9.4 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Ix de l’UCI el jove rescatat amb vida de l’edifici enfonsat de Peníscola

Pla general dels cossos d'emergència treballant a l'edifici ensorrat

El xic de 26 anys evoluciona satisfactòriament | Europa Press

 

El jove de 26 anys rescatat en l’afonament de l‘edifici de Peníscola, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló) que va ingressar a l’Hospital Comarcal de Vinaròs evoluciona satisfactòriament, ha eixit de l’UCI i es troba en planta, segons han informat fonts sanitàries.

 

El xic va ser localitzat baix dels enderrocs de l’edifici d’apartaments de tres altures que es va desplomar a la urbanització Font Nova de Peníscola. Es trobava conscient i havia pogut comunicar-se amb els equips de rescat.

 

Aquest jove residia en l’edifici sinistrat al costat de la seua mare i la parella d’ella. La dona i el fill de la seua parella, un menor de 15 anys, van ser localitzats sense vida entre els enderrocs aquest dijous.

penisclla

Dol oficial a Peníscola

L’Ajuntament de Peníscola ha convocat aquest divendres, dia de dol oficial per a la localitat, un minut de silenci en memòria i senyal de respecte per les víctimes de l’enfonsament de l’edifici.

 

L’alcalde, Andrés Martínez, ha compartit després del minut de silenci, en nom de la corporació municipal, les seues “condolences a les famílies de les víctimes” i ha transmés el seu agraïment a tots els assistents, molt especialment als veïns i veïnes, els cossos de seguretat i als representants de les institucions “que han estat treballant sense descans en aquest dolorós succés”.

 

“És un dia molt trist per al poble de Peníscola. Sentim molt dolor per les dues víctimes del succés, però també l’afecte de les administracions i dels col·lectius que han sigut allí durant aquests dies, a més de molta gent solidària que ha oferit hostalatge i aliments per als voluntaris i els professionals del rescat”, ha indicat el primer edil.

 

Investigació pe esclarir els fets

Martínez ha explicat als mitjans de comunicació que a partir d’ací hi haurà una investigació per a esclarir el que va succeir. “Ahir ja vam estar amb els veïns i hui mateix alguns ja podran recollir les seues pertinences i col·laborarem amb ells en aquesta desgràcia que ha sigut monumental perquè el dia de demà puguen gaudir d’un altre espai com el que tenien fins hui”, ha dit.

 

L’alcalde ha demanat “tranquil·litat” a la gent, “perquè és un tema puntual, però molt greu”, que -segons ha dit- volen esclarir “com més prompte millor”. Ha assenyalat que a nivell municipal prestaran els seus mitjans i ha recordat que tenen la col·laboració de la Generalitat i del Govern d’Espanya a través de la Guàrdia Civil i de tots els organismes.

 

Ha subratllat que s’han fet sondatges en l’edifici contigu a l’esfondrat perquè els propietaris puguen recollir les pertinences “i a partir d’ací cal buidar el material que queda i llavors es veurà amb més precisió per a poder fer l’informe en relació amb l’origen del sinistre”.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.