Estafen 21.000 euros al Palau de Congressos de València amb una suplantació d’identitat

 

El Palau de Congressos de València ha patit una estafa de 21.020,11 euros després que se suplantarà la identitat de l’empresa de seguretat que treballa en el recinte. Els fets ja s’han posat en coneixement de la Policia Nacional.

 

L’incident es remunta al passat 16 de desembre, quan el Palau de Congressos de València va rebre un correu electrònic suposadament del proveïdor del servici de seguretat anunciant el canvi del seu compte bancari.

 

El correu adjuntava una carta escrita i signada per esta empresa, amb totes les dades correctes, així com el certificat de titularitat del compte, emès per l’entitat bancària corresponent.

 

Descobriren l’engany en desembre

Una setmana més tard, el Palau va fer el pagament electrònic de la remesa de les factures emeses pels seus proveïdors. Entre elles es trobava la de l’empresa, corresponent al mes de novembre de 2020, per un valor de 21.020,11 euros, que es va ordenar al nou compte corrent.

 

L’alarma va saltar després de detectar el Palau la devolució del pagament de la següent factura de l’empresa, corresponent al mes de desembre. Es va sol·licitar el certificat de titularitat a esta empresa i, en rebre’s, es va comprovar que no coincidia amb el rebut el 16 de desembre.

 

A demés, l’empresa va informar que no havia rebut el pagament dels seus servicis corresponents al mes de novembre. D’esta manera, la quantitat defraudada s’ha limitat a 21.020,11 euros ingressats el mes de desembre.

 

Actualment està oberta una investigació que conduïsca a la resolució dels fets. Així mateix, s’ha reforçat els protocols de seguretat interns existents per a extremar el control i supervisió d’estos processos per a evitar que este tipus de fets puguen repetir-se. El dilluns, a les 11.30 hores, es convocarà un consell d’administració extraordinari per a informar.

 

Una altra suplantació d’identitat

Esta estafa es produïx després que fa una setmana l’Ajuntament de València detectarà un altre intent d’estafa en els servicis relacionats amb la contractació pública a partir d’un correu electrònic en el que se suplantava la identitat de la regidora de Servicis Centrals Tècnics i de Contractació, Luisa Notario, i per mitjà del qual se sol·licitaven les factures relacionades amb les obres d’execució del projecte ‘Corredor Verd-Blau Grow Green’.

 

Prèviament, a la fi de l’estiu de 2019, va tindre lloc un altre frau, que s’està investigant judicialment, en l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València, amb el que es van extraure d’esta entitat 4 milions d’euros, una quantitat que no s’ha recuperat de moment.

 

Esta estafa es va dur a terme a partir de correus electrònics que suplantaven la identitat del president de la companyia i edil de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi.

 

Últimes notícies

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.

El Villarreal es juga una nova oportunitat a Màlaga per reaccionar

Íñigo Pérez admet el mal inici del Villarreal en LALIGA i la Champions i assenyala el duel de dijous a La Rosaleda com una oportunitat clau per començar a revertir la situació, sobretot en l’aspecte mental.

Màlaga i Vila-real busquen la primera victòria en un duel marcat per les urgències

Màlaga i Vila-real arriben al duel de La Rosaleda sense conéixer encara la victòria en LALIGA EA Sports i amb problemes defensius evidents als dos equips.

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.