La Guàrdia Civil desarticula un grup que robava de pernils a València per a revendre’ls

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació Skinke, ha desarticulat una organització criminal dedicada al robatori en secadors de pernils i explotacions agrícoles de les províncies de Terol i València.

  

Hi ha quatre persones detingudes i altres dos investigades i s’han realitzat diversos registres domiciliaris en la província de València en els quals s’han recuperat pernils, embotits i nombrosos lots de productes amb derivats làctics, valorats en 24.170 euros, ha informat la direcció general de la Guàrdia Civil en una nota de premsa.

   

També s’han requisat 400 euros en efectiu, així com diversa ferramenta utilitzada per a perpetrar els robatoris. L’operació, que es va iniciar a la fi de 2017, ha aconseguit esclarir el circuit irregular de compra-venda d’aquest tipus de productes, així com la seua distribució a tercers, els qui recepcionaban el gènere a menor preu que l’oferit pels secadors i ho distribuïen en el mercat a baix cost.

Eren emmagatzemats en llocs insalubres

 

D’aquesta manera, obtenien un marge major de benefici i un doble perjudici a la indústria de la carn. D’una banda, la pèrdua del producte sostret i els danys patits en les instal·lacions durant els robatoris i, per un altre, la possible alteració que suposa al mercat d’aquest sector, a causa de l’abaratiment sobre els preus de venda, la qual cosa origina una competència deslleial, principalment durant la campanya nadalenca, han apuntat les citades fonts.

    

A més el producte, una vegada sostret, deixava de ser tractat de manera adequada i era emmagatzemat en llocs insalubres, amb el consegüent risc per al consumidor final.

 

Robatori en una empresa de pernils de Nàquera

 

En concret se’ls vincula amb un robatori el passat dia 3 en el secadero de Pernils Manzanera de 321 peces de pernil valorades en 9.630 euros i el dia 10 d’un camió de l’empresa en el qual hi havia una comanda de 50 peces de pernil sense pota pressupostades en 1.900 euros, 60 peces de pernil ibèric valorades en 7.440 euros, altres 20 peces de paleta serrana valorades en 370 i diversos productes de tòfona el preu dels quals ascendia a 3.000 euros.

  

També amb la comesa el dia 4 de desembre en l’empresa Jamoval de Nàquera de València d’altres 222 pernils valorats en 5.700 euros, 24 pernils ibèrics valorats en 2.700 euros, 1.800 euros d’un calaix, altres 300 d’un altre calaix, un ordinador portàtil i un telèfon mòbil.

Utilitzaven la tècnica de l’escaló per entrar a furtar

  

Els components d’aquest grup criminal realitzaven reconeixement previs de la zona per al que feien visites esporàdiques tant a les instal·lacions, com als accessos. Una vegada estudiat el terreny, accedien al recinte tallant la tanca metàl·lica que normalment envolta el perímetre per a, seguidament, mitjançant la tècnica de l’escaló, arribar a la teulada i accedir des d’ací a l’interior de les instal·lacions.

  

Una vegada dins, treien la mercaderia pel mateix lloc que ells havien entrat, la carregaven en furgonetes i es tornaven a la província de València, utilitzant dos habitatges d’una urbanització per a guardar la mercaderia abans de ser distribuïda.

   

L’operació ha sigut desenvolupada per la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Terol i tant les diligències instruïdes com les persones detingudes han quedat a la disposició del jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Terol.

 

Últimes notícies

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.