Investiguen a un home que se dedicava a la captura il·legal d’aus amb el mètode de ‘la lliga’ en Benigànim

 

La Guàrdia Civil dins de les constants vigilàncies per a la prevenció de qualsevol classe de caça il·legal, ha investigat a una persona per un delicte relatiu a la protecció de la flora i fauna en localitzar un ‘parany’ en una parcel·la de la localitat de Benigànim, en la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

La patrulla del Seprona va descobrir en la propietat que s’estava fent la caça il·legal del gris, amb l’ús de cinc reclams vius d’esta espècie i amb la presència de tres gàbies paranys situades en arbres. A demés, es va observar, dins d’una furgoneta, un reproductor de sons per a imitar el cant del gris i dos altaveus per a atraure la caça.

 

Fruit d’esta actuació, s’ha procedit a la investigació d’un home de 76 anys de nacionalitat espanyola, per un presumpte delicte contra la flora i fauna per usar per a la caça arts no selectius. 

 

L’art de caça usat es coneix en el territori valencià amb el nom de ‘la lliga’. Este mètode consistix en impregnar d’una substància adhesiva varetes d’espart, que es col·loquen estratègicament sobre arbres podats de manera especial per a atraure als ocells, que reben el nom de ‘Paranys’ o ‘Rametes’.

 

Estes modalitats de caça, que estan catalogades com no selectives, estan expressament prohibides. Les diligències han passat a la disposició de la Fiscalia Provincial de Medi Ambient de l’Àrea d’Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València).

Últimes notícies

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.
FILMOTECA D'ESTIU