Estafen 21.000 euros al Palau de Congressos de València amb una suplantació d’identitat

 

El Palau de Congressos de València ha patit una estafa de 21.020,11 euros després que se suplantarà la identitat de l’empresa de seguretat que treballa en el recinte. Els fets ja s’han posat en coneixement de la Policia Nacional.

 

L’incident es remunta al passat 16 de desembre, quan el Palau de Congressos de València va rebre un correu electrònic suposadament del proveïdor del servici de seguretat anunciant el canvi del seu compte bancari.

 

El correu adjuntava una carta escrita i signada per esta empresa, amb totes les dades correctes, així com el certificat de titularitat del compte, emès per l’entitat bancària corresponent.

 

Descobriren l’engany en desembre

Una setmana més tard, el Palau va fer el pagament electrònic de la remesa de les factures emeses pels seus proveïdors. Entre elles es trobava la de l’empresa, corresponent al mes de novembre de 2020, per un valor de 21.020,11 euros, que es va ordenar al nou compte corrent.

 

L’alarma va saltar després de detectar el Palau la devolució del pagament de la següent factura de l’empresa, corresponent al mes de desembre. Es va sol·licitar el certificat de titularitat a esta empresa i, en rebre’s, es va comprovar que no coincidia amb el rebut el 16 de desembre.

 

A demés, l’empresa va informar que no havia rebut el pagament dels seus servicis corresponents al mes de novembre. D’esta manera, la quantitat defraudada s’ha limitat a 21.020,11 euros ingressats el mes de desembre.

 

Actualment està oberta una investigació que conduïsca a la resolució dels fets. Així mateix, s’ha reforçat els protocols de seguretat interns existents per a extremar el control i supervisió d’estos processos per a evitar que este tipus de fets puguen repetir-se. El dilluns, a les 11.30 hores, es convocarà un consell d’administració extraordinari per a informar.

 

Una altra suplantació d’identitat

Esta estafa es produïx després que fa una setmana l’Ajuntament de València detectarà un altre intent d’estafa en els servicis relacionats amb la contractació pública a partir d’un correu electrònic en el que se suplantava la identitat de la regidora de Servicis Centrals Tècnics i de Contractació, Luisa Notario, i per mitjà del qual se sol·licitaven les factures relacionades amb les obres d’execució del projecte ‘Corredor Verd-Blau Grow Green’.

 

Prèviament, a la fi de l’estiu de 2019, va tindre lloc un altre frau, que s’està investigant judicialment, en l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València, amb el que es van extraure d’esta entitat 4 milions d’euros, una quantitat que no s’ha recuperat de moment.

 

Esta estafa es va dur a terme a partir de correus electrònics que suplantaven la identitat del president de la companyia i edil de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi.

 

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.