Fiscalia demana inhabilitar a una metgessa valenciana acusada de no atendre a un pacient que va acabar morint

Ejemplo de shortcode con estilo
Arxiu | iStockPhoto (sudok1)   La Fiscalia Provincial de València sol·licita multar i inhabilitar a una metgessa d’un centre de salut de Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València), perquè, presumptament, no va atendre a un pacient que s’estava ofegant en sa casa i i va acabar morint.   Esta facultativa s’anava a presentar el […]
Un degotador al passadís d'un hospital

Arxiu | iStockPhoto (sudok1)

 

La Fiscalia Provincial de València sol·licita multar i inhabilitar a una metgessa d’un centre de salut de Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València), perquè, presumptament, no va atendre a un pacient que s’estava ofegant en sa casa i i va acabar morint.

 

Esta facultativa s’anava a presentar el dilluns que ve davant d’un jutjat popular en l’Audiència de València acusada d’un delicte d’omissió del deure d’assistència sanitària, segons el ministeri públic, qui li reclama una multa de 10.800 euros i inhabilitació especial per a càrrec públic i professió o ofici relacionat directa o indirectament amb la medicina per un període de tres anys, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).  No obstant això, la vista ha quedat suspesa per malaltia de l’advocat defensor.

 

L’incident va passar l’1 de maig de 2012, quan la cuidadora d’un pacient va cridar insistentment al centre mèdic i va sol·licitar assistència urgent per a l’home. El zelador de guàrdia que va agafar el telèfon va avisar de manera reiterada a la facultativa acusada, però esta no es va desplaçar a la casa del malalt ni va activar cap classe de servici mèdic per a que fora atés, amb evident risc per a la seua salut, segons es recull en l’acta de fets justiciables.

 

Van ser finalment una altra doctora i una infermera els qui van acudir a la casa després d’una nova crida de la cuidadora, encara que en arribar, el pacient ja havia mort per insuficiència respiratòria en el context d’una malaltia pulmonar obstructiva.

Últimes notícies

Un sustrato de posidonia mejora el sabor y el aroma del tomate

La Universidad de Alicante ha creado un sustrato agrícola con restos de posidonia que mejora el sabor y el aroma del tomate. El método evita aditivos químicos y se fabrica en cinco días.

Detenen a Elx un fugitiu neerlandés per una estafa d’1,3 milions

Un home de 71 anys ha sigut detingut a Elx per una estafa de més d’1,3 milions d’euros i el blanqueig de prop de 890.000 euros. Els fets investigats van ocórrer entre 2007 i 2014.

La Generalitat destina 6,7 milions al cinema sense filtres de contingut

La Generalitat ha destinat 6,7 milions d’euros a ficció, documentals i animació, sense requisits específics sobre el contingut. També hi ha 395.000 euros per a documentals de tradicions vives, pendents de resolució.

Els hotels valencians apugen un 7 % els preus al setembre

Els preus hotelers a la Comunitat Valenciana han augmentat un 7 % en setembre, per damunt del 6,7 % registrat a Espanya. Les pernoctacions al territori han superat els 3,3 milions durant els nou primers mesos de 2026.

La reconstrucció de la dana suma prop de 10.000 milions d’euros

Zulima Pérez destaca que l’Estat ha invertit prop de 10.000 milions d’euros des de la dana de 2024. A Aldaia, l’obra del barranc de la Saleta suma 150 milions.

Castellar-L’Oliveral recupera el 90 % després de la dana de 2024

Dos anys després de les inundacions d’octubre de 2024, Sol Verdeguer calcula que Castellar-L’Oliveral està recuperat al 90 %. El poble ha millorat infraestructures i reforçat l’atenció emocional.

Jorge Suárez deixarà Emergències i dirigirà Planificació de l’AVSRE

El subdirector general d’Emergències deixarà el càrrec a petició pròpia i ocuparà la nova Subdirecció de Planificació de l’AVSRE. Ha declarat tres vegades com a testimoni en la causa penal sobre la gestió de la dana.

Xàbia assumirà la gestió directa de la dessalinitzadora municipal

El ple de Xàbia ha aprovat per unanimitat recuperar la gestió de la dessalinitzadora a través d’AMJASA. La mesura inclou la subrogació del personal actiu.