Funcionaris de la presó de Villena denuncien un muntatge per a criminalitzar als treballadors

Concentració a la presó de Villena

 

Dijous passat vam veure com es convocava una concentració per denunciar l’agressió a la sotsdirectora de Seguretat de la presó de Villena. Una concentració a la qual no van assistir els funcionaris de la presó «perquè no podien deixar els seus llocs de treball». Així ho explicava el secretari general d’Institucions Penitenciàries, Àngel Luis Ortiz.

Però este matí, a la presó de Villena, més de 100 treballadors de la presó s’han concentrat per rebutjar qualsevol tipus d’agressió als treballadors. Ho fan al voltant de l’agressió que va tenir lloc fa un mes. En ella, un intern -segons expliquen atacava tres funcionaris que van haver de reduir-lo i defensar-se.

Segons declaren a València Diari , Des de l’Associació Professional de Treballadors Penitenciaris, ‘Tu Abandono Me Puede Matar’ (TAMPM), els treballadors no van donar suport l’anterior concentració oficial, ja que «la direcció de centre no compta amb la confiança i el suport de la plantilla.

De fet, en esta segona concentració també recolzada pel sindicat APFP, en la qual s’ha multiplicat per deu l’assistència, s’han pogut veure pancartes demanant la dimissió o cessament de l’actual director de la presó.

«La gent no va voler eixir. No volia estar amb ells perquè la gent no està amb el director ni amb el secretari general», asseguren des de TAMPM. «Això és un muntatge, una manipulació per desestabilitzar a una associació, que és la majoritària, apolítica i que està fent mal a l’administració. Estem traient veritats, i tot està orquestrat des del propi ministeri «, afirmen.

Des de l’Associació també parlen de la filtració de les imatges de la intervenció de tres funcionaris amb un intern. «Depén de com es faça el relat o s’expliquen les imatges, així es crearà la percepció. Nosaltres intentem explicar què va passar. I és que els funcionaris únicament estan acompanyant l’intern a la seua cel·la. Pot ser cridaner, però és la nostra feina», expliquen.

«L’intern agafa un raspall, dient ‘us mataré’ i va per ells. Ells què han de fer. Sortir fugint? «es qüestionen en TAMPM. «El nostre treball no és eixir fugint. Ells no tenen l’opció de fugir. Han de reduir a l’intern», expliquen després de les imatges filtrades de l’agressió.

 

Imatges cedides per TAMPM de 'lesions dels funcionaris agredits per un intern qualificat d'extremadament perillós el passat 18 d'agost'

Des de ‘Tu Abandono Me Puede Matar’ també fan especial èmfasi en la complexitat de la feina dels funcionaris de presons. «El nostre treball és molt complicat. Podem ser atacats en qualsevol moment. Som professionals i vam aguantar de tot. Però en este cas, els tres funcionaris s’hi han de defensar», asseguren.

D’altra banda, també emfatitzen en un detall: les defenses de goma autoritzades a la presó. «No són les que té la policia, les nostres semblen de joguina», expliquen. I és que, encara que es desconega esta dada, estes defenses són totalment de goma. «No porten nucli dur ni fusta al centre», confirmen.

Respecte a l’agressió a la sotsdirectora … «Hi ha moltes llacunes», dubten des de TAMPM. «Nosaltres este relat no el vam comprar. Volem saber què ha passat aquí. I per què este interés de vincular a l’Associació com ha fet alguna cadena. Volem saber per què s’acusa directament als funcionaris de presons, fins i tot als que redueixen a l’intern. És un absurd complet. I es va a saber», asseguren des de l’Associació.

Segons indiquen, el principal culpable de la situació d’agressions a funcionaris a Villena és el director. «Ho portem denunciant fa molts anys. I està recolzat pel secretari general que ha comprat este argument perquè els interessa políticament. Esperem que tot se sàpiga i la Guàrdia Civil puga treballar amb llibertat perquè se sàpiga la veritat», esperen a TAMPM en plena investigació per aclarir què va passar.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU