8 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Detenen un estafador per cobrar 22.000€ d’una empresa de Novelda

L’empresa d’alimentació hauria deixat de percebre ingressos de clients francesos | Pixabay

 

Agents de la Guàrdia Civil de Novelda (el Vinalopó Mitjà, Alacant) han detingut a un home amagat en Conca per –presumptament– estafar 22.000 euros a una empresa alimentària de Novelda, en fer-se passar per l’empresa i redirigir els pagaments dels clients al seu propi compte.

 

La investigació, que s’ha prolongat huit mesos, va arrancar quan agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Novelda van saber –en octubre del 2018– d’un suposat delicte d’estafa amb el que una persona havia conseguit cobrar una sèrie de pagaments que eren d’una empresa alimentària de Novelda. La quantitat robada puja a 22.000 euros, segons ha explicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

 

Els agents van identificar a una persona que, presumptament, havia suplantat la identitat de l’empresa perjudicada i s’havia posat en contacte amb una empresa de França i que era client de la noveldera.

 

Segons pareix, el sospitós va indicar als clients francesos que, des d’eixe mateix moment, havien de dirigir tots els pagaments a un número de compte diferent de l’habitual, cosa que va fer saltar les alarmes dels clients i va provocar una denúncia a les autoritats franceses.

 

Després de l’estudi del compte facilitat a la mercantil gal·la, es va comprovar que el titular era un home que residia en Alacant. Els agents es van dirigir al seu domicili i van descobrir que l’investigat l’havia abandonada precipitadament, sense deixar rastre del seu nou parador.

 

Els agents de Novelda van continuar les investigacions i, a conseqüència d’elles, en maig van localitzar al sospitós. Pel que pareix, després d’estafar a l’empresa, es va traslladar a Conca. Per a no ser detectat, s’havia empadronat en un domicili diferent del que residia realment i, a més, va evitar donar d’alta al seu nom qualsevol classe de contracte de subministrament.

 

Els guàrdies civils de Novelda es van desplaçar a Conca per a detindre-lo. L’arrestat, de 42 anys, ha passat a la disposició del Jutjat de Guàrdia de Conca per un presumpte delicte d’estafa. Ha quedat en llibertat provisional amb càrrecs, a l’espera de judici.

Últimes notícies

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.

Oluwaseyi decidix el 2-1 i manté la ratxa del Vila-real davant el Mallorca

Un gol del nigerià a huit del final va donar al Vila-real la victòria 2-1 i va prolongar la seua ratxa com a local. El Mallorca es va diluir després d'un bon primer temps.

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.