Detenen a cinc persones en el territori valencià per distribuir pornografia infantil a través d’Internet

 

La Policia Nacional, en col·laboració amb el Homeland Security Investigations (HSI) de l’Ambaixada dels Estats Units en Espanya, ha detingut a 40 persones -la majoria menors d’edat- per haver distribuït presumptament material pornogràfic infantil a través d’una xarxa social. Cinc d’ells han sigut arrestats en el territori valencià: tres en València i dos en Alacant.

 

Segons han explicat, la investigació va començar quan els agents espanyols van rebre informacions del Centre Nacional per a Menors Desapareguts i Explotats (NCMEC) als Estats Units per la presumpta comissió de diferents delictes de prostitució i corrupció de menors.

 

Va ser la mateixa xarxa social la que va denunciar a través del NCMEC que uns quants usuaris de la seua aplicació en Espanya havien compartit material audiovisual d’explotació sexual infantil. Del total de denúncies analitzades es va conseguir identificar a 51 persones relacionades amb estos fets.

 

45 persones eren menors d’edat

D’ells, 45 eren menors d’edat i, d’estos, set mancaven de responsabilitat penal en ser menors de 14 anys al temps de dur a terme la distribució del material il·lícit.

 

Després de l’anàlisi del material intervingut durant la pràctica dels registres domiciliaris, i per les manifestacions fetes pels menors detinguts, els agents van constatar que gran part d’ells intercanviaven este de material il·legal per simple divertiment, sense ser conscients de l’extrema gravetat que suposava la seua tinença i distribució.

 

Per això, des de la Policia Nacional han advertit als usuaris de les xarxes socials de la importància de no compartir o emmagatzemar este tipus d’imàtgens i vídeos sexuals protagonitzats per menors d’edat, ja que s’estaria incorrent en la comissió d’un delicte.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a Elx per robar 450 metres de canonades de gas i provocar greus fugides

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de robar 450 metres de canonades de gas en edificis i via pública, causant fugides amb greu risc d'explosió i danys valorats en desenes de milers d'euros.

Fele Martínez rebrà el premi Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival

L'actor alacantí Fele Martínez serà distingit amb el Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival per una carrera que unix cinema, televisió i teatre i la seua estreta relació amb el certamen.

Investiguen a una comerciant per vendre més de 400 articles falsificats a Xirivella

La Guàrdia Civil investiga a una dona a Xirivella per un presumpte delicte contra la propietat industrial després de confiscar 419 productes falsificats valorats en més de 80.000 euros.

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil deté a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i extraure amb ella 1.000 euros en un caixer.

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i traure 1.000 euros de manera fraudulenta.

Dimarts estable en la Comunitat Valenciana amb augment de núvols a la vesprada

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts d'ambient estable, cels poc nuvolosos al matí i augment de la nuvolositat a la vesprada, amb temperatures sense grans canvis i vents fluixos de component este.

El Girona s’imposa al Vila-real amb un autogol i frega la salvació

Un autogol de Pau Navarro va donar al Girona una victòria treballada davant el Vila-real que li allunya del descens i reforça la seua candidatura a mirar de nou cap a Europa.

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.