Detenen a cinc persones en el territori valencià per distribuir pornografia infantil a través d’Internet

 

La Policia Nacional, en col·laboració amb el Homeland Security Investigations (HSI) de l’Ambaixada dels Estats Units en Espanya, ha detingut a 40 persones -la majoria menors d’edat- per haver distribuït presumptament material pornogràfic infantil a través d’una xarxa social. Cinc d’ells han sigut arrestats en el territori valencià: tres en València i dos en Alacant.

 

Segons han explicat, la investigació va començar quan els agents espanyols van rebre informacions del Centre Nacional per a Menors Desapareguts i Explotats (NCMEC) als Estats Units per la presumpta comissió de diferents delictes de prostitució i corrupció de menors.

 

Va ser la mateixa xarxa social la que va denunciar a través del NCMEC que uns quants usuaris de la seua aplicació en Espanya havien compartit material audiovisual d’explotació sexual infantil. Del total de denúncies analitzades es va conseguir identificar a 51 persones relacionades amb estos fets.

 

45 persones eren menors d’edat

D’ells, 45 eren menors d’edat i, d’estos, set mancaven de responsabilitat penal en ser menors de 14 anys al temps de dur a terme la distribució del material il·lícit.

 

Després de l’anàlisi del material intervingut durant la pràctica dels registres domiciliaris, i per les manifestacions fetes pels menors detinguts, els agents van constatar que gran part d’ells intercanviaven este de material il·legal per simple divertiment, sense ser conscients de l’extrema gravetat que suposava la seua tinença i distribució.

 

Per això, des de la Policia Nacional han advertit als usuaris de les xarxes socials de la importància de no compartir o emmagatzemar este tipus d’imàtgens i vídeos sexuals protagonitzats per menors d’edat, ja que s’estaria incorrent en la comissió d’un delicte.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.