Cinc detinguts per immobilitzar un tren Alacant-Múrcia en ser recriminats per no pagar el bitllet

 

Agents de la Comissaria de la Policia Nacional d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), han detingut a cinc xics, un d’ells menor d’edat, que presumptament van immobilitzar un tren de Rodalia després de què se’ls recriminara que viatjaven sense bitllet. Els jóvens van accionar la palanca d’emergències, van detindre el comboi i van paralitzar el servici fins que els operaris de l’empresa van poder restablir la circulació, segons ha informat Direcció de la Policia en un comunicat.

 

Policies pertanyents al Grup de la UDEV de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Elx han sigut els encarregats de la investigació i han actuat de manera coordinada amb el personal de Renfe-operadora, entitat pública empresarial dependent del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

 

Representants de Renfe van interposar una denúncia relacionada amb què un grup de jóvens havia accedit a un dels vagons del comboi de rodalia que feia el trajecte entre les localitats d’Alacant i Múrcia sense abonar prèviament el tiquet del viatge.

 

Quan l’interventor del tren els va cridar l’atenció, els xics, lluny de reconéixer la seua falta, li van increpar i van mostrar un actitud desafiadora i amenaçadora. I en un moment determinat van tirar de la palanca d’emergències i van immobilitzar el tren impedint la seua marxa.

Amb esta acció, el tren va estar detingut durant uns quinze minuts, causant un greu perjuí per als altres trens en servei, que es van vore obligats a immobilitzar la seua marxa o a començar el seu recorregut amb la finalitat d’evitar un xoc entre ells. També es va perjudicar als viatgers del comboi, que van quedar retinguts fins que el tren va poder continuar circulant.

 

Una setmana en busca dels autors dels fets

L’interventor es va posar en contacte amb el Centre de control de trànsit de rodalia en València, que va actuar de manera coordinada amb la Sala del 091 de la Policia Nacional, i va indicar que el tren de Rodalia es dirigia cap a la ciutat d’Elx, fins a on es van dirigir diversos indicatius policials i van començar les primeres actuacions de la Policia Nacional.

 

Interposada la denúncia, van continuar les gestions d’investigació necessàries per a conseguir la perfecta identificació dels components del grup de jóvens, que havien protagonitzat la incívica acció.

 

D’esta manera es va establir un dispositiu de vigilància continuat en la localitat de Callosa del Segura, en la comarca del Baix Segura (Alacant), amb l’objectiu de localitzar, identificar i procedir a la detenció dels autors, faena laboriosa, ja que els mateixos ja comptaven amb antecedents policials previs i coneixedors de la seua acció il·lícita es van amagar, cosa que va dificultar l’activitat policial.

 

Si bé, finalment van conseguir localitzar als presumptes autors dels fets i els van detindre després d’una setmana. Els arrestats, d’entre 16 i 21 anys, van ser acusats d’un delicte de desordres públics i posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant, a excepció d’un d’ells, menor d’edat, que ha quedat a disposició de la Fiscalia de Menors d’Alacant.

Últimes notícies

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.