Funcionaris de la presó de Villena denuncien un muntatge per a criminalitzar als treballadors

Concentració a la presó de Villena

 

Dijous passat vam veure com es convocava una concentració per denunciar l’agressió a la sotsdirectora de Seguretat de la presó de Villena. Una concentració a la qual no van assistir els funcionaris de la presó “perquè no podien deixar els seus llocs de treball”. Així ho explicava el secretari general d’Institucions Penitenciàries, Àngel Luis Ortiz.

Però este matí, a la presó de Villena, més de 100 treballadors de la presó s’han concentrat per rebutjar qualsevol tipus d’agressió als treballadors. Ho fan al voltant de l’agressió que va tenir lloc fa un mes. En ella, un intern -segons expliquen atacava tres funcionaris que van haver de reduir-lo i defensar-se.

Segons declaren a València Diari , Des de l’Associació Professional de Treballadors Penitenciaris, ‘Tu Abandono Me Puede Matar’ (TAMPM), els treballadors no van donar suport l’anterior concentració oficial, ja que “la direcció de centre no compta amb la confiança i el suport de la plantilla.

De fet, en esta segona concentració també recolzada pel sindicat APFP, en la qual s’ha multiplicat per deu l’assistència, s’han pogut veure pancartes demanant la dimissió o cessament de l’actual director de la presó.

“La gent no va voler eixir. No volia estar amb ells perquè la gent no està amb el director ni amb el secretari general”, asseguren des de TAMPM. “Això és un muntatge, una manipulació per desestabilitzar a una associació, que és la majoritària, apolítica i que està fent mal a l’administració. Estem traient veritats, i tot està orquestrat des del propi ministeri “, afirmen.

Des de l’Associació també parlen de la filtració de les imatges de la intervenció de tres funcionaris amb un intern. “Depén de com es faça el relat o s’expliquen les imatges, així es crearà la percepció. Nosaltres intentem explicar què va passar. I és que els funcionaris únicament estan acompanyant l’intern a la seua cel·la. Pot ser cridaner, però és la nostra feina”, expliquen.

“L’intern agafa un raspall, dient ‘us mataré’ i va per ells. Ells què han de fer. Sortir fugint? “es qüestionen en TAMPM. “El nostre treball no és eixir fugint. Ells no tenen l’opció de fugir. Han de reduir a l’intern”, expliquen després de les imatges filtrades de l’agressió.

 

Imatges cedides per TAMPM de 'lesions dels funcionaris agredits per un intern qualificat d'extremadament perillós el passat 18 d'agost'

Des de ‘Tu Abandono Me Puede Matar’ també fan especial èmfasi en la complexitat de la feina dels funcionaris de presons. “El nostre treball és molt complicat. Podem ser atacats en qualsevol moment. Som professionals i vam aguantar de tot. Però en este cas, els tres funcionaris s’hi han de defensar”, asseguren.

D’altra banda, també emfatitzen en un detall: les defenses de goma autoritzades a la presó. “No són les que té la policia, les nostres semblen de joguina”, expliquen. I és que, encara que es desconega esta dada, estes defenses són totalment de goma. “No porten nucli dur ni fusta al centre”, confirmen.

Respecte a l’agressió a la sotsdirectora … “Hi ha moltes llacunes”, dubten des de TAMPM. “Nosaltres este relat no el vam comprar. Volem saber què ha passat aquí. I per què este interés de vincular a l’Associació com ha fet alguna cadena. Volem saber per què s’acusa directament als funcionaris de presons, fins i tot als que redueixen a l’intern. És un absurd complet. I es va a saber”, asseguren des de l’Associació.

Segons indiquen, el principal culpable de la situació d’agressions a funcionaris a Villena és el director. “Ho portem denunciant fa molts anys. I està recolzat pel secretari general que ha comprat este argument perquè els interessa políticament. Esperem que tot se sàpiga i la Guàrdia Civil puga treballar amb llibertat perquè se sàpiga la veritat”, esperen a TAMPM en plena investigació per aclarir què va passar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.

Sarabia mira al Bernabéu: ‘Igual és el moment de continuar fent història’ amb l’Elx

El tècnic de l'Elx va afirmar que el Bernabéu és un 'repte' i va defendre que demà pot trencar la seua ratxa a domicili. Apunta a ajustos tàctics i inspiració en el pla del Getafe davant un Reial Madrid extra motivat.

La Policia incauta caixes de documentació en Facpyme per la investigació dels bons consum a Alacant

La Policia Nacional s'ha confiscat de diverses caixes de documentació en la seu de Facpyme dins de la investigació sobre els bons consum de 2022 i 2023. El president de la patronal, Carlos Baño, ha sigut detingut en relació amb un presumpte delicte de corrupció.

El València Basket busca obrir distància definitiva amb el Tenerife

L'equip taronja visita Tenerife per a afermar la segona plaça. Un triomf elevaria a cinc l'avantatge i tancaria el average particular mancant 12 jornades.

Corberán apel·la a la ràbia després del 1-2 a Mestalla per a visitar a l’Oviedo

El tècnic del València va recordar el 1-2 de l'anada i va reclamar 'ràbia i coratge' per al dol en el Carlos Tartiere, evitant distraccions amb Europa. Va alertar de la pressió alta i del perill del cuer en el seu estadi.