Un home detingut per estafar a un centre de reciclatge i recuperació de residus de Petrer

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un veí d’Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), com a presumpte autor d’un delicte continuat d’estafa i un altre de falsificació de document a una empresa de reciclatge de materials i recuperació de residus situada en el municipi de Petrer, en la mateixa comarca.

 

Els agents de la Companyia de la Guàrdia Civil d’Ibi van rebre, al començament de juliol, una denúncia presentada per l’amo d’una empresa de reciclatge de materials i recuperació de residus de Petrer, recorda la Comandància d’Alacant en un comunicat.

 

En ella manifestava que un client li havia estafat amb la venda de palets de fusta, pel que pareix, després d’haver modificat a mà alçada una nota de compra, de tal forma que el client hauria consumat la venda d’un palet però hauria obtingut un benefici 10 voltes major, ja que el perjudicat li va pagar a raó d’haver venut 10 unitats de palets.

 

Modificava a mà alçada les dades

El modus operandi usat per l’autor per a dur a terme les seues estafes era el següent: primer accedia fins a la zona de descàrrega i pesatge del centre de reciclatge. Després de descarregar els materials que pretenia vendre, estos eren revisats per un empleat del centre i anotats en un albarà per l’encarregat.

 

Este últim, una volta revisat el material, li feia lliurament al venedor del document que havia de presentar, en última instància, al personal d’oficina de l’empresa, per a rebre el pagament per este material.

Esta oficina es troba en una dependència separada i allunyada de la zona de descàrrega dels materials. Aprofitant eixa distància modificava les dades que l’encarregat havia anotat i afegia efectes que realment no havia portat al centre ni, per tant, venut.

 

Els agents investigadors van sol·licitar a l’empresa perjudicada que aportara tots els albarans de les vendes fetes per esta persona, client habitual, i les va revisar totes. Amb esta informació, els agents van procedir a la detenció d’este home de 48 anys com a presumpte autor d’un delicte continuat d’estafa i un altre de falsificació de document privat.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.