Anuncios

Ix de l’UCI el jove rescatat amb vida de l’edifici enfonsat de Peníscola

Pla general dels cossos d'emergència treballant a l'edifici ensorrat

El xic de 26 anys evoluciona satisfactòriament | Europa Press

 

El jove de 26 anys rescatat en l’afonament de l‘edifici de Peníscola, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló) que va ingressar a l’Hospital Comarcal de Vinaròs evoluciona satisfactòriament, ha eixit de l’UCI i es troba en planta, segons han informat fonts sanitàries.

 

Anuncios

El xic va ser localitzat baix dels enderrocs de l’edifici d’apartaments de tres altures que es va desplomar a la urbanització Font Nova de Peníscola. Es trobava conscient i havia pogut comunicar-se amb els equips de rescat.

 

Aquest jove residia en l’edifici sinistrat al costat de la seua mare i la parella d’ella. La dona i el fill de la seua parella, un menor de 15 anys, van ser localitzats sense vida entre els enderrocs aquest dijous.

penisclla

Dol oficial a Peníscola

L’Ajuntament de Peníscola ha convocat aquest divendres, dia de dol oficial per a la localitat, un minut de silenci en memòria i senyal de respecte per les víctimes de l’enfonsament de l’edifici.

 

L’alcalde, Andrés Martínez, ha compartit després del minut de silenci, en nom de la corporació municipal, les seues “condolences a les famílies de les víctimes” i ha transmés el seu agraïment a tots els assistents, molt especialment als veïns i veïnes, els cossos de seguretat i als representants de les institucions “que han estat treballant sense descans en aquest dolorós succés”.

 

“És un dia molt trist per al poble de Peníscola. Sentim molt dolor per les dues víctimes del succés, però també l’afecte de les administracions i dels col·lectius que han sigut allí durant aquests dies, a més de molta gent solidària que ha oferit hostalatge i aliments per als voluntaris i els professionals del rescat”, ha indicat el primer edil.

 

Investigació pe esclarir els fets

Martínez ha explicat als mitjans de comunicació que a partir d’ací hi haurà una investigació per a esclarir el que va succeir. “Ahir ja vam estar amb els veïns i hui mateix alguns ja podran recollir les seues pertinences i col·laborarem amb ells en aquesta desgràcia que ha sigut monumental perquè el dia de demà puguen gaudir d’un altre espai com el que tenien fins hui”, ha dit.

 

L’alcalde ha demanat “tranquil·litat” a la gent, “perquè és un tema puntual, però molt greu”, que -segons ha dit- volen esclarir “com més prompte millor”. Ha assenyalat que a nivell municipal prestaran els seus mitjans i ha recordat que tenen la col·laboració de la Generalitat i del Govern d’Espanya a través de la Guàrdia Civil i de tots els organismes.

 

Ha subratllat que s’han fet sondatges en l’edifici contigu a l’esfondrat perquè els propietaris puguen recollir les pertinences “i a partir d’ací cal buidar el material que queda i llavors es veurà amb més precisió per a poder fer l’informe en relació amb l’origen del sinistre”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.
Anuncios