Detenen un fugitiu acusat d’assassinat en Altea

Altea

El fugitiu residia en Altea des de feia un temps | senderismonline.com

 

Detingut en Altea un fugitiu internacional, de 24 anys, acusat d’homicidi i de narcotràfic en Lituània, el seu país d’origen. L’acusat, resident en Altea, havia sigut interceptat fins en tres ocasions per la Guàrdia Civil. La primera, en un control rutinari. La segona, acusat d’un delicte d’abús sexual, el 29 de maig. I la tercera, després de passar a disposició judicial. Van ser, precisament, estes detencions les que van fer saltar les alarmes ja que, en cada una, es va identificar amb identitats diferents.

 

Quan la Guàrdia Civil va decidir investigar en profunditat el cas, contactant amb la Interpol, va rebre informació immediata des de Lituània. El xic de 24 anys era un fugitiu «violent, armat i perillós» que estava «buscat per un delicte d’homicidi, relacionat amb temes de tràfic de drogues i que té una Ordre Europea de Detenció i Extradició (OEDE) vigent».

 

Segons pareix, els primers delictes els va cometre l’estiu del 2015 en Vílnius, capital de Lituània, a on se’l va trobar amb drogues de tota classe: marihuana, haixix, cocaïna, amfetamines i èxtasi. Tenia 20 anys. Ara bé, el delicte pitjor el va cometre en agost del 2017, a on va participar en una baralla en una cafeteria de la mateixa Vílnius, a on va disparar quatre tirs cap a dos persones més i, a més, en va matar una tercera amb una de les bales rebotades. El mort era un client de la cafeteria que no tenia res a vore amb la disputa.

 

 

Pels delictes de tràfic de drogues, homicidi en grau de temptativa, lesions greus, possessió il·legal d’armes i alteració de l’ordre públic li poden caure 20 anys en Lituània. Per això, una volta identificat el sospitós, es van desplegar numerosos efectius en Altea per a trobar al xic que estava esperant el juí per abusos. El van localitzar en una caseta aïllada i amb les coses empaquetades, com si vullguera fugir. Ara mateix, està detingut esperant la seua extradició.

Últimes notícies

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.