Detenen a 3 hòmens acusats d’abocar 15 tones de pneumàtics usats en àrees naturals protegides en Crevillent

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, en col·laboració amb la Policia Local i l’Ajuntament de Crevillent, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha detingut a tres persones per un delicte contra el medi ambient i ha retirat quinze tones de residus de diferents paratges naturals de la localitat. Altres vint tones, han sigut trobades emmagatzemades de manera il·legal.

 

Segons han informat fonts policials, en la investigació han participat els agents de l’àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Crevillent i la Patrulla del Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) d’Elx.

 

El passat mes d’agost, les autoritats detectaren numerosos pneumàtics usats, en uns quants paratges protegits.

 

Utilitzaven tres naus clandestines

L’alarma social creada entre la població i algunes associacions de protecció del medi ambient a conseqüència dels abocaments il·legals, va provocar que el propi ajuntament es personara com a part perjudicada, formalitzant una denúncia davant la Guàrdia Civil.

 

Els agents van trobar en els tallers als presumptes autors, i els magatzems dels quals provenien. Es tractava de pneumàtics usats que es trobaven prèviament emmagatzemats en tres naus situades en les localitats de Crevillent i Sant Isidre. A demés d’abandonar els pneumàtics en reserves naturals protegides, emmagatzemaven els pneumàtics en els magatzems també de manera il·legal.

 

Tres detinguts a causa d’esta activitat il·legal

 

En total, van ser localitzades quinze tones de pneumàtics abandonats en diferents paratges, i altres vint tones, emmagatzemades sense els pertinents permisos, que són necessaris per al correcte tractament dels residus que són perillosos per al medi ambient.

 

En l’operació han sigut detinguts en la localitat de Crevillent, tres hòmens, d’edats compreses entre 36 i 64 anys, de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa un delicte contra el medi ambient.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU