Anuncios

Un home falta a la seua feina durant 15 anys sense deixar de cobrar 2.000 euros de sou

 

Cas inèdit el que ha eixit a la llum a Itàlia, on molts ciutadans no han pogut contenir les seues mostres d’indignació. Els mitjans del país veí han revelat esta mateixa setmana un monumental cas d’absentisme laboral, que podria perfectament batre qualsevol rècord.

Segons han publicat diversos portals, l’empleat d’un centre hospitalari situat a la ciutat de Catanzaro, a la regió de Calàbria, hauria estat un total de quinze anys sense acudir al seu lloc de treball, percebent, això sí, el seu salari de manera íntegra durant tot este temps.

Un home falta al seu treball durant 15 anys sense deixar de cobrar 2.000 euros de sou

L’home va percebre més de mig milió d’euros en quinze anys

Pel que sembla l’acusat, Salvatore S., va percebre un total de 538.000 euros en tots estos anys, la qual cosa suposa aproximadament un salari net de 2.000 euros mensuals. L’home, de 66 anys, ha quedat detingut per les autoritats italianes després de descobrir-se la seua situació, acusat de frau, extorsió i abús de poder.

Al mateix temps, un total de sis directius de l’hospital també es troben en estos moments sota recerca, per no detectar l’absència del treballador ni tampoc actuar en este sentit. Va ser l’any 2005 quan Salvatore, funcionari públic, va rebre com a destí l’hospital Pugliese Ciaccio del municipi esmentat de Catanzaro.

Ara bé, no es va presentar en cap moment al seu lloc de treball, i fins i tot va arribar a amenaçar a una de les administradores del centre mèdic perquè no informés de les seues absències. La mateixa dona va arribar a jubilar-se temps després, i la seua substituta no va arribar a tenir coneixement sobre estes absències.

És per això que l’acusat va aconseguir cobrar durant tots estos anys sense acudir ni un dia a treballar. El cas ha transcendit gràcies a una recerca molt més gran de les autoritats veïnes, sobre absentisme i presumpte frau en el sector públic italià.

Un funcionari espanyol es va absentar del seu lloc de treball durant deu anys

El cas recorda a un altre que va tenir lloc a Espanya, concretament a la ciutat de València, on un funcionari de la Diputació va ser acomiadat després de deu anys d’absentisme laboral. Segons va justificar l’home en el seu moment, es va dedicar a fitxar i marxar-se del seu treball perquè sofria assetjament per part dels seus responsables.

Carles R. treballava en l’Arxiu General i Fotogràfic de la Diputació de València, on, segons explica ‘El Mundo’, se li va arribar a conéixer com ‘l’home que mai va ser allí’. Sobre el paper, exercia com a cap de la Unitat d’Actuació Bibliogràfica, posat per al qual va ser nomenat l’any 2006 i que portava més de deu anys sense atendre, cobrant, això sí, el seu respectiu salari.

Des del seu nomenament, el 7 de març de 2006, Carles mai va tenir taula ni ordinador, ni tampoc cap tasca funcional en l’equip de l’Arxiu. Aparentment, l’home es va dedicar a acudir cada dia per a fitxar amb la seua empremta dactilar la hipotètica entrada al seu lloc de treball a les 7.30 hores del matí, i posteriorment marxava.

Hores després, entre les 15.30 hores i les 16.00 hores tornava, esta vegada per a deixar registrada la seua eixida. El més indignant del seu cas és que l’home percebia un sou d’aproximadament 50.000 euros a l’any, corresponent al seu lloc de cap bibliogràfic.

Després de sortir a la llum el seu cas, l’home va ser acomiadat, i va arribar als tribunals. Ara bé, la Fiscalia va decidir, segons relaten a ‘El país’, arxivar el cas, perquè no va trobar indicis de cap delicte. El principal argument és que l’home va avisar reiteradament als seus superiors que «mancava de lloc físic», i que en cap moment li van fer cas.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.