Investiguen a un home per tindre 26 aus d’espècies protegides sense autorització en Ontinyent

 

La Guàrdia Civil ha investigat a un home de 67 anys per un delicte relatiu a la protecció de la flora i fauna en Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

Agents de la Patrulla del Seprona d’Ontinyent i Vallada van tindre coneixement de l’existència d’una gàbia que contenia en el seu interior diferents ocells. En concret 7 ocells d’espècies protegides.Tots estos ocells no comptaven amb anella identificativa, per això s’ha identificat al propietari de la parcel·la a on es trobaven.

 

En un magatzem contigu dins de gàbies es van trobar altres 19 ocells, sent 10 caderneres i 9 passerells, tots sense anella identificativa. En total es van descobrir 26 animals d’estes espècies. També es van trobar cinc ceps, penjats en la paret i xarxes per a la captura d’aus. En un altre annex, dins de la mateixa parcel·la, el propietari, posseïa una geneta naturalitzada.

 

D’esta manera, com diu un conveni per a la protecció del medi natural i la vida silvestre, les diligències han passat a la disposició de la Fiscalia de Medi Ambient de l’Audiència Provincial de València.

Últimes notícies

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.