Un home trau una pistola i amenaça a un grup de feministes a Castelló de la Plana

Ejemplo de shortcode con estilo
Un episodi molt surrealista el que va passar este dissabte a la vesprada-nit en Castelló de la Plana. Un home va traure una pistola després d’una xerrada feminista organitzada per ‘La Cosa Nostra’ i ha sembrat el pànic en la plaça Isabel la Catòlica de la capital de la plana. Tot a punta a què és un […]

Un episodi molt surrealista el que va passar este dissabte a la vesprada-nit en Castelló de la Plana. Un home va traure una pistola després d’una xerrada feminista organitzada per ‘La Cosa Nostra’ i ha sembrat el pànic en la plaça Isabel la Catòlica de la capital de la plana.

Tot a punta a què és un veí del barri que ja s’havia passat per la plaça d’Isabel la Catòlica, lloc on es va organitzar la jornada, i havia preguntat pels actes que s’estaven fent. Recordem que l’assemblea Subversives havia organitzat la jornada feminista antirepressiva este dissabte a Castelló de la Plana.

<

>

Per sorpresa

Tot estava tranquil quan de sobte, i davant la sorpresa de tots els presents, el jove en qüestió es va traure una pistola del pantaló i va amenaçar als congregats allí xillant «a veure qui es riu de mi ara», afegixen testimonis. Tot seguit, se’n va anar de la plaça.
 

Es desconeix el motiu

Subversives desconeix la motivació d’este home, però el col·lectiu Castelló LGTBI afirma que és un «conegut activista de l’extrema dreta» de la capital de la Plana Alta. L’assemblea feminista relata que tot i que el veí es va apropar a la taula de so al voltant de les 22 hores, no es va queixar de la música que s’estava tocant sinó dels continguts de la jornada.

Així doncs, va començar a increpar un grup de dones amb insults masclistes i l’organització el va convidar a anar-se’n. L’home va amenaçar de baixar amb una pistola i després va tornar amb una arma que des de Subversives asseguren era de perdigons de metall i va apuntar el grup que anteriorment havia increpat.

No donaven crèdit

Quan el jove amenaçador se’n va anar, segons un testimoni al diari El periódico Mediterráneo, «una vintena de persones va anar darrere d’ell per a demanar-li explicacions«. Al vores acorralat per tanta gent, l’home, va cridar als timbres d’una vivenda propera a la plaça i, quan li va obrir una dona amb un xiquet, l’home que duia l’arma agafà al menut en braços mentre esgrimia que no el podia intentar agredir ni tocar perque duia un menor.

La mare histèrica

El xiquet sembla que no era d’ell, «tindria uns tres anys i la mare s’ha posat histèrica i començà a pegar crits dient que no coneixia de res a eixe tipo», conta un testimoni.

La cosa no acabà ahí el jove va començar a córrer pel carrer amb el menut al braç per a desesperació de la seua mare i perplexitat dels presents.

Després de quedar-se sense sortida i amb una vintena de persones corrent darrere seua, els testimonis relaten que finalment l’home ha aconseguit ficar-se d’alguna manera en un altre habitatge per a refugiar-se, deixant abans al xiquet en la vorera.

«Falsa alarma»

Mentre tot això succeïa, les persones que presenciaven els fets han avisat a la Policia Local i almenys dos vehicles patrulla, un furgó i un cotxe, acudiren a la plaça Isabel la Catòlica per a investigar l’ocorregut.

Segons ha pogut confirmar Mediterrani per part dels agents, tot ha estat una «falsa alarma» i «gens greu«, ja que la pistola que portava l’home era «de joguina«. Es desconeix si fet i fet han detingut o no a l’individu en qüestió.

 

Últimes notícies

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.

El Govern estudia tancar temporalment l’AVE Madrid-Barcelona per a accelerar les obres de renovació

Óscar Puente reconeix que Transports valora suspendre la circulació durant un o dos anys per a reduir els terminis de les obres, encara que no hi ha cap decisió definitiva