11.9 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Felcan denuncia el robatori de totes les tanques del seu refugi d’animals de Torrent i paralitza la construcció

 

L’Associació Protectora Felina i Canina (Felcan) ha denunciat el «desolador» robatori de la totalitat de les tanques que envolten la parcel·la un del futur refugi d’animals abandonats que l’entitat està construint a Torrent, a la comarca de l’Horta Sud. Les pèrdues ronden els 10.000 euros, per la qual cosa s’han paralitzat les obres fins a poder recaptar fons per a continuar els treballs, que s’havien finançat a través de ‘crowdfunding’ i activitats benèfiques.

    

Felcan ha explicat en un comunicat que ha desaparegut la totalitat de les tanques que envolten la parcel·la un del futur refugi d’animals abandonats Oasis. En total, 246 metres lineals de tanques al costat dels pals que subjectaven cada panell, segons ha detallat l’associació.

 

«Han necessitat el seu temps i vehicles de grans dimensions»

  

Entre el preu de les tanques i la mà d’obra, la protectora calcula que el cost del robat s’aproxima als 10.000 euros. L’ONG ha qualificat de “desolador» el succeït. A més, considera que el robatori ha sigut «estudiat i premeditat, ja que es tracta de panells modulars de 2,5 metres», per la qual cosa «han necessitat el seu temps i vehicles de grans dimensions».

    

L’entitat «havia decidit anar construint el refugi a poc a poc, segons tinguera fons, però aquest revés li ha fet canviar d’opinió», ha manifestat. La presidenta de l’associació, Candela Molina, ha assenyalat que la següent fase era la fontaneria però ara «no hi ha ànim de posar-la perquè pot córrer la mateixa sort». «Hem decidit paralitzar les obres fins que estiga tots els diners o almenys la part necessària per a construir la parcel·la i poder començar a rescatar», ha anunciat.

«Les obres van molt lentes ja que les exigències legals són moltes»

  

El robatori de les tanques «ha sigut un revés per a Felcan que veu com en lloc d’avançar, retrocedix», ha lamentat l’organització, que ha explicat que travessa una «època de pocs recursos on els donatius, malgrat ser molts, no són suficients, i on l’administració pública té moltes paraules però pocs fets». «Les obres van molt lentes ja que les exigències legals són moltes i per açò es dispara el pressupost», ha indicat.

  

De fet, des de 2013, Felcan recapta fons per al refugi d’animals a través de ‘crowfunding’, ‘teaming’, loteria, actes benèfics i una «infinitat» d’activitats. En aquests cinc anys, s’han superat els 150.000 euros en donatius, «tots ells invertits en la compra de la parcel·la, obligada per la llei, taxes, llicències, arquitectes i la construcció de la primera fase», ha explicat l’ONG.

 

«Escàs interès de les administracions públiques»

  

«Per a poder funcionar, segons les exigències legals, serien necessaris uns 200.000 euros més», ha assenyalat Felcan, abans de lamentar que hi haja «tantes exigències que convertixen el refugi en una obra faraònica molt difícil d’aconseguir».

  

La «desolació va més enllà del robatori de les tanques», ha manifestat l’associació. «A açò s’unix també l’escàs interès de les administracions públiques», ha lamentat. Felcan ha apuntat que «des de fa diversos anys ha tingut reunions amb l’Ajuntament de Torrent per a intentar una col·laboració en la construcció del refugi».

 

Últimes notícies

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.