Cinc detinguts per immobilitzar un tren Alacant-Múrcia en ser recriminats per no pagar el bitllet

 

Agents de la Comissaria de la Policia Nacional d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), han detingut a cinc xics, un d’ells menor d’edat, que presumptament van immobilitzar un tren de Rodalia després de què se’ls recriminara que viatjaven sense bitllet. Els jóvens van accionar la palanca d’emergències, van detindre el comboi i van paralitzar el servici fins que els operaris de l’empresa van poder restablir la circulació, segons ha informat Direcció de la Policia en un comunicat.

 

Policies pertanyents al Grup de la UDEV de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Elx han sigut els encarregats de la investigació i han actuat de manera coordinada amb el personal de Renfe-operadora, entitat pública empresarial dependent del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

 

Representants de Renfe van interposar una denúncia relacionada amb què un grup de jóvens havia accedit a un dels vagons del comboi de rodalia que feia el trajecte entre les localitats d’Alacant i Múrcia sense abonar prèviament el tiquet del viatge.

 

Quan l’interventor del tren els va cridar l’atenció, els xics, lluny de reconéixer la seua falta, li van increpar i van mostrar un actitud desafiadora i amenaçadora. I en un moment determinat van tirar de la palanca d’emergències i van immobilitzar el tren impedint la seua marxa.

Amb esta acció, el tren va estar detingut durant uns quinze minuts, causant un greu perjuí per als altres trens en servei, que es van vore obligats a immobilitzar la seua marxa o a començar el seu recorregut amb la finalitat d’evitar un xoc entre ells. També es va perjudicar als viatgers del comboi, que van quedar retinguts fins que el tren va poder continuar circulant.

 

Una setmana en busca dels autors dels fets

L’interventor es va posar en contacte amb el Centre de control de trànsit de rodalia en València, que va actuar de manera coordinada amb la Sala del 091 de la Policia Nacional, i va indicar que el tren de Rodalia es dirigia cap a la ciutat d’Elx, fins a on es van dirigir diversos indicatius policials i van començar les primeres actuacions de la Policia Nacional.

 

Interposada la denúncia, van continuar les gestions d’investigació necessàries per a conseguir la perfecta identificació dels components del grup de jóvens, que havien protagonitzat la incívica acció.

 

D’esta manera es va establir un dispositiu de vigilància continuat en la localitat de Callosa del Segura, en la comarca del Baix Segura (Alacant), amb l’objectiu de localitzar, identificar i procedir a la detenció dels autors, faena laboriosa, ja que els mateixos ja comptaven amb antecedents policials previs i coneixedors de la seua acció il·lícita es van amagar, cosa que va dificultar l’activitat policial.

 

Si bé, finalment van conseguir localitzar als presumptes autors dels fets i els van detindre després d’una setmana. Els arrestats, d’entre 16 i 21 anys, van ser acusats d’un delicte de desordres públics i posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant, a excepció d’un d’ells, menor d’edat, que ha quedat a disposició de la Fiscalia de Menors d’Alacant.

Últimes notícies

El Villarreal estrena la plantilla al complet en un amistós contra el Levante

El Villarreal CF rep este dimecres el Levante en la Ciutat Esportiva José Manuel Llaneza, en el penúltim amistós de pretemporada, amb tota la plantilla ja disponible.

La reserva d’aigua del Xúquer baixa al 58,5% i la del Segura al 55,3% després d’una nova setmana de descens

Els embassaments del Xúquer i del Segura han tornat a perdre aigua en l’última setmana, tot i mantindre nivells per damunt de fa un any i de la mitjana de l’última dècada. Al conjunt d’Espanya, la reserva hídrica baixa fins al 69,6% de la seua capacitat.

L’atur agrari puja lleugerament en juliol fins a 70.296 persones

L’atur en el sector agrícola ha augmentat un 0,17 % en juliol fins a 70.296 persones, encara que en comparació anual registra una caiguda del 10,33 %. A la Comunitat Valenciana, l’atur agrari baixa fins als 6.843 desocupats, amb 61 persones menys que en juny.

Els incendis ja arrasen quasi 1.000 hectàrees de camps assegurats, amb Castelló entre les zones afectades

Agroseguro ha registrat sinistres en 984 hectàrees agrícoles assegurades per incendis a Castelló, Guadalajara, Zamora, Àvila, Madrid i Saragossa. La Mierla i la comarca d’Ejea de los Caballeros concentren la major part dels danys.

Les ajudes als ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 15.000 euros per explotació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha detallat a ramaders d’Artana i Eslida el paquet d’ajudes de 67 milions aprovat pel Consell per a veïns i negocis afectats per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, encara no controlat del tot.

Gulácsi aposta pel Villarreal per a continuar al màxim nivell competitiu

El porter hongarés Peter Gulácsi ha sigut presentat com a nou jugador del Villarreal per a dos temporades i assegura que no va dubtar perquè considera el club un dels millors d’Espanya.

Un any de presó per passar 26 dies en un hotel de Castelló i anar-se’n sense pagar

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a un any de presó un home que va estar 26 dies en pensió completa en un hotel de la Vall d’Alba i se’n va anar sense abonar 2.283 euros. La sentència és ferma i l’obliga també a indemnitzar l’establiment amb l’import defraudat més els interessos.

Juliol més càlid registrat a la Comunitat Valenciana i el més sec del segle

El juliol de 2026 ha sigut el més càlid registrat a la Comunitat Valenciana, amb 27,3 graus de mitjana, i el més sec del segle, amb només 2,5 litres per metre quadrat.
FILMOTECA D'ESTIU