Detenen a 3 hòmens acusats d’abocar 15 tones de pneumàtics usats en àrees naturals protegides en Crevillent

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, en col·laboració amb la Policia Local i l’Ajuntament de Crevillent, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha detingut a tres persones per un delicte contra el medi ambient i ha retirat quinze tones de residus de diferents paratges naturals de la localitat. Altres vint tones, han sigut trobades emmagatzemades de manera il·legal.

 

Segons han informat fonts policials, en la investigació han participat els agents de l’àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Crevillent i la Patrulla del Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) d’Elx.

 

El passat mes d’agost, les autoritats detectaren numerosos pneumàtics usats, en uns quants paratges protegits.

 

Utilitzaven tres naus clandestines

L’alarma social creada entre la població i algunes associacions de protecció del medi ambient a conseqüència dels abocaments il·legals, va provocar que el propi ajuntament es personara com a part perjudicada, formalitzant una denúncia davant la Guàrdia Civil.

 

Els agents van trobar en els tallers als presumptes autors, i els magatzems dels quals provenien. Es tractava de pneumàtics usats que es trobaven prèviament emmagatzemats en tres naus situades en les localitats de Crevillent i Sant Isidre. A demés d’abandonar els pneumàtics en reserves naturals protegides, emmagatzemaven els pneumàtics en els magatzems també de manera il·legal.

 

Tres detinguts a causa d’esta activitat il·legal

 

En total, van ser localitzades quinze tones de pneumàtics abandonats en diferents paratges, i altres vint tones, emmagatzemades sense els pertinents permisos, que són necessaris per al correcte tractament dels residus que són perillosos per al medi ambient.

 

En l’operació han sigut detinguts en la localitat de Crevillent, tres hòmens, d’edats compreses entre 36 i 64 anys, de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa un delicte contra el medi ambient.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.