14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Detenen a cinc persones en el territori valencià per distribuir pornografia infantil a través d’Internet

 

La Policia Nacional, en col·laboració amb el Homeland Security Investigations (HSI) de l’Ambaixada dels Estats Units en Espanya, ha detingut a 40 persones -la majoria menors d’edat- per haver distribuït presumptament material pornogràfic infantil a través d’una xarxa social. Cinc d’ells han sigut arrestats en el territori valencià: tres en València i dos en Alacant.

 

Segons han explicat, la investigació va començar quan els agents espanyols van rebre informacions del Centre Nacional per a Menors Desapareguts i Explotats (NCMEC) als Estats Units per la presumpta comissió de diferents delictes de prostitució i corrupció de menors.

 

Va ser la mateixa xarxa social la que va denunciar a través del NCMEC que uns quants usuaris de la seua aplicació en Espanya havien compartit material audiovisual d’explotació sexual infantil. Del total de denúncies analitzades es va conseguir identificar a 51 persones relacionades amb estos fets.

 

45 persones eren menors d’edat

D’ells, 45 eren menors d’edat i, d’estos, set mancaven de responsabilitat penal en ser menors de 14 anys al temps de dur a terme la distribució del material il·lícit.

 

Després de l’anàlisi del material intervingut durant la pràctica dels registres domiciliaris, i per les manifestacions fetes pels menors detinguts, els agents van constatar que gran part d’ells intercanviaven este de material il·legal per simple divertiment, sense ser conscients de l’extrema gravetat que suposava la seua tinença i distribució.

 

Per això, des de la Policia Nacional han advertit als usuaris de les xarxes socials de la importància de no compartir o emmagatzemar este tipus d’imàtgens i vídeos sexuals protagonitzats per menors d’edat, ja que s’estaria incorrent en la comissió d’un delicte.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.