16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Un home trau una pistola i amenaça a un grup de feministes a Castelló de la Plana

Un episodi molt surrealista el que va passar este dissabte a la vesprada-nit en Castelló de la Plana. Un home va traure una pistola després d’una xerrada feminista organitzada per ‘La Cosa Nostra’ i ha sembrat el pànic en la plaça Isabel la Catòlica de la capital de la plana.

Tot a punta a què és un veí del barri que ja s’havia passat per la plaça d’Isabel la Catòlica, lloc on es va organitzar la jornada, i havia preguntat pels actes que s’estaven fent. Recordem que l’assemblea Subversives havia organitzat la jornada feminista antirepressiva este dissabte a Castelló de la Plana.

<

>

Per sorpresa

Tot estava tranquil quan de sobte, i davant la sorpresa de tots els presents, el jove en qüestió es va traure una pistola del pantaló i va amenaçar als congregats allí xillant “a veure qui es riu de mi ara”, afegixen testimonis. Tot seguit, se’n va anar de la plaça.
 

Es desconeix el motiu

Subversives desconeix la motivació d’este home, però el col·lectiu Castelló LGTBI afirma que és un “conegut activista de l’extrema dreta” de la capital de la Plana Alta. L’assemblea feminista relata que tot i que el veí es va apropar a la taula de so al voltant de les 22 hores, no es va queixar de la música que s’estava tocant sinó dels continguts de la jornada.

Així doncs, va començar a increpar un grup de dones amb insults masclistes i l’organització el va convidar a anar-se’n. L’home va amenaçar de baixar amb una pistola i després va tornar amb una arma que des de Subversives asseguren era de perdigons de metall i va apuntar el grup que anteriorment havia increpat.

No donaven crèdit

Quan el jove amenaçador se’n va anar, segons un testimoni al diari El periódico Mediterráneo, “una vintena de persones va anar darrere d’ell per a demanar-li explicacions“. Al vores acorralat per tanta gent, l’home, va cridar als timbres d’una vivenda propera a la plaça i, quan li va obrir una dona amb un xiquet, l’home que duia l’arma agafà al menut en braços mentre esgrimia que no el podia intentar agredir ni tocar perque duia un menor.

La mare histèrica

El xiquet sembla que no era d’ell, “tindria uns tres anys i la mare s’ha posat histèrica i començà a pegar crits dient que no coneixia de res a eixe tipo”, conta un testimoni.

La cosa no acabà ahí el jove va començar a córrer pel carrer amb el menut al braç per a desesperació de la seua mare i perplexitat dels presents.

Després de quedar-se sense sortida i amb una vintena de persones corrent darrere seua, els testimonis relaten que finalment l’home ha aconseguit ficar-se d’alguna manera en un altre habitatge per a refugiar-se, deixant abans al xiquet en la vorera.

“Falsa alarma”

Mentre tot això succeïa, les persones que presenciaven els fets han avisat a la Policia Local i almenys dos vehicles patrulla, un furgó i un cotxe, acudiren a la plaça Isabel la Catòlica per a investigar l’ocorregut.

Segons ha pogut confirmar Mediterrani per part dels agents, tot ha estat una “falsa alarma” i “gens greu“, ja que la pistola que portava l’home era “de joguina“. Es desconeix si fet i fet han detingut o no a l’individu en qüestió.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.