Funcionaris de la presó de Villena denuncien un muntatge per a criminalitzar als treballadors

Concentració a la presó de Villena

 

Dijous passat vam veure com es convocava una concentració per denunciar l’agressió a la sotsdirectora de Seguretat de la presó de Villena. Una concentració a la qual no van assistir els funcionaris de la presó «perquè no podien deixar els seus llocs de treball». Així ho explicava el secretari general d’Institucions Penitenciàries, Àngel Luis Ortiz.

Però este matí, a la presó de Villena, més de 100 treballadors de la presó s’han concentrat per rebutjar qualsevol tipus d’agressió als treballadors. Ho fan al voltant de l’agressió que va tenir lloc fa un mes. En ella, un intern -segons expliquen atacava tres funcionaris que van haver de reduir-lo i defensar-se.

Segons declaren a València Diari , Des de l’Associació Professional de Treballadors Penitenciaris, ‘Tu Abandono Me Puede Matar’ (TAMPM), els treballadors no van donar suport l’anterior concentració oficial, ja que «la direcció de centre no compta amb la confiança i el suport de la plantilla.

De fet, en esta segona concentració també recolzada pel sindicat APFP, en la qual s’ha multiplicat per deu l’assistència, s’han pogut veure pancartes demanant la dimissió o cessament de l’actual director de la presó.

«La gent no va voler eixir. No volia estar amb ells perquè la gent no està amb el director ni amb el secretari general», asseguren des de TAMPM. «Això és un muntatge, una manipulació per desestabilitzar a una associació, que és la majoritària, apolítica i que està fent mal a l’administració. Estem traient veritats, i tot està orquestrat des del propi ministeri «, afirmen.

Des de l’Associació també parlen de la filtració de les imatges de la intervenció de tres funcionaris amb un intern. «Depén de com es faça el relat o s’expliquen les imatges, així es crearà la percepció. Nosaltres intentem explicar què va passar. I és que els funcionaris únicament estan acompanyant l’intern a la seua cel·la. Pot ser cridaner, però és la nostra feina», expliquen.

«L’intern agafa un raspall, dient ‘us mataré’ i va per ells. Ells què han de fer. Sortir fugint? «es qüestionen en TAMPM. «El nostre treball no és eixir fugint. Ells no tenen l’opció de fugir. Han de reduir a l’intern», expliquen després de les imatges filtrades de l’agressió.

 

Imatges cedides per TAMPM de 'lesions dels funcionaris agredits per un intern qualificat d'extremadament perillós el passat 18 d'agost'

Des de ‘Tu Abandono Me Puede Matar’ també fan especial èmfasi en la complexitat de la feina dels funcionaris de presons. «El nostre treball és molt complicat. Podem ser atacats en qualsevol moment. Som professionals i vam aguantar de tot. Però en este cas, els tres funcionaris s’hi han de defensar», asseguren.

D’altra banda, també emfatitzen en un detall: les defenses de goma autoritzades a la presó. «No són les que té la policia, les nostres semblen de joguina», expliquen. I és que, encara que es desconega esta dada, estes defenses són totalment de goma. «No porten nucli dur ni fusta al centre», confirmen.

Respecte a l’agressió a la sotsdirectora … «Hi ha moltes llacunes», dubten des de TAMPM. «Nosaltres este relat no el vam comprar. Volem saber què ha passat aquí. I per què este interés de vincular a l’Associació com ha fet alguna cadena. Volem saber per què s’acusa directament als funcionaris de presons, fins i tot als que redueixen a l’intern. És un absurd complet. I es va a saber», asseguren des de l’Associació.

Segons indiquen, el principal culpable de la situació d’agressions a funcionaris a Villena és el director. «Ho portem denunciant fa molts anys. I està recolzat pel secretari general que ha comprat este argument perquè els interessa políticament. Esperem que tot se sàpiga i la Guàrdia Civil puga treballar amb llibertat perquè se sàpiga la veritat», esperen a TAMPM en plena investigació per aclarir què va passar.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.