14.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

La Guàrdia Civil investiga a 7 persones per furtar més de 20.000 euros a través d’estafes bancàries en Llíria

 

La Guàrdia Civil de Llíria, en la comarca del Camp del Túria (València), ha fet l’operació ‘CELLPHOS’, procedint a la investigació de 7 persones per delictes d’estafa bancària, falsificació de documents públics, usurpació d’estat civil, blanqueig de capitals i grup criminal, per un import de 20.140,00€.

 

De les investigacions fetes s’ha descobert el modus operandi d’este grup, anomenat ‘SIM Swaping’, que consistix en obtindre el número de telèfon i duplicar les targetes SIM de les víctimes, per a tindre el control total de la
línia mòbil i rebre els SMS
amb les claus de confirmació de les transferències i operacions fraudulentes que
ordenaven des de la banca online dels perjudicats. Prèviament descobrien les claus d’accés als comptes bancaris afectats a través de tècniques de suplantació a través de correu electrònic. 

 

El grup conseguia distraure grans quantitats de diners distribuint-lo entre comptes nacionals i comptes estatunidencs, que posteriorment blanquejaven extraient-ho en efectiu en caixers automàtics. A demés, s’ha detectat que amb l’efectiu estafat es feien compres de mitjans materials per al funcionament de l’organització,
com la compra de telèfons mòbils i de cotxes en Estats Units.

 

El grup criminal té una estructura piramidal

S’ha detectat una estructura piramidal en el funcionament del grup, comptant d’un escaló superior encarregat de la direcció del grup i cervell de l’estafa, encarregant-se dels duplicats de les SIM i accessos dels comptes, un escaló intermedi encarregant-se de recollir les compres acompanyant habitualment a l’escaló superior en les seues activitats, i un escaló inferior que eren els que faciliten les seues dades personals per a l’obertura dels comptes corrents, en els que es feien extraccions en caixers de l’efectiu estafat a canvi d’un benefici prèviament acordat.

 

En el transcurs de les investigacions s’observa un àmbit internacional en l’activitat del grup, dirigint l’efectiu a comptes estatunidencs, i el caràcter transfronterer de l’escaló superior amb constants viatges des de països sud-americans a Espanya.

 

A través de la investigació es comprova el moment de la seua extracció, de les compres fetes, i el rastreig de l’efectiu estafat, es conseguix la localització, identificació, i investigació dels components del grup criminal. S’ha identificat als responsables dels accessos a la banca online amb les connexions IP, confirmant la vinculació dels mateixos amb el cervell de l’estafa.

Últimes notícies

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.