11.2 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Cinc detinguts per immobilitzar un tren Alacant-Múrcia en ser recriminats per no pagar el bitllet

 

Agents de la Comissaria de la Policia Nacional d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), han detingut a cinc xics, un d’ells menor d’edat, que presumptament van immobilitzar un tren de Rodalia després de què se’ls recriminara que viatjaven sense bitllet. Els jóvens van accionar la palanca d’emergències, van detindre el comboi i van paralitzar el servici fins que els operaris de l’empresa van poder restablir la circulació, segons ha informat Direcció de la Policia en un comunicat.

 

Policies pertanyents al Grup de la UDEV de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Elx han sigut els encarregats de la investigació i han actuat de manera coordinada amb el personal de Renfe-operadora, entitat pública empresarial dependent del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

 

Representants de Renfe van interposar una denúncia relacionada amb què un grup de jóvens havia accedit a un dels vagons del comboi de rodalia que feia el trajecte entre les localitats d’Alacant i Múrcia sense abonar prèviament el tiquet del viatge.

 

Quan l’interventor del tren els va cridar l’atenció, els xics, lluny de reconéixer la seua falta, li van increpar i van mostrar un actitud desafiadora i amenaçadora. I en un moment determinat van tirar de la palanca d’emergències i van immobilitzar el tren impedint la seua marxa.

Amb esta acció, el tren va estar detingut durant uns quinze minuts, causant un greu perjuí per als altres trens en servei, que es van vore obligats a immobilitzar la seua marxa o a començar el seu recorregut amb la finalitat d’evitar un xoc entre ells. També es va perjudicar als viatgers del comboi, que van quedar retinguts fins que el tren va poder continuar circulant.

 

Una setmana en busca dels autors dels fets

L’interventor es va posar en contacte amb el Centre de control de trànsit de rodalia en València, que va actuar de manera coordinada amb la Sala del 091 de la Policia Nacional, i va indicar que el tren de Rodalia es dirigia cap a la ciutat d’Elx, fins a on es van dirigir diversos indicatius policials i van començar les primeres actuacions de la Policia Nacional.

 

Interposada la denúncia, van continuar les gestions d’investigació necessàries per a conseguir la perfecta identificació dels components del grup de jóvens, que havien protagonitzat la incívica acció.

 

D’esta manera es va establir un dispositiu de vigilància continuat en la localitat de Callosa del Segura, en la comarca del Baix Segura (Alacant), amb l’objectiu de localitzar, identificar i procedir a la detenció dels autors, faena laboriosa, ja que els mateixos ja comptaven amb antecedents policials previs i coneixedors de la seua acció il·lícita es van amagar, cosa que va dificultar l’activitat policial.

 

Si bé, finalment van conseguir localitzar als presumptes autors dels fets i els van detindre després d’una setmana. Els arrestats, d’entre 16 i 21 anys, van ser acusats d’un delicte de desordres públics i posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant, a excepció d’un d’ells, menor d’edat, que ha quedat a disposició de la Fiscalia de Menors d’Alacant.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.