Dos persones detingudes per explotació laboral en Castelló de la Plana

 

La Policia Nacional ha detingut en Castelló de la Plana a dos germans, de 34 i 39 anys, com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers i un altre contra els drets dels treballadors, per tindre treballant en restaurant i un saló de te, a personal sense contracte de treball i que no estava donat d’alta en la Seguretat Social. 

 

Els agents destinats en Castelló de la Plana van tindre informació sobre la possible situació d’explotació en la que podrien trobar-se uns treballadors estrangers en la localitat de Benicarló, en el Baix Maestrat (Castelló).

 

Amb la investigació en marxa, els policies van saber que en concret havien tingut a tres treballadors en un restaurant i un saló de te, treballant de manera irregular, sense contracte, ni alta en la Seguretat Social, amb jornades de 60 hores a la setmana, per salaris de 700 euros, amb la promesa d’un contracte, amb el que iniciar els tràmits per a conseguir regularitzar la seua situació.

 

Un dels treballadors va signar amb l’empresa, després de sis mesos de treball irregular, un contracte de treball, en el que cobraria més de 1.300 euros i treballaria un màxim de 40 hores a la setmana. Però, mai es va complir, ja que va continuar treballant les més de 60 hores per 700 euros. Finalment, els germans, responsables dels treballadors, van ser detinguts com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers i un altre contra els drets dels treballadors.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gayà passa noves proves mèdiques després d’un fort colp en el pòmul

José Luis Gayà se sotmet a noves proves mèdiques després del fort colp en el pòmul patit davant el Sevilla, mentres el València espera conéixer la seua evolució per al pròxim partit.

La DANA reobri el debat sobre un Cecopi gestionat només per tècnics

El subdirector d'Emergències de la Generalitat Valenciana defén en el Congrés que la DANA d'octubre de 2024 ha obert el debat sobre un Cecopi amb comandament estrictament tècnic i admet fallades en la percepció de la gravetat de l'episodi.

La jutgessa cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria per les VPP d’Alacant

La jutgessa que investiga les possibles irregularitats en les vivendes de protecció pública de la Platja de Sant Joan cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria i demana identificar a més tècnics implicats en els informes.

Tretze detinguts per ús indegut de pirotècnia en les Falles de València

La Policia Nacional va detindre a tretze hòmens, molts d'ells d'Alemanya i Paises Baixos, per l'ús indegut de material pirotècnic durant les Falles 2026 a València i va tramitar 60 propostes de sanció.

El València Basket es juga davant Olympiacos assegurar el play in de l’Eurolliga

El València Basket rep a Olympiacos en el Roig Arena amb l'opció de tallar la seua mala ratxa i deixar pràcticament tancat el play in, i fins i tot continuar aspirant a la passada directa a quarts.

Igualtat advertix a la confraria de Sagunt: el Govern intervindrà si s’impedix processionar a les dones

El Ministeri d'Igualtat anuncia que actuarà després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones participen en les processons de Setmana Santa.

Ampli dispositiu de busca per a localitzar a un home desaparegut a Requena

Emergències manté actiu un ampli operatiu terrestre i aeri per a localitzar a un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, en el terme municipal de Requena.

La Confraria de Sagunt torna a vetar a les dones en la Setmana Santa malgrat el risc per a la festa

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt ha tornat a rebutjar l'entrada de dones després d'una votació interna, una decisió que pot posar en perill la declaració de Festa d'Interés Turístic Nacional i que reobri el conflicte per la igualtat en la Setmana Santa del municipi.