Estafen 21.000 euros al Palau de Congressos de València amb una suplantació d’identitat

 

El Palau de Congressos de València ha patit una estafa de 21.020,11 euros després que se suplantarà la identitat de l’empresa de seguretat que treballa en el recinte. Els fets ja s’han posat en coneixement de la Policia Nacional.

 

L’incident es remunta al passat 16 de desembre, quan el Palau de Congressos de València va rebre un correu electrònic suposadament del proveïdor del servici de seguretat anunciant el canvi del seu compte bancari.

 

El correu adjuntava una carta escrita i signada per esta empresa, amb totes les dades correctes, així com el certificat de titularitat del compte, emès per l’entitat bancària corresponent.

 

Descobriren l’engany en desembre

Una setmana més tard, el Palau va fer el pagament electrònic de la remesa de les factures emeses pels seus proveïdors. Entre elles es trobava la de l’empresa, corresponent al mes de novembre de 2020, per un valor de 21.020,11 euros, que es va ordenar al nou compte corrent.

 

L’alarma va saltar després de detectar el Palau la devolució del pagament de la següent factura de l’empresa, corresponent al mes de desembre. Es va sol·licitar el certificat de titularitat a esta empresa i, en rebre’s, es va comprovar que no coincidia amb el rebut el 16 de desembre.

 

A demés, l’empresa va informar que no havia rebut el pagament dels seus servicis corresponents al mes de novembre. D’esta manera, la quantitat defraudada s’ha limitat a 21.020,11 euros ingressats el mes de desembre.

 

Actualment està oberta una investigació que conduïsca a la resolució dels fets. Així mateix, s’ha reforçat els protocols de seguretat interns existents per a extremar el control i supervisió d’estos processos per a evitar que este tipus de fets puguen repetir-se. El dilluns, a les 11.30 hores, es convocarà un consell d’administració extraordinari per a informar.

 

Una altra suplantació d’identitat

Esta estafa es produïx després que fa una setmana l’Ajuntament de València detectarà un altre intent d’estafa en els servicis relacionats amb la contractació pública a partir d’un correu electrònic en el que se suplantava la identitat de la regidora de Servicis Centrals Tècnics i de Contractació, Luisa Notario, i per mitjà del qual se sol·licitaven les factures relacionades amb les obres d’execució del projecte ‘Corredor Verd-Blau Grow Green’.

 

Prèviament, a la fi de l’estiu de 2019, va tindre lloc un altre frau, que s’està investigant judicialment, en l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València, amb el que es van extraure d’esta entitat 4 milions d’euros, una quantitat que no s’ha recuperat de moment.

 

Esta estafa es va dur a terme a partir de correus electrònics que suplantaven la identitat del president de la companyia i edil de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi.

 

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.