Estafen 21.000 euros al Palau de Congressos de València amb una suplantació d’identitat

 

El Palau de Congressos de València ha patit una estafa de 21.020,11 euros després que se suplantarà la identitat de l’empresa de seguretat que treballa en el recinte. Els fets ja s’han posat en coneixement de la Policia Nacional.

 

L’incident es remunta al passat 16 de desembre, quan el Palau de Congressos de València va rebre un correu electrònic suposadament del proveïdor del servici de seguretat anunciant el canvi del seu compte bancari.

 

El correu adjuntava una carta escrita i signada per esta empresa, amb totes les dades correctes, així com el certificat de titularitat del compte, emès per l’entitat bancària corresponent.

 

Descobriren l’engany en desembre

Una setmana més tard, el Palau va fer el pagament electrònic de la remesa de les factures emeses pels seus proveïdors. Entre elles es trobava la de l’empresa, corresponent al mes de novembre de 2020, per un valor de 21.020,11 euros, que es va ordenar al nou compte corrent.

 

L’alarma va saltar després de detectar el Palau la devolució del pagament de la següent factura de l’empresa, corresponent al mes de desembre. Es va sol·licitar el certificat de titularitat a esta empresa i, en rebre’s, es va comprovar que no coincidia amb el rebut el 16 de desembre.

 

A demés, l’empresa va informar que no havia rebut el pagament dels seus servicis corresponents al mes de novembre. D’esta manera, la quantitat defraudada s’ha limitat a 21.020,11 euros ingressats el mes de desembre.

 

Actualment està oberta una investigació que conduïsca a la resolució dels fets. Així mateix, s’ha reforçat els protocols de seguretat interns existents per a extremar el control i supervisió d’estos processos per a evitar que este tipus de fets puguen repetir-se. El dilluns, a les 11.30 hores, es convocarà un consell d’administració extraordinari per a informar.

 

Una altra suplantació d’identitat

Esta estafa es produïx després que fa una setmana l’Ajuntament de València detectarà un altre intent d’estafa en els servicis relacionats amb la contractació pública a partir d’un correu electrònic en el que se suplantava la identitat de la regidora de Servicis Centrals Tècnics i de Contractació, Luisa Notario, i per mitjà del qual se sol·licitaven les factures relacionades amb les obres d’execució del projecte ‘Corredor Verd-Blau Grow Green’.

 

Prèviament, a la fi de l’estiu de 2019, va tindre lloc un altre frau, que s’està investigant judicialment, en l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València, amb el que es van extraure d’esta entitat 4 milions d’euros, una quantitat que no s’ha recuperat de moment.

 

Esta estafa es va dur a terme a partir de correus electrònics que suplantaven la identitat del president de la companyia i edil de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi.

 

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.