Cinc detinguts per immobilitzar un tren Alacant-Múrcia en ser recriminats per no pagar el bitllet

 

Agents de la Comissaria de la Policia Nacional d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), han detingut a cinc xics, un d’ells menor d’edat, que presumptament van immobilitzar un tren de Rodalia després de què se’ls recriminara que viatjaven sense bitllet. Els jóvens van accionar la palanca d’emergències, van detindre el comboi i van paralitzar el servici fins que els operaris de l’empresa van poder restablir la circulació, segons ha informat Direcció de la Policia en un comunicat.

 

Policies pertanyents al Grup de la UDEV de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Elx han sigut els encarregats de la investigació i han actuat de manera coordinada amb el personal de Renfe-operadora, entitat pública empresarial dependent del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

 

Representants de Renfe van interposar una denúncia relacionada amb què un grup de jóvens havia accedit a un dels vagons del comboi de rodalia que feia el trajecte entre les localitats d’Alacant i Múrcia sense abonar prèviament el tiquet del viatge.

 

Quan l’interventor del tren els va cridar l’atenció, els xics, lluny de reconéixer la seua falta, li van increpar i van mostrar un actitud desafiadora i amenaçadora. I en un moment determinat van tirar de la palanca d’emergències i van immobilitzar el tren impedint la seua marxa.

Amb esta acció, el tren va estar detingut durant uns quinze minuts, causant un greu perjuí per als altres trens en servei, que es van vore obligats a immobilitzar la seua marxa o a començar el seu recorregut amb la finalitat d’evitar un xoc entre ells. També es va perjudicar als viatgers del comboi, que van quedar retinguts fins que el tren va poder continuar circulant.

 

Una setmana en busca dels autors dels fets

L’interventor es va posar en contacte amb el Centre de control de trànsit de rodalia en València, que va actuar de manera coordinada amb la Sala del 091 de la Policia Nacional, i va indicar que el tren de Rodalia es dirigia cap a la ciutat d’Elx, fins a on es van dirigir diversos indicatius policials i van començar les primeres actuacions de la Policia Nacional.

 

Interposada la denúncia, van continuar les gestions d’investigació necessàries per a conseguir la perfecta identificació dels components del grup de jóvens, que havien protagonitzat la incívica acció.

 

D’esta manera es va establir un dispositiu de vigilància continuat en la localitat de Callosa del Segura, en la comarca del Baix Segura (Alacant), amb l’objectiu de localitzar, identificar i procedir a la detenció dels autors, faena laboriosa, ja que els mateixos ja comptaven amb antecedents policials previs i coneixedors de la seua acció il·lícita es van amagar, cosa que va dificultar l’activitat policial.

 

Si bé, finalment van conseguir localitzar als presumptes autors dels fets i els van detindre després d’una setmana. Els arrestats, d’entre 16 i 21 anys, van ser acusats d’un delicte de desordres públics i posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant, a excepció d’un d’ells, menor d’edat, que ha quedat a disposició de la Fiscalia de Menors d’Alacant.

Últimes notícies

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.