9.5 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Un home condemnat a seguir un curs de no discriminació després de lesionar a altres dos per odi en València

 

Un home que va agredir a altres dos per raons d’odi ha sigut condemnat en València a la pena d’un any de presó, però se suspendrà el seu ingrés en l’establiment penitenciari després d’haver pagat les indemnitzacions i acceptar fer dos cursos: un per la seua addicció a l’alcohol i un altre relacionat amb la no discriminació.

 

Es tracta, segons ha explicat a Europa Press la fiscal coordinadora dels delictes d’Odi en València, Susana Gisbert, de la primera volta que s’accepta seguir este curs de no discriminació en el territori valencià. La llei permet suspendre el compliment de la privació de llibertat complint una sèrie de condicions o accions i, entre elles, estan previstos els programes formatius, laborals, culturals, d’educació viària, sexual, de defensa del medi ambient, de protecció dels animals, d’igualtat de tracte i no discriminació i altres pareguts.

 

En este cas, en un juí per conformitat en el que el condemnat s’ha mostrat totalment penedit per l’ocorregut, s’ha optat pel curs de la no discriminació, a demés d’altres condicionants per a evitar la presó. Si no ho complira, ingressaria finalment en el centre penitenciari.

 

«Esta classe de cursos són bons tant per als condemnats com per a les víctimes. En moltes ocasions a les víctimes crec que el que més els rescabala és pensar que la persona s’ha penedit i que es conscienciarà sobre l’esdevingut perquè no torne a ocórrer», ha afirmat Gisbert, que ha afegit que els cursos són molt comuns en violència de gènere i, recentment, en casos relacionats amb el dret animal.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.