Funcionaris de presons rescaten de la seua cel·la a un pres que havia botat a foc un matalàs a Picassent

Funcionaris de presons van rescatar aquest diumenge a la vesprada de la seua cel·la a un intern que havia botat a foc a un matalàs en el mòdul que alberga a presos molt perillosos de l'establiment penitenciari de Picassent, segons ha informat en un comunicat el sindicat Acaip, que ha explicat que dos treballadors van haver de ser atesos en la Infermeria del centre i un haurà d'estar de baixa mèdica.

  

Els fets van succeir aquest diumenge, sobre les 17:00 hores, en una cel·la del mòdul 19 de la presó, «que alberga a interns molt perillosos, en la seua majoria reincidents, i classificats en primer grau de tractament i que han tingut greus problemes de durant la seua trajectòria penitenciària en aquest o en altres centres penitenciaris», d'acord amb el sindicat.

 

«Era pràcticament impossible veure res i es feia difícil el poder respirar»

 

Un intern va botar a foc al matalàs de la seua cel·la, la qual cosa va generar «gran quantitat de fum, de manera que era pràcticament impossible veure res i es feia difícil el poder respirar», explica el sindicat, que detalla que els funcionaris de servei van rescatar al reclús i van desallotjar al pati a la resta d'interns del mòdul fins que l'incendi va ser sufocat.

  

A conseqüència dels fets, varis dels funcionaris presentaven picors en els ulls, nas i gola. Dos d'ells van haver de ser atesos en la Infermeria del centre i un va ser derivat a un servei d'urgències hospitalàries, on se li va posar oxigen, i, a conseqüència del fum inhalat, haurà d'estar alguns dies de baixa mèdica, detalla Acaip.

 

Acaip demana el tancament d'aquest mòdul

 

El sindicat denuncia que el mòdul on es va produir l'incendi en aquests moments es troba «quasi al límit de la seua capacitat» i «no reuneix les condicions de seguretat necessàries per a albergar a aquest tipus d'interns molt perillosos».

    

«De fet, malgrat que suposadament és el mòdul més segur de la presó, quan un intern protagonitza en ell un incident, donada la seua estructura, no és possible separar-lo de la resta, per la qual cosa se li trasllada a un altre departament que encara té menys mesures de seguretat», exposa Acaip, que afig que ha demanat el tancament d'aquest mòdul en «nombroses ocasions» als responsables de la Secretaria General d'Institucions Penitenciàries.

  

Així mateix s'ha denunciat davant diputats, senadors i Defensor del Poble, institució que va emetre un informe «posant de manifest la falta de condicions d'aquell departament que també ha sigut ignorat pels responsables del Ministeri de l'Interior».

 

Últimes notícies

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.