Detinguts per estafar més de 70.000 euros a través d’internet a Alacant

Agents de la Guàrdia Civil de Navarra pertanyents a l’Equip de Recerca Tecnològica (EDITI) de la Unitat Orgànica Policia Judicial, en el marc de l’Operació DUFUND han procedit a la detenció de dos homes de 66 i 29 anys a Elx i Santa Pola com a presumptes autors de diversos delictes d’estafa través d’internet en la qual van obtenir uns beneficis que ascendien a més de 70000 euros.
Coneixement del fet
Una víctima va interposar denúncia davant la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Pamplona després d’haver estat estafada a través d’internet. En la seua declaració esta víctima va manifestar que des de feia un temps mantenia converses a través d’una coneguda xarxa social amb una persona que, segons li deia, pertanyia a les Forces Armades dels Estats Units i que ostentava el càrrec de General.

Al llarg del temps es va anar afermant una relació d’amistat fins a desembocar en una relació sentimental, tot això via en línia.

Una vegada afermada la relació sentimental, el suposat General de les Forces Armades dels Estats Units va començar a demanar-li diners, ja que segons li deia volia comprar una casa a Espanya.

Amb esta i altres excuses més esta persona va aconseguir que la denunciant li arribés a enviar fins a 40.000 euros. La víctima va enviar els diners en diverses transferències des de diferents entitats bancàries i des de diverses empreses d’enviament de diners.

 

Desenvolupament de la recerca

La recerca va ser assumida per l’EDITE (Equip de Recerca Tecnològica) de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Navarra. Els agents del EDITE van verificar la comissió del delicte denunciat després de la usurpació de la identitat del General de l’exèrcit americà amb la qual es va executar l’estafa.

En el transcurs de la recerca els agents van poder determinar la participació de dos persones dins de l’entramat delictiu, resultant ser dos homes de 66 i 29 anys.

Igualment durant la recerca van descobrir que estes dos persones havien rebut diners d’entitats bancàries estrangeres com els Estats Units, Finlàndia, Àustria, Bèlgica i Taiwan; al seu torn els agents van relacionar a estos dos homes amb un delicte d’estafa comés a Palència, en el qual van utilitzar el mateix procediment on van arribar a estafar més de 25.000 euros.

Els investigadors van detectar que els presumptes autors havien obtingut una quantitat superior als 70.000 euros enganyant les seues víctimes sota una falsa relació sentimental o d’amistat en línia.

Estes dos persones aconseguien que les víctimes els realitzassen transferències bancàries argumentant diferents situacions, com viatjar per a anar a veure-la, haver sofert un accident i haver de pagar les despeses hospitalàries o que havien estat detinguts en l’aeroport i havien de pagar les despeses d’un advocat així com la fiança per a sortir en llibertat.

Els agents de l’EDITE van activar un dispositiu de cerca per a poder localitzar als presumptes autors de l’entramat delictiu. La localització va resultar dificultosa fins que, finalment, els investigadors van poder situar-los a la província d’Alacant fins on es van desplaçar per a realitzar labors operatives.

A un d’ells, l’objectiu principal de la trama, el qual tenia una major participació en els fets, se li va localitzar a Elx (Alacant), procedint-se a la seua detenció. D’igual manera es va poder localitzar a l’altra persona responsable dels fets en la localitat de Santa Pola i igualment es va procedir a la seua detenció.

Els agents de l’Equip de Recerca Tecnològica de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Navarra van comptar amb el suport de l’Equip Territorial de Policia Judicial de Santa Pola, realitzant-se en les seues Dependències la instrucció de les diligències i la ressenya dels detinguts abans que foren posats a la disposició de l’Autoritat Judicial a Elx.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.

El Síndic de Greuges rebutja l’informe de vulnerabilitat per a la regularització extraordinària

El Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana qüestiona l'exigència d'un informe de vulnerabilitat per a accedir a la regularització extraordinària d'immigrants i alerta que esta mesura agreuja el col·lapse dels servicis socials municipals.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, demana a les Corts que respecten la independència de la institució i alerta de greus fallades en servicis socials, vivenda i transparència en l'administració valenciana.

Morant critica que el PP assumisca el discurs de l’extrema dreta sobre migració

Diana Morant acusa el PP d'assumir el marc ideològic de l'extrema dreta en els seus pactes amb Vox i defén la regularització i aportació de les persones migrants.

Inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores del Ministeri de Transports defenen davant el Suprem la independència de l'auditoria interna sobre contractes de màscares vinculats al cas Koldo i que afecten a José Luis Ábalos.

Morant insistix que el PSPV continuarà exigint transparència sobre els diners a la sanitat privada

Diana Morant afirma que el PSPV-PSOE mantindrà la pressió al Consell per a conéixer amb detall quants diners públics es destina a la sanitat privada i en quines condicions.