Detinguts per estafar més de 70.000 euros a través d’internet a Alacant

Agents de la Guàrdia Civil de Navarra pertanyents a l’Equip de Recerca Tecnològica (EDITI) de la Unitat Orgànica Policia Judicial, en el marc de l’Operació DUFUND han procedit a la detenció de dos homes de 66 i 29 anys a Elx i Santa Pola com a presumptes autors de diversos delictes d’estafa través d’internet en la qual van obtenir uns beneficis que ascendien a més de 70000 euros.
Coneixement del fet
Una víctima va interposar denúncia davant la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Pamplona després d’haver estat estafada a través d’internet. En la seua declaració esta víctima va manifestar que des de feia un temps mantenia converses a través d’una coneguda xarxa social amb una persona que, segons li deia, pertanyia a les Forces Armades dels Estats Units i que ostentava el càrrec de General.

Al llarg del temps es va anar afermant una relació d’amistat fins a desembocar en una relació sentimental, tot això via en línia.

Una vegada afermada la relació sentimental, el suposat General de les Forces Armades dels Estats Units va començar a demanar-li diners, ja que segons li deia volia comprar una casa a Espanya.

Amb esta i altres excuses més esta persona va aconseguir que la denunciant li arribés a enviar fins a 40.000 euros. La víctima va enviar els diners en diverses transferències des de diferents entitats bancàries i des de diverses empreses d’enviament de diners.

 

Desenvolupament de la recerca

La recerca va ser assumida per l’EDITE (Equip de Recerca Tecnològica) de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Navarra. Els agents del EDITE van verificar la comissió del delicte denunciat després de la usurpació de la identitat del General de l’exèrcit americà amb la qual es va executar l’estafa.

En el transcurs de la recerca els agents van poder determinar la participació de dos persones dins de l’entramat delictiu, resultant ser dos homes de 66 i 29 anys.

Igualment durant la recerca van descobrir que estes dos persones havien rebut diners d’entitats bancàries estrangeres com els Estats Units, Finlàndia, Àustria, Bèlgica i Taiwan; al seu torn els agents van relacionar a estos dos homes amb un delicte d’estafa comés a Palència, en el qual van utilitzar el mateix procediment on van arribar a estafar més de 25.000 euros.

Els investigadors van detectar que els presumptes autors havien obtingut una quantitat superior als 70.000 euros enganyant les seues víctimes sota una falsa relació sentimental o d’amistat en línia.

Estes dos persones aconseguien que les víctimes els realitzassen transferències bancàries argumentant diferents situacions, com viatjar per a anar a veure-la, haver sofert un accident i haver de pagar les despeses hospitalàries o que havien estat detinguts en l’aeroport i havien de pagar les despeses d’un advocat així com la fiança per a sortir en llibertat.

Els agents de l’EDITE van activar un dispositiu de cerca per a poder localitzar als presumptes autors de l’entramat delictiu. La localització va resultar dificultosa fins que, finalment, els investigadors van poder situar-los a la província d’Alacant fins on es van desplaçar per a realitzar labors operatives.

A un d’ells, l’objectiu principal de la trama, el qual tenia una major participació en els fets, se li va localitzar a Elx (Alacant), procedint-se a la seua detenció. D’igual manera es va poder localitzar a l’altra persona responsable dels fets en la localitat de Santa Pola i igualment es va procedir a la seua detenció.

Els agents de l’Equip de Recerca Tecnològica de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Navarra van comptar amb el suport de l’Equip Territorial de Policia Judicial de Santa Pola, realitzant-se en les seues Dependències la instrucció de les diligències i la ressenya dels detinguts abans que foren posats a la disposició de l’Autoritat Judicial a Elx.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.