Un home falta a la seua feina durant 15 anys sense deixar de cobrar 2.000 euros de sou

 

Cas inèdit el que ha eixit a la llum a Itàlia, on molts ciutadans no han pogut contenir les seues mostres d’indignació. Els mitjans del país veí han revelat esta mateixa setmana un monumental cas d’absentisme laboral, que podria perfectament batre qualsevol rècord.

Segons han publicat diversos portals, l’empleat d’un centre hospitalari situat a la ciutat de Catanzaro, a la regió de Calàbria, hauria estat un total de quinze anys sense acudir al seu lloc de treball, percebent, això sí, el seu salari de manera íntegra durant tot este temps.

Un home falta al seu treball durant 15 anys sense deixar de cobrar 2.000 euros de sou

L’home va percebre més de mig milió d’euros en quinze anys

Pel que sembla l’acusat, Salvatore S., va percebre un total de 538.000 euros en tots estos anys, la qual cosa suposa aproximadament un salari net de 2.000 euros mensuals. L’home, de 66 anys, ha quedat detingut per les autoritats italianes després de descobrir-se la seua situació, acusat de frau, extorsió i abús de poder.

Al mateix temps, un total de sis directius de l’hospital també es troben en estos moments sota recerca, per no detectar l’absència del treballador ni tampoc actuar en este sentit. Va ser l’any 2005 quan Salvatore, funcionari públic, va rebre com a destí l’hospital Pugliese Ciaccio del municipi esmentat de Catanzaro.

Ara bé, no es va presentar en cap moment al seu lloc de treball, i fins i tot va arribar a amenaçar a una de les administradores del centre mèdic perquè no informés de les seues absències. La mateixa dona va arribar a jubilar-se temps després, i la seua substituta no va arribar a tenir coneixement sobre estes absències.

És per això que l’acusat va aconseguir cobrar durant tots estos anys sense acudir ni un dia a treballar. El cas ha transcendit gràcies a una recerca molt més gran de les autoritats veïnes, sobre absentisme i presumpte frau en el sector públic italià.

Un funcionari espanyol es va absentar del seu lloc de treball durant deu anys

El cas recorda a un altre que va tenir lloc a Espanya, concretament a la ciutat de València, on un funcionari de la Diputació va ser acomiadat després de deu anys d’absentisme laboral. Segons va justificar l’home en el seu moment, es va dedicar a fitxar i marxar-se del seu treball perquè sofria assetjament per part dels seus responsables.

Carles R. treballava en l’Arxiu General i Fotogràfic de la Diputació de València, on, segons explica ‘El Mundo’, se li va arribar a conéixer com ‘l’home que mai va ser allí’. Sobre el paper, exercia com a cap de la Unitat d’Actuació Bibliogràfica, posat per al qual va ser nomenat l’any 2006 i que portava més de deu anys sense atendre, cobrant, això sí, el seu respectiu salari.

Des del seu nomenament, el 7 de març de 2006, Carles mai va tenir taula ni ordinador, ni tampoc cap tasca funcional en l’equip de l’Arxiu. Aparentment, l’home es va dedicar a acudir cada dia per a fitxar amb la seua empremta dactilar la hipotètica entrada al seu lloc de treball a les 7.30 hores del matí, i posteriorment marxava.

Hores després, entre les 15.30 hores i les 16.00 hores tornava, esta vegada per a deixar registrada la seua eixida. El més indignant del seu cas és que l’home percebia un sou d’aproximadament 50.000 euros a l’any, corresponent al seu lloc de cap bibliogràfic.

Després de sortir a la llum el seu cas, l’home va ser acomiadat, i va arribar als tribunals. Ara bé, la Fiscalia va decidir, segons relaten a ‘El país’, arxivar el cas, perquè no va trobar indicis de cap delicte. El principal argument és que l’home va avisar reiteradament als seus superiors que «mancava de lloc físic», i que en cap moment li van fer cas.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.