12.2 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Felcan denuncia el robatori de totes les tanques del seu refugi d’animals de Torrent i paralitza la construcció

 

L’Associació Protectora Felina i Canina (Felcan) ha denunciat el «desolador» robatori de la totalitat de les tanques que envolten la parcel·la un del futur refugi d’animals abandonats que l’entitat està construint a Torrent, a la comarca de l’Horta Sud. Les pèrdues ronden els 10.000 euros, per la qual cosa s’han paralitzat les obres fins a poder recaptar fons per a continuar els treballs, que s’havien finançat a través de ‘crowdfunding’ i activitats benèfiques.

    

Felcan ha explicat en un comunicat que ha desaparegut la totalitat de les tanques que envolten la parcel·la un del futur refugi d’animals abandonats Oasis. En total, 246 metres lineals de tanques al costat dels pals que subjectaven cada panell, segons ha detallat l’associació.

 

«Han necessitat el seu temps i vehicles de grans dimensions»

  

Entre el preu de les tanques i la mà d’obra, la protectora calcula que el cost del robat s’aproxima als 10.000 euros. L’ONG ha qualificat de “desolador» el succeït. A més, considera que el robatori ha sigut «estudiat i premeditat, ja que es tracta de panells modulars de 2,5 metres», per la qual cosa «han necessitat el seu temps i vehicles de grans dimensions».

    

L’entitat «havia decidit anar construint el refugi a poc a poc, segons tinguera fons, però aquest revés li ha fet canviar d’opinió», ha manifestat. La presidenta de l’associació, Candela Molina, ha assenyalat que la següent fase era la fontaneria però ara «no hi ha ànim de posar-la perquè pot córrer la mateixa sort». «Hem decidit paralitzar les obres fins que estiga tots els diners o almenys la part necessària per a construir la parcel·la i poder començar a rescatar», ha anunciat.

«Les obres van molt lentes ja que les exigències legals són moltes»

  

El robatori de les tanques «ha sigut un revés per a Felcan que veu com en lloc d’avançar, retrocedix», ha lamentat l’organització, que ha explicat que travessa una «època de pocs recursos on els donatius, malgrat ser molts, no són suficients, i on l’administració pública té moltes paraules però pocs fets». «Les obres van molt lentes ja que les exigències legals són moltes i per açò es dispara el pressupost», ha indicat.

  

De fet, des de 2013, Felcan recapta fons per al refugi d’animals a través de ‘crowfunding’, ‘teaming’, loteria, actes benèfics i una «infinitat» d’activitats. En aquests cinc anys, s’han superat els 150.000 euros en donatius, «tots ells invertits en la compra de la parcel·la, obligada per la llei, taxes, llicències, arquitectes i la construcció de la primera fase», ha explicat l’ONG.

 

«Escàs interès de les administracions públiques»

  

«Per a poder funcionar, segons les exigències legals, serien necessaris uns 200.000 euros més», ha assenyalat Felcan, abans de lamentar que hi haja «tantes exigències que convertixen el refugi en una obra faraònica molt difícil d’aconseguir».

  

La «desolació va més enllà del robatori de les tanques», ha manifestat l’associació. «A açò s’unix també l’escàs interès de les administracions públiques», ha lamentat. Felcan ha apuntat que «des de fa diversos anys ha tingut reunions amb l’Ajuntament de Torrent per a intentar una col·laboració en la construcció del refugi».

 

Últimes notícies

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.

La frase de Mazón que el temporal se n’anava a Conca estava en un informe de Pradas

Missatges incorporats a la instrucció penal van mostrar que la frase que Mazón va pronunciar durant la DANA de 2024 figurava en un resum enviat per Salomé Pradas. El document preveia un desplaçament cap a la regió muntanyenca de Conca i una menor intensitat a partir de les 18.00.