Investiguen a un home que se dedicava a la captura il·legal d’aus amb el mètode de ‘la lliga’ en Benigànim

 

La Guàrdia Civil dins de les constants vigilàncies per a la prevenció de qualsevol classe de caça il·legal, ha investigat a una persona per un delicte relatiu a la protecció de la flora i fauna en localitzar un ‘parany’ en una parcel·la de la localitat de Benigànim, en la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

La patrulla del Seprona va descobrir en la propietat que s’estava fent la caça il·legal del gris, amb l’ús de cinc reclams vius d’esta espècie i amb la presència de tres gàbies paranys situades en arbres. A demés, es va observar, dins d’una furgoneta, un reproductor de sons per a imitar el cant del gris i dos altaveus per a atraure la caça.

 

Fruit d’esta actuació, s’ha procedit a la investigació d’un home de 76 anys de nacionalitat espanyola, per un presumpte delicte contra la flora i fauna per usar per a la caça arts no selectius. 

 

L’art de caça usat es coneix en el territori valencià amb el nom de ‘la lliga’. Este mètode consistix en impregnar d’una substància adhesiva varetes d’espart, que es col·loquen estratègicament sobre arbres podats de manera especial per a atraure als ocells, que reben el nom de ‘Paranys’ o ‘Rametes’.

 

Estes modalitats de caça, que estan catalogades com no selectives, estan expressament prohibides. Les diligències han passat a la disposició de la Fiscalia Provincial de Medi Ambient de l’Àrea d’Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.