Dos persones detingudes per explotació laboral en Castelló de la Plana

 

La Policia Nacional ha detingut en Castelló de la Plana a dos germans, de 34 i 39 anys, com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers i un altre contra els drets dels treballadors, per tindre treballant en restaurant i un saló de te, a personal sense contracte de treball i que no estava donat d’alta en la Seguretat Social. 

 

Els agents destinats en Castelló de la Plana van tindre informació sobre la possible situació d’explotació en la que podrien trobar-se uns treballadors estrangers en la localitat de Benicarló, en el Baix Maestrat (Castelló).

 

Amb la investigació en marxa, els policies van saber que en concret havien tingut a tres treballadors en un restaurant i un saló de te, treballant de manera irregular, sense contracte, ni alta en la Seguretat Social, amb jornades de 60 hores a la setmana, per salaris de 700 euros, amb la promesa d’un contracte, amb el que iniciar els tràmits per a conseguir regularitzar la seua situació.

 

Un dels treballadors va signar amb l’empresa, després de sis mesos de treball irregular, un contracte de treball, en el que cobraria més de 1.300 euros i treballaria un màxim de 40 hores a la setmana. Però, mai es va complir, ja que va continuar treballant les més de 60 hores per 700 euros. Finalment, els germans, responsables dels treballadors, van ser detinguts com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers i un altre contra els drets dels treballadors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.

L’Elx arriba al dol davant l’Atlètic amb l’últim precedent a favor en el Martínez Valero

L'Elx afronta la visita de l'Atlètic de Madrid amb el precedent favorable de la seua victòria en la temporada 2022-23, que va trencar la ratxa blanc-i-vermella en el Martínez Valero i va equilibrar el balanç històric en Primera Divisió.