9.5 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

La Guàrdia Civil investiga a 7 persones per furtar més de 20.000 euros a través d’estafes bancàries en Llíria

 

La Guàrdia Civil de Llíria, en la comarca del Camp del Túria (València), ha fet l’operació ‘CELLPHOS’, procedint a la investigació de 7 persones per delictes d’estafa bancària, falsificació de documents públics, usurpació d’estat civil, blanqueig de capitals i grup criminal, per un import de 20.140,00€.

 

De les investigacions fetes s’ha descobert el modus operandi d’este grup, anomenat ‘SIM Swaping’, que consistix en obtindre el número de telèfon i duplicar les targetes SIM de les víctimes, per a tindre el control total de la
línia mòbil i rebre els SMS
amb les claus de confirmació de les transferències i operacions fraudulentes que
ordenaven des de la banca online dels perjudicats. Prèviament descobrien les claus d’accés als comptes bancaris afectats a través de tècniques de suplantació a través de correu electrònic. 

 

El grup conseguia distraure grans quantitats de diners distribuint-lo entre comptes nacionals i comptes estatunidencs, que posteriorment blanquejaven extraient-ho en efectiu en caixers automàtics. A demés, s’ha detectat que amb l’efectiu estafat es feien compres de mitjans materials per al funcionament de l’organització,
com la compra de telèfons mòbils i de cotxes en Estats Units.

 

El grup criminal té una estructura piramidal

S’ha detectat una estructura piramidal en el funcionament del grup, comptant d’un escaló superior encarregat de la direcció del grup i cervell de l’estafa, encarregant-se dels duplicats de les SIM i accessos dels comptes, un escaló intermedi encarregant-se de recollir les compres acompanyant habitualment a l’escaló superior en les seues activitats, i un escaló inferior que eren els que faciliten les seues dades personals per a l’obertura dels comptes corrents, en els que es feien extraccions en caixers de l’efectiu estafat a canvi d’un benefici prèviament acordat.

 

En el transcurs de les investigacions s’observa un àmbit internacional en l’activitat del grup, dirigint l’efectiu a comptes estatunidencs, i el caràcter transfronterer de l’escaló superior amb constants viatges des de països sud-americans a Espanya.

 

A través de la investigació es comprova el moment de la seua extracció, de les compres fetes, i el rastreig de l’efectiu estafat, es conseguix la localització, identificació, i investigació dels components del grup criminal. S’ha identificat als responsables dels accessos a la banca online amb les connexions IP, confirmant la vinculació dels mateixos amb el cervell de l’estafa.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.