12.7 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Felcan denuncia el robatori de totes les tanques del seu refugi d’animals de Torrent i paralitza la construcció

 

L’Associació Protectora Felina i Canina (Felcan) ha denunciat el «desolador» robatori de la totalitat de les tanques que envolten la parcel·la un del futur refugi d’animals abandonats que l’entitat està construint a Torrent, a la comarca de l’Horta Sud. Les pèrdues ronden els 10.000 euros, per la qual cosa s’han paralitzat les obres fins a poder recaptar fons per a continuar els treballs, que s’havien finançat a través de ‘crowdfunding’ i activitats benèfiques.

    

Felcan ha explicat en un comunicat que ha desaparegut la totalitat de les tanques que envolten la parcel·la un del futur refugi d’animals abandonats Oasis. En total, 246 metres lineals de tanques al costat dels pals que subjectaven cada panell, segons ha detallat l’associació.

 

«Han necessitat el seu temps i vehicles de grans dimensions»

  

Entre el preu de les tanques i la mà d’obra, la protectora calcula que el cost del robat s’aproxima als 10.000 euros. L’ONG ha qualificat de “desolador» el succeït. A més, considera que el robatori ha sigut «estudiat i premeditat, ja que es tracta de panells modulars de 2,5 metres», per la qual cosa «han necessitat el seu temps i vehicles de grans dimensions».

    

L’entitat «havia decidit anar construint el refugi a poc a poc, segons tinguera fons, però aquest revés li ha fet canviar d’opinió», ha manifestat. La presidenta de l’associació, Candela Molina, ha assenyalat que la següent fase era la fontaneria però ara «no hi ha ànim de posar-la perquè pot córrer la mateixa sort». «Hem decidit paralitzar les obres fins que estiga tots els diners o almenys la part necessària per a construir la parcel·la i poder començar a rescatar», ha anunciat.

«Les obres van molt lentes ja que les exigències legals són moltes»

  

El robatori de les tanques «ha sigut un revés per a Felcan que veu com en lloc d’avançar, retrocedix», ha lamentat l’organització, que ha explicat que travessa una «època de pocs recursos on els donatius, malgrat ser molts, no són suficients, i on l’administració pública té moltes paraules però pocs fets». «Les obres van molt lentes ja que les exigències legals són moltes i per açò es dispara el pressupost», ha indicat.

  

De fet, des de 2013, Felcan recapta fons per al refugi d’animals a través de ‘crowfunding’, ‘teaming’, loteria, actes benèfics i una «infinitat» d’activitats. En aquests cinc anys, s’han superat els 150.000 euros en donatius, «tots ells invertits en la compra de la parcel·la, obligada per la llei, taxes, llicències, arquitectes i la construcció de la primera fase», ha explicat l’ONG.

 

«Escàs interès de les administracions públiques»

  

«Per a poder funcionar, segons les exigències legals, serien necessaris uns 200.000 euros més», ha assenyalat Felcan, abans de lamentar que hi haja «tantes exigències que convertixen el refugi en una obra faraònica molt difícil d’aconseguir».

  

La «desolació va més enllà del robatori de les tanques», ha manifestat l’associació. «A açò s’unix també l’escàs interès de les administracions públiques», ha lamentat. Felcan ha apuntat que «des de fa diversos anys ha tingut reunions amb l’Ajuntament de Torrent per a intentar una col·laboració en la construcció del refugi».

 

Últimes notícies

La Generalitat concedix més de 336 milions en ajudes a més de 86.600 afectats per la DANA

Més de 86.600 persones han rebut suport econòmic per la riuada del 29 d'octubre de 2024. El Consell també ha ampliat terminis per a facilitar la baixa definitiva dels vehicles.

València invertix 3,4 milions a renovar voreres, un 160% més que en 2021-2023

L'Ajuntament ha destinat 3,4 milions a renovar voreres des del segon trimestre de 2023, un 160% més que en 2021-2023, amb 29.000 m² ja intervinguts.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia valoren el reforç de l’operatiu de busca

En la quinta jornada de busca després del naufragi, les famílies han valorat el reforç amb bussejadors, sonar i drons. L'operatiu es prolongarà entre tres i sis dies més, encara que este dimarts no hi ha hagut resultats rellevants.

Compromís acusa el PP de pagar el silenci de l’excap de gabinet de Mazón amb un altre càrrec

Compromís ha denunciat el nomenament de José Manuel Cuenca com a assessor en l'oficina del expresident i ha acusat el PP de pagar el seu silenci. La formació ha assenyalat el salari, superior a 58.000 euros, i ha advertit sobre la seua pròxima declaració en la comissió de la dana.

Maccabi Tel Aviv, multat amb 10.000 euros per càntics contra el València i Pedro Martínez

L'Eurolliga ha imposat una multa de 10.000 euros al Maccabi per càntics ofensius contra el València Basket i Pedro Martínez, després de la denúncia del club espanyol. La resolució, publicada este dimarts, situa la conducta com a infracció menor segons l'article 29.2.f del codi disciplinari.

La Generalitat impulsa el parc públic municipal amb 5,9 milions per a 68 vivendes

La Generalitat concedix 5,9 milions a 14 ajuntaments per a incorporar 68 vivendes al parc públic dins del Pla ADHA. Les cases es destinaran a lloguer o cessió d'ús durant almenys 50 anys.

La Comunitat Valenciana lidera el comerç minorista al novembre amb un 8,2% més

Les vendes minoristes van repuntar un 3,7% interanual al novembre i van encadenar 17 mesos a l'alça. La Comunitat Valenciana va encapçalar l'avanç amb un 8,2%.

AVA aplaudix el control de senglars de la Generalitat i exigix actuar fora dels vedats

AVA-ASAJA recolza les ajudes de la Generalitat per a controlar senglars com a prevenció enfront de la PPA i reclama mesures fermes també fora dels vedats.