Investiguen a un home que se dedicava a la captura il·legal d’aus amb el mètode de ‘la lliga’ en Benigànim

 

La Guàrdia Civil dins de les constants vigilàncies per a la prevenció de qualsevol classe de caça il·legal, ha investigat a una persona per un delicte relatiu a la protecció de la flora i fauna en localitzar un ‘parany’ en una parcel·la de la localitat de Benigànim, en la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

La patrulla del Seprona va descobrir en la propietat que s’estava fent la caça il·legal del gris, amb l’ús de cinc reclams vius d’esta espècie i amb la presència de tres gàbies paranys situades en arbres. A demés, es va observar, dins d’una furgoneta, un reproductor de sons per a imitar el cant del gris i dos altaveus per a atraure la caça.

 

Fruit d’esta actuació, s’ha procedit a la investigació d’un home de 76 anys de nacionalitat espanyola, per un presumpte delicte contra la flora i fauna per usar per a la caça arts no selectius. 

 

L’art de caça usat es coneix en el territori valencià amb el nom de ‘la lliga’. Este mètode consistix en impregnar d’una substància adhesiva varetes d’espart, que es col·loquen estratègicament sobre arbres podats de manera especial per a atraure als ocells, que reben el nom de ‘Paranys’ o ‘Rametes’.

 

Estes modalitats de caça, que estan catalogades com no selectives, estan expressament prohibides. Les diligències han passat a la disposició de la Fiscalia Provincial de Medi Ambient de l’Àrea d’Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València).

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.