Un home condemnat a seguir un curs de no discriminació després de lesionar a altres dos per odi en València

 

Un home que va agredir a altres dos per raons d’odi ha sigut condemnat en València a la pena d’un any de presó, però se suspendrà el seu ingrés en l’establiment penitenciari després d’haver pagat les indemnitzacions i acceptar fer dos cursos: un per la seua addicció a l’alcohol i un altre relacionat amb la no discriminació.

 

Es tracta, segons ha explicat a Europa Press la fiscal coordinadora dels delictes d’Odi en València, Susana Gisbert, de la primera volta que s’accepta seguir este curs de no discriminació en el territori valencià. La llei permet suspendre el compliment de la privació de llibertat complint una sèrie de condicions o accions i, entre elles, estan previstos els programes formatius, laborals, culturals, d’educació viària, sexual, de defensa del medi ambient, de protecció dels animals, d’igualtat de tracte i no discriminació i altres pareguts.

 

En este cas, en un juí per conformitat en el que el condemnat s’ha mostrat totalment penedit per l’ocorregut, s’ha optat pel curs de la no discriminació, a demés d’altres condicionants per a evitar la presó. Si no ho complira, ingressaria finalment en el centre penitenciari.

 

«Esta classe de cursos són bons tant per als condemnats com per a les víctimes. En moltes ocasions a les víctimes crec que el que més els rescabala és pensar que la persona s’ha penedit i que es conscienciarà sobre l’esdevingut perquè no torne a ocórrer», ha afirmat Gisbert, que ha afegit que els cursos són molt comuns en violència de gènere i, recentment, en casos relacionats amb el dret animal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Descobrixen a Villena un teler de fa 3.500 anys clau per a entendre la revolució tèxtil del Bronze

La troballa d'un teler de fa 3.500 anys en el jaciment de Cabezo Redó, a Villena, permet reconstruir amb detall com s'organitzava la producció tèxtil i el treball cooperatiu durant l'Edat del Bronze.

Turistes llatinoamericans viuen unes Falles cada vegada més emocionants i intenses

Turistes llatinoamericans que viuen o visiten València relaten com les Falles els continuen resultant impactants i emocionants, des de les mascletaes fins als bunyols i la cremà.

Com estalviar en la factura del gas amb la caldera davant l’escalada de preus

Descobreix com reduir la teva factura del gas amb un ús eficient de la caldera i estalviats d'energia a casa.

Una activista marroquina reivindica unes Falles més diverses i multiculturals

Boutaina El Hadri, activista d'origen marroquí amb llarga trajectòria a València, descriu el seu enamorament sobtat amb les Falles i reclama que la diversitat de la ciutat també arribe a les comissions falleres.

Antonio Carmona torna en solitari amb Baro Drom, un viatge gitano del flamenc al rap francés

Antonio Carmona torna nou anys despues amb Baro Drom (Exodo), un disc ambiciós i gitano que mescla jazz, ritmes africans, llatins i rap frances després del seu impuls creatiu amb C. Tangana.

Fiscalia demana substituir la condemna a l’acusat d’enaltiment gihadista per la seua expulsió d’Espanya

La Fiscalia ha demanat en l'Audiència Nacional canviar la possible condemna a un acusat d'enaltiment gihadista per la seua expulsió d'Espanya. Al·lega que ja existia una orde administrativa prèvia, que la pena sol·licitada no supera els sis anys i que l'acusat manca d'arrelament.

El TSJCV confirma 2,5 anys a un multireincident per robar un televisor i menjar a Vila-real

El Tribunal Superior valencià ha ratificat dos anys i mig de presó per a un home amb antecedents per sostraure menjar i un televisor en un local de Vila-real. La condemna inclou indemnitzar pels danys en finestres i encara pot recórrer-se en cassació.

L’Elx prepara la visita del Mallorca amb les absències de John, Héctor Fort i Da Silva

L'Elx ha treballat amb les absències de John Chetauya i Héctor Fort, mentres que André da Silva ha sigut dosificat. El davanter lusità no està descartat per al dissabte.