9.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Continua el dispositiu de cerca d’una persona desapareguda a Peníscola

A les 8.30 hores del dia de hui s’ha ampliat el dispositiu de cerca que s’havia iniciat a Peníscola el passat dia 08 de maig després de la desaparició de José Mir Boix, de 85 anys, veí de la Seu d’Urgell (Lleida) que vestia en el moment de la desaparició pantalons grisos, jaqueta blava marí i una bossa tipus bandolera, amb ulleres i pèl canós.

El dia de la desaparició va ser la seua esposa la que va denunciar els fets, comunicant que es trobaven de vacances a Peníscola, que el seu marit havia eixit a comprar a la farmàcia i no havia tornat, desconeixent fins hui el seu parador. Des del primer moment de la desaparició la Guàrdia Civil juntament amb Policia Local de la localitat van iniciar la cerca en la qual es va recórrer l’itinerari que podia haver seguit, així com el visionament de les càmeres de vídeo per a veure la direcció que hauria pres.

A més, es van realitzar entrevistes en diferents centres sanitaris, taxis i empreses públiques de transport, ampliant d’aquesta manera el radi cerca. El matí del dia 09 de maig es va continuar amb les labors de cerca, secundats per la Unitat Aèria de València, Grup Cinològic i els especialistes en activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil, en trobar-se el possible lloc de la desaparició pròxim a la marjal i séquies.

Durant els dies següents es va anar ampliant la cerca a les poblacions pròximes, en existir diversos testimonis que afirmaven haver vist a una persona amb les mateixes característiques de l’home desaparegut caminant cap a Vinaròs, extrems que posteriorment van ser descartats pels guàrdies civils.

En el dispositiu de hui, han sigut presents més de 80 efectius pertanyents a les següents Unitats i Especialitats de la Guàrdia Civil: Unitats de Seguretat Ciutadana, Servei Cinològic, Unitat Aèria de València, GEAS, SEPRONA, USECIC.

A aquest important desplegament de mitjans humans i materials se’ls ha unit el Consorci de Bombers, Protecció Civil, Policia Local i persones voluntàries coneixedores del terreny. Des de la Comandància de la Guàrdia Civil se sol·licita la col·laboració ciutadana per a la localització de José Mir Boix de manera que, si alguna persona té informació sobre aquest tema, ho comunique a través del telèfon 062 d’emergències de la Guàrdia Civil que es troba permanentment operatiu.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.