10.3 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

La Guàrdia Civil desarticula un grup que robava de pernils a València per a revendre’ls

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació Skinke, ha desarticulat una organització criminal dedicada al robatori en secadors de pernils i explotacions agrícoles de les províncies de Terol i València.

  

Hi ha quatre persones detingudes i altres dos investigades i s’han realitzat diversos registres domiciliaris en la província de València en els quals s’han recuperat pernils, embotits i nombrosos lots de productes amb derivats làctics, valorats en 24.170 euros, ha informat la direcció general de la Guàrdia Civil en una nota de premsa.

   

També s’han requisat 400 euros en efectiu, així com diversa ferramenta utilitzada per a perpetrar els robatoris. L’operació, que es va iniciar a la fi de 2017, ha aconseguit esclarir el circuit irregular de compra-venda d’aquest tipus de productes, així com la seua distribució a tercers, els qui recepcionaban el gènere a menor preu que l’oferit pels secadors i ho distribuïen en el mercat a baix cost.

Eren emmagatzemats en llocs insalubres

 

D’aquesta manera, obtenien un marge major de benefici i un doble perjudici a la indústria de la carn. D’una banda, la pèrdua del producte sostret i els danys patits en les instal·lacions durant els robatoris i, per un altre, la possible alteració que suposa al mercat d’aquest sector, a causa de l’abaratiment sobre els preus de venda, la qual cosa origina una competència deslleial, principalment durant la campanya nadalenca, han apuntat les citades fonts.

    

A més el producte, una vegada sostret, deixava de ser tractat de manera adequada i era emmagatzemat en llocs insalubres, amb el consegüent risc per al consumidor final.

 

Robatori en una empresa de pernils de Nàquera

 

En concret se’ls vincula amb un robatori el passat dia 3 en el secadero de Pernils Manzanera de 321 peces de pernil valorades en 9.630 euros i el dia 10 d’un camió de l’empresa en el qual hi havia una comanda de 50 peces de pernil sense pota pressupostades en 1.900 euros, 60 peces de pernil ibèric valorades en 7.440 euros, altres 20 peces de paleta serrana valorades en 370 i diversos productes de tòfona el preu dels quals ascendia a 3.000 euros.

  

També amb la comesa el dia 4 de desembre en l’empresa Jamoval de Nàquera de València d’altres 222 pernils valorats en 5.700 euros, 24 pernils ibèrics valorats en 2.700 euros, 1.800 euros d’un calaix, altres 300 d’un altre calaix, un ordinador portàtil i un telèfon mòbil.

Utilitzaven la tècnica de l’escaló per entrar a furtar

  

Els components d’aquest grup criminal realitzaven reconeixement previs de la zona per al que feien visites esporàdiques tant a les instal·lacions, com als accessos. Una vegada estudiat el terreny, accedien al recinte tallant la tanca metàl·lica que normalment envolta el perímetre per a, seguidament, mitjançant la tècnica de l’escaló, arribar a la teulada i accedir des d’ací a l’interior de les instal·lacions.

  

Una vegada dins, treien la mercaderia pel mateix lloc que ells havien entrat, la carregaven en furgonetes i es tornaven a la província de València, utilitzant dos habitatges d’una urbanització per a guardar la mercaderia abans de ser distribuïda.

   

L’operació ha sigut desenvolupada per la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Terol i tant les diligències instruïdes com les persones detingudes han quedat a la disposició del jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Terol.

 

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.