Més de 300 immigrants sense PCR arriben al territori valencià des de les Illes Canàries

 

Més de 300 immigrants indocumentats i sense PCR han arribat al territori valencià, concretament als aeroports de València i Alacant, des de divendres passat en huit vols procedents de les Illes Canàries, segons ha informat el Sindicat Unificat de Policia Nacional (SUP).

 

Alguns d’estos immigrants ha sigut detingut en la ciutat de València després de robar aliments i posteriorment ha sigut posat en llibertat, atés que el Centre d’Internament d’Estrangers (CIE) de l’antiga caserna de Sapadors es troba en obres i està tancat.

 

Segons la informació proporcionada pel SUP el divendres 4 de desembre van viatjar al territori un total de 72 dels immigrants que van arribar a les costes canàries en tres vols comercials, un procedent de Gran Canària, un altre de Lanzarote i un altre de Tenerife Nord.

 

Vols previstos per a esta setmana

El dissabte 5 de desembre van arribar altres 64 i el diumenge aproximadament un centenar en vols procedents de Gran Canària. Este dilluns es van aprofitar altres dos vols comercials, des de Tenerife Nord i Lanzarote per a traslladar a 61 d’estos immigrants, i el dimarts a altres 16 des de Gran Canària.

 

Les mateixes fonts han informat que estan previstos nous trasllats per a este divendres (dos vols des de Lanzarote i Tenerife Nord), el dissabte (un vol des de Gran Canària) i el diumenge (altres dos vols des de Gran Canària).

 

El sindicat SUP denúncia la situació d’abandonament d’estes persones, a les que es trasllada sense cap previsió ni pla per a la seua atenció i alguns incorren en delictes menors. De la mateixa manera, es denuncia la falta de controls sanitaris i s’advertix sobre el potencial risc de transmissió de Covid, atés que arriben sense controls PCR.

Últimes notícies

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.