11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Una dona condemnada a pagar 3.650 euros per fer de podòloga sense titulació en Xàtiva

 

Un jutjat de Xàtiva, en la Costera (València), ha condemnat a una dona a pagar una multa de 3.650 euros per fer de podòloga des de sa casa sense la titulació corresponent. Es tracta de la primera condemna en este àmbit en 2021 que se suma a les tres conseguides en 2020.

 

El cas partix d’una querella interposada per l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) contra la condemnada, que oferia en el saló de sa casa, situada en Xàtiva, servicis propis de la professió de Podologia sense tindre el títol.

 

La dona insistia que únicament feia faenes d’estètica als peus com ara pedicures, «encara que això no va anar d’eixa forma», ha informat el ICOPV. Les seues activitats consistien en eliminació de dureses i, especialment, d’una duresa en el peu –conegut vulgarment com a ull de pollastre–, emprant per a això un micromotor i un bisturí; de manera que va fer un diagnòstic i tractament després de l’oportuna exploració dels peus i anamnesis del pacient amb l’ús de material perillós, com a bisturí i torn.

 

Està acusada d’intrusisme laboral

A demés, el local a on l’acusada va fer les seues actuacions no tenia cap autorització sanitària, gestió de residus, protocol o mitjans d’esterilització de material i utensilis emprats, tal com s’exigix per a esta classe d’activitat. El ICOPCV va contractar un equip de detectius que van poder acreditar esta activitat il·lícita, com a mínim, des de 2017. Per tot això, el jutge li ha condemnat per intrusisme i haurà de pagar una multa de 3.650 euros més les despeses processals.

 

«Comencem l’any amb una nova condemna per intrusisme professional en la Podologia», ha afirmat la presidenta del Col·legi, Maite García, que ha afegit que la proliferació d’esta pràctica en l’àmbit sanitari és «inadmissible»: Ningú podria pensar que una cosa d’esta classe poguera ser tan freqüent en altres professions relacionades amb la sanitat. Això posa de manifest la falta de suport de la Conselleria de Sanitat per a combatre una pràctica que posa en escac la salut de moltes persones», ha subratllat.

 

El ICOPCV va començar en 2017 un intens procés d’accions legals per a combatre el fet que persones no titulades exercisquen les funcions de podòleg, com poden ser fer estudis de la trepitjada o tractar alteracions de la salut dels peus. Des del Col·legi s’ha recordat que això és un delicte d’intrusisme en la seua professió i per a exercir esta faena és necessària una titulació de grau en la Universitat.

 

En l’últim any i mig s’han imposat tres condemnes per intrusisme en la Podologia, dos d’elles en la localitat d’Ontinyent, en la Vall d’Albaida (València), i una en Alfafar, en l’Horta (València). Des del ICOPCV s’ha assegurat que continuaran denunciant tots aquells casos dels que siguen coneixedors com a mesura de protecció tant per als pacients com de la mateixa professió.

Últimes notícies

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.