Dos persones detingudes per explotació laboral en Castelló de la Plana

 

La Policia Nacional ha detingut en Castelló de la Plana a dos germans, de 34 i 39 anys, com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers i un altre contra els drets dels treballadors, per tindre treballant en restaurant i un saló de te, a personal sense contracte de treball i que no estava donat d’alta en la Seguretat Social. 

 

Els agents destinats en Castelló de la Plana van tindre informació sobre la possible situació d’explotació en la que podrien trobar-se uns treballadors estrangers en la localitat de Benicarló, en el Baix Maestrat (Castelló).

 

Amb la investigació en marxa, els policies van saber que en concret havien tingut a tres treballadors en un restaurant i un saló de te, treballant de manera irregular, sense contracte, ni alta en la Seguretat Social, amb jornades de 60 hores a la setmana, per salaris de 700 euros, amb la promesa d’un contracte, amb el que iniciar els tràmits per a conseguir regularitzar la seua situació.

 

Un dels treballadors va signar amb l’empresa, després de sis mesos de treball irregular, un contracte de treball, en el que cobraria més de 1.300 euros i treballaria un màxim de 40 hores a la setmana. Però, mai es va complir, ja que va continuar treballant les més de 60 hores per 700 euros. Finalment, els germans, responsables dels treballadors, van ser detinguts com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers i un altre contra els drets dels treballadors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.

El Síndic de Greuges rebutja l’informe de vulnerabilitat per a la regularització extraordinària

El Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana qüestiona l'exigència d'un informe de vulnerabilitat per a accedir a la regularització extraordinària d'immigrants i alerta que esta mesura agreuja el col·lapse dels servicis socials municipals.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, demana a les Corts que respecten la independència de la institució i alerta de greus fallades en servicis socials, vivenda i transparència en l'administració valenciana.

Morant critica que el PP assumisca el discurs de l’extrema dreta sobre migració

Diana Morant acusa el PP d'assumir el marc ideològic de l'extrema dreta en els seus pactes amb Vox i defén la regularització i aportació de les persones migrants.

Inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores del Ministeri de Transports defenen davant el Suprem la independència de l'auditoria interna sobre contractes de màscares vinculats al cas Koldo i que afecten a José Luis Ábalos.

Morant insistix que el PSPV continuarà exigint transparència sobre els diners a la sanitat privada

Diana Morant afirma que el PSPV-PSOE mantindrà la pressió al Consell per a conéixer amb detall quants diners públics es destina a la sanitat privada i en quines condicions.