplaçar-se a numeroses localitats i cometre robatoris durant els trajectes d’anada i tornada.

Així mateix, este grup es ramificava, en una xarxa de col·laboradors, per a conseguir donar eixida, als numerosos objectes furtats en els robatoris i furts, molts dels quals anaven destinats a Mali.

 

Els agents de l’Equip d’Investigació de Moraira-Benissa havien detectat en l’estiu un increment en la comissió de fets delictius contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, amb un modus operandi molt similar en tots els casos.

 

En llibertat amb càrrecs

Els detinguts ja han sigut posats a la disposició del Jutjat número 3 de Dénia, que ha decretat l’ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut de 27 anys, per ser considerat el líder d’este entramat delictiu, mentre que els altres quatre restants estan en llibertat amb càrrecs, a l’espera de judici.

 

La Guàrdia Civil els considera presumptes autors de fins a 95 delictes, entre els quals destaquen també estafes bancàries per ús fraudulent de targetes, encobriment, blanqueig de capitals, usurpació d’estat civil; usurpació de béns immobles, contra la seguretat viària i pertinença a grup criminal.

Anuncios

Últimes notícies

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.

Les víctimes de la dana carreguen contra el tancament de la comissió de Les Corts

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 mostren la seua indignació pel tancament de la comissió d'investigació de Les Corts, que donen per fracassada i purament partidista.