Investiguen a un home que se dedicava a la captura il·legal d’aus amb el mètode de ‘la lliga’ en Benigànim

 

La Guàrdia Civil dins de les constants vigilàncies per a la prevenció de qualsevol classe de caça il·legal, ha investigat a una persona per un delicte relatiu a la protecció de la flora i fauna en localitzar un ‘parany’ en una parcel·la de la localitat de Benigànim, en la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

La patrulla del Seprona va descobrir en la propietat que s’estava fent la caça il·legal del gris, amb l’ús de cinc reclams vius d’esta espècie i amb la presència de tres gàbies paranys situades en arbres. A demés, es va observar, dins d’una furgoneta, un reproductor de sons per a imitar el cant del gris i dos altaveus per a atraure la caça.

 

Fruit d’esta actuació, s’ha procedit a la investigació d’un home de 76 anys de nacionalitat espanyola, per un presumpte delicte contra la flora i fauna per usar per a la caça arts no selectius. 

 

L’art de caça usat es coneix en el territori valencià amb el nom de ‘la lliga’. Este mètode consistix en impregnar d’una substància adhesiva varetes d’espart, que es col·loquen estratègicament sobre arbres podats de manera especial per a atraure als ocells, que reben el nom de ‘Paranys’ o ‘Rametes’.

 

Estes modalitats de caça, que estan catalogades com no selectives, estan expressament prohibides. Les diligències han passat a la disposició de la Fiscalia Provincial de Medi Ambient de l’Àrea d’Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València).

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.