Funcionaris de presons rescaten de la seua cel·la a un pres que havia botat a foc un matalàs a Picassent

Funcionaris de presons van rescatar aquest diumenge a la vesprada de la seua cel·la a un intern que havia botat a foc a un matalàs en el mòdul que alberga a presos molt perillosos de l'establiment penitenciari de Picassent, segons ha informat en un comunicat el sindicat Acaip, que ha explicat que dos treballadors van haver de ser atesos en la Infermeria del centre i un haurà d'estar de baixa mèdica.

  

Els fets van succeir aquest diumenge, sobre les 17:00 hores, en una cel·la del mòdul 19 de la presó, «que alberga a interns molt perillosos, en la seua majoria reincidents, i classificats en primer grau de tractament i que han tingut greus problemes de durant la seua trajectòria penitenciària en aquest o en altres centres penitenciaris», d'acord amb el sindicat.

 

«Era pràcticament impossible veure res i es feia difícil el poder respirar»

 

Un intern va botar a foc al matalàs de la seua cel·la, la qual cosa va generar «gran quantitat de fum, de manera que era pràcticament impossible veure res i es feia difícil el poder respirar», explica el sindicat, que detalla que els funcionaris de servei van rescatar al reclús i van desallotjar al pati a la resta d'interns del mòdul fins que l'incendi va ser sufocat.

  

A conseqüència dels fets, varis dels funcionaris presentaven picors en els ulls, nas i gola. Dos d'ells van haver de ser atesos en la Infermeria del centre i un va ser derivat a un servei d'urgències hospitalàries, on se li va posar oxigen, i, a conseqüència del fum inhalat, haurà d'estar alguns dies de baixa mèdica, detalla Acaip.

 

Acaip demana el tancament d'aquest mòdul

 

El sindicat denuncia que el mòdul on es va produir l'incendi en aquests moments es troba «quasi al límit de la seua capacitat» i «no reuneix les condicions de seguretat necessàries per a albergar a aquest tipus d'interns molt perillosos».

    

«De fet, malgrat que suposadament és el mòdul més segur de la presó, quan un intern protagonitza en ell un incident, donada la seua estructura, no és possible separar-lo de la resta, per la qual cosa se li trasllada a un altre departament que encara té menys mesures de seguretat», exposa Acaip, que afig que ha demanat el tancament d'aquest mòdul en «nombroses ocasions» als responsables de la Secretaria General d'Institucions Penitenciàries.

  

Així mateix s'ha denunciat davant diputats, senadors i Defensor del Poble, institució que va emetre un informe «posant de manifest la falta de condicions d'aquell departament que també ha sigut ignorat pels responsables del Ministeri de l'Interior».

 

Últimes notícies

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.

El Villarreal afronta l’Atlético pendent de la cessió de Kambwala i amb la baixa de Diatta

El Villarreal prepara el partit de diumenge contra l’Atlético de Madrid amb la baixa per sanció d’Alassane Diatta i a l’espera de concretar la cessió de Willy Kambwala, amb Osasuna i el Como com a opcions.

Arcadi España defensa l’enviament de trens vells de Madrid a València com una millora necessària

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, defensa que l’enviament de trens de Madrid a València permetrà augmentar la capacitat de les línies de Cercanies, i qualifica les critiques d’altres partits de ‘conflicte i soroll’.

Mestalla enceta la seua última temporada com a casa del València CF

Mestalla viu esta temporada 2026-27 la seua última campanya com a estadi del València CF, abans del trasllat definitiu al Nou Mestalla previst per a l’estiu de 2027.

L’aeroport de Castelló bat rècord d’operacions fins juliol amb una pujada del 14 %

L’aeroport de Castelló ha registrat 8.535 operacions entre gener i juliol, un 14 % més que fa un any, i marca també xifres rècord de passatgers.

Segona rèplica de l’incendi de la Vall d’Uixó obliga a mobilitzar mitjans a Tales

Mitjans aeris i terrestres s’han desplegat a Tales per una possible reproducció de l’incendi originat en la Vall d’Uixó en juliol, que ja va arrasar més de 9.500 hectàrees i va obligar a desallotjar 15.000 persones.