Detenen un fugitiu acusat d’assassinat en Altea

Altea

El fugitiu residia en Altea des de feia un temps | senderismonline.com

 

Detingut en Altea un fugitiu internacional, de 24 anys, acusat d’homicidi i de narcotràfic en Lituània, el seu país d’origen. L’acusat, resident en Altea, havia sigut interceptat fins en tres ocasions per la Guàrdia Civil. La primera, en un control rutinari. La segona, acusat d’un delicte d’abús sexual, el 29 de maig. I la tercera, després de passar a disposició judicial. Van ser, precisament, estes detencions les que van fer saltar les alarmes ja que, en cada una, es va identificar amb identitats diferents.

 

Quan la Guàrdia Civil va decidir investigar en profunditat el cas, contactant amb la Interpol, va rebre informació immediata des de Lituània. El xic de 24 anys era un fugitiu «violent, armat i perillós» que estava «buscat per un delicte d’homicidi, relacionat amb temes de tràfic de drogues i que té una Ordre Europea de Detenció i Extradició (OEDE) vigent».

 

Segons pareix, els primers delictes els va cometre l’estiu del 2015 en Vílnius, capital de Lituània, a on se’l va trobar amb drogues de tota classe: marihuana, haixix, cocaïna, amfetamines i èxtasi. Tenia 20 anys. Ara bé, el delicte pitjor el va cometre en agost del 2017, a on va participar en una baralla en una cafeteria de la mateixa Vílnius, a on va disparar quatre tirs cap a dos persones més i, a més, en va matar una tercera amb una de les bales rebotades. El mort era un client de la cafeteria que no tenia res a vore amb la disputa.

 

 

Pels delictes de tràfic de drogues, homicidi en grau de temptativa, lesions greus, possessió il·legal d’armes i alteració de l’ordre públic li poden caure 20 anys en Lituània. Per això, una volta identificat el sospitós, es van desplegar numerosos efectius en Altea per a trobar al xic que estava esperant el juí per abusos. El van localitzar en una caseta aïllada i amb les coses empaquetades, com si vullguera fugir. Ara mateix, està detingut esperant la seua extradició.

Últimes notícies

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.