12.4 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Detenen a 3 hòmens acusats d’abocar 15 tones de pneumàtics usats en àrees naturals protegides en Crevillent

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, en col·laboració amb la Policia Local i l’Ajuntament de Crevillent, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha detingut a tres persones per un delicte contra el medi ambient i ha retirat quinze tones de residus de diferents paratges naturals de la localitat. Altres vint tones, han sigut trobades emmagatzemades de manera il·legal.

 

Segons han informat fonts policials, en la investigació han participat els agents de l’àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Crevillent i la Patrulla del Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) d’Elx.

 

El passat mes d’agost, les autoritats detectaren numerosos pneumàtics usats, en uns quants paratges protegits.

 

Utilitzaven tres naus clandestines

L’alarma social creada entre la població i algunes associacions de protecció del medi ambient a conseqüència dels abocaments il·legals, va provocar que el propi ajuntament es personara com a part perjudicada, formalitzant una denúncia davant la Guàrdia Civil.

 

Els agents van trobar en els tallers als presumptes autors, i els magatzems dels quals provenien. Es tractava de pneumàtics usats que es trobaven prèviament emmagatzemats en tres naus situades en les localitats de Crevillent i Sant Isidre. A demés d’abandonar els pneumàtics en reserves naturals protegides, emmagatzemaven els pneumàtics en els magatzems també de manera il·legal.

 

Tres detinguts a causa d’esta activitat il·legal

 

En total, van ser localitzades quinze tones de pneumàtics abandonats en diferents paratges, i altres vint tones, emmagatzemades sense els pertinents permisos, que són necessaris per al correcte tractament dels residus que són perillosos per al medi ambient.

 

En l’operació han sigut detinguts en la localitat de Crevillent, tres hòmens, d’edats compreses entre 36 i 64 anys, de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa un delicte contra el medi ambient.

Últimes notícies

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.

Almgren i McColgan baten els rècords europeus de 10K a València i Mechaal firma el d’Espanya

Edició històrica en la 10K València Ibercaja: Andreas Almgren (26:45) i Eilish McColgan (30:08) van batre els rècords d'Europa i Said Mechaal va fixar el d'Espanya amb 27:21.

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.

Les temperatures pugen a l’interior i el vent amaina a Castelló

Aemet preveu cels poc nuvolosos, mínimes a la baixa en el litoral i màximes a l'alça a l'interior. El vent d'oest afluixa i gira a sud en la costa; Emergències alça l'alerta a l'interior nord de Castelló.

Quelton, bikinis exclusius nascuts en pandèmia que conquisten les xarxes socials

Les germanes Queralton convertixen un projecte nascut en pandèmia en una marca de bikinis metal·litzats i col·leccions limitades amb tracció en Instagram i TikTok.

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.