Un home falta a la seua feina durant 15 anys sense deixar de cobrar 2.000 euros de sou

Ejemplo de shortcode con estilo
  Cas inèdit el que ha eixit a la llum a Itàlia, on molts ciutadans no han pogut contenir les seues mostres d’indignació. Els mitjans del país veí han revelat esta mateixa setmana un monumental cas d’absentisme laboral, que podria perfectament batre qualsevol rècord. Segons han publicat diversos portals, l’empleat d’un centre hospitalari situat a la ciutat de Catanzaro, a […]

 

Cas inèdit el que ha eixit a la llum a Itàlia, on molts ciutadans no han pogut contenir les seues mostres d’indignació. Els mitjans del país veí han revelat esta mateixa setmana un monumental cas d’absentisme laboral, que podria perfectament batre qualsevol rècord.

Segons han publicat diversos portals, l’empleat d’un centre hospitalari situat a la ciutat de Catanzaro, a la regió de Calàbria, hauria estat un total de quinze anys sense acudir al seu lloc de treball, percebent, això sí, el seu salari de manera íntegra durant tot este temps.

Un home falta al seu treball durant 15 anys sense deixar de cobrar 2.000 euros de sou

L’home va percebre més de mig milió d’euros en quinze anys

Pel que sembla l’acusat, Salvatore S., va percebre un total de 538.000 euros en tots estos anys, la qual cosa suposa aproximadament un salari net de 2.000 euros mensuals. L’home, de 66 anys, ha quedat detingut per les autoritats italianes després de descobrir-se la seua situació, acusat de frau, extorsió i abús de poder.

Al mateix temps, un total de sis directius de l’hospital també es troben en estos moments sota recerca, per no detectar l’absència del treballador ni tampoc actuar en este sentit. Va ser l’any 2005 quan Salvatore, funcionari públic, va rebre com a destí l’hospital Pugliese Ciaccio del municipi esmentat de Catanzaro.

Ara bé, no es va presentar en cap moment al seu lloc de treball, i fins i tot va arribar a amenaçar a una de les administradores del centre mèdic perquè no informés de les seues absències. La mateixa dona va arribar a jubilar-se temps després, i la seua substituta no va arribar a tenir coneixement sobre estes absències.

És per això que l’acusat va aconseguir cobrar durant tots estos anys sense acudir ni un dia a treballar. El cas ha transcendit gràcies a una recerca molt més gran de les autoritats veïnes, sobre absentisme i presumpte frau en el sector públic italià.

Un funcionari espanyol es va absentar del seu lloc de treball durant deu anys

El cas recorda a un altre que va tenir lloc a Espanya, concretament a la ciutat de València, on un funcionari de la Diputació va ser acomiadat després de deu anys d’absentisme laboral. Segons va justificar l’home en el seu moment, es va dedicar a fitxar i marxar-se del seu treball perquè sofria assetjament per part dels seus responsables.

Carles R. treballava en l’Arxiu General i Fotogràfic de la Diputació de València, on, segons explica ‘El Mundo’, se li va arribar a conéixer com ‘l’home que mai va ser allí’. Sobre el paper, exercia com a cap de la Unitat d’Actuació Bibliogràfica, posat per al qual va ser nomenat l’any 2006 i que portava més de deu anys sense atendre, cobrant, això sí, el seu respectiu salari.

Des del seu nomenament, el 7 de març de 2006, Carles mai va tenir taula ni ordinador, ni tampoc cap tasca funcional en l’equip de l’Arxiu. Aparentment, l’home es va dedicar a acudir cada dia per a fitxar amb la seua empremta dactilar la hipotètica entrada al seu lloc de treball a les 7.30 hores del matí, i posteriorment marxava.

Hores després, entre les 15.30 hores i les 16.00 hores tornava, esta vegada per a deixar registrada la seua eixida. El més indignant del seu cas és que l’home percebia un sou d’aproximadament 50.000 euros a l’any, corresponent al seu lloc de cap bibliogràfic.

Després de sortir a la llum el seu cas, l’home va ser acomiadat, i va arribar als tribunals. Ara bé, la Fiscalia va decidir, segons relaten a ‘El país’, arxivar el cas, perquè no va trobar indicis de cap delicte. El principal argument és que l’home va avisar reiteradament als seus superiors que «mancava de lloc físic», i que en cap moment li van fer cas.

Últimes notícies

Aguirre celebra el triomf del València davant l’Elx després de la derrota

El València ha guanyat 0-1 a Elx i Javier Aguirre ha destacat la importància dels tres punts després de l’última derrota i abans del pròxim partit davant del Real Madrid.

Sadiq dona al Valencia la primera victòria de l’era Aguirre davant l’Elche

Un gol de Sadiq en la segona part ha donat al Valencia la primera victòria de l’era Javier Aguirre. L’Elche continua sense guanyar a casa esta temporada.

El Valencia Basket arrasa el MoraBanc Andorra amb un últim quart demolidor

El Valencia Basket ha guanyat 79-111 el MoraBanc Andorra després d’un parcial final d’11-34. Armoni Brooks ha anotat 23 punts.

Juan Carlos Ferrero s’incorpora a l’equip tècnic de Ben Sheltton per a la temporada 2027

Juan Carlos Ferrero s’unirà a l’equip tècnic de Ben Shelton en 2027, junt amb Bryan Shelton. El nord-americà és el número quatre del món.

L’Acero i l’Hércules B es reparteixen els punts sense gols a Sagunt

El CD Acero i l’Hércules B han empatat 0-0 a El Fornás, en la novena jornada del grup VI de Tercera Federació. Els locals han tingut les millors ocasions, però no han pogut marcar.

Novembre comença amb màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

El primer dia de novembre ha deixat màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana. València ha registrat 26,3 graus.

Mor als 81 anys Miquel Navarro, referent de l’escultura valenciana

L’escultor de Mislata ha mort als 81 anys. La seua obra, present en museus internacionals, ha convertit paisatges urbans en escultures.

El PSPV-PSOE recorda les víctimes al Paredón de Paterna

Pilar Bernabé ha homenatjat a Paterna les víctimes de la repressió franquista i els militants socialistes morts, amb una ofrena floral i intervencions.