Un home detingut per estafar a un centre de reciclatge i recuperació de residus de Petrer

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un veí d’Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), com a presumpte autor d’un delicte continuat d’estafa i un altre de falsificació de document a una empresa de reciclatge de materials i recuperació de residus situada en el municipi de Petrer, en la mateixa comarca.

 

Els agents de la Companyia de la Guàrdia Civil d’Ibi van rebre, al començament de juliol, una denúncia presentada per l’amo d’una empresa de reciclatge de materials i recuperació de residus de Petrer, recorda la Comandància d’Alacant en un comunicat.

 

En ella manifestava que un client li havia estafat amb la venda de palets de fusta, pel que pareix, després d’haver modificat a mà alçada una nota de compra, de tal forma que el client hauria consumat la venda d’un palet però hauria obtingut un benefici 10 voltes major, ja que el perjudicat li va pagar a raó d’haver venut 10 unitats de palets.

 

Modificava a mà alçada les dades

El modus operandi usat per l’autor per a dur a terme les seues estafes era el següent: primer accedia fins a la zona de descàrrega i pesatge del centre de reciclatge. Després de descarregar els materials que pretenia vendre, estos eren revisats per un empleat del centre i anotats en un albarà per l’encarregat.

 

Este últim, una volta revisat el material, li feia lliurament al venedor del document que havia de presentar, en última instància, al personal d’oficina de l’empresa, per a rebre el pagament per este material.

Esta oficina es troba en una dependència separada i allunyada de la zona de descàrrega dels materials. Aprofitant eixa distància modificava les dades que l’encarregat havia anotat i afegia efectes que realment no havia portat al centre ni, per tant, venut.

 

Els agents investigadors van sol·licitar a l’empresa perjudicada que aportara tots els albarans de les vendes fetes per esta persona, client habitual, i les va revisar totes. Amb esta informació, els agents van procedir a la detenció d’este home de 48 anys com a presumpte autor d’un delicte continuat d’estafa i un altre de falsificació de document privat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manuel Vicent complix 90 anys a Màlaga i celebra amb humor i cinema

Manuel Vicent ha complit 90 anys i ho ha celebrat en el Festival de Màlaga amb la presentació del documental 'Demà seré feliç'. Entre humor, memòria i amor pel cinema, l'escriptor va compartir reflexions sobre l'edat, la professió i la mirada aliena.

Pluges persistents al matí en el sud de València i nord d’Alacant, amb millora a la vesprada

La Comunitat Valenciana afronta un dimecres amb cels molt nuvolosos en el sud i pluges localment persistents en el sud de València i nord d'Alacant, que tendiran a remetre a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior i el vent del nord-est en el litoral amainarà.

Sequiol guanya la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet triomfa en Infantil

Sequiol ha guanyat la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet s'ha imposat en Infantil. Crèmor ha obtingut el millor llibret en una edició molt disputada.

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.