Un home detingut per estafar a un centre de reciclatge i recuperació de residus de Petrer

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un veí d’Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), com a presumpte autor d’un delicte continuat d’estafa i un altre de falsificació de document a una empresa de reciclatge de materials i recuperació de residus situada en el municipi de Petrer, en la mateixa comarca.

 

Els agents de la Companyia de la Guàrdia Civil d’Ibi van rebre, al començament de juliol, una denúncia presentada per l’amo d’una empresa de reciclatge de materials i recuperació de residus de Petrer, recorda la Comandància d’Alacant en un comunicat.

 

En ella manifestava que un client li havia estafat amb la venda de palets de fusta, pel que pareix, després d’haver modificat a mà alçada una nota de compra, de tal forma que el client hauria consumat la venda d’un palet però hauria obtingut un benefici 10 voltes major, ja que el perjudicat li va pagar a raó d’haver venut 10 unitats de palets.

 

Modificava a mà alçada les dades

El modus operandi usat per l’autor per a dur a terme les seues estafes era el següent: primer accedia fins a la zona de descàrrega i pesatge del centre de reciclatge. Després de descarregar els materials que pretenia vendre, estos eren revisats per un empleat del centre i anotats en un albarà per l’encarregat.

 

Este últim, una volta revisat el material, li feia lliurament al venedor del document que havia de presentar, en última instància, al personal d’oficina de l’empresa, per a rebre el pagament per este material.

Esta oficina es troba en una dependència separada i allunyada de la zona de descàrrega dels materials. Aprofitant eixa distància modificava les dades que l’encarregat havia anotat i afegia efectes que realment no havia portat al centre ni, per tant, venut.

 

Els agents investigadors van sol·licitar a l’empresa perjudicada que aportara tots els albarans de les vendes fetes per esta persona, client habitual, i les va revisar totes. Amb esta informació, els agents van procedir a la detenció d’este home de 48 anys com a presumpte autor d’un delicte continuat d’estafa i un altre de falsificació de document privat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.

Concentració a València per a exigir la pròrroga dels lloguers i frenar els desnonaments

Desenes de persones es concentren davant la Delegació del Govern a València per a reclamar l'aprovació del Reial decret llei 8/2026, la pròrroga dels lloguers i la fi dels desnonaments.

La Fiscalia arxiva la denúncia contra Revolta per l’ús de fons de la dana de València

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat la denúncia de dos exdirigentes de Revolta per presumptes irregularitats en la gestió de fons destinats als afectats per la dana de València en considerar els fets massa genèrics.

Dani Fernández ajorna concerts després de ser operat d’una lesió en el muscle

Dani Fernández posposa diversos concerts a Espanya i Mèxic després de patir una caiguda en el Roig Arena de València que li ha obligat a passar per quiròfan per una lesió en el muscle.