Més de 300 immigrants sense PCR arriben al territori valencià des de les Illes Canàries

 

Més de 300 immigrants indocumentats i sense PCR han arribat al territori valencià, concretament als aeroports de València i Alacant, des de divendres passat en huit vols procedents de les Illes Canàries, segons ha informat el Sindicat Unificat de Policia Nacional (SUP).

 

Alguns d’estos immigrants ha sigut detingut en la ciutat de València després de robar aliments i posteriorment ha sigut posat en llibertat, atés que el Centre d’Internament d’Estrangers (CIE) de l’antiga caserna de Sapadors es troba en obres i està tancat.

 

Segons la informació proporcionada pel SUP el divendres 4 de desembre van viatjar al territori un total de 72 dels immigrants que van arribar a les costes canàries en tres vols comercials, un procedent de Gran Canària, un altre de Lanzarote i un altre de Tenerife Nord.

 

Vols previstos per a esta setmana

El dissabte 5 de desembre van arribar altres 64 i el diumenge aproximadament un centenar en vols procedents de Gran Canària. Este dilluns es van aprofitar altres dos vols comercials, des de Tenerife Nord i Lanzarote per a traslladar a 61 d’estos immigrants, i el dimarts a altres 16 des de Gran Canària.

 

Les mateixes fonts han informat que estan previstos nous trasllats per a este divendres (dos vols des de Lanzarote i Tenerife Nord), el dissabte (un vol des de Gran Canària) i el diumenge (altres dos vols des de Gran Canària).

 

El sindicat SUP denúncia la situació d’abandonament d’estes persones, a les que es trasllada sense cap previsió ni pla per a la seua atenció i alguns incorren en delictes menors. De la mateixa manera, es denuncia la falta de controls sanitaris i s’advertix sobre el potencial risc de transmissió de Covid, atés que arriben sense controls PCR.

Últimes notícies

Cau a València un fugititu lituà que va anar a denunciar la pèrdua del passaport

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 61 anys, reclamat per Lituània per tràfic de drogues, després que acudira a una comissaria a denunciar que havia perdut el passaport.

Investiguen dos hòmens per matar amb un rifle un bou fugat en un festeig a Gàtova

La Guàrdia Civil ha investigat el director d’un festeig taurí i un veí caçador de Gàtova per ordenar i executar la mort amb rifle d’un bou fugat durant els bous al carrer del 18 de juliol. El cas s’ha remés a la Fiscalia de Medi Ambient de València.

El panettone d’estiu de mango i xocolate amb llet del pastisser alacantí Raúl Asencio

El pastisser alacantí Raúl Asencio ha llançat este estiu un panettone especial de mango i xocolate amb llet per desestacionalitzar este dolç típic de Nadal. El producte és més lleuger i fresc, amb mango deshidratat sense sucres afegits i sense glasejat.

Detingut amb una pistola carregada en ple carrer de Torrevella

Un home ha sigut detingut a Torrevella quan passejava amb una pistola semiautomàtica carregada i documentació presumptament falsificada. Els dos sospitosos tenen antecedents per tinença il·lícita d'armes i pertinença a grup criminal.

El panettone d’estiu de mango i xocolate amb llet triomfa a Aspe

El pastisser alacantí Raúl Asencio ha llançat una edició especial de panettone de mango i xocolate amb llet per a consumir-lo també a l'estiu i trencar amb la seua tradicional associació al Nadal.

Avís groc per fortes pluges, tronades i granís a l’interior nord de Castelló este dimecres

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dimecres l’avís groc a l’interior nord de Castelló per fortes pluges, tronades, granís i ratxes molt fortes de vent. L’episodi, amb una probabilitat entre el 40 % i el 70 %, s’estendrà entre les 16.00 i les 22.00 hores.

Troben el cadàver d’una dona a Llaurí prop del riu Xúquer

La Guàrdia Civil ha localitzat este dimarts el cos sense vida d’una dona a Llaurí, prop del riu Xúquer, i ha obert una investigació. Els agents analitzen si es tracta d’una jove desapareguda a Sueca el 30 de juliol.

Detinguda a Ontinyent per ferir amb un ganivet el seu excompany

Una dona de 26 anys ha sigut detinguda a Ontinyent després de ferir presumptament amb un ganivet de 17 centímetres el seu excompany, que presentava una ferida sagnant al braç esquerre. Un agent fora de servici va donar l’avís en vore l’home ferit a la zona dels carrers L’Ereta i Martínez Valls.
FILMOTECA D'ESTIU