14.1 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Un home falta a la seua feina durant 15 anys sense deixar de cobrar 2.000 euros de sou

 

Cas inèdit el que ha eixit a la llum a Itàlia, on molts ciutadans no han pogut contenir les seues mostres d’indignació. Els mitjans del país veí han revelat esta mateixa setmana un monumental cas d’absentisme laboral, que podria perfectament batre qualsevol rècord.

Segons han publicat diversos portals, l’empleat d’un centre hospitalari situat a la ciutat de Catanzaro, a la regió de Calàbria, hauria estat un total de quinze anys sense acudir al seu lloc de treball, percebent, això sí, el seu salari de manera íntegra durant tot este temps.

Un home falta al seu treball durant 15 anys sense deixar de cobrar 2.000 euros de sou

L’home va percebre més de mig milió d’euros en quinze anys

Pel que sembla l’acusat, Salvatore S., va percebre un total de 538.000 euros en tots estos anys, la qual cosa suposa aproximadament un salari net de 2.000 euros mensuals. L’home, de 66 anys, ha quedat detingut per les autoritats italianes després de descobrir-se la seua situació, acusat de frau, extorsió i abús de poder.

Al mateix temps, un total de sis directius de l’hospital també es troben en estos moments sota recerca, per no detectar l’absència del treballador ni tampoc actuar en este sentit. Va ser l’any 2005 quan Salvatore, funcionari públic, va rebre com a destí l’hospital Pugliese Ciaccio del municipi esmentat de Catanzaro.

Ara bé, no es va presentar en cap moment al seu lloc de treball, i fins i tot va arribar a amenaçar a una de les administradores del centre mèdic perquè no informés de les seues absències. La mateixa dona va arribar a jubilar-se temps després, i la seua substituta no va arribar a tenir coneixement sobre estes absències.

És per això que l’acusat va aconseguir cobrar durant tots estos anys sense acudir ni un dia a treballar. El cas ha transcendit gràcies a una recerca molt més gran de les autoritats veïnes, sobre absentisme i presumpte frau en el sector públic italià.

Un funcionari espanyol es va absentar del seu lloc de treball durant deu anys

El cas recorda a un altre que va tenir lloc a Espanya, concretament a la ciutat de València, on un funcionari de la Diputació va ser acomiadat després de deu anys d’absentisme laboral. Segons va justificar l’home en el seu moment, es va dedicar a fitxar i marxar-se del seu treball perquè sofria assetjament per part dels seus responsables.

Carles R. treballava en l’Arxiu General i Fotogràfic de la Diputació de València, on, segons explica ‘El Mundo’, se li va arribar a conéixer com ‘l’home que mai va ser allí’. Sobre el paper, exercia com a cap de la Unitat d’Actuació Bibliogràfica, posat per al qual va ser nomenat l’any 2006 i que portava més de deu anys sense atendre, cobrant, això sí, el seu respectiu salari.

Des del seu nomenament, el 7 de març de 2006, Carles mai va tenir taula ni ordinador, ni tampoc cap tasca funcional en l’equip de l’Arxiu. Aparentment, l’home es va dedicar a acudir cada dia per a fitxar amb la seua empremta dactilar la hipotètica entrada al seu lloc de treball a les 7.30 hores del matí, i posteriorment marxava.

Hores després, entre les 15.30 hores i les 16.00 hores tornava, esta vegada per a deixar registrada la seua eixida. El més indignant del seu cas és que l’home percebia un sou d’aproximadament 50.000 euros a l’any, corresponent al seu lloc de cap bibliogràfic.

Després de sortir a la llum el seu cas, l’home va ser acomiadat, i va arribar als tribunals. Ara bé, la Fiscalia va decidir, segons relaten a ‘El país’, arxivar el cas, perquè no va trobar indicis de cap delicte. El principal argument és que l’home va avisar reiteradament als seus superiors que «mancava de lloc físic», i que en cap moment li van fer cas.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.