Fiscalia demana inhabilitar a una metgessa valenciana acusada de no atendre a un pacient que va acabar morint

Un degotador al passadís d'un hospital

Arxiu | iStockPhoto (sudok1)

 

La Fiscalia Provincial de València sol·licita multar i inhabilitar a una metgessa d’un centre de salut de Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València), perquè, presumptament, no va atendre a un pacient que s’estava ofegant en sa casa i i va acabar morint.

 

Esta facultativa s’anava a presentar el dilluns que ve davant d’un jutjat popular en l’Audiència de València acusada d’un delicte d’omissió del deure d’assistència sanitària, segons el ministeri públic, qui li reclama una multa de 10.800 euros i inhabilitació especial per a càrrec públic i professió o ofici relacionat directa o indirectament amb la medicina per un període de tres anys, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).  No obstant això, la vista ha quedat suspesa per malaltia de l’advocat defensor.

 

L’incident va passar l’1 de maig de 2012, quan la cuidadora d’un pacient va cridar insistentment al centre mèdic i va sol·licitar assistència urgent per a l’home. El zelador de guàrdia que va agafar el telèfon va avisar de manera reiterada a la facultativa acusada, però esta no es va desplaçar a la casa del malalt ni va activar cap classe de servici mèdic per a que fora atés, amb evident risc per a la seua salut, segons es recull en l’acta de fets justiciables.

 

Van ser finalment una altra doctora i una infermera els qui van acudir a la casa després d’una nova crida de la cuidadora, encara que en arribar, el pacient ja havia mort per insuficiència respiratòria en el context d’una malaltia pulmonar obstructiva.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.