15.1 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Funcionaris de la presó de Villena denuncien un muntatge per a criminalitzar als treballadors

Concentració a la presó de Villena

 

Dijous passat vam veure com es convocava una concentració per denunciar l’agressió a la sotsdirectora de Seguretat de la presó de Villena. Una concentració a la qual no van assistir els funcionaris de la presó “perquè no podien deixar els seus llocs de treball”. Així ho explicava el secretari general d’Institucions Penitenciàries, Àngel Luis Ortiz.

Però este matí, a la presó de Villena, més de 100 treballadors de la presó s’han concentrat per rebutjar qualsevol tipus d’agressió als treballadors. Ho fan al voltant de l’agressió que va tenir lloc fa un mes. En ella, un intern -segons expliquen atacava tres funcionaris que van haver de reduir-lo i defensar-se.

Segons declaren a València Diari , Des de l’Associació Professional de Treballadors Penitenciaris, ‘Tu Abandono Me Puede Matar’ (TAMPM), els treballadors no van donar suport l’anterior concentració oficial, ja que “la direcció de centre no compta amb la confiança i el suport de la plantilla.

De fet, en esta segona concentració també recolzada pel sindicat APFP, en la qual s’ha multiplicat per deu l’assistència, s’han pogut veure pancartes demanant la dimissió o cessament de l’actual director de la presó.

“La gent no va voler eixir. No volia estar amb ells perquè la gent no està amb el director ni amb el secretari general”, asseguren des de TAMPM. “Això és un muntatge, una manipulació per desestabilitzar a una associació, que és la majoritària, apolítica i que està fent mal a l’administració. Estem traient veritats, i tot està orquestrat des del propi ministeri “, afirmen.

Des de l’Associació també parlen de la filtració de les imatges de la intervenció de tres funcionaris amb un intern. “Depén de com es faça el relat o s’expliquen les imatges, així es crearà la percepció. Nosaltres intentem explicar què va passar. I és que els funcionaris únicament estan acompanyant l’intern a la seua cel·la. Pot ser cridaner, però és la nostra feina”, expliquen.

“L’intern agafa un raspall, dient ‘us mataré’ i va per ells. Ells què han de fer. Sortir fugint? “es qüestionen en TAMPM. “El nostre treball no és eixir fugint. Ells no tenen l’opció de fugir. Han de reduir a l’intern”, expliquen després de les imatges filtrades de l’agressió.

 

Imatges cedides per TAMPM de 'lesions dels funcionaris agredits per un intern qualificat d'extremadament perillós el passat 18 d'agost'

Des de ‘Tu Abandono Me Puede Matar’ també fan especial èmfasi en la complexitat de la feina dels funcionaris de presons. “El nostre treball és molt complicat. Podem ser atacats en qualsevol moment. Som professionals i vam aguantar de tot. Però en este cas, els tres funcionaris s’hi han de defensar”, asseguren.

D’altra banda, també emfatitzen en un detall: les defenses de goma autoritzades a la presó. “No són les que té la policia, les nostres semblen de joguina”, expliquen. I és que, encara que es desconega esta dada, estes defenses són totalment de goma. “No porten nucli dur ni fusta al centre”, confirmen.

Respecte a l’agressió a la sotsdirectora … “Hi ha moltes llacunes”, dubten des de TAMPM. “Nosaltres este relat no el vam comprar. Volem saber què ha passat aquí. I per què este interés de vincular a l’Associació com ha fet alguna cadena. Volem saber per què s’acusa directament als funcionaris de presons, fins i tot als que redueixen a l’intern. És un absurd complet. I es va a saber”, asseguren des de l’Associació.

Segons indiquen, el principal culpable de la situació d’agressions a funcionaris a Villena és el director. “Ho portem denunciant fa molts anys. I està recolzat pel secretari general que ha comprat este argument perquè els interessa políticament. Esperem que tot se sàpiga i la Guàrdia Civil puga treballar amb llibertat perquè se sàpiga la veritat”, esperen a TAMPM en plena investigació per aclarir què va passar.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.