7.2 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Un home trau una pistola i amenaça a un grup de feministes a Castelló de la Plana

Un episodi molt surrealista el que va passar este dissabte a la vesprada-nit en Castelló de la Plana. Un home va traure una pistola després d’una xerrada feminista organitzada per ‘La Cosa Nostra’ i ha sembrat el pànic en la plaça Isabel la Catòlica de la capital de la plana.

Tot a punta a què és un veí del barri que ja s’havia passat per la plaça d’Isabel la Catòlica, lloc on es va organitzar la jornada, i havia preguntat pels actes que s’estaven fent. Recordem que l’assemblea Subversives havia organitzat la jornada feminista antirepressiva este dissabte a Castelló de la Plana.

<

>

Per sorpresa

Tot estava tranquil quan de sobte, i davant la sorpresa de tots els presents, el jove en qüestió es va traure una pistola del pantaló i va amenaçar als congregats allí xillant “a veure qui es riu de mi ara”, afegixen testimonis. Tot seguit, se’n va anar de la plaça.
 

Es desconeix el motiu

Subversives desconeix la motivació d’este home, però el col·lectiu Castelló LGTBI afirma que és un “conegut activista de l’extrema dreta” de la capital de la Plana Alta. L’assemblea feminista relata que tot i que el veí es va apropar a la taula de so al voltant de les 22 hores, no es va queixar de la música que s’estava tocant sinó dels continguts de la jornada.

Així doncs, va començar a increpar un grup de dones amb insults masclistes i l’organització el va convidar a anar-se’n. L’home va amenaçar de baixar amb una pistola i després va tornar amb una arma que des de Subversives asseguren era de perdigons de metall i va apuntar el grup que anteriorment havia increpat.

No donaven crèdit

Quan el jove amenaçador se’n va anar, segons un testimoni al diari El periódico Mediterráneo, “una vintena de persones va anar darrere d’ell per a demanar-li explicacions“. Al vores acorralat per tanta gent, l’home, va cridar als timbres d’una vivenda propera a la plaça i, quan li va obrir una dona amb un xiquet, l’home que duia l’arma agafà al menut en braços mentre esgrimia que no el podia intentar agredir ni tocar perque duia un menor.

La mare histèrica

El xiquet sembla que no era d’ell, “tindria uns tres anys i la mare s’ha posat histèrica i començà a pegar crits dient que no coneixia de res a eixe tipo”, conta un testimoni.

La cosa no acabà ahí el jove va començar a córrer pel carrer amb el menut al braç per a desesperació de la seua mare i perplexitat dels presents.

Després de quedar-se sense sortida i amb una vintena de persones corrent darrere seua, els testimonis relaten que finalment l’home ha aconseguit ficar-se d’alguna manera en un altre habitatge per a refugiar-se, deixant abans al xiquet en la vorera.

“Falsa alarma”

Mentre tot això succeïa, les persones que presenciaven els fets han avisat a la Policia Local i almenys dos vehicles patrulla, un furgó i un cotxe, acudiren a la plaça Isabel la Catòlica per a investigar l’ocorregut.

Segons ha pogut confirmar Mediterrani per part dels agents, tot ha estat una “falsa alarma” i “gens greu“, ja que la pistola que portava l’home era “de joguina“. Es desconeix si fet i fet han detingut o no a l’individu en qüestió.

 

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.