10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Un home trau una pistola i amenaça a un grup de feministes a Castelló de la Plana

Un episodi molt surrealista el que va passar este dissabte a la vesprada-nit en Castelló de la Plana. Un home va traure una pistola després d’una xerrada feminista organitzada per ‘La Cosa Nostra’ i ha sembrat el pànic en la plaça Isabel la Catòlica de la capital de la plana.

Tot a punta a què és un veí del barri que ja s’havia passat per la plaça d’Isabel la Catòlica, lloc on es va organitzar la jornada, i havia preguntat pels actes que s’estaven fent. Recordem que l’assemblea Subversives havia organitzat la jornada feminista antirepressiva este dissabte a Castelló de la Plana.

<

>

Per sorpresa

Tot estava tranquil quan de sobte, i davant la sorpresa de tots els presents, el jove en qüestió es va traure una pistola del pantaló i va amenaçar als congregats allí xillant “a veure qui es riu de mi ara”, afegixen testimonis. Tot seguit, se’n va anar de la plaça.
 

Es desconeix el motiu

Subversives desconeix la motivació d’este home, però el col·lectiu Castelló LGTBI afirma que és un “conegut activista de l’extrema dreta” de la capital de la Plana Alta. L’assemblea feminista relata que tot i que el veí es va apropar a la taula de so al voltant de les 22 hores, no es va queixar de la música que s’estava tocant sinó dels continguts de la jornada.

Així doncs, va començar a increpar un grup de dones amb insults masclistes i l’organització el va convidar a anar-se’n. L’home va amenaçar de baixar amb una pistola i després va tornar amb una arma que des de Subversives asseguren era de perdigons de metall i va apuntar el grup que anteriorment havia increpat.

No donaven crèdit

Quan el jove amenaçador se’n va anar, segons un testimoni al diari El periódico Mediterráneo, “una vintena de persones va anar darrere d’ell per a demanar-li explicacions“. Al vores acorralat per tanta gent, l’home, va cridar als timbres d’una vivenda propera a la plaça i, quan li va obrir una dona amb un xiquet, l’home que duia l’arma agafà al menut en braços mentre esgrimia que no el podia intentar agredir ni tocar perque duia un menor.

La mare histèrica

El xiquet sembla que no era d’ell, “tindria uns tres anys i la mare s’ha posat histèrica i començà a pegar crits dient que no coneixia de res a eixe tipo”, conta un testimoni.

La cosa no acabà ahí el jove va començar a córrer pel carrer amb el menut al braç per a desesperació de la seua mare i perplexitat dels presents.

Després de quedar-se sense sortida i amb una vintena de persones corrent darrere seua, els testimonis relaten que finalment l’home ha aconseguit ficar-se d’alguna manera en un altre habitatge per a refugiar-se, deixant abans al xiquet en la vorera.

“Falsa alarma”

Mentre tot això succeïa, les persones que presenciaven els fets han avisat a la Policia Local i almenys dos vehicles patrulla, un furgó i un cotxe, acudiren a la plaça Isabel la Catòlica per a investigar l’ocorregut.

Segons ha pogut confirmar Mediterrani per part dels agents, tot ha estat una “falsa alarma” i “gens greu“, ja que la pistola que portava l’home era “de joguina“. Es desconeix si fet i fet han detingut o no a l’individu en qüestió.

 

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.