Detenen a cinc persones en el territori valencià per distribuir pornografia infantil a través d’Internet

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Policia Nacional, en col·laboració amb el Homeland Security Investigations (HSI) de l’Ambaixada dels Estats Units en Espanya, ha detingut a 40 persones -la majoria menors d’edat- per haver distribuït presumptament material pornogràfic infantil a través d’una xarxa social. Cinc d’ells han sigut arrestats en el territori valencià: tres en València i dos en Alacant.   Segons han explicat, la investigació […]

 

La Policia Nacional, en col·laboració amb el Homeland Security Investigations (HSI) de l’Ambaixada dels Estats Units en Espanya, ha detingut a 40 persones -la majoria menors d’edat- per haver distribuït presumptament material pornogràfic infantil a través d’una xarxa social. Cinc d’ells han sigut arrestats en el territori valencià: tres en València i dos en Alacant.

 

Segons han explicat, la investigació va començar quan els agents espanyols van rebre informacions del Centre Nacional per a Menors Desapareguts i Explotats (NCMEC) als Estats Units per la presumpta comissió de diferents delictes de prostitució i corrupció de menors.

 

Va ser la mateixa xarxa social la que va denunciar a través del NCMEC que uns quants usuaris de la seua aplicació en Espanya havien compartit material audiovisual d’explotació sexual infantil. Del total de denúncies analitzades es va conseguir identificar a 51 persones relacionades amb estos fets.

 

45 persones eren menors d’edat

D’ells, 45 eren menors d’edat i, d’estos, set mancaven de responsabilitat penal en ser menors de 14 anys al temps de dur a terme la distribució del material il·lícit.

 

Després de l’anàlisi del material intervingut durant la pràctica dels registres domiciliaris, i per les manifestacions fetes pels menors detinguts, els agents van constatar que gran part d’ells intercanviaven este de material il·legal per simple divertiment, sense ser conscients de l’extrema gravetat que suposava la seua tinença i distribució.

 

Per això, des de la Policia Nacional han advertit als usuaris de les xarxes socials de la importància de no compartir o emmagatzemar este tipus d’imàtgens i vídeos sexuals protagonitzats per menors d’edat, ja que s’estaria incorrent en la comissió d’un delicte.

Últimes notícies

Peter Gabriel posa un quadre de Genovés en la portada del seu nou senzill

El músic britànic ha triat ‘Bloques’, de Juan Genovés, per a il·lustrar ‘Who are we talking to?’, el seu nou senzill.

Rescaten un gos encallat al Ponoig després de seguir unes cabres

Els bombers han rescatat un gos al Ponoig, a Polop de la Marina, després que seguira unes cabres en un tram ascendent. L’animal ha tornat sa i estalvi amb el seu propietari.

Sindicats docents es tanquen a Educació per a reprendre les negociacions

STEPV, CCOO i UGT s’han tancat en la Conselleria d’Educació per a reclamar una data i el calendari de negociació dels temes pendents de la vaga indefinida.

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.