Fiscalia demana inhabilitar a una metgessa valenciana acusada de no atendre a un pacient que va acabar morint

Un degotador al passadís d'un hospital

Arxiu | iStockPhoto (sudok1)

 

La Fiscalia Provincial de València sol·licita multar i inhabilitar a una metgessa d’un centre de salut de Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València), perquè, presumptament, no va atendre a un pacient que s’estava ofegant en sa casa i i va acabar morint.

 

Esta facultativa s’anava a presentar el dilluns que ve davant d’un jutjat popular en l’Audiència de València acusada d’un delicte d’omissió del deure d’assistència sanitària, segons el ministeri públic, qui li reclama una multa de 10.800 euros i inhabilitació especial per a càrrec públic i professió o ofici relacionat directa o indirectament amb la medicina per un període de tres anys, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).  No obstant això, la vista ha quedat suspesa per malaltia de l’advocat defensor.

 

L’incident va passar l’1 de maig de 2012, quan la cuidadora d’un pacient va cridar insistentment al centre mèdic i va sol·licitar assistència urgent per a l’home. El zelador de guàrdia que va agafar el telèfon va avisar de manera reiterada a la facultativa acusada, però esta no es va desplaçar a la casa del malalt ni va activar cap classe de servici mèdic per a que fora atés, amb evident risc per a la seua salut, segons es recull en l’acta de fets justiciables.

 

Van ser finalment una altra doctora i una infermera els qui van acudir a la casa després d’una nova crida de la cuidadora, encara que en arribar, el pacient ja havia mort per insuficiència respiratòria en el context d’una malaltia pulmonar obstructiva.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.