Un home detingut per estafar a un centre de reciclatge i recuperació de residus de Petrer

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Guàrdia Civil ha detingut a un veí d’Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), com a presumpte autor d’un delicte continuat d’estafa i un altre de falsificació de document a una empresa de reciclatge de materials i recuperació de residus situada en el municipi de Petrer, en la mateixa comarca.   Els agents de la […]

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un veí d’Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), com a presumpte autor d’un delicte continuat d’estafa i un altre de falsificació de document a una empresa de reciclatge de materials i recuperació de residus situada en el municipi de Petrer, en la mateixa comarca.

 

Els agents de la Companyia de la Guàrdia Civil d’Ibi van rebre, al començament de juliol, una denúncia presentada per l’amo d’una empresa de reciclatge de materials i recuperació de residus de Petrer, recorda la Comandància d’Alacant en un comunicat.

 

En ella manifestava que un client li havia estafat amb la venda de palets de fusta, pel que pareix, després d’haver modificat a mà alçada una nota de compra, de tal forma que el client hauria consumat la venda d’un palet però hauria obtingut un benefici 10 voltes major, ja que el perjudicat li va pagar a raó d’haver venut 10 unitats de palets.

 

Modificava a mà alçada les dades

El modus operandi usat per l’autor per a dur a terme les seues estafes era el següent: primer accedia fins a la zona de descàrrega i pesatge del centre de reciclatge. Després de descarregar els materials que pretenia vendre, estos eren revisats per un empleat del centre i anotats en un albarà per l’encarregat.

 

Este últim, una volta revisat el material, li feia lliurament al venedor del document que havia de presentar, en última instància, al personal d’oficina de l’empresa, per a rebre el pagament per este material.

Esta oficina es troba en una dependència separada i allunyada de la zona de descàrrega dels materials. Aprofitant eixa distància modificava les dades que l’encarregat havia anotat i afegia efectes que realment no havia portat al centre ni, per tant, venut.

 

Els agents investigadors van sol·licitar a l’empresa perjudicada que aportara tots els albarans de les vendes fetes per esta persona, client habitual, i les va revisar totes. Amb esta informació, els agents van procedir a la detenció d’este home de 48 anys com a presumpte autor d’un delicte continuat d’estafa i un altre de falsificació de document privat.

Últimes notícies

Benaguasil guanya per segon any la campanya de reciclatge faller

Les Falles de Benaguasil han reciclat 16.880 quilos de vidre durant la campanya de 2026 i han guanyat per segon any consecutiu La Plantà del Vidre. El premi inclou la plantació d’arbres i un miniglú per a cada falla.

El Valencia necessita punts per a eixir del descens amb Aguirre

El Valencia continua en zona de descens després de sumar dos punts en els tres primers partits de Javier Aguirre. Novembre i desembre inclouen cites decisives per a la permanència.

Catalá prioriza València pese a liderar la candidatura del PP al Congreso

María José Catalá ha afirmado que contribuirá a cambiar el Gobierno de España, pero ha insistit que València continuarà sent la seua prioritat. La candidatura concorre a les eleccions generals del 29 de novembre.

Espanya encara recicla per davall dels objectius europeus

El reciclatge municipal a Espanya arriba al 41 %, lluny dels objectius europeus. Els experts reclamen més separació en origen i mesures d’economia circular.

Justícia assumirà les competències socials després de la marxa d’Albalat

La Conselleria de Justícia assumirà la major part de les competències socials després de la renúncia d’Elena Albalat, candidata del PP al Congrés per Castelló.

Catalá denuncia que el Govern ha ignorat els experts de la dana

María José Catalá ha criticat el comité del Govern sobre la dana i ha afirmat que la seua veu no s’ha escoltat en la reconstrucció.

Una investigació a Alacant busca frenar les recaigudes del càncer de mama

Un projecte de l’Institut de Neurociències estudiarà com el càncer de mama triple negatiu s’adapta als tractaments i resistix. La investigació, finançada amb 400.000 euros, també examinarà el càncer d’ovari.

Vox no presentarà candidatura pròpia al Senat a València i Castelló

Vox no presentarà candidatura pròpia al Senat a València ni Castelló el 29N. El PP inclourà candidats independents proposats per la formació en sis circumscripcions.