Funcionaris de la presó de Villena denuncien un muntatge per a criminalitzar als treballadors

Concentració a la presó de Villena

 

Dijous passat vam veure com es convocava una concentració per denunciar l’agressió a la sotsdirectora de Seguretat de la presó de Villena. Una concentració a la qual no van assistir els funcionaris de la presó «perquè no podien deixar els seus llocs de treball». Així ho explicava el secretari general d’Institucions Penitenciàries, Àngel Luis Ortiz.

Però este matí, a la presó de Villena, més de 100 treballadors de la presó s’han concentrat per rebutjar qualsevol tipus d’agressió als treballadors. Ho fan al voltant de l’agressió que va tenir lloc fa un mes. En ella, un intern -segons expliquen atacava tres funcionaris que van haver de reduir-lo i defensar-se.

Segons declaren a València Diari , Des de l’Associació Professional de Treballadors Penitenciaris, ‘Tu Abandono Me Puede Matar’ (TAMPM), els treballadors no van donar suport l’anterior concentració oficial, ja que «la direcció de centre no compta amb la confiança i el suport de la plantilla.

De fet, en esta segona concentració també recolzada pel sindicat APFP, en la qual s’ha multiplicat per deu l’assistència, s’han pogut veure pancartes demanant la dimissió o cessament de l’actual director de la presó.

«La gent no va voler eixir. No volia estar amb ells perquè la gent no està amb el director ni amb el secretari general», asseguren des de TAMPM. «Això és un muntatge, una manipulació per desestabilitzar a una associació, que és la majoritària, apolítica i que està fent mal a l’administració. Estem traient veritats, i tot està orquestrat des del propi ministeri «, afirmen.

Des de l’Associació també parlen de la filtració de les imatges de la intervenció de tres funcionaris amb un intern. «Depén de com es faça el relat o s’expliquen les imatges, així es crearà la percepció. Nosaltres intentem explicar què va passar. I és que els funcionaris únicament estan acompanyant l’intern a la seua cel·la. Pot ser cridaner, però és la nostra feina», expliquen.

«L’intern agafa un raspall, dient ‘us mataré’ i va per ells. Ells què han de fer. Sortir fugint? «es qüestionen en TAMPM. «El nostre treball no és eixir fugint. Ells no tenen l’opció de fugir. Han de reduir a l’intern», expliquen després de les imatges filtrades de l’agressió.

 

Imatges cedides per TAMPM de 'lesions dels funcionaris agredits per un intern qualificat d'extremadament perillós el passat 18 d'agost'

Des de ‘Tu Abandono Me Puede Matar’ també fan especial èmfasi en la complexitat de la feina dels funcionaris de presons. «El nostre treball és molt complicat. Podem ser atacats en qualsevol moment. Som professionals i vam aguantar de tot. Però en este cas, els tres funcionaris s’hi han de defensar», asseguren.

D’altra banda, també emfatitzen en un detall: les defenses de goma autoritzades a la presó. «No són les que té la policia, les nostres semblen de joguina», expliquen. I és que, encara que es desconega esta dada, estes defenses són totalment de goma. «No porten nucli dur ni fusta al centre», confirmen.

Respecte a l’agressió a la sotsdirectora … «Hi ha moltes llacunes», dubten des de TAMPM. «Nosaltres este relat no el vam comprar. Volem saber què ha passat aquí. I per què este interés de vincular a l’Associació com ha fet alguna cadena. Volem saber per què s’acusa directament als funcionaris de presons, fins i tot als que redueixen a l’intern. És un absurd complet. I es va a saber», asseguren des de l’Associació.

Segons indiquen, el principal culpable de la situació d’agressions a funcionaris a Villena és el director. «Ho portem denunciant fa molts anys. I està recolzat pel secretari general que ha comprat este argument perquè els interessa políticament. Esperem que tot se sàpiga i la Guàrdia Civil puga treballar amb llibertat perquè se sàpiga la veritat», esperen a TAMPM en plena investigació per aclarir què va passar.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.