Detenen a cinc persones en el territori valencià per distribuir pornografia infantil a través d’Internet

 

La Policia Nacional, en col·laboració amb el Homeland Security Investigations (HSI) de l’Ambaixada dels Estats Units en Espanya, ha detingut a 40 persones -la majoria menors d’edat- per haver distribuït presumptament material pornogràfic infantil a través d’una xarxa social. Cinc d’ells han sigut arrestats en el territori valencià: tres en València i dos en Alacant.

 

Segons han explicat, la investigació va començar quan els agents espanyols van rebre informacions del Centre Nacional per a Menors Desapareguts i Explotats (NCMEC) als Estats Units per la presumpta comissió de diferents delictes de prostitució i corrupció de menors.

 

Va ser la mateixa xarxa social la que va denunciar a través del NCMEC que uns quants usuaris de la seua aplicació en Espanya havien compartit material audiovisual d’explotació sexual infantil. Del total de denúncies analitzades es va conseguir identificar a 51 persones relacionades amb estos fets.

 

45 persones eren menors d’edat

D’ells, 45 eren menors d’edat i, d’estos, set mancaven de responsabilitat penal en ser menors de 14 anys al temps de dur a terme la distribució del material il·lícit.

 

Després de l’anàlisi del material intervingut durant la pràctica dels registres domiciliaris, i per les manifestacions fetes pels menors detinguts, els agents van constatar que gran part d’ells intercanviaven este de material il·legal per simple divertiment, sense ser conscients de l’extrema gravetat que suposava la seua tinença i distribució.

 

Per això, des de la Policia Nacional han advertit als usuaris de les xarxes socials de la importància de no compartir o emmagatzemar este tipus d’imàtgens i vídeos sexuals protagonitzats per menors d’edat, ja que s’estaria incorrent en la comissió d’un delicte.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.

Luis Castro se centra en guanyar més que els seus rivals per a assegurar la permanència

Luis Castro insistix que el Llevant ha de sumar més victòries que els seus rivals directes per la permanència i alerta del bon moment del Getafe abans del seu dol en el Ciutat de València.