Estafen 21.000 euros al Palau de Congressos de València amb una suplantació d’identitat

 

El Palau de Congressos de València ha patit una estafa de 21.020,11 euros després que se suplantarà la identitat de l’empresa de seguretat que treballa en el recinte. Els fets ja s’han posat en coneixement de la Policia Nacional.

 

L’incident es remunta al passat 16 de desembre, quan el Palau de Congressos de València va rebre un correu electrònic suposadament del proveïdor del servici de seguretat anunciant el canvi del seu compte bancari.

 

El correu adjuntava una carta escrita i signada per esta empresa, amb totes les dades correctes, així com el certificat de titularitat del compte, emès per l’entitat bancària corresponent.

 

Descobriren l’engany en desembre

Una setmana més tard, el Palau va fer el pagament electrònic de la remesa de les factures emeses pels seus proveïdors. Entre elles es trobava la de l’empresa, corresponent al mes de novembre de 2020, per un valor de 21.020,11 euros, que es va ordenar al nou compte corrent.

 

L’alarma va saltar després de detectar el Palau la devolució del pagament de la següent factura de l’empresa, corresponent al mes de desembre. Es va sol·licitar el certificat de titularitat a esta empresa i, en rebre’s, es va comprovar que no coincidia amb el rebut el 16 de desembre.

 

A demés, l’empresa va informar que no havia rebut el pagament dels seus servicis corresponents al mes de novembre. D’esta manera, la quantitat defraudada s’ha limitat a 21.020,11 euros ingressats el mes de desembre.

 

Actualment està oberta una investigació que conduïsca a la resolució dels fets. Així mateix, s’ha reforçat els protocols de seguretat interns existents per a extremar el control i supervisió d’estos processos per a evitar que este tipus de fets puguen repetir-se. El dilluns, a les 11.30 hores, es convocarà un consell d’administració extraordinari per a informar.

 

Una altra suplantació d’identitat

Esta estafa es produïx després que fa una setmana l’Ajuntament de València detectarà un altre intent d’estafa en els servicis relacionats amb la contractació pública a partir d’un correu electrònic en el que se suplantava la identitat de la regidora de Servicis Centrals Tècnics i de Contractació, Luisa Notario, i per mitjà del qual se sol·licitaven les factures relacionades amb les obres d’execució del projecte ‘Corredor Verd-Blau Grow Green’.

 

Prèviament, a la fi de l’estiu de 2019, va tindre lloc un altre frau, que s’està investigant judicialment, en l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València, amb el que es van extraure d’esta entitat 4 milions d’euros, una quantitat que no s’ha recuperat de moment.

 

Esta estafa es va dur a terme a partir de correus electrònics que suplantaven la identitat del president de la companyia i edil de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi.

 

Últimes notícies

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.