Un home condemnat a seguir un curs de no discriminació després de lesionar a altres dos per odi en València

 

Un home que va agredir a altres dos per raons d’odi ha sigut condemnat en València a la pena d’un any de presó, però se suspendrà el seu ingrés en l’establiment penitenciari després d’haver pagat les indemnitzacions i acceptar fer dos cursos: un per la seua addicció a l’alcohol i un altre relacionat amb la no discriminació.

 

Es tracta, segons ha explicat a Europa Press la fiscal coordinadora dels delictes d’Odi en València, Susana Gisbert, de la primera volta que s’accepta seguir este curs de no discriminació en el territori valencià. La llei permet suspendre el compliment de la privació de llibertat complint una sèrie de condicions o accions i, entre elles, estan previstos els programes formatius, laborals, culturals, d’educació viària, sexual, de defensa del medi ambient, de protecció dels animals, d’igualtat de tracte i no discriminació i altres pareguts.

 

En este cas, en un juí per conformitat en el que el condemnat s’ha mostrat totalment penedit per l’ocorregut, s’ha optat pel curs de la no discriminació, a demés d’altres condicionants per a evitar la presó. Si no ho complira, ingressaria finalment en el centre penitenciari.

 

«Esta classe de cursos són bons tant per als condemnats com per a les víctimes. En moltes ocasions a les víctimes crec que el que més els rescabala és pensar que la persona s’ha penedit i que es conscienciarà sobre l’esdevingut perquè no torne a ocórrer», ha afirmat Gisbert, que ha afegit que els cursos són molt comuns en violència de gènere i, recentment, en casos relacionats amb el dret animal.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.