Una dona condemnada a pagar 3.650 euros per fer de podòloga sense titulació en Xàtiva

Ejemplo de shortcode con estilo
  Un jutjat de Xàtiva, en la Costera (València), ha condemnat a una dona a pagar una multa de 3.650 euros per fer de podòloga des de sa casa sense la titulació corresponent. Es tracta de la primera condemna en este àmbit en 2021 que se suma a les tres conseguides en 2020.   El cas […]

 

Un jutjat de Xàtiva, en la Costera (València), ha condemnat a una dona a pagar una multa de 3.650 euros per fer de podòloga des de sa casa sense la titulació corresponent. Es tracta de la primera condemna en este àmbit en 2021 que se suma a les tres conseguides en 2020.

 

El cas partix d’una querella interposada per l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) contra la condemnada, que oferia en el saló de sa casa, situada en Xàtiva, servicis propis de la professió de Podologia sense tindre el títol.

 

La dona insistia que únicament feia faenes d’estètica als peus com ara pedicures, «encara que això no va anar d’eixa forma», ha informat el ICOPV. Les seues activitats consistien en eliminació de dureses i, especialment, d’una duresa en el peu –conegut vulgarment com a ull de pollastre–, emprant per a això un micromotor i un bisturí; de manera que va fer un diagnòstic i tractament després de l’oportuna exploració dels peus i anamnesis del pacient amb l’ús de material perillós, com a bisturí i torn.

 

Està acusada d’intrusisme laboral

A demés, el local a on l’acusada va fer les seues actuacions no tenia cap autorització sanitària, gestió de residus, protocol o mitjans d’esterilització de material i utensilis emprats, tal com s’exigix per a esta classe d’activitat. El ICOPCV va contractar un equip de detectius que van poder acreditar esta activitat il·lícita, com a mínim, des de 2017. Per tot això, el jutge li ha condemnat per intrusisme i haurà de pagar una multa de 3.650 euros més les despeses processals.

 

«Comencem l’any amb una nova condemna per intrusisme professional en la Podologia», ha afirmat la presidenta del Col·legi, Maite García, que ha afegit que la proliferació d’esta pràctica en l’àmbit sanitari és «inadmissible»: Ningú podria pensar que una cosa d’esta classe poguera ser tan freqüent en altres professions relacionades amb la sanitat. Això posa de manifest la falta de suport de la Conselleria de Sanitat per a combatre una pràctica que posa en escac la salut de moltes persones», ha subratllat.

 

El ICOPCV va començar en 2017 un intens procés d’accions legals per a combatre el fet que persones no titulades exercisquen les funcions de podòleg, com poden ser fer estudis de la trepitjada o tractar alteracions de la salut dels peus. Des del Col·legi s’ha recordat que això és un delicte d’intrusisme en la seua professió i per a exercir esta faena és necessària una titulació de grau en la Universitat.

 

En l’últim any i mig s’han imposat tres condemnes per intrusisme en la Podologia, dos d’elles en la localitat d’Ontinyent, en la Vall d’Albaida (València), i una en Alfafar, en l’Horta (València). Des del ICOPCV s’ha assegurat que continuaran denunciant tots aquells casos dels que siguen coneixedors com a mesura de protecció tant per als pacients com de la mateixa professió.

Últimes notícies

València ha passat una vesprada sense incidents destacats

El centre de València ha viscut una vesprada tranquil·la, tot i la vigilància policial davant d’una convocatòria de disturbis vinculada a Blocus.

Detenen un menor per difondre missatges de Blocus Valencia

Un menor ha sigut detingut per difondre missatges de Blocus Valencia que convidaven a entrar en altres aplicacions i xats. És la cinquena detenció davant d’una convocatòria de possibles disturbis.

El buit de les víctimes mortals de la dana de 2024 centra la manifestació pel segon aniversari

Més de 3.500 persones han recorregut el centre de València en el segon aniversari de la dana, en homenatge a les 234 víctimes mortals.

Presó provisional sense fiança per a un altre detingut a Valencia per la seua relació amb Blocus

Un jutjat de Catarroja ha decretat presó provisional sense fiança per a un detingut a Alfafar, investigat per la seua vinculació amb Blocus.

València recorda les víctimes de la dana amb una pancarta de 233 morts

La marxa pel segon aniversari de la dana ha començat a València amb el record de les 233 persones mortes i la reclamació de responsabilitats.

Pau Navarro demana disculpes i reivindica el suport de l’afició del Vila-real

El defensa ha demanat disculpes a qui s’haja sentit molest i ha insistit que la marxa d’aficionats no justifica els mals resultats del Vila-real.

Comerços del centre de València abaixen la persiana davant el risc de disturbis

Nombrosos establiments del centre de València han tancat esta vesprada per precaució davant de possibles saquejos i disturbis convocats pel canal Blocus.

València manté un ampli dispositiu policial durant la nit de Halloween

El reforç policial al centre de València continuarà fins a les primeres hores de diumenge davant de les crides a provocar altercats i saquejos.