15.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Detinguts 5 treballadors d’una empresa per delicte d’estafa a Picassent

La Guàrdia Civil de Picassent, en concret d’Àrea d’Investigació, en el marc de l’Operació “VAILAX”, ha procedit a la detenció de 5 homes de nacionalitat espanyola, i 11 investigats per Delicte de Furt, Delicte d’Estafa, Delicte de Falsedat Documental i Delicte d’Encobriment.

A la fi de 2020 es va rebre en dependències oficials, denúncia d’una empresa de Picassent dedicada a la fabricació i comercialització de xicotets aparells electrodomèstics.

Els fets denunciats feien referència a una suposada activitat delictiva organitzada i continuada des de feia uns dos anys, ja que van començar a desaparéixer gran quantitat de xicotets electrodomèstics de l’interior d’esta empresa.

Durant este període l’empresa no ha pogut esbrinar o acreditar com havien desaparegut eixos productes, estimant el valor de les perdudes en desenes de milers d’euros, desconeixent la quantitat exacta.

L’empresa va decidir augmentar substancialment les mesures de vigilància i seguretat entorn dels presumptes furts, en existir sospites que podia tractar-se de l’empresa.

Es va tindre coneixement, per mitjà d’un treballador que un grup d’empleats actuava sota un “modus operandi” perfectament dissenyat, per a sostraure productes i enviar-los ells mateixos a persones del seu entorn, eludint el procediment de seguretat i produint-li unes pèrdues quantioses a l’empresa.

Els presumptes autors obtenien productes de l’interior de l’empresa i els enviaven mitjançant Correus Express als domicilis dels receptors, sense gravar-lo en l’aplicatiu intern de l’empresa.

Després de les investigacions per part de l’Àrea d’Investigació d’esta unitat, es va esbrinar la identitat de les persones receptores dels productes obtinguts de manera fraudulenta, procedint-se a la investigació d’11 persones, totes elles per la seua presumpta participació en suposats delictes d’encobriment.

Per tots els fets esmentats, es va procedir a la detenció de dos treballadors, i uns mesos més tard, es va procedir també a la detenció dels altres tres, tots ells per la seua presumpta participació en suposats delictes de furt, estafa i falsedat documental.

Les diligències i els detinguts, han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Picassent.

Últimes notícies

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.

Juan Roig constreny a prioritzar el Corredor Mediterrani encara que falte el túnel passant

Juan Roig ha reiterat la seua insatisfacció amb el ritme de les obres i ha defés que el Corredor Mediterrani funcione entre Alacant, València i Barcelona encara que el túnel passant no estiga encara. Govern i empresaris han situat 2027 com a horitzó de la primera fase.