16.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Detenen un estafador per cobrar 22.000€ d’una empresa de Novelda

L’empresa d’alimentació hauria deixat de percebre ingressos de clients francesos | Pixabay

 

Agents de la Guàrdia Civil de Novelda (el Vinalopó Mitjà, Alacant) han detingut a un home amagat en Conca per –presumptament– estafar 22.000 euros a una empresa alimentària de Novelda, en fer-se passar per l’empresa i redirigir els pagaments dels clients al seu propi compte.

 

La investigació, que s’ha prolongat huit mesos, va arrancar quan agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Novelda van saber –en octubre del 2018– d’un suposat delicte d’estafa amb el que una persona havia conseguit cobrar una sèrie de pagaments que eren d’una empresa alimentària de Novelda. La quantitat robada puja a 22.000 euros, segons ha explicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

 

Els agents van identificar a una persona que, presumptament, havia suplantat la identitat de l’empresa perjudicada i s’havia posat en contacte amb una empresa de França i que era client de la noveldera.

 

Segons pareix, el sospitós va indicar als clients francesos que, des d’eixe mateix moment, havien de dirigir tots els pagaments a un número de compte diferent de l’habitual, cosa que va fer saltar les alarmes dels clients i va provocar una denúncia a les autoritats franceses.

 

Després de l’estudi del compte facilitat a la mercantil gal·la, es va comprovar que el titular era un home que residia en Alacant. Els agents es van dirigir al seu domicili i van descobrir que l’investigat l’havia abandonada precipitadament, sense deixar rastre del seu nou parador.

 

Els agents de Novelda van continuar les investigacions i, a conseqüència d’elles, en maig van localitzar al sospitós. Pel que pareix, després d’estafar a l’empresa, es va traslladar a Conca. Per a no ser detectat, s’havia empadronat en un domicili diferent del que residia realment i, a més, va evitar donar d’alta al seu nom qualsevol classe de contracte de subministrament.

 

Els guàrdies civils de Novelda es van desplaçar a Conca per a detindre-lo. L’arrestat, de 42 anys, ha passat a la disposició del Jutjat de Guàrdia de Conca per un presumpte delicte d’estafa. Ha quedat en llibertat provisional amb càrrecs, a l’espera de judici.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.