Detenen un estafador per cobrar 22.000€ d’una empresa de Novelda

L’empresa d’alimentació hauria deixat de percebre ingressos de clients francesos | Pixabay

 

Agents de la Guàrdia Civil de Novelda (el Vinalopó Mitjà, Alacant) han detingut a un home amagat en Conca per –presumptament– estafar 22.000 euros a una empresa alimentària de Novelda, en fer-se passar per l’empresa i redirigir els pagaments dels clients al seu propi compte.

 

La investigació, que s’ha prolongat huit mesos, va arrancar quan agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Novelda van saber –en octubre del 2018– d’un suposat delicte d’estafa amb el que una persona havia conseguit cobrar una sèrie de pagaments que eren d’una empresa alimentària de Novelda. La quantitat robada puja a 22.000 euros, segons ha explicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

 

Els agents van identificar a una persona que, presumptament, havia suplantat la identitat de l’empresa perjudicada i s’havia posat en contacte amb una empresa de França i que era client de la noveldera.

 

Segons pareix, el sospitós va indicar als clients francesos que, des d’eixe mateix moment, havien de dirigir tots els pagaments a un número de compte diferent de l’habitual, cosa que va fer saltar les alarmes dels clients i va provocar una denúncia a les autoritats franceses.

 

Després de l’estudi del compte facilitat a la mercantil gal·la, es va comprovar que el titular era un home que residia en Alacant. Els agents es van dirigir al seu domicili i van descobrir que l’investigat l’havia abandonada precipitadament, sense deixar rastre del seu nou parador.

 

Els agents de Novelda van continuar les investigacions i, a conseqüència d’elles, en maig van localitzar al sospitós. Pel que pareix, després d’estafar a l’empresa, es va traslladar a Conca. Per a no ser detectat, s’havia empadronat en un domicili diferent del que residia realment i, a més, va evitar donar d’alta al seu nom qualsevol classe de contracte de subministrament.

 

Els guàrdies civils de Novelda es van desplaçar a Conca per a detindre-lo. L’arrestat, de 42 anys, ha passat a la disposició del Jutjat de Guàrdia de Conca per un presumpte delicte d’estafa. Ha quedat en llibertat provisional amb càrrecs, a l’espera de judici.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.