12.7 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Detinguts per estafar més de 70.000 euros a través d’internet a Alacant

Agents de la Guàrdia Civil de Navarra pertanyents a l’Equip de Recerca Tecnològica (EDITI) de la Unitat Orgànica Policia Judicial, en el marc de l’Operació DUFUND han procedit a la detenció de dos homes de 66 i 29 anys a Elx i Santa Pola com a presumptes autors de diversos delictes d’estafa través d’internet en la qual van obtenir uns beneficis que ascendien a més de 70000 euros.
Coneixement del fet
Una víctima va interposar denúncia davant la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Pamplona després d’haver estat estafada a través d’internet. En la seua declaració esta víctima va manifestar que des de feia un temps mantenia converses a través d’una coneguda xarxa social amb una persona que, segons li deia, pertanyia a les Forces Armades dels Estats Units i que ostentava el càrrec de General.

Al llarg del temps es va anar afermant una relació d’amistat fins a desembocar en una relació sentimental, tot això via en línia.

Una vegada afermada la relació sentimental, el suposat General de les Forces Armades dels Estats Units va començar a demanar-li diners, ja que segons li deia volia comprar una casa a Espanya.

Amb esta i altres excuses més esta persona va aconseguir que la denunciant li arribés a enviar fins a 40.000 euros. La víctima va enviar els diners en diverses transferències des de diferents entitats bancàries i des de diverses empreses d’enviament de diners.

 

Desenvolupament de la recerca

La recerca va ser assumida per l’EDITE (Equip de Recerca Tecnològica) de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Navarra. Els agents del EDITE van verificar la comissió del delicte denunciat després de la usurpació de la identitat del General de l’exèrcit americà amb la qual es va executar l’estafa.

En el transcurs de la recerca els agents van poder determinar la participació de dos persones dins de l’entramat delictiu, resultant ser dos homes de 66 i 29 anys.

Igualment durant la recerca van descobrir que estes dos persones havien rebut diners d’entitats bancàries estrangeres com els Estats Units, Finlàndia, Àustria, Bèlgica i Taiwan; al seu torn els agents van relacionar a estos dos homes amb un delicte d’estafa comés a Palència, en el qual van utilitzar el mateix procediment on van arribar a estafar més de 25.000 euros.

Els investigadors van detectar que els presumptes autors havien obtingut una quantitat superior als 70.000 euros enganyant les seues víctimes sota una falsa relació sentimental o d’amistat en línia.

Estes dos persones aconseguien que les víctimes els realitzassen transferències bancàries argumentant diferents situacions, com viatjar per a anar a veure-la, haver sofert un accident i haver de pagar les despeses hospitalàries o que havien estat detinguts en l’aeroport i havien de pagar les despeses d’un advocat així com la fiança per a sortir en llibertat.

Els agents de l’EDITE van activar un dispositiu de cerca per a poder localitzar als presumptes autors de l’entramat delictiu. La localització va resultar dificultosa fins que, finalment, els investigadors van poder situar-los a la província d’Alacant fins on es van desplaçar per a realitzar labors operatives.

A un d’ells, l’objectiu principal de la trama, el qual tenia una major participació en els fets, se li va localitzar a Elx (Alacant), procedint-se a la seua detenció. D’igual manera es va poder localitzar a l’altra persona responsable dels fets en la localitat de Santa Pola i igualment es va procedir a la seua detenció.

Els agents de l’Equip de Recerca Tecnològica de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Navarra van comptar amb el suport de l’Equip Territorial de Policia Judicial de Santa Pola, realitzant-se en les seues Dependències la instrucció de les diligències i la ressenya dels detinguts abans que foren posats a la disposició de l’Autoritat Judicial a Elx.

Últimes notícies

Barrachina ha instat a Agroseguro a agilitzar les compensacions als agricultors després dels temporals

Barrachina ha demanat accelerar valoracions i pagaments als agricultors afectats per graníssol i pluges després de visitar una finca a Monforte del Cid i reunir-se amb el sector. Ha reivindicat el rècord de 37 milions per a l'assegurança agrària en 2025 i ha urgit al Govern a elevar la seua aportació.

El HLA Alacant cobrix l’eixida de Jordan Walker amb el dominicà Eddy Polanco

El HLA Alacant ha reaccionat a la marxa de Jordan Walker, que va abonar la seua clàusula de rescissió, amb el fitxatge de l'aler dominicà Eddy Polanco. El club confia en la seua experiència per a sostindre el pols competitiu en Primera FEBR.

El PPCV denuncia noves incidències en Rodalia a València i exigix explicacions a Puente

El PP en Les Corts ha denunciat un nou caos en Rodalia a la província de València, l'atribuïx a la falta d'inversió i demana explicacions i la dimissió de Puente.

La Generalitat concedix més de 336 milions en ajudes a més de 86.600 afectats per la DANA

Més de 86.600 persones han rebut suport econòmic per la riuada del 29 d'octubre de 2024. El Consell també ha ampliat terminis per a facilitar la baixa definitiva dels vehicles.

València invertix 3,4 milions a renovar voreres, un 160% més que en 2021-2023

L'Ajuntament ha destinat 3,4 milions a renovar voreres des del segon trimestre de 2023, un 160% més que en 2021-2023, amb 29.000 m² ja intervinguts.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia valoren el reforç de l’operatiu de busca

En la quinta jornada de busca després del naufragi, les famílies han valorat el reforç amb bussejadors, sonar i drons. L'operatiu es prolongarà entre tres i sis dies més, encara que este dimarts no hi ha hagut resultats rellevants.

Compromís acusa el PP de pagar el silenci de l’excap de gabinet de Mazón amb un altre càrrec

Compromís ha denunciat el nomenament de José Manuel Cuenca com a assessor en l'oficina del expresident i ha acusat el PP de pagar el seu silenci. La formació ha assenyalat el salari, superior a 58.000 euros, i ha advertit sobre la seua pròxima declaració en la comissió de la dana.

Maccabi Tel Aviv, multat amb 10.000 euros per càntics contra el València i Pedro Martínez

L'Eurolliga ha imposat una multa de 10.000 euros al Maccabi per càntics ofensius contra el València Basket i Pedro Martínez, després de la denúncia del club espanyol. La resolució, publicada este dimarts, situa la conducta com a infracció menor segons l'article 29.2.f del codi disciplinari.