13.8 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Estabilitzat l’incendi forestal de Bicorp

 

Les tempestes seques que estaven previstes a la província de València i Castelló han fet estralls en les muntanyes valencianes al llarg de la vesprada d’aquest passat dissabte.

 

Una impressionant torre de fum es veia a Bicorp, ja que un llamp havia caigut sobre la pineda en el paratge el Voltor, zona de difícil accés, la qual cosa ha provocat un incendi.

 

El Consorci Provincial de Bombers de València ha intervingut des de les 17.30 en aquest incendi forestal a Bicorp.

 

Durant la jornada del dissabte el Consorci va dirigir un dispositiu d’extinció amb 3 dotacions de bombers del Consorci, 3 unitats de bombers GVA-Sgise, 11 brigades de Diputació, 10 mitjans aeris i diferents comandaments.

 

L’incendi es va donar per controlat prop de les 21h després que els mitjans aeris, especial esment als Air Tractor, flanquejaren la part oposada a l’anomenada columna que estava desplomant-se per l’efecte de la tempesta.

 

L’actuació dels mitjans aeris, al costat dels treballs de les dotacions en terra ha fet que l’evolució de l’incendi siga favorable. Des del Consorci Provincial de Bombers de València recorden que ens trobem en alerta màxima d’incendis forestals donada l’onada de calor. Hem d’extremar la precaució durant aquests dies.

Últimes notícies

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.

Rosa Touris deixa el seu càrrec a petició pròpia després de coordinar la comunicació de l’emergència per la dana

El Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Rosa María Touris com a directora general de prevenció d'incendis, després de liderar la comunicació de l'emergència per la dana del 29 d'octubre. El Govern valencià ha garantit que el telèfon d'atenció a familiars seguirà actiu i que una altra directora general assumirà eixa interlocució.

El Consell aprova ajudes per a reparar ascensors, demolicions i xec bebé en la zona afectada per la DANA

El Consell ha aprovat tres decrets d'ajudes després de la DANA del 29 d'octubre: 10 milions per a ascensors, 1,2 milions per a demolicions i un xec bebé de 2.000 euros. Les sol·licituds del xec podran presentar-se fins al 31 de gener de 2026 per via telemàtica o presencial.