Més de 300 immigrants sense PCR arriben al territori valencià des de les Illes Canàries

 

Més de 300 immigrants indocumentats i sense PCR han arribat al territori valencià, concretament als aeroports de València i Alacant, des de divendres passat en huit vols procedents de les Illes Canàries, segons ha informat el Sindicat Unificat de Policia Nacional (SUP).

 

Alguns d’estos immigrants ha sigut detingut en la ciutat de València després de robar aliments i posteriorment ha sigut posat en llibertat, atés que el Centre d’Internament d’Estrangers (CIE) de l’antiga caserna de Sapadors es troba en obres i està tancat.

 

Segons la informació proporcionada pel SUP el divendres 4 de desembre van viatjar al territori un total de 72 dels immigrants que van arribar a les costes canàries en tres vols comercials, un procedent de Gran Canària, un altre de Lanzarote i un altre de Tenerife Nord.

 

Vols previstos per a esta setmana

El dissabte 5 de desembre van arribar altres 64 i el diumenge aproximadament un centenar en vols procedents de Gran Canària. Este dilluns es van aprofitar altres dos vols comercials, des de Tenerife Nord i Lanzarote per a traslladar a 61 d’estos immigrants, i el dimarts a altres 16 des de Gran Canària.

 

Les mateixes fonts han informat que estan previstos nous trasllats per a este divendres (dos vols des de Lanzarote i Tenerife Nord), el dissabte (un vol des de Gran Canària) i el diumenge (altres dos vols des de Gran Canària).

 

El sindicat SUP denúncia la situació d’abandonament d’estes persones, a les que es trasllada sense cap previsió ni pla per a la seua atenció i alguns incorren en delictes menors. De la mateixa manera, es denuncia la falta de controls sanitaris i s’advertix sobre el potencial risc de transmissió de Covid, atés que arriben sense controls PCR.

Últimes notícies

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.

Un València en crisi busca reaccionar en la visita al Sevilla sòlid

El Sevilla rep divendres un València colista i ple de baixes en un duel clau per al futur de Carlos Corberán a Mestalla.

La patronal del transport alerta d’un col·lapse viari a València després de l’estiu

La FVET alerta que les principals carreteres d’accés a l’àrea metropolitana de València estan col·lapsades diàriament i reclama actuacions immediates, inclosa una nova connexió amb el Port per la zona nord.

La jutgessa del cas DANA torna a rebutjar les telefonades de Bernabé del 29 d’octubre

La jutgessa de Catarroja ha desestimat de nou reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, el registre de cridades i missatges del 29 d’octubre de 2024, clau en la investigació de la gestió de la DANA.

Corberán retreu a Rodri els comentaris sobre el nivell del València

Carlos Corberán ha qualificat de paraules desafortunades els comentaris de Rodri Hernández sobre el nivell del València, encara que dona per bones les disculpes del jugador del Barcelona.

L’Eldense celebra 70 anys del seu debut en Segona mirant a l’entrada de Messi

L’Eldense commemora set dècades del seu primer partit en Segona Divisió mentre espera que es tanque la venda del club a Leo Messi, en plena nova etapa daurada a LaLiga Hypermotion.