Deu detinguts per 28 delictes de robatori en Torrevieja

Robatoris en Torrevieja

Posteriorment les revenien en el mercat negre | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Fuensuco, va iniciar una investigació en agost del passat any 2020, amb la finalitat de descobrir un augment detectat d’assalts en cases que s’estaven produint en la localitat de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant). La investigació ha culminat amb la desarticulació d’un grup criminal.

 

En total han sigut detingudes 10 persones, cinc d’elles acusades de 28 delictes de robatori amb força, un delicte de robatori dins d’un cotxe i un delicte de pertinença a grup criminal. A les altres cinc se’ls imputa un delicte d’encobriment per la compra dels efectes furtats.

 

La investigació s’ha fet en dos fases, iniciant-se la primera en desembre de 2020, quan els agents de Torrevieja van acudir a un avís per una disputa entre algunes persones. Una volta en el lloc, un testimoni dels fets va assegurar que un dels hòmens implicats volia obligar als altres dos a robar en una casa. Després de negar-se a complir l’ordre, esta persona va intentar apunyalar-los amb una arma blanca.

 

Arran dels fets, la Guàrdia Civil de Torrevieja va iniciar actuacions per a constatar l’ocorregut. Els primers resultats de les investigacions van determinar l’existència d’un grup criminal que assaltava cases per a robar dins, sent el modus operandi de paregudes característiques en tots els casos.

 

Els autors accedien als immobles dels veïns del líder del grup per a robar-los. D’esta manera, una volta que el robatori havia sigut perpetrat, aprofitaven la proximitat de qualsevol de les tres cases propietat d’ell i de sa mare, per a amagar-se amb els objectes robats i evitar ser descoberts pels agents.

 

Rols definits

Tot l’entramat era liderat per un home espanyol que comptava amb diferents membres amb rols perfectament definits. El propi líder del grup, feia una meticulosa vigilància abans dels robatoris, centrant el seu objectiu en cases vacacionals. Entre els seus mètodes per a assegurar-se que en el domicili no residia ningú, es trobava el de comprovar l’habitualitat amb la que el propietari arreplegava la correspondència de la bústia.

 

En una ocasió, un testimoni dels fets va sorprendre in fraganti als autors que li van amenaçar amb un punyal, conseguint escapar. Abans d’accedir a la casa inutilitzaven les càmeres de vídeo vigilància amb tints en esprai. Per a l’obertura de la porta usaven extractors de barrets forts i fractura violenta de la porta d’accés principal. Fins i tot posaven en pràctica el mètode de robatori conegut com bumping, sistema que consistix en introduir en el cilindre del pany una clau manipulada i colpejar-la per a fer ballar els pistons permetent el seu gir, i per tant, l’obertura de la porta, encara sent esta de seguretat.

 

En el registre dels tres domicilis en Torrevieja, els agents van intervindre gran quantitat dels efectes que havien sigut furtats, les peces usades per a ocultar el seu rostre durant els robatoris i les ferramentes que usaven per a la fractura de les portes d’accés.

 

Més de 50.000 euros

El valor dels efectes sostrets ascendix a 40.000 euros. A això caldria sumar 10.000 euros en danys provocats durant els assalts. Els efectes recuperats han sigut identificats i retornats als seus legítims propietaris.

 

La investigació s’ha saldat amb la detenció de cinc persones, quatre hòmens (24, 43, 46) de nacionalitat espanyola, marroquina i colombiana i una dona espanyola (38), per la seua presumpta autoria en 28 delictes de robatori amb força dins de cases, un delicte de robatori amb força dins d’un cotxe i un delicte de pertinença a organització criminal.

 

Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de Torrevieja, que ha decretat per a dos dels hòmens l’ingrés en la presó.

 

En el mercat negre

La segona fase de la investigació es va centrar en els moviments que els autors
encarregats de la venda dels articles robats. Com a resultat de les investigacions, els agents van esbrinar que cinc persones acudien de manera habitual a les cases en les que la banda ocultava el material després dels robatoris. Allí es feia l’encobriment dels efectes amb total coneixement de la seua procedència il·legal. Posteriorment les revenien en el mercat negre.

 

Per tals fets, han sigut detingudes altres cinc persones, quatre hòmens (40, 46, 53, 65) d’origen espanyol, brasiler i portugués i una xica de nacionalitat espanyola (26), per als que se’ls acusa del delicte d’encobriment.

Últimes notícies

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.