Dos dones ferides en ser atropellades per una moto en Carcaixent

 

Esta nit de dimecres, cap a les 21.00 hores, s’ha produït un atropellament en l’avinguda del Bressol de la Taronja de la localitat de Carcaixent, en la comarca de la Ribera (València), en el que dos dones, de 45 i 53 anys, han acabat ferides en ser envestides per una moto.

 

El Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències de la Generalitat Valenciana (CICU) ha mobilitzat fins al lloc dels fets a una ambulància del Suport Vital Bàsic (SVB) i el seu equip mèdic ha assistit a les dos víctimes, qui presentaven ferides lleus.

 

Després de ser estabilitzades, les dos dones han sigut traslladades fins a l’Hospital Universitari de la Ribera de la localitat d’Alzira, en la mateixa comarca. A hores d’ara es desconeix l’estat actual de les dos víctimes.

 

El CICU

Els Centres d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU), dependents de la Conselleria de Sanitat, van gestionar un 45% més d’avisos en 2020 que l’any anterior a conseqüència de la pandèmia, ja que dels 846.000 atesos, més de 400.000 van correspondre al telèfon d’atenció per coronavirus.

 

Estes dades suposen la gestió de 2.318 avisos diaris i segons la classe d’incident, 192.810 van ser emergències, 161.995 telefonades que requerien resposta de caràcter urgent, 171.200 consultes mèdiques, 13.795 serveis que van correspondre a transports secundaris i 133.957 a transports urgents no assistits.

 

Eixos dos últims tipus de servicis són, en el primer cas, els traslladats de pacients entre centres hospitalaris que requerixen personal sanitari, i en el segon cas els trasllats a centres sanitaris o domicilis que no requerixen assistència sanitària durant el transport. La resta de les atencions es referix a alertes, anomenades associades i altres serveis.

 

El treball ordinari del CICU ha augmentat de manera significativa l’any 2020 a conseqüència de la pandèmia per Covid-19. Per a fer front a eixe increment la Conselleria de Sanitat va posar en marxa al febrer un Dispositiu Especial d’Alerta Epidemiològica per coronavirus, que incloïa el telèfon d’atenció 900 300 555 i personal especialitzat de reforç per a la central d’urgències sanitàries. 

Últimes notícies

Descens de les temperatures i ratxes molt fortes a l’interior de Castelló este 9 d’Octubre

Este divendres 9 d’Octubre arribarà un descens generalitzat de les temperatures a la Comunitat Valenciana i no es descarten ratxes de vent molt fortes a l’interior de Castelló de matinada.

El PP veu en la sentència del Suprem un fre a la ‘guerra’ de Morant contra les universitats privades

La portaveu d’Universitats del PP en Les Corts, Lola Roch, assegura que l’anul·lació del decret del Govern sobre noves universitats és un ‘varapalo’ a la política de Diana Morant i a la seua ‘batalla ideològica’ contra els centres privats.

Mig centenar d’ultras es concentra contra l’acampada per la vivenda a València

Una concentració convocada per l’organització Patriam ha reunit prop de 50 persones a la plaça de la Reina contra l’acampada per la vivenda instal·lada a la plaça de l’Ajuntament de València. El dispositiu policial s’ha reforçat per a evitar incidents i els acampats han creat un cordó de seguretat propi.

Els hotels del litoral valencià esperen un 80 % d’ocupació pel pont d’octubre

Els hotels del litoral valencià preveuen una ocupació mitjana del 80 % durant el pont d’octubre, amb especial dinamisme a Benidorm i València ciutat. Els allotjaments d’interior i els apartaments turístics també anuncien percentatges elevats en totes les províncies.

Sis dies de vaga en Ouigo en plens ponts de novembre i desembre

El sindicat de maquinistes Semaf ha convocat sis jornades de vaga a Ouigo, amb aturs totals i parcials, coincidint amb els ponts de novembre i desembre, per una suposada vulneració reiterada de drets laborals. La protesta pot afectar milers de viatgers d’alta velocitat amb origen o destinació en 15 províncies, entre elles València i Alacant.

Absold un quiromassatgista a Alacant per falta de proves d’abús a una menor

L’Audiència d’Alacant ha absolt un quiromassatgista acusat d’agressió sexual a una menor de 16 anys en no vore proves suficients. El tribunal aplica el principi d’in dubio pro reo i recorda que la sentència es pot recórrer en deu dies.

Villar nega que sabera el 2022 que familiars seus optaven a vivendes públiques a la Platja de Sant Joan

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que no va saber fins gener de 2026 que familiars seus estaven en la cooperativa de vivendes públiques de la Platja de Sant Joan. L’oposició torna a exigir la dimissió seua i de l’alcalde, Luis Barcala, pel cas Les Naus.

TransPerfect acomiada 266 empleats que entrenaven la IA d’Apple a Espanya

TransPerfect ha acomiadat 266 anotadors de dades que entrenaven sistemes d’intel·ligència artificial d’Apple des de diverses ciutats espanyoles, incloses València i Alacant. El sindicat FIST denuncia represàlies i irregularitats prèvies en la gestió laboral.