Ix de l’UCI el jove rescatat amb vida de l’edifici enfonsat de Peníscola

Pla general dels cossos d'emergència treballant a l'edifici ensorrat

El xic de 26 anys evoluciona satisfactòriament | Europa Press

 

El jove de 26 anys rescatat en l’afonament de l‘edifici de Peníscola, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló) que va ingressar a l’Hospital Comarcal de Vinaròs evoluciona satisfactòriament, ha eixit de l’UCI i es troba en planta, segons han informat fonts sanitàries.

 

El xic va ser localitzat baix dels enderrocs de l’edifici d’apartaments de tres altures que es va desplomar a la urbanització Font Nova de Peníscola. Es trobava conscient i havia pogut comunicar-se amb els equips de rescat.

 

Aquest jove residia en l’edifici sinistrat al costat de la seua mare i la parella d’ella. La dona i el fill de la seua parella, un menor de 15 anys, van ser localitzats sense vida entre els enderrocs aquest dijous.

penisclla

Dol oficial a Peníscola

L’Ajuntament de Peníscola ha convocat aquest divendres, dia de dol oficial per a la localitat, un minut de silenci en memòria i senyal de respecte per les víctimes de l’enfonsament de l’edifici.

 

L’alcalde, Andrés Martínez, ha compartit després del minut de silenci, en nom de la corporació municipal, les seues «condolences a les famílies de les víctimes» i ha transmés el seu agraïment a tots els assistents, molt especialment als veïns i veïnes, els cossos de seguretat i als representants de les institucions «que han estat treballant sense descans en aquest dolorós succés».

 

«És un dia molt trist per al poble de Peníscola. Sentim molt dolor per les dues víctimes del succés, però també l’afecte de les administracions i dels col·lectius que han sigut allí durant aquests dies, a més de molta gent solidària que ha oferit hostalatge i aliments per als voluntaris i els professionals del rescat», ha indicat el primer edil.

 

Investigació pe esclarir els fets

Martínez ha explicat als mitjans de comunicació que a partir d’ací hi haurà una investigació per a esclarir el que va succeir. «Ahir ja vam estar amb els veïns i hui mateix alguns ja podran recollir les seues pertinences i col·laborarem amb ells en aquesta desgràcia que ha sigut monumental perquè el dia de demà puguen gaudir d’un altre espai com el que tenien fins hui», ha dit.

 

L’alcalde ha demanat «tranquil·litat» a la gent, «perquè és un tema puntual, però molt greu», que -segons ha dit- volen esclarir «com més prompte millor». Ha assenyalat que a nivell municipal prestaran els seus mitjans i ha recordat que tenen la col·laboració de la Generalitat i del Govern d’Espanya a través de la Guàrdia Civil i de tots els organismes.

 

Ha subratllat que s’han fet sondatges en l’edifici contigu a l’esfondrat perquè els propietaris puguen recollir les pertinences «i a partir d’ací cal buidar el material que queda i llavors es veurà amb més precisió per a poder fer l’informe en relació amb l’origen del sinistre».

Últimes notícies

Deu tortugues babaues nascudes a Almassora tornen a la mar després d’un any de cures

Deu tortugues babaues nascudes en 2025 a la platja de Benafelí, a Almassora, han sigut alliberades al Mediterrani després d’un any en el programa de conservació ‘Head Starting’. El projecte, impulsat per la Fundació Oceanogràfic i la Fundació Azul Marino, busca augmentar la supervivència d’esta espècie amenaçada.

Agost de 2026 bat tots els rècords de calor a la Comunitat Valenciana

Agost de 2026 ha sigut el més calorós registrat a la Comunitat Valenciana, amb una anomalia tèrmica de 2,1 graus i nits sufocants. Les pluges han sigut globalment normals, però molt irregulars i amb reventons que han deixat ratxes de vent de més de 100 km/h.

El Consell se suma a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi de Ceuta

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha afirmat que el Govern valencià dona suport a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi migratòria de Ceuta i ha exigit la convocatòria d’eleccions generals. També ha defensat les mobilitzacions multitudinàries en diverses ciutats i ha remarcat que la Comunitat Valenciana no ha rebut cap proposta per a l’acollida de menors no acompanyats.

Pérez Llorca insta la nova presidenta de l’AVL a reforçar el diàleg i el consens

Juanfran Pérez Llorca ha demanat a Maria Àngels Francés que la nova etapa de l’AVL es base en el diàleg, el rigor i el consens, i ella s’ha compromés a impulsar el valencià amb independència i objectivitat.

Bamba acosta als lectors valencians ‘La vida en la escritura’ d’Annie Dillard

'La vida en la escritura', clàssic contemporani sobre l'ofici d'escriure d'Annie Dillard, es publica per primera vegada a Espanya de la mà de l'editorial valenciana Bamba, que continua així el seu projecte de recuperació de l'autora.

Avís groc per calor extrema a València este dijous i divendres

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dijous a l’interior nord de València i divendres a tota la província, amb màximes de fins a 38 graus.

Els espanyols Los Gallos arriben a València decidits a guanyar el Gran Premi SailGP

L’equip espanyol Los Gallos, segon en la general del SailGP i vigent finalista en tots els grans premis, afronta este cap de setmana el Gran Premi de València amb l’objectiu de conquistar el volant i reforçar les seues opcions de ser a la gran final d’Abu Dhabi.

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.