10.1 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Falta amb 90 anys el torero Jaime Ostos a Bogotà

El torero Jaime Ostos ha faltat amb 90 anys a causa d’un infart de miocardi, segons han informat els seus familiars. El destre es trobava de visita a Bogotà des del Cap d’Any amb la seua esposa, la doctora María Ángeles Grajal, per assistir a les fires taurines de Cali i Manizales.

Ostos va superar la covid al principi de l’esclafit de la pandèmia, encara que hagué d’ingressar en l’UCI de l’Hospital de la Zarzuela de Madrid.

Nascut en el si d’una família acomodada d’Écija (Sevilla) l’any 1933, va iniciar-se en el món de la tauromàquia després d’haver iniciat els estudis de pilot d’avió i des d’aleshores no volgué abandonar-ho fins a la seua retirada l’any 1968.

En la seua trajectòria va viure vesprades de glòria a la mateixa Plaça de Bous de València com la que va viure en la Fira de Juliol de 1955, en la que va tallar 3 orelles i una cua de dos bous. Els valencians mai s’oblidarien de felicitar-lo en la Fira del seu sant, felicitacions a les quals responia amb un somriure.

Una altra de les seues millors vesprades al coliseu valencià va ser aquella en la que s’enfronta a un bou de Miura i el públic l’acabà traient als muscles pels carrers del Cap i casal. O aquell dia que compartia cartell amb el seu col·lega Miguel Baez, ‘Litri’, i aquest últim es va ficar malalt i malgrat que l’empresa propietària de la Plaça volgué suspendre la corrida, Ostos va torejar tots els bous ell soles sense cobrar.

També va tindre de vesprades roïnes, com la de Tarazona d’Aragó en 1963, en la qual va rebre una cornada molt greu i se li arribà a donar l’extremunció. I com aquesta, altres 14 vegades va ser cornejat, produint-li ferides de diversa consideració.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.