Cinc detinguts per immobilitzar un tren Alacant-Múrcia en ser recriminats per no pagar el bitllet

 

Agents de la Comissaria de la Policia Nacional d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), han detingut a cinc xics, un d’ells menor d’edat, que presumptament van immobilitzar un tren de Rodalia després de què se’ls recriminara que viatjaven sense bitllet. Els jóvens van accionar la palanca d’emergències, van detindre el comboi i van paralitzar el servici fins que els operaris de l’empresa van poder restablir la circulació, segons ha informat Direcció de la Policia en un comunicat.

 

Policies pertanyents al Grup de la UDEV de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Elx han sigut els encarregats de la investigació i han actuat de manera coordinada amb el personal de Renfe-operadora, entitat pública empresarial dependent del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

 

Representants de Renfe van interposar una denúncia relacionada amb què un grup de jóvens havia accedit a un dels vagons del comboi de rodalia que feia el trajecte entre les localitats d’Alacant i Múrcia sense abonar prèviament el tiquet del viatge.

 

Quan l’interventor del tren els va cridar l’atenció, els xics, lluny de reconéixer la seua falta, li van increpar i van mostrar un actitud desafiadora i amenaçadora. I en un moment determinat van tirar de la palanca d’emergències i van immobilitzar el tren impedint la seua marxa.

Amb esta acció, el tren va estar detingut durant uns quinze minuts, causant un greu perjuí per als altres trens en servei, que es van vore obligats a immobilitzar la seua marxa o a començar el seu recorregut amb la finalitat d’evitar un xoc entre ells. També es va perjudicar als viatgers del comboi, que van quedar retinguts fins que el tren va poder continuar circulant.

 

Una setmana en busca dels autors dels fets

L’interventor es va posar en contacte amb el Centre de control de trànsit de rodalia en València, que va actuar de manera coordinada amb la Sala del 091 de la Policia Nacional, i va indicar que el tren de Rodalia es dirigia cap a la ciutat d’Elx, fins a on es van dirigir diversos indicatius policials i van començar les primeres actuacions de la Policia Nacional.

 

Interposada la denúncia, van continuar les gestions d’investigació necessàries per a conseguir la perfecta identificació dels components del grup de jóvens, que havien protagonitzat la incívica acció.

 

D’esta manera es va establir un dispositiu de vigilància continuat en la localitat de Callosa del Segura, en la comarca del Baix Segura (Alacant), amb l’objectiu de localitzar, identificar i procedir a la detenció dels autors, faena laboriosa, ja que els mateixos ja comptaven amb antecedents policials previs i coneixedors de la seua acció il·lícita es van amagar, cosa que va dificultar l’activitat policial.

 

Si bé, finalment van conseguir localitzar als presumptes autors dels fets i els van detindre després d’una setmana. Els arrestats, d’entre 16 i 21 anys, van ser acusats d’un delicte de desordres públics i posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant, a excepció d’un d’ells, menor d’edat, que ha quedat a disposició de la Fiscalia de Menors d’Alacant.

Últimes notícies

Detingut a Alzira un home per dos robatoris violents a una embarassada i a una anciana

La Policia Nacional ha detingut a Alzira a un home de 34 anys acusat de dos robatoris amb violència contra una dona embarassada i una anciana, a més d'un robatori amb força en un vehicle.

El pare d’Enrique Riquelme evita aclarir si el seu fill es presentarà contra Florentino Pérez en el Reial Madrid

El pare d'Enrique Riquelme insistix que el seu fill és molt madridista i destaca la seua joventut i trajectòria empresarial, però rehúye confirmar si encapçalarà una candidatura enfront de Florentino Pérez.

Presó provisional per a un home reclamat per tràfic de drogues detingut a Altea

Un jutjat ha ordenat l'ingrés a la presó provisional d'un home de 29 anys reclamat internacionalment per tràfic de drogues, detingut a Altea després d'identificar-se amb documentació presumptament falsa.

Espanya reforça amb el Regne Unit la busca de 12 criminals britànics vinculats a Espanya

Espanya i el Regne Unit intensifiquen la seua cooperació policial en la campanya Most Wanted per a localitzar a 12 fugitius britànics que podrien amagar-se o tindre vincles en ciutats espanyoles.

Les entitats d’infància alerten que la falta de finançament digne posa en risc l’acolliment de 2.300 menors en la Comunitat

Les entitats d'infància de la Comunitat Valenciana rebutgen la pròrroga de l'acció concertada fins a 2028 al no garantir un finançament suficient, la qual cosa, advertixen, compromet l'acolliment de 2.300 xiquets i xiquetes i l'estabilitat de 3.500 professionals.

L’IPC es modera al 3,2% a l’abril en la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana nacional

La inflació se situa en el 3,2% interanual a l'abril en la Comunitat Valenciana, igual que en el conjunt d'Espanya, amb l'electricitat a la baixa i els carburants encara a l'alça.

Compromís equipara les crítiques de Camps i Catalá sobre el PAI del Grau i denúncia un rescat a promotors

Compromís acusa l'Ajuntament de València de rebaixar més de 10 milions en càrregues urbanístiques del PAI del Grau i denúncia que se socialitzen les pèrdues de la Fórmula 1 mentres es garantix la rendibilitat dels promotors.

El València Basket fa història com a quint equip espanyol en una Final Four de l’Eurolliga

El València Basket es classifica per a la seua primera Final Four de l'Eurolliga i es convertix en el quint club espanyol que aconseguix les semifinals del màxim torneig europeu sota este format.