Emergències ha coordinat 29 rescats de persones aquesta Setmana Santa

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Comunitat Valenciana ha gestionat 29 rescats de persones durant la Setmana Santa. Des del Dijous Sant s’han produït 19 rescats en muntanya i 10 en altres zones. A més, en 12 dels casos va ser necessari mobilitzar mitjans aeris, 8 a la província d’Alacant i 4 a València.

D’altra banda, entre el 14 d’abril i el 17 del mateix mes s’han coordinat també 7 cerques de persones, 6 en àrees de muntanya i en un cas va intervindre un helicòpter d’emergències.

Entre els últims rescats efectuats pels serveis d’emergències de la Comunitat Valenciana està el d’un home que va caure des de 20 metres d’altura en una zona rural de Nàquera aquest passat dissabte.

Va ser un rescat complicat, ja que la falta de visibilitat a l’ésser de nit va impedir que l’helicòpter mobilitzat poguera efectuar el rescat. Els bombers del Consorci Provincial de València van traslladar a l’home ferit a través d’un camí escarpat de muntanya.

Un altre dels rescats va ser el d’un menor que va caure aquest cap de setmana en una séquia en una zona rural de Picassent. Els serveis d’emergència van aconseguir estabilitzar al menor que va ser traslladat en estat greu a l’hospital.

La Setmana Santa també ens ha deixat la tragèdia d’un jove de 24 anys ofegat en el riu Algar. Els bombers van trobar el cos sense vida del jove en la presa de l’Algar. Tot apunta al fet que va caure per una cascada a Bolulla.

Últimes notícies

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.