Més de 300 immigrants sense PCR arriben al territori valencià des de les Illes Canàries

 

Més de 300 immigrants indocumentats i sense PCR han arribat al territori valencià, concretament als aeroports de València i Alacant, des de divendres passat en huit vols procedents de les Illes Canàries, segons ha informat el Sindicat Unificat de Policia Nacional (SUP).

 

Alguns d’estos immigrants ha sigut detingut en la ciutat de València després de robar aliments i posteriorment ha sigut posat en llibertat, atés que el Centre d’Internament d’Estrangers (CIE) de l’antiga caserna de Sapadors es troba en obres i està tancat.

 

Segons la informació proporcionada pel SUP el divendres 4 de desembre van viatjar al territori un total de 72 dels immigrants que van arribar a les costes canàries en tres vols comercials, un procedent de Gran Canària, un altre de Lanzarote i un altre de Tenerife Nord.

 

Vols previstos per a esta setmana

El dissabte 5 de desembre van arribar altres 64 i el diumenge aproximadament un centenar en vols procedents de Gran Canària. Este dilluns es van aprofitar altres dos vols comercials, des de Tenerife Nord i Lanzarote per a traslladar a 61 d’estos immigrants, i el dimarts a altres 16 des de Gran Canària.

 

Les mateixes fonts han informat que estan previstos nous trasllats per a este divendres (dos vols des de Lanzarote i Tenerife Nord), el dissabte (un vol des de Gran Canària) i el diumenge (altres dos vols des de Gran Canària).

 

El sindicat SUP denúncia la situació d’abandonament d’estes persones, a les que es trasllada sense cap previsió ni pla per a la seua atenció i alguns incorren en delictes menors. De la mateixa manera, es denuncia la falta de controls sanitaris i s’advertix sobre el potencial risc de transmissió de Covid, atés que arriben sense controls PCR.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.