Un home detingut per estafar a un centre de reciclatge i recuperació de residus de Petrer

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un veí d’Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), com a presumpte autor d’un delicte continuat d’estafa i un altre de falsificació de document a una empresa de reciclatge de materials i recuperació de residus situada en el municipi de Petrer, en la mateixa comarca.

 

Els agents de la Companyia de la Guàrdia Civil d’Ibi van rebre, al començament de juliol, una denúncia presentada per l’amo d’una empresa de reciclatge de materials i recuperació de residus de Petrer, recorda la Comandància d’Alacant en un comunicat.

 

En ella manifestava que un client li havia estafat amb la venda de palets de fusta, pel que pareix, després d’haver modificat a mà alçada una nota de compra, de tal forma que el client hauria consumat la venda d’un palet però hauria obtingut un benefici 10 voltes major, ja que el perjudicat li va pagar a raó d’haver venut 10 unitats de palets.

 

Modificava a mà alçada les dades

El modus operandi usat per l’autor per a dur a terme les seues estafes era el següent: primer accedia fins a la zona de descàrrega i pesatge del centre de reciclatge. Després de descarregar els materials que pretenia vendre, estos eren revisats per un empleat del centre i anotats en un albarà per l’encarregat.

 

Este últim, una volta revisat el material, li feia lliurament al venedor del document que havia de presentar, en última instància, al personal d’oficina de l’empresa, per a rebre el pagament per este material.

Esta oficina es troba en una dependència separada i allunyada de la zona de descàrrega dels materials. Aprofitant eixa distància modificava les dades que l’encarregat havia anotat i afegia efectes que realment no havia portat al centre ni, per tant, venut.

 

Els agents investigadors van sol·licitar a l’empresa perjudicada que aportara tots els albarans de les vendes fetes per esta persona, client habitual, i les va revisar totes. Amb esta informació, els agents van procedir a la detenció d’este home de 48 anys com a presumpte autor d’un delicte continuat d’estafa i un altre de falsificació de document privat.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.