Deu detinguts per 28 delictes de robatori en Torrevieja

Robatoris en Torrevieja

Posteriorment les revenien en el mercat negre | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Fuensuco, va iniciar una investigació en agost del passat any 2020, amb la finalitat de descobrir un augment detectat d’assalts en cases que s’estaven produint en la localitat de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant). La investigació ha culminat amb la desarticulació d’un grup criminal.

 

En total han sigut detingudes 10 persones, cinc d’elles acusades de 28 delictes de robatori amb força, un delicte de robatori dins d’un cotxe i un delicte de pertinença a grup criminal. A les altres cinc se’ls imputa un delicte d’encobriment per la compra dels efectes furtats.

 

La investigació s’ha fet en dos fases, iniciant-se la primera en desembre de 2020, quan els agents de Torrevieja van acudir a un avís per una disputa entre algunes persones. Una volta en el lloc, un testimoni dels fets va assegurar que un dels hòmens implicats volia obligar als altres dos a robar en una casa. Després de negar-se a complir l’ordre, esta persona va intentar apunyalar-los amb una arma blanca.

 

Arran dels fets, la Guàrdia Civil de Torrevieja va iniciar actuacions per a constatar l’ocorregut. Els primers resultats de les investigacions van determinar l’existència d’un grup criminal que assaltava cases per a robar dins, sent el modus operandi de paregudes característiques en tots els casos.

 

Els autors accedien als immobles dels veïns del líder del grup per a robar-los. D’esta manera, una volta que el robatori havia sigut perpetrat, aprofitaven la proximitat de qualsevol de les tres cases propietat d’ell i de sa mare, per a amagar-se amb els objectes robats i evitar ser descoberts pels agents.

 

Rols definits

Tot l’entramat era liderat per un home espanyol que comptava amb diferents membres amb rols perfectament definits. El propi líder del grup, feia una meticulosa vigilància abans dels robatoris, centrant el seu objectiu en cases vacacionals. Entre els seus mètodes per a assegurar-se que en el domicili no residia ningú, es trobava el de comprovar l’habitualitat amb la que el propietari arreplegava la correspondència de la bústia.

 

En una ocasió, un testimoni dels fets va sorprendre in fraganti als autors que li van amenaçar amb un punyal, conseguint escapar. Abans d’accedir a la casa inutilitzaven les càmeres de vídeo vigilància amb tints en esprai. Per a l’obertura de la porta usaven extractors de barrets forts i fractura violenta de la porta d’accés principal. Fins i tot posaven en pràctica el mètode de robatori conegut com bumping, sistema que consistix en introduir en el cilindre del pany una clau manipulada i colpejar-la per a fer ballar els pistons permetent el seu gir, i per tant, l’obertura de la porta, encara sent esta de seguretat.

 

En el registre dels tres domicilis en Torrevieja, els agents van intervindre gran quantitat dels efectes que havien sigut furtats, les peces usades per a ocultar el seu rostre durant els robatoris i les ferramentes que usaven per a la fractura de les portes d’accés.

 

Més de 50.000 euros

El valor dels efectes sostrets ascendix a 40.000 euros. A això caldria sumar 10.000 euros en danys provocats durant els assalts. Els efectes recuperats han sigut identificats i retornats als seus legítims propietaris.

 

La investigació s’ha saldat amb la detenció de cinc persones, quatre hòmens (24, 43, 46) de nacionalitat espanyola, marroquina i colombiana i una dona espanyola (38), per la seua presumpta autoria en 28 delictes de robatori amb força dins de cases, un delicte de robatori amb força dins d’un cotxe i un delicte de pertinença a organització criminal.

 

Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de Torrevieja, que ha decretat per a dos dels hòmens l’ingrés en la presó.

 

En el mercat negre

La segona fase de la investigació es va centrar en els moviments que els autors
encarregats de la venda dels articles robats. Com a resultat de les investigacions, els agents van esbrinar que cinc persones acudien de manera habitual a les cases en les que la banda ocultava el material després dels robatoris. Allí es feia l’encobriment dels efectes amb total coneixement de la seua procedència il·legal. Posteriorment les revenien en el mercat negre.

 

Per tals fets, han sigut detingudes altres cinc persones, quatre hòmens (40, 46, 53, 65) d’origen espanyol, brasiler i portugués i una xica de nacionalitat espanyola (26), per als que se’ls acusa del delicte d’encobriment.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.