Detenen un fugitiu acusat d’assassinat en Altea

Altea

El fugitiu residia en Altea des de feia un temps | senderismonline.com

 

Detingut en Altea un fugitiu internacional, de 24 anys, acusat d’homicidi i de narcotràfic en Lituània, el seu país d’origen. L’acusat, resident en Altea, havia sigut interceptat fins en tres ocasions per la Guàrdia Civil. La primera, en un control rutinari. La segona, acusat d’un delicte d’abús sexual, el 29 de maig. I la tercera, després de passar a disposició judicial. Van ser, precisament, estes detencions les que van fer saltar les alarmes ja que, en cada una, es va identificar amb identitats diferents.

 

Quan la Guàrdia Civil va decidir investigar en profunditat el cas, contactant amb la Interpol, va rebre informació immediata des de Lituània. El xic de 24 anys era un fugitiu «violent, armat i perillós» que estava «buscat per un delicte d’homicidi, relacionat amb temes de tràfic de drogues i que té una Ordre Europea de Detenció i Extradició (OEDE) vigent».

 

Segons pareix, els primers delictes els va cometre l’estiu del 2015 en Vílnius, capital de Lituània, a on se’l va trobar amb drogues de tota classe: marihuana, haixix, cocaïna, amfetamines i èxtasi. Tenia 20 anys. Ara bé, el delicte pitjor el va cometre en agost del 2017, a on va participar en una baralla en una cafeteria de la mateixa Vílnius, a on va disparar quatre tirs cap a dos persones més i, a més, en va matar una tercera amb una de les bales rebotades. El mort era un client de la cafeteria que no tenia res a vore amb la disputa.

 

 

Pels delictes de tràfic de drogues, homicidi en grau de temptativa, lesions greus, possessió il·legal d’armes i alteració de l’ordre públic li poden caure 20 anys en Lituània. Per això, una volta identificat el sospitós, es van desplegar numerosos efectius en Altea per a trobar al xic que estava esperant el juí per abusos. El van localitzar en una caseta aïllada i amb les coses empaquetades, com si vullguera fugir. Ara mateix, està detingut esperant la seua extradició.

Últimes notícies

56,4 milions per a recuperar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana

El Consell ha autoritzat una inversió de 56,4 milions en 48 mesos per a renaturalitzar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana. Els treballs arribaran a 52 municipis valencians i se centraran en previndre danys futurs i millorar la biodiversitat.

Alicant activa un ampli dispositiu de seguretat pel pròxim eclipsi solar

L’Ajuntament d’Alacant ha organitzat un operatiu especial de seguretat als principals punts d’observació de la ciutat per l’eclipsi solar del 12 d’agost, que arribarà a tapar el 99,14 % del sol. El dispositiu es reforçarà en castells i miradors, i inclou recomanacions per a una observació segura.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats, de 21 a 44 anys, estan investigats per pertinença a grup criminal, delicte contra la salut pública i altres càrrecs.

Sagunt a Escena programa ‘Original Greek’ i la proposta participativa ‘Bailarina a la carta’

El festival Sagunt a Escena acollirà este dijous 6 d’agost la comèdia ‘Original Greek’ i l’espectacle participatiu de dansa ‘Bailarina a la carta’ a Sagunt.

El Levante es mesura al Vila-real en el amistós més exigent de l’estiu

El Levante visitarà este dimecres la ciutat esportiva del Vila-real per disputar el seu amistós més exigent de l’estiu, l’únic davant un rival de Primera i penúltim test abans de LaLiga EA Sports.

Luis Rioja es perd l’entrenament del València i Foulquier ja treballa amb el grup

Luis Rioja no s’ha entrenat este dimarts a Paterna per unes molèsties i és baixa per al Trofeu Taronja, mentres que Foulquier ha completat per primera vegada una part de la sessió amb el grup.

Disset detinguts i 36 delictes al festival Arenal Sound de Borriana

La Guàrdia Civil ha detingut disset persones i ha comptabilitzat 36 delictes durant el festival Arenal Sound de Borriana, celebrat del 30 de juliol al 2 d’agost, a més de 70 denúncies administratives.

El Villarreal estrena la plantilla al complet en un amistós contra el Levante

El Villarreal CF rep este dimecres el Levante en la Ciutat Esportiva José Manuel Llaneza, en el penúltim amistós de pretemporada, amb tota la plantilla ja disponible.
FILMOTECA D'ESTIU