15 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Deu detinguts per 28 delictes de robatori en Torrevieja

Robatoris en Torrevieja

Posteriorment les revenien en el mercat negre | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Fuensuco, va iniciar una investigació en agost del passat any 2020, amb la finalitat de descobrir un augment detectat d’assalts en cases que s’estaven produint en la localitat de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant). La investigació ha culminat amb la desarticulació d’un grup criminal.

 

En total han sigut detingudes 10 persones, cinc d’elles acusades de 28 delictes de robatori amb força, un delicte de robatori dins d’un cotxe i un delicte de pertinença a grup criminal. A les altres cinc se’ls imputa un delicte d’encobriment per la compra dels efectes furtats.

 

La investigació s’ha fet en dos fases, iniciant-se la primera en desembre de 2020, quan els agents de Torrevieja van acudir a un avís per una disputa entre algunes persones. Una volta en el lloc, un testimoni dels fets va assegurar que un dels hòmens implicats volia obligar als altres dos a robar en una casa. Després de negar-se a complir l’ordre, esta persona va intentar apunyalar-los amb una arma blanca.

 

Arran dels fets, la Guàrdia Civil de Torrevieja va iniciar actuacions per a constatar l’ocorregut. Els primers resultats de les investigacions van determinar l’existència d’un grup criminal que assaltava cases per a robar dins, sent el modus operandi de paregudes característiques en tots els casos.

 

Els autors accedien als immobles dels veïns del líder del grup per a robar-los. D’esta manera, una volta que el robatori havia sigut perpetrat, aprofitaven la proximitat de qualsevol de les tres cases propietat d’ell i de sa mare, per a amagar-se amb els objectes robats i evitar ser descoberts pels agents.

 

Rols definits

Tot l’entramat era liderat per un home espanyol que comptava amb diferents membres amb rols perfectament definits. El propi líder del grup, feia una meticulosa vigilància abans dels robatoris, centrant el seu objectiu en cases vacacionals. Entre els seus mètodes per a assegurar-se que en el domicili no residia ningú, es trobava el de comprovar l’habitualitat amb la que el propietari arreplegava la correspondència de la bústia.

 

En una ocasió, un testimoni dels fets va sorprendre in fraganti als autors que li van amenaçar amb un punyal, conseguint escapar. Abans d’accedir a la casa inutilitzaven les càmeres de vídeo vigilància amb tints en esprai. Per a l’obertura de la porta usaven extractors de barrets forts i fractura violenta de la porta d’accés principal. Fins i tot posaven en pràctica el mètode de robatori conegut com bumping, sistema que consistix en introduir en el cilindre del pany una clau manipulada i colpejar-la per a fer ballar els pistons permetent el seu gir, i per tant, l’obertura de la porta, encara sent esta de seguretat.

 

En el registre dels tres domicilis en Torrevieja, els agents van intervindre gran quantitat dels efectes que havien sigut furtats, les peces usades per a ocultar el seu rostre durant els robatoris i les ferramentes que usaven per a la fractura de les portes d’accés.

 

Més de 50.000 euros

El valor dels efectes sostrets ascendix a 40.000 euros. A això caldria sumar 10.000 euros en danys provocats durant els assalts. Els efectes recuperats han sigut identificats i retornats als seus legítims propietaris.

 

La investigació s’ha saldat amb la detenció de cinc persones, quatre hòmens (24, 43, 46) de nacionalitat espanyola, marroquina i colombiana i una dona espanyola (38), per la seua presumpta autoria en 28 delictes de robatori amb força dins de cases, un delicte de robatori amb força dins d’un cotxe i un delicte de pertinença a organització criminal.

 

Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de Torrevieja, que ha decretat per a dos dels hòmens l’ingrés en la presó.

 

En el mercat negre

La segona fase de la investigació es va centrar en els moviments que els autors
encarregats de la venda dels articles robats. Com a resultat de les investigacions, els agents van esbrinar que cinc persones acudien de manera habitual a les cases en les que la banda ocultava el material després dels robatoris. Allí es feia l’encobriment dels efectes amb total coneixement de la seua procedència il·legal. Posteriorment les revenien en el mercat negre.

 

Per tals fets, han sigut detingudes altres cinc persones, quatre hòmens (40, 46, 53, 65) d’origen espanyol, brasiler i portugués i una xica de nacionalitat espanyola (26), per als que se’ls acusa del delicte d’encobriment.

Últimes notícies

Vox apel·la a l’altura de mires del PP per a donar suport a la investidura de Pérez Llorca

Vox ha reclamat al PP altura de mires per a pactar la investidura de Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón. Les negociacions continuen obertes.

Pérez Llorca presenta la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat sense acord firmat amb Vox

El secretari general del PPCV ha formalitzat la seua aspiració sense rubricar un pacte amb Vox i ha presentat a Fernando Pastor com a nou portaveu del grup.

Fernando Pastor rellevarà a Pérez Llorca com síndic del PP en Les Corts

El PP ha acordat que Fernando Pastor assumisca la síndicatura en Les Corts després del pas de Juanfran Pérez Llorca a candidat a president. El relleu ordena l'estratègia del grup de cara a la investidura.

L’afició del Llevant marxarà unida fins a Mestalla des del Ciutat de València

La unflada granota es desplaçarà junta el divendres des del Ciutat de València fins a Mestalla. La convocatòria és a les 19.00 i el derbi arranca a les 21.00

El PSPV-PSOE d’Alacant veu a Pérez Llorca com un ‘Olives II’ de transició

El PSPV-PSOE d'Alacant ha definit a Juanfran Pérez Llorca com un 'José Luis Olivas II', un president de transició entre Carlos Mazón i el pròxim candidat del PP. Vicente Arques ha vinculat el relleu al calendari intern del PPCV i al previsible acord amb Vox, amb 'peatge' i reordenació de càrrecs.

Detingut a Peníscola pel robatori de tres patinets elèctrics

La Guàrdia Civil ha detingut a Peníscola a un home per la seua presumpta implicació en el robatori de tres patinets elèctrics. El sospitós tallava els cadenats amb una xicoteta cisalla i un dels vehicles va ser recuperat.

Pérez Llorca apel·la a la responsabilitat de Vox i suma l’aval de Catalá per a la seua investidura

El candidat del PP ha assegurat que confia en la responsabilitat de Vox per a fer viable la seua investidura, després de rebre el suport de l'alcaldessa María José Catalá. Ha demanat prudència en els temps i ha lligat l'acord a prioritzar la recuperació.

El Vila-real firmarà la seua millor arrancada en LaLiga si venç al Mallorca

L'equip sumarà el seu millor inici històric si s'imposa al Mallorca en La Ceràmica després de l'aturada de seleccions. Amb una victòria aconseguirà 29 punts en la jornada 13.