Més de 300 immigrants sense PCR arriben al territori valencià des de les Illes Canàries

 

Més de 300 immigrants indocumentats i sense PCR han arribat al territori valencià, concretament als aeroports de València i Alacant, des de divendres passat en huit vols procedents de les Illes Canàries, segons ha informat el Sindicat Unificat de Policia Nacional (SUP).

 

Alguns d’estos immigrants ha sigut detingut en la ciutat de València després de robar aliments i posteriorment ha sigut posat en llibertat, atés que el Centre d’Internament d’Estrangers (CIE) de l’antiga caserna de Sapadors es troba en obres i està tancat.

 

Segons la informació proporcionada pel SUP el divendres 4 de desembre van viatjar al territori un total de 72 dels immigrants que van arribar a les costes canàries en tres vols comercials, un procedent de Gran Canària, un altre de Lanzarote i un altre de Tenerife Nord.

 

Vols previstos per a esta setmana

El dissabte 5 de desembre van arribar altres 64 i el diumenge aproximadament un centenar en vols procedents de Gran Canària. Este dilluns es van aprofitar altres dos vols comercials, des de Tenerife Nord i Lanzarote per a traslladar a 61 d’estos immigrants, i el dimarts a altres 16 des de Gran Canària.

 

Les mateixes fonts han informat que estan previstos nous trasllats per a este divendres (dos vols des de Lanzarote i Tenerife Nord), el dissabte (un vol des de Gran Canària) i el diumenge (altres dos vols des de Gran Canària).

 

El sindicat SUP denúncia la situació d’abandonament d’estes persones, a les que es trasllada sense cap previsió ni pla per a la seua atenció i alguns incorren en delictes menors. De la mateixa manera, es denuncia la falta de controls sanitaris i s’advertix sobre el potencial risc de transmissió de Covid, atés que arriben sense controls PCR.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.