Estes són les monedes de dos euros que sense saber-ho el seu valor econòmic és altíssim

 

Fent una breu història de la moneda comuna europea, l’euro es va crear l’1 de gener de 1999 com a moneda virtual per a pagaments no monetaris i a efectes comptables. No va ser fins a l’1 de gener de 2002 que es van introduir els bitllets i monedes.

 

El disseny de les monedes és obra de Luc Luycx per a la Real Fàbrica de la Moneda de Bèlgica. En elles mostren imatges de la Unió Europea i d’Europa que simbolitzen la unitat de la UE. Totes les monedes en euros tenen una cara comuna o «europea» i una cara nacional, que indica el país emissor.

 

Tal com informa el diari ‘El Mundo’, des de la seua posada en circulació, estes monedes d’euro van viatjant pel món de «butxaca en butxaca». Per als experts en numismàtica existixen monedes d’euro el valor del qual pot ser elevat en funció del seu tiratge.

 

El Banc Central Europeu permet a cada país del Eurogrupo encunyar dues monedes commemoratives de 2 euros cada any. Algunes d’estes han augmentat el seu valor convertint-se en xicotet tresor en circulació. Estes monedes pot ser que les tinguem en les butxaques sense saber el valor que tenen per als col·leccionistes.

 

Últimes notícies

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.

UGT denuncia manca de bombers mínims als parcs de València davant Treball

UGT Serveis Públics PV ha denunciat davant la Inspecció de Treball el Consorci Provincial de Bombers de València per incomplir, segons el sindicat, les dotacions mínimes de plantilla acordades per al període 2026-2029, en un context de risc elevat per calor extrema i possibles pluges torrencials.