FACUA CV torna a denunciar a uns cinemes per impedir entrar a les seues sales amb menjar i beguda

FACUA Comunitat Valenciana ha denunciat a Emeneuno SL, empresa titular dels cinemes MN4 d’Alfafar, per prohibir l’accés a les seues sales amb aliments o beguda adquirits en l’exterior. La denúncia ha sigut interposada davant el Servei d’Espectacles i Establiments Públics de la Generalitat Valenciana, a l’ésser en aquesta regió on té la seua seu social l’empresa.

L’associació entén que, atés que l’activitat principal d’aquesta empresa no és l’hostaleria sinó la projecció de contingut audiovisual, es pot considerar abusiu prohibir l’accés a les sales amb menjar i beguda procedent de l’exterior de les seues instal·lacions. El consum d’aquests productes no afecta el desenvolupament normal de l’activitat del negoci, perquè dins de les seues instal·lacions és possible adquirir menjar i beguda.

Per això, a través d’aquesta denúncia es demana a l’administració que procedisca a adoptar les mesures i actuacions pertinents contra l’empresa amb el propòsit que actue conforme a la normativa vigent.

Què diu la llei

En aquest sentit, l’associació recorda que el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris considera que no permetre l’entrada amb menjar i beguda de fora pot ser una clàusula abusiva segons l’article 82.1, que estableix com a tals totes aquelles pràctiques que causen “un desequilibri important dels drets i obligacions de les parts que es deriven del contracte“.

D’igual forma, la Comissió de Cooperació de Consum va establir en la seua consulta número 5 de l’any 2000 que “les clàusules en les quals s’imposa al consumidor limitacions amb vista a l’adquisició dels productes sense fundar-se en circumstàncies objectives, han de ser considerades abusives“.

L’associació també assenyala que una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa, sobre la prohibició d’entrar als cinemes amb menjar i beguda, recull que “resulta desraonada entendre la limitació de la capacitat d’elecció del consumidor” i que “si es limita la possibilitat accedir a la sala en funció de la procedència dels productes i només es poden consumir els adquirits en el seu interior, resulta que de manera indirecta s’està imposant que utilitze serveis que en principi no ha sol·licitat però que es veu forçat a demanar a la pròpia empresa“.

A més, la llavors Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan) -ara, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan)-, va publicar en 2016 un informe, també relacionat amb la prohibició en cinemes, en el qual concloïa que existia una “clàusula abusiva“, ja que el consumidor “es veu privat de la prestació principal, de manera injustificada, havent abonat l’entrada, sobre la base d’una limitació imposada unilateralment respecte a un servei accessori que no ha sol·licitat, i tenint en compte que l’activitat bàsica de l’empresa no és la venda i distribució de menjar i beguda“.

Des de FACUA s’anima als consumidors al fet que posen en coneixement d’aquesta associació quan es troben situacions o pràctiques similars per a dur a terme les accions necessàries que eviten aquest tipus de comportaments empresarials.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.

Sarabia no estarà davant l’Espanyol: tercera absència del curs per sanció

L'entrenador de l'Elx va ser castigat amb un partit després d'acumular cinc grogues i no podrà asseure's davant l'Espanyol. És la seua tercera absència del curs per sanció.

Mouriño confia en el contraatac del Vila-real per a assaltar el camp del Barcelona

Santiago Mouriño fixa l'objectiu del Vila-real: guanyar al líder per a reduir els 10 punts de diferència i tallar la seua ratxa perfecta a casa amb un pla de contraatac.

Rescatada una embarassada a terme en una pastera amb 15 migrants enfront d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat enfront d'Alacant a una dona embarassada a terme que viatjava en una pastera amb altres 14 persones. Per protocol mèdic ha sigut traslladada a l'hospital i és la segona pastera en poc més de 24 hores.

València reunirà l’elit del Optimist en la Optiorange 2026

La Optiorange 2026 se celebrarà en el Real Club Nàutic de València amb 412 regatistes de 30 països i quatre jornades que decidiran la Optimist Excellence Cup.

Carlos Espí avisa: venen quatre finals per al Llevant

Carlos Espí va assegurar que el Llevant, penúltim a set punts de la permanència, es juga quatre finals, tres d'elles a casa. Va valorar la seua renovació fins a 2028 i va demanar el suport de l'afició.