16.3 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Especialistes advertixen que «no es crida ni amenaça» a persones amb autisme

El grooming: la tècnica de manipulació en línia de menors

El grooming: la tècnica de manipulació en línia de menors | Tecnonews / AMIC

 

Les tres treballadores del col·legi d’educació especial Santiago Ramón y Cajal de Getafe, investigades per presumptes maltractaments contra un xiquet autista, van actuar d’una manera errònia. Així ho corroboren especialistes en el tracte de menors amb este trastorn.

  

  

Els enregistraments en les quals les educadores amenaçaven als xiquets van ser qüestionades pels experts. Amparo Fabra, vicepresidenta de la Confederació Espanyola d’Autisme, va advertir en Telecinco que a les persones amb autisme «no se’ls crida ni se’ls amenaça».

  

  

«Et tirem aigua per damunt» o «si no has acabat, no t’alçes», són algunes de les expressions que s’escoltaven en els àudios. L’afectat, que se sentia afectat per la situació, reclamava tindre «por» per la situació. «No em punxes. No rigues. No te m’acostes», els demanava.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.