Continua el dispositiu de cerca d’una persona desapareguda a Peníscola

A les 8.30 hores del dia de hui s’ha ampliat el dispositiu de cerca que s’havia iniciat a Peníscola el passat dia 08 de maig després de la desaparició de José Mir Boix, de 85 anys, veí de la Seu d’Urgell (Lleida) que vestia en el moment de la desaparició pantalons grisos, jaqueta blava marí i una bossa tipus bandolera, amb ulleres i pèl canós.

El dia de la desaparició va ser la seua esposa la que va denunciar els fets, comunicant que es trobaven de vacances a Peníscola, que el seu marit havia eixit a comprar a la farmàcia i no havia tornat, desconeixent fins hui el seu parador. Des del primer moment de la desaparició la Guàrdia Civil juntament amb Policia Local de la localitat van iniciar la cerca en la qual es va recórrer l’itinerari que podia haver seguit, així com el visionament de les càmeres de vídeo per a veure la direcció que hauria pres.

A més, es van realitzar entrevistes en diferents centres sanitaris, taxis i empreses públiques de transport, ampliant d’aquesta manera el radi cerca. El matí del dia 09 de maig es va continuar amb les labors de cerca, secundats per la Unitat Aèria de València, Grup Cinològic i els especialistes en activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil, en trobar-se el possible lloc de la desaparició pròxim a la marjal i séquies.

Durant els dies següents es va anar ampliant la cerca a les poblacions pròximes, en existir diversos testimonis que afirmaven haver vist a una persona amb les mateixes característiques de l’home desaparegut caminant cap a Vinaròs, extrems que posteriorment van ser descartats pels guàrdies civils.

En el dispositiu de hui, han sigut presents més de 80 efectius pertanyents a les següents Unitats i Especialitats de la Guàrdia Civil: Unitats de Seguretat Ciutadana, Servei Cinològic, Unitat Aèria de València, GEAS, SEPRONA, USECIC.

A aquest important desplegament de mitjans humans i materials se’ls ha unit el Consorci de Bombers, Protecció Civil, Policia Local i persones voluntàries coneixedores del terreny. Des de la Comandància de la Guàrdia Civil se sol·licita la col·laboració ciutadana per a la localització de José Mir Boix de manera que, si alguna persona té informació sobre aquest tema, ho comunique a través del telèfon 062 d’emergències de la Guàrdia Civil que es troba permanentment operatiu.

Últimes notícies

Ortí defensa que els pressupostos de 2026 són els més alts sense maltractar l’educació pública

La consellera Carmen Ortí assegura en Les Corts que el pressupost de 2026 per a Educació, Cultura i Universitats és el més alt de la història i que no suposa cap maltractament a l’escola pública, mentres PSPV i Compromís l’acusen de retallades i li reclamen la dimissió.

Ortí apel·la al respecte físic en la nova mesa de negociació amb els sindicats docents

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, confia que en la mesa de negociació convocada per a este divendres a les 14.00 hores es respecte la integritat física i la llibertat dels participants per a avançar en la resolució del conflicte amb el professorat en vaga.

La jutgessa de la dana anul·la la citació de Mazón com a testimoni

La magistrada que investiga la gestió de la dana del 29 d’octubre de 2024 a Catarroja deixa sense efecte la declaració testifical de Carlos Mazón després que l’Audiència de València haja admés la seua personació en la causa.

Bernabé reclama unitat contra la violència masclista: una lluita de tots

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, demana la unitat de tota la societat i de totes les institucions per a fer front a la violència masclista després de l’assassinat d’una dona a Callosa de Segura.

El professorat torna als carrers de València mentres Educació els cita a negociar demà

Milers de docents de l’ensenyament públic no universitari es manifesten a València en el 19é dia lectiu de vaga indefinida, mentre la Conselleria d’Educació els convoca a una nova mesa sectorial este divendres.

Papi Robles augura que Mónica Oltra serà la pròxima alcaldessa de València

La portaveu de Compromís a lAjuntament de València, Papi Robles, dona per fet que Mónica Oltra encapçalarà la candidatura municipal i assegura que la coalició ja ha posat en marxa els tràmits interns per a ratificar-la.

Bernabé replica a Catalá per l’acampada de docents: No sóc una governadora civil

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, defensa la protesta docent a la plaça de la Verge i acusa l’alcaldessa Maria José Catalá de reclamar actuacions pròpies d’una governadora civil dels temps que ella enyora.

Irene Montero reclama recuperar des del carrer el rumb que veu perdut en el Govern de Sánchez

La dirigent de Podemos i eurodiputada Irene Montero acusa el Govern de Pedro Sánchez d'estar podrit i d'haver perdut el lideratge progressista, i apel·la a recuperar el rumb amb mobilitzacions als carrers, en el marc de la vaga indefinida de docents a València.