Detenen a 3 hòmens acusats d’abocar 15 tones de pneumàtics usats en àrees naturals protegides en Crevillent

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, en col·laboració amb la Policia Local i l’Ajuntament de Crevillent, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha detingut a tres persones per un delicte contra el medi ambient i ha retirat quinze tones de residus de diferents paratges naturals de la localitat. Altres vint tones, han sigut trobades emmagatzemades de manera il·legal.

 

Segons han informat fonts policials, en la investigació han participat els agents de l’àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Crevillent i la Patrulla del Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) d’Elx.

 

El passat mes d’agost, les autoritats detectaren numerosos pneumàtics usats, en uns quants paratges protegits.

 

Utilitzaven tres naus clandestines

L’alarma social creada entre la població i algunes associacions de protecció del medi ambient a conseqüència dels abocaments il·legals, va provocar que el propi ajuntament es personara com a part perjudicada, formalitzant una denúncia davant la Guàrdia Civil.

 

Els agents van trobar en els tallers als presumptes autors, i els magatzems dels quals provenien. Es tractava de pneumàtics usats que es trobaven prèviament emmagatzemats en tres naus situades en les localitats de Crevillent i Sant Isidre. A demés d’abandonar els pneumàtics en reserves naturals protegides, emmagatzemaven els pneumàtics en els magatzems també de manera il·legal.

 

Tres detinguts a causa d’esta activitat il·legal

 

En total, van ser localitzades quinze tones de pneumàtics abandonats en diferents paratges, i altres vint tones, emmagatzemades sense els pertinents permisos, que són necessaris per al correcte tractament dels residus que són perillosos per al medi ambient.

 

En l’operació han sigut detinguts en la localitat de Crevillent, tres hòmens, d’edats compreses entre 36 i 64 anys, de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa un delicte contra el medi ambient.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.