Detinguts per estafar més de 70.000 euros a través d’internet a Alacant

Ejemplo de shortcode con estilo
Agents de la Guàrdia Civil de Navarra pertanyents a l’Equip de Recerca Tecnològica (EDITI) de la Unitat Orgànica Policia Judicial, en el marc de l’Operació DUFUND han procedit a la detenció de dos homes de 66 i 29 anys a Elx i Santa Pola com a presumptes autors de diversos delictes d’estafa través d’internet en la qual […]

Agents de la Guàrdia Civil de Navarra pertanyents a l’Equip de Recerca Tecnològica (EDITI) de la Unitat Orgànica Policia Judicial, en el marc de l’Operació DUFUND han procedit a la detenció de dos homes de 66 i 29 anys a Elx i Santa Pola com a presumptes autors de diversos delictes d’estafa través d’internet en la qual van obtenir uns beneficis que ascendien a més de 70000 euros.
Coneixement del fet
Una víctima va interposar denúncia davant la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Pamplona després d’haver estat estafada a través d’internet. En la seua declaració esta víctima va manifestar que des de feia un temps mantenia converses a través d’una coneguda xarxa social amb una persona que, segons li deia, pertanyia a les Forces Armades dels Estats Units i que ostentava el càrrec de General.

Al llarg del temps es va anar afermant una relació d’amistat fins a desembocar en una relació sentimental, tot això via en línia.

Una vegada afermada la relació sentimental, el suposat General de les Forces Armades dels Estats Units va començar a demanar-li diners, ja que segons li deia volia comprar una casa a Espanya.

Amb esta i altres excuses més esta persona va aconseguir que la denunciant li arribés a enviar fins a 40.000 euros. La víctima va enviar els diners en diverses transferències des de diferents entitats bancàries i des de diverses empreses d’enviament de diners.

 

Desenvolupament de la recerca

La recerca va ser assumida per l’EDITE (Equip de Recerca Tecnològica) de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Navarra. Els agents del EDITE van verificar la comissió del delicte denunciat després de la usurpació de la identitat del General de l’exèrcit americà amb la qual es va executar l’estafa.

En el transcurs de la recerca els agents van poder determinar la participació de dos persones dins de l’entramat delictiu, resultant ser dos homes de 66 i 29 anys.

Igualment durant la recerca van descobrir que estes dos persones havien rebut diners d’entitats bancàries estrangeres com els Estats Units, Finlàndia, Àustria, Bèlgica i Taiwan; al seu torn els agents van relacionar a estos dos homes amb un delicte d’estafa comés a Palència, en el qual van utilitzar el mateix procediment on van arribar a estafar més de 25.000 euros.

Els investigadors van detectar que els presumptes autors havien obtingut una quantitat superior als 70.000 euros enganyant les seues víctimes sota una falsa relació sentimental o d’amistat en línia.

Estes dos persones aconseguien que les víctimes els realitzassen transferències bancàries argumentant diferents situacions, com viatjar per a anar a veure-la, haver sofert un accident i haver de pagar les despeses hospitalàries o que havien estat detinguts en l’aeroport i havien de pagar les despeses d’un advocat així com la fiança per a sortir en llibertat.

Els agents de l’EDITE van activar un dispositiu de cerca per a poder localitzar als presumptes autors de l’entramat delictiu. La localització va resultar dificultosa fins que, finalment, els investigadors van poder situar-los a la província d’Alacant fins on es van desplaçar per a realitzar labors operatives.

A un d’ells, l’objectiu principal de la trama, el qual tenia una major participació en els fets, se li va localitzar a Elx (Alacant), procedint-se a la seua detenció. D’igual manera es va poder localitzar a l’altra persona responsable dels fets en la localitat de Santa Pola i igualment es va procedir a la seua detenció.

Els agents de l’Equip de Recerca Tecnològica de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Navarra van comptar amb el suport de l’Equip Territorial de Policia Judicial de Santa Pola, realitzant-se en les seues Dependències la instrucció de les diligències i la ressenya dels detinguts abans que foren posats a la disposició de l’Autoritat Judicial a Elx.

Últimes notícies

Proposen limitar de manera temporal la pujada del lloguer per a frenar la crisi d’habitatge

La catedràtica de la Universitat d’Alacant Paloma Taltavull defensa contindre de manera temporal la pujada dels lloguers com a mesura puntual per a mitigar la crisi d’habitatge, marcada per una forta pressió de la demanda i una oferta insuficient. L’experta adverteix que la falta de vivenda en lloguer és un problema endèmic des de la crisi financera de 2008.

Arrestada a Alacant una parella per vendre gorres falses a les xarxes

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona, de 33 i 37 anys, acusats de vendre centenars de gorres falsificades d’una marca coneguda a través de dos perfils en xarxes socials. En el registre de la vivenda vinculada als sospitosos s’han intervingut 614 gorres i material per a la seua distribució.

Aemet alerta de fins a 400 l/m² de pluja entre el sud de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat un avís per pluges torrencials que poden deixar entre 300 i 400 l/m² al litoral i prelitoral del sud de València i nord d’Alacant, amb descens de temperatures i vent molt intens al Golf de València.

Xàbia supera els 100 litres de pluja en només 12 hores

Xàbia ha registrat 103,6 litres per metre quadrat en 12 hores, el valor més alt de la xarxa d’Avamet, amb altres municipis de València i Alacant també molt afectats per les pluges intenses.

Una tuba sorprén el cel d’Alacant durant una forta tronada sense causar danys

Una tuba s’ha format este dissabte sobre el cel d’Alacant durant una tronada intensa, sense arribar a tocar terra ni causar danys. Aemet ha activat avís roig per pluges extremes al litoral sud de València i nord d’Alacant per a este diumenge.

València i Athletic empaten a zero en un Mestalla sense gols

València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.

Gayà fa història en Lliga en arribar als 350 partits amb el València

José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.

Iñigo Pérez lamenta la falta de gol del Vila-real en l’empat contra l’Elx

Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.