Detenen un fugitiu acusat d’assassinat en Altea

Altea

El fugitiu residia en Altea des de feia un temps | senderismonline.com

 

Detingut en Altea un fugitiu internacional, de 24 anys, acusat d’homicidi i de narcotràfic en Lituània, el seu país d’origen. L’acusat, resident en Altea, havia sigut interceptat fins en tres ocasions per la Guàrdia Civil. La primera, en un control rutinari. La segona, acusat d’un delicte d’abús sexual, el 29 de maig. I la tercera, després de passar a disposició judicial. Van ser, precisament, estes detencions les que van fer saltar les alarmes ja que, en cada una, es va identificar amb identitats diferents.

 

Quan la Guàrdia Civil va decidir investigar en profunditat el cas, contactant amb la Interpol, va rebre informació immediata des de Lituània. El xic de 24 anys era un fugitiu «violent, armat i perillós» que estava «buscat per un delicte d’homicidi, relacionat amb temes de tràfic de drogues i que té una Ordre Europea de Detenció i Extradició (OEDE) vigent».

 

Segons pareix, els primers delictes els va cometre l’estiu del 2015 en Vílnius, capital de Lituània, a on se’l va trobar amb drogues de tota classe: marihuana, haixix, cocaïna, amfetamines i èxtasi. Tenia 20 anys. Ara bé, el delicte pitjor el va cometre en agost del 2017, a on va participar en una baralla en una cafeteria de la mateixa Vílnius, a on va disparar quatre tirs cap a dos persones més i, a més, en va matar una tercera amb una de les bales rebotades. El mort era un client de la cafeteria que no tenia res a vore amb la disputa.

 

 

Pels delictes de tràfic de drogues, homicidi en grau de temptativa, lesions greus, possessió il·legal d’armes i alteració de l’ordre públic li poden caure 20 anys en Lituània. Per això, una volta identificat el sospitós, es van desplegar numerosos efectius en Altea per a trobar al xic que estava esperant el juí per abusos. El van localitzar en una caseta aïllada i amb les coses empaquetades, com si vullguera fugir. Ara mateix, està detingut esperant la seua extradició.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.