Mastodon
23.3 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Una dona condemnada a pagar 3.650 euros per fer de podòloga sense titulació en Xàtiva

 

Un jutjat de Xàtiva, en la Costera (València), ha condemnat a una dona a pagar una multa de 3.650 euros per fer de podòloga des de sa casa sense la titulació corresponent. Es tracta de la primera condemna en este àmbit en 2021 que se suma a les tres conseguides en 2020.

 

El cas partix d’una querella interposada per l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) contra la condemnada, que oferia en el saló de sa casa, situada en Xàtiva, servicis propis de la professió de Podologia sense tindre el títol.

 

La dona insistia que únicament feia faenes d’estètica als peus com ara pedicures, «encara que això no va anar d’eixa forma», ha informat el ICOPV. Les seues activitats consistien en eliminació de dureses i, especialment, d’una duresa en el peu –conegut vulgarment com a ull de pollastre–, emprant per a això un micromotor i un bisturí; de manera que va fer un diagnòstic i tractament després de l’oportuna exploració dels peus i anamnesis del pacient amb l’ús de material perillós, com a bisturí i torn.

 

Està acusada d’intrusisme laboral

A demés, el local a on l’acusada va fer les seues actuacions no tenia cap autorització sanitària, gestió de residus, protocol o mitjans d’esterilització de material i utensilis emprats, tal com s’exigix per a esta classe d’activitat. El ICOPCV va contractar un equip de detectius que van poder acreditar esta activitat il·lícita, com a mínim, des de 2017. Per tot això, el jutge li ha condemnat per intrusisme i haurà de pagar una multa de 3.650 euros més les despeses processals.

 

«Comencem l’any amb una nova condemna per intrusisme professional en la Podologia», ha afirmat la presidenta del Col·legi, Maite García, que ha afegit que la proliferació d’esta pràctica en l’àmbit sanitari és «inadmissible»: Ningú podria pensar que una cosa d’esta classe poguera ser tan freqüent en altres professions relacionades amb la sanitat. Això posa de manifest la falta de suport de la Conselleria de Sanitat per a combatre una pràctica que posa en escac la salut de moltes persones», ha subratllat.

 

El ICOPCV va començar en 2017 un intens procés d’accions legals per a combatre el fet que persones no titulades exercisquen les funcions de podòleg, com poden ser fer estudis de la trepitjada o tractar alteracions de la salut dels peus. Des del Col·legi s’ha recordat que això és un delicte d’intrusisme en la seua professió i per a exercir esta faena és necessària una titulació de grau en la Universitat.

 

En l’últim any i mig s’han imposat tres condemnes per intrusisme en la Podologia, dos d’elles en la localitat d’Ontinyent, en la Vall d’Albaida (València), i una en Alfafar, en l’Horta (València). Des del ICOPCV s’ha assegurat que continuaran denunciant tots aquells casos dels que siguen coneixedors com a mesura de protecció tant per als pacients com de la mateixa professió.

Últimes notícies

Mor una bebé i la seua mare queda en estat crític després de ser atropellades per un cotxe sense conductor a Calp

Una bebé de 20 dies va morir i la seua mare roman en l'UCI després de ser envestides per un vehicle estacionat que es va desplaçar costa avall en una urbanització. L'altre fill, de quatre anys, va eixir il·lés i s'investiga una possible fallada del fre de mà.

Marcelino afirma que Partey esta llest mentalment per a jugar davant el Tottenham

El tecnico del Vila-real sosté que el migcampista ghanes esta al seu maximo nivell mental per al debut de Champions i apel·la a la presuncion d'innocència. El jugador, que nega els càrrecs, ha de comparéixer en un tribunal de Londres al dia següent del partit.

Mor una xiqueta de 4 anys després de caure des d’un quint pis a Calp

La menor va caure de matinada des del balcó d'un quint pis i va morir cinc dies després a Alacant. La policia judicial investiga l'accident.

Marcelino reivindica l’ambició del Vila-real i recolza a Partey abans del Tottenham

El tècnic del Vila-real assegura que l'equip arriba amb il·lusió de guanyar en el seu debut europeu i defén la presumpció d'innocència de Thomas Partey.

Foyth assenyala el debut davant el Tottenham com una gran oportunitat

El defensa del Vila-real, ex del club londinenc, anticipa un partit molt físic en la primera jornada i reclama confiança en les pròpies virtuts. Considera clau arrancar el camí europeu amb bon peu.

La Xarxa per Palestina alça el seu tancament en la UV després d’un acord amb el rectorat

El node valencià de la Xarxa Universitària per Palestina posa fi al tancament en La Nau després de firmar amb la Universitat de València un acord amb seguiment i mesures. El pacte inclou condemna, revisió de col·laboracions i un grup de treball mensual.

Detinguda una cuidadora per estafar més de 30.000 euros a una anciana a Calp

Una dona de 46 anys va ser arrestada per usar sense permís la targeta de l'anciana a la qual atenia. La Guàrdia Civil li atribuïx més de 40 extraccions nocturnes.

El Consell entregarà a la jutgessa els recursos periodístics del Cecopi si els sol·licita

Emergències garantix que, si la jutgessa ho requerix, posarà a disposició els recursos periodístics gravats en el Cecopi el 29 d'octubre, dia de la dana. S'insistix que no existix una gravació oficial de la reunió.