17.8 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Fiscalia demana inhabilitar a una metgessa valenciana acusada de no atendre a un pacient que va acabar morint

Un degotador al passadís d'un hospital

Arxiu | iStockPhoto (sudok1)

 

La Fiscalia Provincial de València sol·licita multar i inhabilitar a una metgessa d’un centre de salut de Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València), perquè, presumptament, no va atendre a un pacient que s’estava ofegant en sa casa i i va acabar morint.

 

Esta facultativa s’anava a presentar el dilluns que ve davant d’un jutjat popular en l’Audiència de València acusada d’un delicte d’omissió del deure d’assistència sanitària, segons el ministeri públic, qui li reclama una multa de 10.800 euros i inhabilitació especial per a càrrec públic i professió o ofici relacionat directa o indirectament amb la medicina per un període de tres anys, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).  No obstant això, la vista ha quedat suspesa per malaltia de l’advocat defensor.

 

L’incident va passar l’1 de maig de 2012, quan la cuidadora d’un pacient va cridar insistentment al centre mèdic i va sol·licitar assistència urgent per a l’home. El zelador de guàrdia que va agafar el telèfon va avisar de manera reiterada a la facultativa acusada, però esta no es va desplaçar a la casa del malalt ni va activar cap classe de servici mèdic per a que fora atés, amb evident risc per a la seua salut, segons es recull en l’acta de fets justiciables.

 

Van ser finalment una altra doctora i una infermera els qui van acudir a la casa després d’una nova crida de la cuidadora, encara que en arribar, el pacient ja havia mort per insuficiència respiratòria en el context d’una malaltia pulmonar obstructiva.

Últimes notícies

Un home de 44 anys ha mort després de caure amb el seu parapent en un vessant de Petrer (Alacant)

Un home de 44 anys ha mort este dissabte en caure amb el seu parapent a la muntanya del Palomaret, a Petrer. Els bombers han mobilitzat un helicòpter i un grup de rescat per a accedir a la zona.

Presó provisional per al jove de 21 anys acusat d’agredir a un policia a Vinalesa

Un jutjat de Paterna ha ordenat presó provisional per a un jove de 21 anys per l'agressió que va deixar en coma a un agent anara de servici a Vinalesa. El menor detingut va quedar lliure sense mesures per decisió de la Fiscalia de Menors.

Alex Márquez domina l’esprint de València; ‘poles’ per a Bezzecchi, Folgat i Adrián Fernández

Alex Márquez va guanyar l'esprint de MotoGP a Cheste després d'arrabassar el cap a Bezzecchi, autor de la 'pole'. Acosta i Di Giannantonio van completar el podi.

Urpa de Castelló el veler que tractarà de completar la primera volta al món vertical

L''Alegria Mariners' va partir amb Paula Gonzalvo i Pedro Jiménez per a intentar una ruta inèdita de 35.000 milles pels meridians, amb projectes científics i seguiment en directe.

Controlat l’incendi en un desballestament de motos d’Alboraia després d’una gran fumera

Els bombers han donat per controlat a les 12.49 l'incendi que ha afectat un desballestament de motos i a una nau contigua a Alboraia. No hi ha hagut ferits i tot apunta a un curtcircuit com a origen.

Estabilitzat l’incendi en una nau de desballestament de motocicletes a Alboraia

El foc, originat sobre les 9.45 en un desballestament de motocicletes d'Alboraia, ha sigut estabilitzat al migdia sense ferits. Es mantindrà vigilància 24 hores.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no tenen dret a decidir pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón i ha acusat PP i Vox de voler imposar un relleu amb Juanfran Pérez Llorca. Diana Morant ha advertit a Feijóo i Abascal que no tenen dret a decidir pels valencians.

Un incendi en un desballestament d’Alboraia ha generat una gran columna de fum i ha quedat estabilitzat

Els bombers han donat per estabilitzat l'incendi en un desballestament de motos d'Alboraia al voltant de les 12, sense ferits. Sis dotacions han treballat en la zona.