Deu detinguts per 28 delictes de robatori en Torrevieja

Robatoris en Torrevieja

Posteriorment les revenien en el mercat negre | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Fuensuco, va iniciar una investigació en agost del passat any 2020, amb la finalitat de descobrir un augment detectat d’assalts en cases que s’estaven produint en la localitat de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant). La investigació ha culminat amb la desarticulació d’un grup criminal.

 

En total han sigut detingudes 10 persones, cinc d’elles acusades de 28 delictes de robatori amb força, un delicte de robatori dins d’un cotxe i un delicte de pertinença a grup criminal. A les altres cinc se’ls imputa un delicte d’encobriment per la compra dels efectes furtats.

 

La investigació s’ha fet en dos fases, iniciant-se la primera en desembre de 2020, quan els agents de Torrevieja van acudir a un avís per una disputa entre algunes persones. Una volta en el lloc, un testimoni dels fets va assegurar que un dels hòmens implicats volia obligar als altres dos a robar en una casa. Després de negar-se a complir l’ordre, esta persona va intentar apunyalar-los amb una arma blanca.

 

Arran dels fets, la Guàrdia Civil de Torrevieja va iniciar actuacions per a constatar l’ocorregut. Els primers resultats de les investigacions van determinar l’existència d’un grup criminal que assaltava cases per a robar dins, sent el modus operandi de paregudes característiques en tots els casos.

 

Els autors accedien als immobles dels veïns del líder del grup per a robar-los. D’esta manera, una volta que el robatori havia sigut perpetrat, aprofitaven la proximitat de qualsevol de les tres cases propietat d’ell i de sa mare, per a amagar-se amb els objectes robats i evitar ser descoberts pels agents.

 

Rols definits

Tot l’entramat era liderat per un home espanyol que comptava amb diferents membres amb rols perfectament definits. El propi líder del grup, feia una meticulosa vigilància abans dels robatoris, centrant el seu objectiu en cases vacacionals. Entre els seus mètodes per a assegurar-se que en el domicili no residia ningú, es trobava el de comprovar l’habitualitat amb la que el propietari arreplegava la correspondència de la bústia.

 

En una ocasió, un testimoni dels fets va sorprendre in fraganti als autors que li van amenaçar amb un punyal, conseguint escapar. Abans d’accedir a la casa inutilitzaven les càmeres de vídeo vigilància amb tints en esprai. Per a l’obertura de la porta usaven extractors de barrets forts i fractura violenta de la porta d’accés principal. Fins i tot posaven en pràctica el mètode de robatori conegut com bumping, sistema que consistix en introduir en el cilindre del pany una clau manipulada i colpejar-la per a fer ballar els pistons permetent el seu gir, i per tant, l’obertura de la porta, encara sent esta de seguretat.

 

En el registre dels tres domicilis en Torrevieja, els agents van intervindre gran quantitat dels efectes que havien sigut furtats, les peces usades per a ocultar el seu rostre durant els robatoris i les ferramentes que usaven per a la fractura de les portes d’accés.

 

Més de 50.000 euros

El valor dels efectes sostrets ascendix a 40.000 euros. A això caldria sumar 10.000 euros en danys provocats durant els assalts. Els efectes recuperats han sigut identificats i retornats als seus legítims propietaris.

 

La investigació s’ha saldat amb la detenció de cinc persones, quatre hòmens (24, 43, 46) de nacionalitat espanyola, marroquina i colombiana i una dona espanyola (38), per la seua presumpta autoria en 28 delictes de robatori amb força dins de cases, un delicte de robatori amb força dins d’un cotxe i un delicte de pertinença a organització criminal.

 

Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de Torrevieja, que ha decretat per a dos dels hòmens l’ingrés en la presó.

 

En el mercat negre

La segona fase de la investigació es va centrar en els moviments que els autors
encarregats de la venda dels articles robats. Com a resultat de les investigacions, els agents van esbrinar que cinc persones acudien de manera habitual a les cases en les que la banda ocultava el material després dels robatoris. Allí es feia l’encobriment dels efectes amb total coneixement de la seua procedència il·legal. Posteriorment les revenien en el mercat negre.

 

Per tals fets, han sigut detingudes altres cinc persones, quatre hòmens (40, 46, 53, 65) d’origen espanyol, brasiler i portugués i una xica de nacionalitat espanyola (26), per als que se’ls acusa del delicte d’encobriment.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU