11.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Felcan denuncia el robatori de totes les tanques del seu refugi d’animals de Torrent i paralitza la construcció

 

L’Associació Protectora Felina i Canina (Felcan) ha denunciat el «desolador» robatori de la totalitat de les tanques que envolten la parcel·la un del futur refugi d’animals abandonats que l’entitat està construint a Torrent, a la comarca de l’Horta Sud. Les pèrdues ronden els 10.000 euros, per la qual cosa s’han paralitzat les obres fins a poder recaptar fons per a continuar els treballs, que s’havien finançat a través de ‘crowdfunding’ i activitats benèfiques.

    

Felcan ha explicat en un comunicat que ha desaparegut la totalitat de les tanques que envolten la parcel·la un del futur refugi d’animals abandonats Oasis. En total, 246 metres lineals de tanques al costat dels pals que subjectaven cada panell, segons ha detallat l’associació.

 

«Han necessitat el seu temps i vehicles de grans dimensions»

  

Entre el preu de les tanques i la mà d’obra, la protectora calcula que el cost del robat s’aproxima als 10.000 euros. L’ONG ha qualificat de “desolador» el succeït. A més, considera que el robatori ha sigut «estudiat i premeditat, ja que es tracta de panells modulars de 2,5 metres», per la qual cosa «han necessitat el seu temps i vehicles de grans dimensions».

    

L’entitat «havia decidit anar construint el refugi a poc a poc, segons tinguera fons, però aquest revés li ha fet canviar d’opinió», ha manifestat. La presidenta de l’associació, Candela Molina, ha assenyalat que la següent fase era la fontaneria però ara «no hi ha ànim de posar-la perquè pot córrer la mateixa sort». «Hem decidit paralitzar les obres fins que estiga tots els diners o almenys la part necessària per a construir la parcel·la i poder començar a rescatar», ha anunciat.

«Les obres van molt lentes ja que les exigències legals són moltes»

  

El robatori de les tanques «ha sigut un revés per a Felcan que veu com en lloc d’avançar, retrocedix», ha lamentat l’organització, que ha explicat que travessa una «època de pocs recursos on els donatius, malgrat ser molts, no són suficients, i on l’administració pública té moltes paraules però pocs fets». «Les obres van molt lentes ja que les exigències legals són moltes i per açò es dispara el pressupost», ha indicat.

  

De fet, des de 2013, Felcan recapta fons per al refugi d’animals a través de ‘crowfunding’, ‘teaming’, loteria, actes benèfics i una «infinitat» d’activitats. En aquests cinc anys, s’han superat els 150.000 euros en donatius, «tots ells invertits en la compra de la parcel·la, obligada per la llei, taxes, llicències, arquitectes i la construcció de la primera fase», ha explicat l’ONG.

 

«Escàs interès de les administracions públiques»

  

«Per a poder funcionar, segons les exigències legals, serien necessaris uns 200.000 euros més», ha assenyalat Felcan, abans de lamentar que hi haja «tantes exigències que convertixen el refugi en una obra faraònica molt difícil d’aconseguir».

  

La «desolació va més enllà del robatori de les tanques», ha manifestat l’associació. «A açò s’unix també l’escàs interès de les administracions públiques», ha lamentat. Felcan ha apuntat que «des de fa diversos anys ha tingut reunions amb l’Ajuntament de Torrent per a intentar una col·laboració en la construcció del refugi».

 

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.