12.7 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Detenen un fugitiu acusat d’assassinat en Altea

Altea

El fugitiu residia en Altea des de feia un temps | senderismonline.com

 

Detingut en Altea un fugitiu internacional, de 24 anys, acusat d’homicidi i de narcotràfic en Lituània, el seu país d’origen. L’acusat, resident en Altea, havia sigut interceptat fins en tres ocasions per la Guàrdia Civil. La primera, en un control rutinari. La segona, acusat d’un delicte d’abús sexual, el 29 de maig. I la tercera, després de passar a disposició judicial. Van ser, precisament, estes detencions les que van fer saltar les alarmes ja que, en cada una, es va identificar amb identitats diferents.

 

Quan la Guàrdia Civil va decidir investigar en profunditat el cas, contactant amb la Interpol, va rebre informació immediata des de Lituània. El xic de 24 anys era un fugitiu «violent, armat i perillós» que estava «buscat per un delicte d’homicidi, relacionat amb temes de tràfic de drogues i que té una Ordre Europea de Detenció i Extradició (OEDE) vigent».

 

Segons pareix, els primers delictes els va cometre l’estiu del 2015 en Vílnius, capital de Lituània, a on se’l va trobar amb drogues de tota classe: marihuana, haixix, cocaïna, amfetamines i èxtasi. Tenia 20 anys. Ara bé, el delicte pitjor el va cometre en agost del 2017, a on va participar en una baralla en una cafeteria de la mateixa Vílnius, a on va disparar quatre tirs cap a dos persones més i, a més, en va matar una tercera amb una de les bales rebotades. El mort era un client de la cafeteria que no tenia res a vore amb la disputa.

 

 

Pels delictes de tràfic de drogues, homicidi en grau de temptativa, lesions greus, possessió il·legal d’armes i alteració de l’ordre públic li poden caure 20 anys en Lituània. Per això, una volta identificat el sospitós, es van desplegar numerosos efectius en Altea per a trobar al xic que estava esperant el juí per abusos. El van localitzar en una caseta aïllada i amb les coses empaquetades, com si vullguera fugir. Ara mateix, està detingut esperant la seua extradició.

Últimes notícies

Maccabi Tel Aviv, multat amb 10.000 euros per càntics contra el València i Pedro Martínez

L'Eurolliga ha imposat una multa de 10.000 euros al Maccabi per càntics ofensius contra el València Basket i Pedro Martínez, després de la denúncia del club espanyol. La resolució, publicada este dimarts, situa la conducta com a infracció menor segons l'article 29.2.f del codi disciplinari.

La Generalitat impulsa el parc públic municipal amb 5,9 milions per a 68 vivendes

La Generalitat concedix 5,9 milions a 14 ajuntaments per a incorporar 68 vivendes al parc públic dins del Pla ADHA. Les cases es destinaran a lloguer o cessió d'ús durant almenys 50 anys.

La Comunitat Valenciana lidera el comerç minorista al novembre amb un 8,2% més

Les vendes minoristes van repuntar un 3,7% interanual al novembre i van encadenar 17 mesos a l'alça. La Comunitat Valenciana va encapçalar l'avanç amb un 8,2%.

AVA aplaudix el control de senglars de la Generalitat i exigix actuar fora dels vedats

AVA-ASAJA recolza les ajudes de la Generalitat per a controlar senglars com a prevenció enfront de la PPA i reclama mesures fermes també fora dels vedats.

Detingut a Torrent per agressió sexual a la companya de pis de la seua parella i per maltractament

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 37 anys per realitzar tocaments sense consentiment a l'amiga de la seua parella i agredir i amenaçar a la seua núvia. Va ser posat a disposició judicial.

El DOGV publica la reforma del reglament de Les Corts que elimina el llenguatge inclusiu

El DOGV publica la reforma del reglament de Les Corts que suprimix el llenguatge inclusiu i reordena diverses comissions. El canvi es va aprovar amb PP i Vox i l'oposició va anunciar recurs davant el Constitucional.

Cauen dos grups de tràfic de drogues amb punts de venda a Benetússer i Catarroja

La Guàrdia Civil ha detingut a 13 persones i ha desarticulat dos organitzacions que venien haixixs i cocaïna a Benetússer i Catarroja. Tres capitostos han ingressat a la presó preventiva.

Un sensor convertix en fluorescent les begudes adulterades amb escopolamina en menys de cinc minuts

Un equip de la UPV ha desenrotllat un sensor que detecta escopolamina en begudes en menys de cinc minuts i les torna fluorescents. La solució és sensible, fàcil d'usar i ja està patentada.