Una dona condemnada a pagar 3.650 euros per fer de podòloga sense titulació en Xàtiva

 

Un jutjat de Xàtiva, en la Costera (València), ha condemnat a una dona a pagar una multa de 3.650 euros per fer de podòloga des de sa casa sense la titulació corresponent. Es tracta de la primera condemna en este àmbit en 2021 que se suma a les tres conseguides en 2020.

 

El cas partix d’una querella interposada per l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) contra la condemnada, que oferia en el saló de sa casa, situada en Xàtiva, servicis propis de la professió de Podologia sense tindre el títol.

 

La dona insistia que únicament feia faenes d’estètica als peus com ara pedicures, «encara que això no va anar d’eixa forma», ha informat el ICOPV. Les seues activitats consistien en eliminació de dureses i, especialment, d’una duresa en el peu –conegut vulgarment com a ull de pollastre–, emprant per a això un micromotor i un bisturí; de manera que va fer un diagnòstic i tractament després de l’oportuna exploració dels peus i anamnesis del pacient amb l’ús de material perillós, com a bisturí i torn.

 

Està acusada d’intrusisme laboral

A demés, el local a on l’acusada va fer les seues actuacions no tenia cap autorització sanitària, gestió de residus, protocol o mitjans d’esterilització de material i utensilis emprats, tal com s’exigix per a esta classe d’activitat. El ICOPCV va contractar un equip de detectius que van poder acreditar esta activitat il·lícita, com a mínim, des de 2017. Per tot això, el jutge li ha condemnat per intrusisme i haurà de pagar una multa de 3.650 euros més les despeses processals.

 

«Comencem l’any amb una nova condemna per intrusisme professional en la Podologia», ha afirmat la presidenta del Col·legi, Maite García, que ha afegit que la proliferació d’esta pràctica en l’àmbit sanitari és «inadmissible»: Ningú podria pensar que una cosa d’esta classe poguera ser tan freqüent en altres professions relacionades amb la sanitat. Això posa de manifest la falta de suport de la Conselleria de Sanitat per a combatre una pràctica que posa en escac la salut de moltes persones», ha subratllat.

 

El ICOPCV va començar en 2017 un intens procés d’accions legals per a combatre el fet que persones no titulades exercisquen les funcions de podòleg, com poden ser fer estudis de la trepitjada o tractar alteracions de la salut dels peus. Des del Col·legi s’ha recordat que això és un delicte d’intrusisme en la seua professió i per a exercir esta faena és necessària una titulació de grau en la Universitat.

 

En l’últim any i mig s’han imposat tres condemnes per intrusisme en la Podologia, dos d’elles en la localitat d’Ontinyent, en la Vall d’Albaida (València), i una en Alfafar, en l’Horta (València). Des del ICOPCV s’ha assegurat que continuaran denunciant tots aquells casos dels que siguen coneixedors com a mesura de protecció tant per als pacients com de la mateixa professió.

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.