8 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Detinguts 5 treballadors d’una empresa per delicte d’estafa a Picassent

La Guàrdia Civil de Picassent, en concret d’Àrea d’Investigació, en el marc de l’Operació “VAILAX”, ha procedit a la detenció de 5 homes de nacionalitat espanyola, i 11 investigats per Delicte de Furt, Delicte d’Estafa, Delicte de Falsedat Documental i Delicte d’Encobriment.

A la fi de 2020 es va rebre en dependències oficials, denúncia d’una empresa de Picassent dedicada a la fabricació i comercialització de xicotets aparells electrodomèstics.

Els fets denunciats feien referència a una suposada activitat delictiva organitzada i continuada des de feia uns dos anys, ja que van començar a desaparéixer gran quantitat de xicotets electrodomèstics de l’interior d’esta empresa.

Durant este període l’empresa no ha pogut esbrinar o acreditar com havien desaparegut eixos productes, estimant el valor de les perdudes en desenes de milers d’euros, desconeixent la quantitat exacta.

L’empresa va decidir augmentar substancialment les mesures de vigilància i seguretat entorn dels presumptes furts, en existir sospites que podia tractar-se de l’empresa.

Es va tindre coneixement, per mitjà d’un treballador que un grup d’empleats actuava sota un “modus operandi” perfectament dissenyat, per a sostraure productes i enviar-los ells mateixos a persones del seu entorn, eludint el procediment de seguretat i produint-li unes pèrdues quantioses a l’empresa.

Els presumptes autors obtenien productes de l’interior de l’empresa i els enviaven mitjançant Correus Express als domicilis dels receptors, sense gravar-lo en l’aplicatiu intern de l’empresa.

Després de les investigacions per part de l’Àrea d’Investigació d’esta unitat, es va esbrinar la identitat de les persones receptores dels productes obtinguts de manera fraudulenta, procedint-se a la investigació d’11 persones, totes elles per la seua presumpta participació en suposats delictes d’encobriment.

Per tots els fets esmentats, es va procedir a la detenció de dos treballadors, i uns mesos més tard, es va procedir també a la detenció dels altres tres, tots ells per la seua presumpta participació en suposats delictes de furt, estafa i falsedat documental.

Les diligències i els detinguts, han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Picassent.

Últimes notícies

76-73: València Basket resistix el desplegament físic de l’Estrella Roja

València Basket va véncer 76-73 a Estrella Roja en un partit molt físic. La major rotació local i els robatoris en primera línia van decidir un final atapeït.

La xilena d’Hugo Duro decidix el derbi per al València

El València va véncer 1-0 al Llevant amb una xilena d'Hugo Duro en el 79 després d'un centre de Gayà. Ryan va sostindre als visitants i el VAR va anul·lar un gol previ.

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.