11 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Fiscalia demana inhabilitar a una metgessa valenciana acusada de no atendre a un pacient que va acabar morint

Un degotador al passadís d'un hospital

Arxiu | iStockPhoto (sudok1)

 

La Fiscalia Provincial de València sol·licita multar i inhabilitar a una metgessa d’un centre de salut de Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València), perquè, presumptament, no va atendre a un pacient que s’estava ofegant en sa casa i i va acabar morint.

 

Esta facultativa s’anava a presentar el dilluns que ve davant d’un jutjat popular en l’Audiència de València acusada d’un delicte d’omissió del deure d’assistència sanitària, segons el ministeri públic, qui li reclama una multa de 10.800 euros i inhabilitació especial per a càrrec públic i professió o ofici relacionat directa o indirectament amb la medicina per un període de tres anys, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).  No obstant això, la vista ha quedat suspesa per malaltia de l’advocat defensor.

 

L’incident va passar l’1 de maig de 2012, quan la cuidadora d’un pacient va cridar insistentment al centre mèdic i va sol·licitar assistència urgent per a l’home. El zelador de guàrdia que va agafar el telèfon va avisar de manera reiterada a la facultativa acusada, però esta no es va desplaçar a la casa del malalt ni va activar cap classe de servici mèdic per a que fora atés, amb evident risc per a la seua salut, segons es recull en l’acta de fets justiciables.

 

Van ser finalment una altra doctora i una infermera els qui van acudir a la casa després d’una nova crida de la cuidadora, encara que en arribar, el pacient ja havia mort per insuficiència respiratòria en el context d’una malaltia pulmonar obstructiva.

Últimes notícies

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.