Intervenen 18 sacs de fulla de tabac amb un valor de 30.000 euros en Onda

 

Efectius de la Guàrdia Civil han intervingut en la localitat d’Onda, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), 18 sacs de fulla de tabac classe ‘strip’ amb un valor en el mercat negre d’uns 30.000 euros, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

 

L’actuació està emmarcada dins de les accions que la Guàrdia Civil feta en la província contra el contraban de tabac adquirit fora de la Xarxa d’Expenedories de l’Estat, i va ser duta a terme per la Patrulla de Fiscal i Davanteres (PAFIF) de Borriana, juntament amb el suport d’altres Unitats pertanyents al Lloc de la Guàrdia Civil d’Onda.

 

L’operatiu ha tingut lloc este dilluns quan agents van vore com en un carrer d’Onda hi havia una furgoneta de transport de mercaderies descarregant diferents sacs, el que va resultar cridaner als guàrdies civils que van comprovar el contingut dels sacs.

 

Es tractava de 18 sacs de tabac de 10 quilos cada un, és a dir, un pes total de 180 quilos. Als sacs els faltaven documents que acreditaren el seu control fiscal i legal situació tributària. A demés, no es va poder acreditar sanitàriament, pel que es va procedir a la seua confiscació. El tabac, amb un valor de 30.000 euros en el mercat negre, ha quedat baix la disposició de l’autoritat.

Últimes notícies

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.