17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Detinguts 5 treballadors d’una empresa per delicte d’estafa a Picassent

La Guàrdia Civil de Picassent, en concret d’Àrea d’Investigació, en el marc de l’Operació “VAILAX”, ha procedit a la detenció de 5 homes de nacionalitat espanyola, i 11 investigats per Delicte de Furt, Delicte d’Estafa, Delicte de Falsedat Documental i Delicte d’Encobriment.

A la fi de 2020 es va rebre en dependències oficials, denúncia d’una empresa de Picassent dedicada a la fabricació i comercialització de xicotets aparells electrodomèstics.

Els fets denunciats feien referència a una suposada activitat delictiva organitzada i continuada des de feia uns dos anys, ja que van començar a desaparéixer gran quantitat de xicotets electrodomèstics de l’interior d’esta empresa.

Durant este període l’empresa no ha pogut esbrinar o acreditar com havien desaparegut eixos productes, estimant el valor de les perdudes en desenes de milers d’euros, desconeixent la quantitat exacta.

L’empresa va decidir augmentar substancialment les mesures de vigilància i seguretat entorn dels presumptes furts, en existir sospites que podia tractar-se de l’empresa.

Es va tindre coneixement, per mitjà d’un treballador que un grup d’empleats actuava sota un “modus operandi” perfectament dissenyat, per a sostraure productes i enviar-los ells mateixos a persones del seu entorn, eludint el procediment de seguretat i produint-li unes pèrdues quantioses a l’empresa.

Els presumptes autors obtenien productes de l’interior de l’empresa i els enviaven mitjançant Correus Express als domicilis dels receptors, sense gravar-lo en l’aplicatiu intern de l’empresa.

Després de les investigacions per part de l’Àrea d’Investigació d’esta unitat, es va esbrinar la identitat de les persones receptores dels productes obtinguts de manera fraudulenta, procedint-se a la investigació d’11 persones, totes elles per la seua presumpta participació en suposats delictes d’encobriment.

Per tots els fets esmentats, es va procedir a la detenció de dos treballadors, i uns mesos més tard, es va procedir també a la detenció dels altres tres, tots ells per la seua presumpta participació en suposats delictes de furt, estafa i falsedat documental.

Les diligències i els detinguts, han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Picassent.

Últimes notícies

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la exalcaldesa d’Orihuela i a huit persones més pel contracte d’escombraries

La Secció Sèptima de l'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la peça del contracte d'escombraries d'Orihuela. Entre ells estan la exalcaldesa Mónica Lorente i tres exconcejales, en una segona sentència després de la validació d'escoltes i registres pel Suprem.

Salomé Pradas s’acosta a les víctimes de la DANA després de l’acarament i defén que ho ha aportat tot

La exconsellera s'ha dirigit als familiars després de l'acarament amb José Manuel Cuenca, ha defés la seua versió i ha demanat parlar amb ells. Les víctimes l'han increpada i han exigit responsabilitats.

Pradas es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

La exconsellera ha assegurat davant la jutgessa que va percebre pressions des de Presidència per a descartar el confinament durant la dana, en un acarament amb José Manuel Cuenca. La disputa ha girat entorn dels missatges, la cobertura legal i els telèfons mòbils com a prova.

Tosha Schareina, quart en l’etapa, s’allunya del podi del Dakar

El valencià va acabar a 9.47 de Luciano Benavides i és quart de la general de motos, a 20.13 del cap, en una jornada de navegació exigent.

10 detinguts per una estafa de 86.350 euros amb falses inversions en una multinacional

Deu persones han sigut detingudes en set províncies per una estafa que va captar 86.350 euros mitjançant suposades inversions en una gran energètica. La víctima va aportar estalvis i préstecs sota pressió.

Tosha Schareina, quart en l’etapa i més lluny del podi del Dakar en motos

Tosha Schareina va acabar quart en l'octava etapa del Dakar, a 9.47 de Luciano Benavides, i és quart de la general a 20.13 del nou líder. Benavides va guanyar per segona jornada seguida i va prendre el comandament per 10 segons sobre Daniel Sanders.

Salomé Pradas s’acosta a les víctimes de la DANA després de l’acarament i assegura haver-lo aportat tot

Després d'un acarament amb José Manuel Cuenca, Salomé Pradas s'ha acostat a les víctimes de la DANA i ha defés que ho ha aportat tot. Les famílies han exigit veritat i responsabilitats.

Pradas diu que es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

Pradas ha declarat que es va sentir persuadida des de Presidència per a no ordenar el confinament durant la dana. Cuenca ho ha negat en un acarament marcat per protestes.