10 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Detinguts cinc membres d’una mateixa familia per cometre 95 robatoris en el territori valencià

 

Agents de la Guàrdia Civil de Moraira i Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant) han detingut a cinc persones, tots ells membres d’una mateixa família d’entre 27 i 54 anys, acusats de formar un grup especialitzat acusat de 95 delictes, entre ells, robatoris en cases de les tres províncies de la Comunitat Valenciana i Cuenca.

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, els presumptes autors, una família resident en Riba-roja, en la comarca del Camp de Túria (València), formada per quatre espanyols i un ciutadà de nacionalitat maliana, suposadament accedien a les diferents cases sense importar si en elles hi havia habitants.

 

En el cas que n’hi haguera, els lladres es descalçaven per a no fer soroll i poder sostraure objectes de valor com joies, targetes de crèdit o diners en metàl·lic.

 

Un xic de 27 anys, organitzador dels robatoris

La investigació, a pesar que continua oberta per a determinar la possible participació dels detinguts en més fets delictius, ha esclarit que de manera coordinada i concertada, el presumpte organitzador dels robatoris, un xic de 27 anys i una dona de 43 utilitzaven diferents vehicles de la seua titularitat o de tercers per a desplaçar-se a numeroses localitats i cometre robatoris durant els trajectes d’anada i tornada.

Així mateix, este grup es ramificava, en una xarxa de col·laboradors, per a conseguir donar eixida, als numerosos objectes furtats en els robatoris i furts, molts dels quals anaven destinats a Mali.

 

Els agents de l’Equip d’Investigació de Moraira-Benissa havien detectat en l’estiu un increment en la comissió de fets delictius contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, amb un modus operandi molt similar en tots els casos.

 

En llibertat amb càrrecs

Els detinguts ja han sigut posats a la disposició del Jutjat número 3 de Dénia, que ha decretat l’ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut de 27 anys, per ser considerat el líder d’este entramat delictiu, mentre que els altres quatre restants estan en llibertat amb càrrecs, a l’espera de judici.

 

La Guàrdia Civil els considera presumptes autors de fins a 95 delictes, entre els quals destaquen també estafes bancàries per ús fraudulent de targetes, encobriment, blanqueig de capitals, usurpació d’estat civil; usurpació de béns immobles, contra la seguretat viària i pertinença a grup criminal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA compareixeran en Les Corts 482 dies després

Les principals associacions de víctimes de la DANA compareixeran esta setmana en la comissió de Les Corts, 482 dies després del 29 d'octubre de 2024. Serà la quinta sessió, amb Álex Carabal el dilluns i amb Rosa Álvarez i Mariló Gradolí el dimarts, i una protesta prèvia.

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.