Deu detinguts per 28 delictes de robatori en Torrevieja

Robatoris en Torrevieja

Posteriorment les revenien en el mercat negre | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Fuensuco, va iniciar una investigació en agost del passat any 2020, amb la finalitat de descobrir un augment detectat d’assalts en cases que s’estaven produint en la localitat de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant). La investigació ha culminat amb la desarticulació d’un grup criminal.

 

En total han sigut detingudes 10 persones, cinc d’elles acusades de 28 delictes de robatori amb força, un delicte de robatori dins d’un cotxe i un delicte de pertinença a grup criminal. A les altres cinc se’ls imputa un delicte d’encobriment per la compra dels efectes furtats.

 

La investigació s’ha fet en dos fases, iniciant-se la primera en desembre de 2020, quan els agents de Torrevieja van acudir a un avís per una disputa entre algunes persones. Una volta en el lloc, un testimoni dels fets va assegurar que un dels hòmens implicats volia obligar als altres dos a robar en una casa. Després de negar-se a complir l’ordre, esta persona va intentar apunyalar-los amb una arma blanca.

 

Arran dels fets, la Guàrdia Civil de Torrevieja va iniciar actuacions per a constatar l’ocorregut. Els primers resultats de les investigacions van determinar l’existència d’un grup criminal que assaltava cases per a robar dins, sent el modus operandi de paregudes característiques en tots els casos.

 

Els autors accedien als immobles dels veïns del líder del grup per a robar-los. D’esta manera, una volta que el robatori havia sigut perpetrat, aprofitaven la proximitat de qualsevol de les tres cases propietat d’ell i de sa mare, per a amagar-se amb els objectes robats i evitar ser descoberts pels agents.

 

Rols definits

Tot l’entramat era liderat per un home espanyol que comptava amb diferents membres amb rols perfectament definits. El propi líder del grup, feia una meticulosa vigilància abans dels robatoris, centrant el seu objectiu en cases vacacionals. Entre els seus mètodes per a assegurar-se que en el domicili no residia ningú, es trobava el de comprovar l’habitualitat amb la que el propietari arreplegava la correspondència de la bústia.

 

En una ocasió, un testimoni dels fets va sorprendre in fraganti als autors que li van amenaçar amb un punyal, conseguint escapar. Abans d’accedir a la casa inutilitzaven les càmeres de vídeo vigilància amb tints en esprai. Per a l’obertura de la porta usaven extractors de barrets forts i fractura violenta de la porta d’accés principal. Fins i tot posaven en pràctica el mètode de robatori conegut com bumping, sistema que consistix en introduir en el cilindre del pany una clau manipulada i colpejar-la per a fer ballar els pistons permetent el seu gir, i per tant, l’obertura de la porta, encara sent esta de seguretat.

 

En el registre dels tres domicilis en Torrevieja, els agents van intervindre gran quantitat dels efectes que havien sigut furtats, les peces usades per a ocultar el seu rostre durant els robatoris i les ferramentes que usaven per a la fractura de les portes d’accés.

 

Més de 50.000 euros

El valor dels efectes sostrets ascendix a 40.000 euros. A això caldria sumar 10.000 euros en danys provocats durant els assalts. Els efectes recuperats han sigut identificats i retornats als seus legítims propietaris.

 

La investigació s’ha saldat amb la detenció de cinc persones, quatre hòmens (24, 43, 46) de nacionalitat espanyola, marroquina i colombiana i una dona espanyola (38), per la seua presumpta autoria en 28 delictes de robatori amb força dins de cases, un delicte de robatori amb força dins d’un cotxe i un delicte de pertinença a organització criminal.

 

Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de Torrevieja, que ha decretat per a dos dels hòmens l’ingrés en la presó.

 

En el mercat negre

La segona fase de la investigació es va centrar en els moviments que els autors
encarregats de la venda dels articles robats. Com a resultat de les investigacions, els agents van esbrinar que cinc persones acudien de manera habitual a les cases en les que la banda ocultava el material després dels robatoris. Allí es feia l’encobriment dels efectes amb total coneixement de la seua procedència il·legal. Posteriorment les revenien en el mercat negre.

 

Per tals fets, han sigut detingudes altres cinc persones, quatre hòmens (40, 46, 53, 65) d’origen espanyol, brasiler i portugués i una xica de nacionalitat espanyola (26), per als que se’ls acusa del delicte d’encobriment.

Últimes notícies

Lionel Messi es converteix en el nou amo del CD Eldense

El CD Eldense ha confirmat l’adquisició del club per part de Lionel Messi, a l’espera del vistiplau del Consell Superior de Deportes.

L’aiguat descarrega 80 litres en 40 minuts a Yátova i activa els avisos a l’interior

Les pluges han deixat en el municipi de Yátova fins a 80 litres per metre quadrat en 40 minuts i més de 100 litres en altres punts de l’interior en poques hores, sobretot a les comarques de Castelló.

Emergències manté l’alerta roja a la Comunitat Valenciana fins divendres de matinada

El Centre de Coordinació d’Emergències manté l’alerta roja per pluges fins demà divendres per evitar avisos nocturns d’Es-Alert i davant una situació meteorològica molt canviant.

Preemergència hidrològica groga per risc d’inundacions al Baix i Alt Túria

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al Baix Túria i Alt Túria i ha demanat als ajuntaments que reforcen la vigilància dels punts més conflictius.

Renfe talla els Rodalia i els Euromed des de València per l’alerta roja per pluges

Renfe ha suspés des de les 18.00 hores la circulació dels trens de Rodalia de València, de Mitjana Distància i dels Euromed i Intercity que connecten amb Catalunya, per l’alerta roja per pluges i tempestes.

Tercer avís Es-Alert per la gota freda a l’interior sud de Castelló

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat el tercer missatge Es-Alert del dia a l’interior sud de Castelló en elevar-se l’avís per pluges a nivell roig. La població ha de limitar els desplaçaments, evitar barrancs i seguir les instruccions de seguretat.

Xodos registra 112 litres de pluja i continua sota xàpars intenses

Xodos ha acumulat 112 l/m2 de pluja, 80 dels quals en l’última hora, mentres altres pobles pròxims quasi no han registrat precipitació. Avamet alerta que la lentitud de les tronades incrementa el risc de pluges torrencials molt localitzades.

Aemet esten l’alerta roja per pluges a tota la província de Castelló

Aemet ha estès l’avís roig per pluges intenses a tot Castelló, mentres València manté el nivell roig al litoral i Alacant el taronja al nord.