Una dona condemnada a pagar 3.650 euros per fer de podòloga sense titulació en Xàtiva

Ejemplo de shortcode con estilo
  Un jutjat de Xàtiva, en la Costera (València), ha condemnat a una dona a pagar una multa de 3.650 euros per fer de podòloga des de sa casa sense la titulació corresponent. Es tracta de la primera condemna en este àmbit en 2021 que se suma a les tres conseguides en 2020.   El cas […]

 

Un jutjat de Xàtiva, en la Costera (València), ha condemnat a una dona a pagar una multa de 3.650 euros per fer de podòloga des de sa casa sense la titulació corresponent. Es tracta de la primera condemna en este àmbit en 2021 que se suma a les tres conseguides en 2020.

 

El cas partix d’una querella interposada per l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) contra la condemnada, que oferia en el saló de sa casa, situada en Xàtiva, servicis propis de la professió de Podologia sense tindre el títol.

 

La dona insistia que únicament feia faenes d’estètica als peus com ara pedicures, «encara que això no va anar d’eixa forma», ha informat el ICOPV. Les seues activitats consistien en eliminació de dureses i, especialment, d’una duresa en el peu –conegut vulgarment com a ull de pollastre–, emprant per a això un micromotor i un bisturí; de manera que va fer un diagnòstic i tractament després de l’oportuna exploració dels peus i anamnesis del pacient amb l’ús de material perillós, com a bisturí i torn.

 

Està acusada d’intrusisme laboral

A demés, el local a on l’acusada va fer les seues actuacions no tenia cap autorització sanitària, gestió de residus, protocol o mitjans d’esterilització de material i utensilis emprats, tal com s’exigix per a esta classe d’activitat. El ICOPCV va contractar un equip de detectius que van poder acreditar esta activitat il·lícita, com a mínim, des de 2017. Per tot això, el jutge li ha condemnat per intrusisme i haurà de pagar una multa de 3.650 euros més les despeses processals.

 

«Comencem l’any amb una nova condemna per intrusisme professional en la Podologia», ha afirmat la presidenta del Col·legi, Maite García, que ha afegit que la proliferació d’esta pràctica en l’àmbit sanitari és «inadmissible»: Ningú podria pensar que una cosa d’esta classe poguera ser tan freqüent en altres professions relacionades amb la sanitat. Això posa de manifest la falta de suport de la Conselleria de Sanitat per a combatre una pràctica que posa en escac la salut de moltes persones», ha subratllat.

 

El ICOPCV va començar en 2017 un intens procés d’accions legals per a combatre el fet que persones no titulades exercisquen les funcions de podòleg, com poden ser fer estudis de la trepitjada o tractar alteracions de la salut dels peus. Des del Col·legi s’ha recordat que això és un delicte d’intrusisme en la seua professió i per a exercir esta faena és necessària una titulació de grau en la Universitat.

 

En l’últim any i mig s’han imposat tres condemnes per intrusisme en la Podologia, dos d’elles en la localitat d’Ontinyent, en la Vall d’Albaida (València), i una en Alfafar, en l’Horta (València). Des del ICOPCV s’ha assegurat que continuaran denunciant tots aquells casos dels que siguen coneixedors com a mesura de protecció tant per als pacients com de la mateixa professió.

Últimes notícies

Iñigo Pérez assenyala la falta de contundència després del 4-3 a Liverpool

Iñigo Pérez ha atribuït la derrota del Villarreal per 4-3 a Anfield a una nova falta de contundència defensiva en moments clau. El tècnic ha lamentat especialment l’empat del Liverpool just abans del descans.

Comesaña admet que l’empat del Liverpool abans del descans va ser clau

Santi Comesaña ha reconegut que l’empat del Liverpool en l’última jugada abans del descans i el tercer gol a l’inici de la represa han sigut decisius en la derrota 4-3 del Villarreal en Champions.

El Villarreal acaricia l’empat però cau 4-3 davant el Liverpool a la Champions

El Villarreal ha encadenat la segona derrota en la Lliga de Campions després de deixar escapar un 0-2 a Anfield i perdre 4-3 contra el Liverpool.

Ajuda inicial de 23,5 milions per a les víctimes de la dana Adam

La Generalitat ha aprovat un primer paquet d’ajudes directes de 23,5 milions d’euros per a reparar vivendes, reposar estris i facilitar el reallotjament de les persones que han perdut la seua casa per la dana Adam.

Set canvis de Iñigo Pérez en el Villarreal per a visitar el Liverpool amb Araújo de titular

Iñigo Pérez ha renovat l’onze del Villarreal amb set canvis respecte a la Lliga per a enfrontar-se al Liverpool, que ix amb Ronald Araújo en la defensa.

Argentina i Suècia, grans favorites en la Nacra Cup València de Nacra 17

La Nacra Cup València reunirà del 21 al 24 d’octubre 24 tripulacions de 17 països, amb Argentina i Suècia com a grans favorites en la classe olímpica Nacra 17.

El Rally Ciutat de València arriba amb Fuster buscant el seu seté títol d’Espanya

El Rally Ciutat de València-Memorial Javi Sanz afronta la seua 26a edició el pròxim cap de setmana, amb Miguel Fuster jugant-se el seu seté títol nacional. La prova compta amb un fort suport institucional i un programa que combina projecció estatal i arrelament als municipis valencians.

Chloe Bibby apuntala el joc interior del Valencia Basket amb un contracte de dos mesos

El Valencia Basket ha tancat la incorporació temporal de l’ala-pívot australiana Chloe Bibby per dos mesos, pendent de la revisió mèdica. La jugadora arriba després de brillar amb el Spar Girona i de passar per la WNBA amb Minnesota Lynx.