Funcionaris de presons rescaten de la seua cel·la a un pres que havia botat a foc un matalàs a Picassent

Funcionaris de presons van rescatar aquest diumenge a la vesprada de la seua cel·la a un intern que havia botat a foc a un matalàs en el mòdul que alberga a presos molt perillosos de l'establiment penitenciari de Picassent, segons ha informat en un comunicat el sindicat Acaip, que ha explicat que dos treballadors van haver de ser atesos en la Infermeria del centre i un haurà d'estar de baixa mèdica.

  

Els fets van succeir aquest diumenge, sobre les 17:00 hores, en una cel·la del mòdul 19 de la presó, «que alberga a interns molt perillosos, en la seua majoria reincidents, i classificats en primer grau de tractament i que han tingut greus problemes de durant la seua trajectòria penitenciària en aquest o en altres centres penitenciaris», d'acord amb el sindicat.

 

«Era pràcticament impossible veure res i es feia difícil el poder respirar»

 

Un intern va botar a foc al matalàs de la seua cel·la, la qual cosa va generar «gran quantitat de fum, de manera que era pràcticament impossible veure res i es feia difícil el poder respirar», explica el sindicat, que detalla que els funcionaris de servei van rescatar al reclús i van desallotjar al pati a la resta d'interns del mòdul fins que l'incendi va ser sufocat.

  

A conseqüència dels fets, varis dels funcionaris presentaven picors en els ulls, nas i gola. Dos d'ells van haver de ser atesos en la Infermeria del centre i un va ser derivat a un servei d'urgències hospitalàries, on se li va posar oxigen, i, a conseqüència del fum inhalat, haurà d'estar alguns dies de baixa mèdica, detalla Acaip.

 

Acaip demana el tancament d'aquest mòdul

 

El sindicat denuncia que el mòdul on es va produir l'incendi en aquests moments es troba «quasi al límit de la seua capacitat» i «no reuneix les condicions de seguretat necessàries per a albergar a aquest tipus d'interns molt perillosos».

    

«De fet, malgrat que suposadament és el mòdul més segur de la presó, quan un intern protagonitza en ell un incident, donada la seua estructura, no és possible separar-lo de la resta, per la qual cosa se li trasllada a un altre departament que encara té menys mesures de seguretat», exposa Acaip, que afig que ha demanat el tancament d'aquest mòdul en «nombroses ocasions» als responsables de la Secretaria General d'Institucions Penitenciàries.

  

Així mateix s'ha denunciat davant diputats, senadors i Defensor del Poble, institució que va emetre un informe «posant de manifest la falta de condicions d'aquell departament que també ha sigut ignorat pels responsables del Ministeri de l'Interior».

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.