Un home falta a la seua feina durant 15 anys sense deixar de cobrar 2.000 euros de sou

 

Cas inèdit el que ha eixit a la llum a Itàlia, on molts ciutadans no han pogut contenir les seues mostres d’indignació. Els mitjans del país veí han revelat esta mateixa setmana un monumental cas d’absentisme laboral, que podria perfectament batre qualsevol rècord.

Segons han publicat diversos portals, l’empleat d’un centre hospitalari situat a la ciutat de Catanzaro, a la regió de Calàbria, hauria estat un total de quinze anys sense acudir al seu lloc de treball, percebent, això sí, el seu salari de manera íntegra durant tot este temps.

Un home falta al seu treball durant 15 anys sense deixar de cobrar 2.000 euros de sou

L’home va percebre més de mig milió d’euros en quinze anys

Pel que sembla l’acusat, Salvatore S., va percebre un total de 538.000 euros en tots estos anys, la qual cosa suposa aproximadament un salari net de 2.000 euros mensuals. L’home, de 66 anys, ha quedat detingut per les autoritats italianes després de descobrir-se la seua situació, acusat de frau, extorsió i abús de poder.

Al mateix temps, un total de sis directius de l’hospital també es troben en estos moments sota recerca, per no detectar l’absència del treballador ni tampoc actuar en este sentit. Va ser l’any 2005 quan Salvatore, funcionari públic, va rebre com a destí l’hospital Pugliese Ciaccio del municipi esmentat de Catanzaro.

Ara bé, no es va presentar en cap moment al seu lloc de treball, i fins i tot va arribar a amenaçar a una de les administradores del centre mèdic perquè no informés de les seues absències. La mateixa dona va arribar a jubilar-se temps després, i la seua substituta no va arribar a tenir coneixement sobre estes absències.

És per això que l’acusat va aconseguir cobrar durant tots estos anys sense acudir ni un dia a treballar. El cas ha transcendit gràcies a una recerca molt més gran de les autoritats veïnes, sobre absentisme i presumpte frau en el sector públic italià.

Un funcionari espanyol es va absentar del seu lloc de treball durant deu anys

El cas recorda a un altre que va tenir lloc a Espanya, concretament a la ciutat de València, on un funcionari de la Diputació va ser acomiadat després de deu anys d’absentisme laboral. Segons va justificar l’home en el seu moment, es va dedicar a fitxar i marxar-se del seu treball perquè sofria assetjament per part dels seus responsables.

Carles R. treballava en l’Arxiu General i Fotogràfic de la Diputació de València, on, segons explica ‘El Mundo’, se li va arribar a conéixer com ‘l’home que mai va ser allí’. Sobre el paper, exercia com a cap de la Unitat d’Actuació Bibliogràfica, posat per al qual va ser nomenat l’any 2006 i que portava més de deu anys sense atendre, cobrant, això sí, el seu respectiu salari.

Des del seu nomenament, el 7 de març de 2006, Carles mai va tenir taula ni ordinador, ni tampoc cap tasca funcional en l’equip de l’Arxiu. Aparentment, l’home es va dedicar a acudir cada dia per a fitxar amb la seua empremta dactilar la hipotètica entrada al seu lloc de treball a les 7.30 hores del matí, i posteriorment marxava.

Hores després, entre les 15.30 hores i les 16.00 hores tornava, esta vegada per a deixar registrada la seua eixida. El més indignant del seu cas és que l’home percebia un sou d’aproximadament 50.000 euros a l’any, corresponent al seu lloc de cap bibliogràfic.

Després de sortir a la llum el seu cas, l’home va ser acomiadat, i va arribar als tribunals. Ara bé, la Fiscalia va decidir, segons relaten a ‘El país’, arxivar el cas, perquè no va trobar indicis de cap delicte. El principal argument és que l’home va avisar reiteradament als seus superiors que «mancava de lloc físic», i que en cap moment li van fer cas.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.