FACUA CV torna a denunciar a uns cinemes per impedir entrar a les seues sales amb menjar i beguda

FACUA Comunitat Valenciana ha denunciat a Emeneuno SL, empresa titular dels cinemes MN4 d’Alfafar, per prohibir l’accés a les seues sales amb aliments o beguda adquirits en l’exterior. La denúncia ha sigut interposada davant el Servei d’Espectacles i Establiments Públics de la Generalitat Valenciana, a l’ésser en aquesta regió on té la seua seu social l’empresa.

L’associació entén que, atés que l’activitat principal d’aquesta empresa no és l’hostaleria sinó la projecció de contingut audiovisual, es pot considerar abusiu prohibir l’accés a les sales amb menjar i beguda procedent de l’exterior de les seues instal·lacions. El consum d’aquests productes no afecta el desenvolupament normal de l’activitat del negoci, perquè dins de les seues instal·lacions és possible adquirir menjar i beguda.

Per això, a través d’aquesta denúncia es demana a l’administració que procedisca a adoptar les mesures i actuacions pertinents contra l’empresa amb el propòsit que actue conforme a la normativa vigent.

Què diu la llei

En aquest sentit, l’associació recorda que el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris considera que no permetre l’entrada amb menjar i beguda de fora pot ser una clàusula abusiva segons l’article 82.1, que estableix com a tals totes aquelles pràctiques que causen «un desequilibri important dels drets i obligacions de les parts que es deriven del contracte«.

D’igual forma, la Comissió de Cooperació de Consum va establir en la seua consulta número 5 de l’any 2000 que «les clàusules en les quals s’imposa al consumidor limitacions amb vista a l’adquisició dels productes sense fundar-se en circumstàncies objectives, han de ser considerades abusives«.

L’associació també assenyala que una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa, sobre la prohibició d’entrar als cinemes amb menjar i beguda, recull que «resulta desraonada entendre la limitació de la capacitat d’elecció del consumidor» i que «si es limita la possibilitat accedir a la sala en funció de la procedència dels productes i només es poden consumir els adquirits en el seu interior, resulta que de manera indirecta s’està imposant que utilitze serveis que en principi no ha sol·licitat però que es veu forçat a demanar a la pròpia empresa«.

A més, la llavors Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan) -ara, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan)-, va publicar en 2016 un informe, també relacionat amb la prohibició en cinemes, en el qual concloïa que existia una «clàusula abusiva«, ja que el consumidor «es veu privat de la prestació principal, de manera injustificada, havent abonat l’entrada, sobre la base d’una limitació imposada unilateralment respecte a un servei accessori que no ha sol·licitat, i tenint en compte que l’activitat bàsica de l’empresa no és la venda i distribució de menjar i beguda«.

Des de FACUA s’anima als consumidors al fet que posen en coneixement d’aquesta associació quan es troben situacions o pràctiques similars per a dur a terme les accions necessàries que eviten aquest tipus de comportaments empresarials.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.