Funcionaris de presons rescaten de la seua cel·la a un pres que havia botat a foc un matalàs a Picassent

Funcionaris de presons van rescatar aquest diumenge a la vesprada de la seua cel·la a un intern que havia botat a foc a un matalàs en el mòdul que alberga a presos molt perillosos de l'establiment penitenciari de Picassent, segons ha informat en un comunicat el sindicat Acaip, que ha explicat que dos treballadors van haver de ser atesos en la Infermeria del centre i un haurà d'estar de baixa mèdica.

  

Els fets van succeir aquest diumenge, sobre les 17:00 hores, en una cel·la del mòdul 19 de la presó, «que alberga a interns molt perillosos, en la seua majoria reincidents, i classificats en primer grau de tractament i que han tingut greus problemes de durant la seua trajectòria penitenciària en aquest o en altres centres penitenciaris», d'acord amb el sindicat.

 

«Era pràcticament impossible veure res i es feia difícil el poder respirar»

 

Un intern va botar a foc al matalàs de la seua cel·la, la qual cosa va generar «gran quantitat de fum, de manera que era pràcticament impossible veure res i es feia difícil el poder respirar», explica el sindicat, que detalla que els funcionaris de servei van rescatar al reclús i van desallotjar al pati a la resta d'interns del mòdul fins que l'incendi va ser sufocat.

  

A conseqüència dels fets, varis dels funcionaris presentaven picors en els ulls, nas i gola. Dos d'ells van haver de ser atesos en la Infermeria del centre i un va ser derivat a un servei d'urgències hospitalàries, on se li va posar oxigen, i, a conseqüència del fum inhalat, haurà d'estar alguns dies de baixa mèdica, detalla Acaip.

 

Acaip demana el tancament d'aquest mòdul

 

El sindicat denuncia que el mòdul on es va produir l'incendi en aquests moments es troba «quasi al límit de la seua capacitat» i «no reuneix les condicions de seguretat necessàries per a albergar a aquest tipus d'interns molt perillosos».

    

«De fet, malgrat que suposadament és el mòdul més segur de la presó, quan un intern protagonitza en ell un incident, donada la seua estructura, no és possible separar-lo de la resta, per la qual cosa se li trasllada a un altre departament que encara té menys mesures de seguretat», exposa Acaip, que afig que ha demanat el tancament d'aquest mòdul en «nombroses ocasions» als responsables de la Secretaria General d'Institucions Penitenciàries.

  

Així mateix s'ha denunciat davant diputats, senadors i Defensor del Poble, institució que va emetre un informe «posant de manifest la falta de condicions d'aquell departament que també ha sigut ignorat pels responsables del Ministeri de l'Interior».

 

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.