10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Felcan denuncia el robatori de totes les tanques del seu refugi d’animals de Torrent i paralitza la construcció

 

L’Associació Protectora Felina i Canina (Felcan) ha denunciat el «desolador» robatori de la totalitat de les tanques que envolten la parcel·la un del futur refugi d’animals abandonats que l’entitat està construint a Torrent, a la comarca de l’Horta Sud. Les pèrdues ronden els 10.000 euros, per la qual cosa s’han paralitzat les obres fins a poder recaptar fons per a continuar els treballs, que s’havien finançat a través de ‘crowdfunding’ i activitats benèfiques.

    

Felcan ha explicat en un comunicat que ha desaparegut la totalitat de les tanques que envolten la parcel·la un del futur refugi d’animals abandonats Oasis. En total, 246 metres lineals de tanques al costat dels pals que subjectaven cada panell, segons ha detallat l’associació.

 

«Han necessitat el seu temps i vehicles de grans dimensions»

  

Entre el preu de les tanques i la mà d’obra, la protectora calcula que el cost del robat s’aproxima als 10.000 euros. L’ONG ha qualificat de “desolador» el succeït. A més, considera que el robatori ha sigut «estudiat i premeditat, ja que es tracta de panells modulars de 2,5 metres», per la qual cosa «han necessitat el seu temps i vehicles de grans dimensions».

    

L’entitat «havia decidit anar construint el refugi a poc a poc, segons tinguera fons, però aquest revés li ha fet canviar d’opinió», ha manifestat. La presidenta de l’associació, Candela Molina, ha assenyalat que la següent fase era la fontaneria però ara «no hi ha ànim de posar-la perquè pot córrer la mateixa sort». «Hem decidit paralitzar les obres fins que estiga tots els diners o almenys la part necessària per a construir la parcel·la i poder començar a rescatar», ha anunciat.

«Les obres van molt lentes ja que les exigències legals són moltes»

  

El robatori de les tanques «ha sigut un revés per a Felcan que veu com en lloc d’avançar, retrocedix», ha lamentat l’organització, que ha explicat que travessa una «època de pocs recursos on els donatius, malgrat ser molts, no són suficients, i on l’administració pública té moltes paraules però pocs fets». «Les obres van molt lentes ja que les exigències legals són moltes i per açò es dispara el pressupost», ha indicat.

  

De fet, des de 2013, Felcan recapta fons per al refugi d’animals a través de ‘crowfunding’, ‘teaming’, loteria, actes benèfics i una «infinitat» d’activitats. En aquests cinc anys, s’han superat els 150.000 euros en donatius, «tots ells invertits en la compra de la parcel·la, obligada per la llei, taxes, llicències, arquitectes i la construcció de la primera fase», ha explicat l’ONG.

 

«Escàs interès de les administracions públiques»

  

«Per a poder funcionar, segons les exigències legals, serien necessaris uns 200.000 euros més», ha assenyalat Felcan, abans de lamentar que hi haja «tantes exigències que convertixen el refugi en una obra faraònica molt difícil d’aconseguir».

  

La «desolació va més enllà del robatori de les tanques», ha manifestat l’associació. «A açò s’unix també l’escàs interès de les administracions públiques», ha lamentat. Felcan ha apuntat que «des de fa diversos anys ha tingut reunions amb l’Ajuntament de Torrent per a intentar una col·laboració en la construcció del refugi».

 

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.