Detenen un estafador per cobrar 22.000€ d’una empresa de Novelda

L’empresa d’alimentació hauria deixat de percebre ingressos de clients francesos | Pixabay

 

Agents de la Guàrdia Civil de Novelda (el Vinalopó Mitjà, Alacant) han detingut a un home amagat en Conca per –presumptament– estafar 22.000 euros a una empresa alimentària de Novelda, en fer-se passar per l’empresa i redirigir els pagaments dels clients al seu propi compte.

 

La investigació, que s’ha prolongat huit mesos, va arrancar quan agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Novelda van saber –en octubre del 2018– d’un suposat delicte d’estafa amb el que una persona havia conseguit cobrar una sèrie de pagaments que eren d’una empresa alimentària de Novelda. La quantitat robada puja a 22.000 euros, segons ha explicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

 

Els agents van identificar a una persona que, presumptament, havia suplantat la identitat de l’empresa perjudicada i s’havia posat en contacte amb una empresa de França i que era client de la noveldera.

 

Segons pareix, el sospitós va indicar als clients francesos que, des d’eixe mateix moment, havien de dirigir tots els pagaments a un número de compte diferent de l’habitual, cosa que va fer saltar les alarmes dels clients i va provocar una denúncia a les autoritats franceses.

 

Després de l’estudi del compte facilitat a la mercantil gal·la, es va comprovar que el titular era un home que residia en Alacant. Els agents es van dirigir al seu domicili i van descobrir que l’investigat l’havia abandonada precipitadament, sense deixar rastre del seu nou parador.

 

Els agents de Novelda van continuar les investigacions i, a conseqüència d’elles, en maig van localitzar al sospitós. Pel que pareix, després d’estafar a l’empresa, es va traslladar a Conca. Per a no ser detectat, s’havia empadronat en un domicili diferent del que residia realment i, a més, va evitar donar d’alta al seu nom qualsevol classe de contracte de subministrament.

 

Els guàrdies civils de Novelda es van desplaçar a Conca per a detindre-lo. L’arrestat, de 42 anys, ha passat a la disposició del Jutjat de Guàrdia de Conca per un presumpte delicte d’estafa. Ha quedat en llibertat provisional amb càrrecs, a l’espera de judici.

Últimes notícies

Docents denuncien a STEPV retallades errònies en la nòmina després de la vaga

El sindicat STEPV ha rebut queixes de professorat de la pública per descomptes excessius en la nòmina de juny després de la vaga indefinida entre l’11 de maig i l’11 de juny.

Dones venezolanES arrepleguen material sanitari a Alacant per a La Guaira després del terratrémol

Lassociació AMASVE ha iniciat una campanya durgent a Alacant per arreplegar material sanitari i medicaments que viatjaran dilluns a La Guaira, zona zero del doble terratrémol a Veneçuela. La presidenta, Míriam Álvarez, viatjarà personalment amb els subministraments mentres busca un dels seus fills, desaparegut a la ciutat veneçolana.

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.

Dos rescatistes de la Marina Baixa viatgen a Veneçuela amb gossos per buscar supervivents

Dos membres del grup GEIR-K9 de la Marina Baixa viatgen este divendres a Caracas amb dos gossos especialitzats per buscar supervivents del doble terratrémol de Veneçuela.

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.