Un home condemnat a seguir un curs de no discriminació després de lesionar a altres dos per odi en València

 

Un home que va agredir a altres dos per raons d’odi ha sigut condemnat en València a la pena d’un any de presó, però se suspendrà el seu ingrés en l’establiment penitenciari després d’haver pagat les indemnitzacions i acceptar fer dos cursos: un per la seua addicció a l’alcohol i un altre relacionat amb la no discriminació.

 

Es tracta, segons ha explicat a Europa Press la fiscal coordinadora dels delictes d’Odi en València, Susana Gisbert, de la primera volta que s’accepta seguir este curs de no discriminació en el territori valencià. La llei permet suspendre el compliment de la privació de llibertat complint una sèrie de condicions o accions i, entre elles, estan previstos els programes formatius, laborals, culturals, d’educació viària, sexual, de defensa del medi ambient, de protecció dels animals, d’igualtat de tracte i no discriminació i altres pareguts.

 

En este cas, en un juí per conformitat en el que el condemnat s’ha mostrat totalment penedit per l’ocorregut, s’ha optat pel curs de la no discriminació, a demés d’altres condicionants per a evitar la presó. Si no ho complira, ingressaria finalment en el centre penitenciari.

 

«Esta classe de cursos són bons tant per als condemnats com per a les víctimes. En moltes ocasions a les víctimes crec que el que més els rescabala és pensar que la persona s’ha penedit i que es conscienciarà sobre l’esdevingut perquè no torne a ocórrer», ha afirmat Gisbert, que ha afegit que els cursos són molt comuns en violència de gènere i, recentment, en casos relacionats amb el dret animal.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats i baixada de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i València i un descens de les temperatures màximes, mentres les mínimes pugen lleugerament.

Detingut a Benidorm un fugitiu britànic reclamat per narcotràfic i blanqueig

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un britànic de 32 anys buscat pel Regne Unit per integrar una xarxa de drogues i blanqueig entre 2022 i 2024, que podria enfrontar-se a cadena perpètua.

Arranca la manifestació del Primer de Maig a València marcada per la pluja i les reivindicacions socials

La manifestació del Primer de Maig a València se celebra sota un cel gris i amb la presència de dos ministres, centrada en la defensa de salaris dignes, vivenda i drets socials.

Immobilitzat un camió amb l’eix trencat que circulava de manera temerària per la A-7 a Bétera

La Guàrdia Civil de Trànsit ha interceptat en l'A-7, entre Museros i Bétera, un camió carregat de taronges que circulava de manera temerària amb l'eix trencat i 26 defectes tècnics detectats.

Corberán consolida a Pepelu com a central al València

Carlos Corberán reforça la defensa del València amb Pepelu com a central després del seu bon rendiment en els últims dos partits i valora mantindre'l davant l'Atlètic de Madrid a Mestalla.

Pepe Claramunt farà el servici d’honor al València-Atlètic a Mestalla

Pepe Claramunt, històric excentrocampista del València, realitzarà el servici d'honor en el partit de Lliga davant l'Atlètic de Madrid a Mestalla, emmarcat l'any Claramunt.

L’Eurolliga obri expedient a l’amo del Panathinaikos pels seus gestos a València

L'Eurolliga ha obert expedient disciplinari al propietari del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, després dels seus gestos irats en el segon partit davant València Basket. La sanció pot incloure diversos partits de veto d'accés a més d'una multa econòmica.

L’Eurolliga obri expedient al propietari del Panathinaikos per la seua conducta a València

L'Eurolliga ha obert expedient disciplinari a Dimitris Giannakopoulos pel seu comportament en el segon partit de quarts davant València Basket i s'exposa a una sanció de diversos partits i multa econòmica.