16.1 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Detenen un estafador per cobrar 22.000€ d’una empresa de Novelda

L’empresa d’alimentació hauria deixat de percebre ingressos de clients francesos | Pixabay

 

Agents de la Guàrdia Civil de Novelda (el Vinalopó Mitjà, Alacant) han detingut a un home amagat en Conca per –presumptament– estafar 22.000 euros a una empresa alimentària de Novelda, en fer-se passar per l’empresa i redirigir els pagaments dels clients al seu propi compte.

 

La investigació, que s’ha prolongat huit mesos, va arrancar quan agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Novelda van saber –en octubre del 2018– d’un suposat delicte d’estafa amb el que una persona havia conseguit cobrar una sèrie de pagaments que eren d’una empresa alimentària de Novelda. La quantitat robada puja a 22.000 euros, segons ha explicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

 

Els agents van identificar a una persona que, presumptament, havia suplantat la identitat de l’empresa perjudicada i s’havia posat en contacte amb una empresa de França i que era client de la noveldera.

 

Segons pareix, el sospitós va indicar als clients francesos que, des d’eixe mateix moment, havien de dirigir tots els pagaments a un número de compte diferent de l’habitual, cosa que va fer saltar les alarmes dels clients i va provocar una denúncia a les autoritats franceses.

 

Després de l’estudi del compte facilitat a la mercantil gal·la, es va comprovar que el titular era un home que residia en Alacant. Els agents es van dirigir al seu domicili i van descobrir que l’investigat l’havia abandonada precipitadament, sense deixar rastre del seu nou parador.

 

Els agents de Novelda van continuar les investigacions i, a conseqüència d’elles, en maig van localitzar al sospitós. Pel que pareix, després d’estafar a l’empresa, es va traslladar a Conca. Per a no ser detectat, s’havia empadronat en un domicili diferent del que residia realment i, a més, va evitar donar d’alta al seu nom qualsevol classe de contracte de subministrament.

 

Els guàrdies civils de Novelda es van desplaçar a Conca per a detindre-lo. L’arrestat, de 42 anys, ha passat a la disposició del Jutjat de Guàrdia de Conca per un presumpte delicte d’estafa. Ha quedat en llibertat provisional amb càrrecs, a l’espera de judici.

Últimes notícies

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.

UGT de Ford exigix que el premi a Almussafes es traduïsca en càrrega de treball i ocupació

El sindicat ha valorat el reconeixement mundial a la factoria valenciana i ha reclamat que es concrete en producció suficient per a mantindre els 4.142 llocs. També ha sol·licitat una reunió amb el president de Ford Europa.

Quatre ferits, entre ells un bebé, en un xoc entre cotxe i furgoneta a València

Quatre persones han resultat ferides amb policontusiones després del xoc entre un cotxe i una furgoneta a València. L'avís va entrar a les 11.20 i els afectats van ser traslladats al Doctor Peset i al Clínic.