Ix de l’UCI el jove rescatat amb vida de l’edifici enfonsat de Peníscola

Pla general dels cossos d'emergència treballant a l'edifici ensorrat

El xic de 26 anys evoluciona satisfactòriament | Europa Press

 

El jove de 26 anys rescatat en l’afonament de l‘edifici de Peníscola, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló) que va ingressar a l’Hospital Comarcal de Vinaròs evoluciona satisfactòriament, ha eixit de l’UCI i es troba en planta, segons han informat fonts sanitàries.

 

El xic va ser localitzat baix dels enderrocs de l’edifici d’apartaments de tres altures que es va desplomar a la urbanització Font Nova de Peníscola. Es trobava conscient i havia pogut comunicar-se amb els equips de rescat.

 

Aquest jove residia en l’edifici sinistrat al costat de la seua mare i la parella d’ella. La dona i el fill de la seua parella, un menor de 15 anys, van ser localitzats sense vida entre els enderrocs aquest dijous.

penisclla

Dol oficial a Peníscola

L’Ajuntament de Peníscola ha convocat aquest divendres, dia de dol oficial per a la localitat, un minut de silenci en memòria i senyal de respecte per les víctimes de l’enfonsament de l’edifici.

 

L’alcalde, Andrés Martínez, ha compartit després del minut de silenci, en nom de la corporació municipal, les seues «condolences a les famílies de les víctimes» i ha transmés el seu agraïment a tots els assistents, molt especialment als veïns i veïnes, els cossos de seguretat i als representants de les institucions «que han estat treballant sense descans en aquest dolorós succés».

 

«És un dia molt trist per al poble de Peníscola. Sentim molt dolor per les dues víctimes del succés, però també l’afecte de les administracions i dels col·lectius que han sigut allí durant aquests dies, a més de molta gent solidària que ha oferit hostalatge i aliments per als voluntaris i els professionals del rescat», ha indicat el primer edil.

 

Investigació pe esclarir els fets

Martínez ha explicat als mitjans de comunicació que a partir d’ací hi haurà una investigació per a esclarir el que va succeir. «Ahir ja vam estar amb els veïns i hui mateix alguns ja podran recollir les seues pertinences i col·laborarem amb ells en aquesta desgràcia que ha sigut monumental perquè el dia de demà puguen gaudir d’un altre espai com el que tenien fins hui», ha dit.

 

L’alcalde ha demanat «tranquil·litat» a la gent, «perquè és un tema puntual, però molt greu», que -segons ha dit- volen esclarir «com més prompte millor». Ha assenyalat que a nivell municipal prestaran els seus mitjans i ha recordat que tenen la col·laboració de la Generalitat i del Govern d’Espanya a través de la Guàrdia Civil i de tots els organismes.

 

Ha subratllat que s’han fet sondatges en l’edifici contigu a l’esfondrat perquè els propietaris puguen recollir les pertinences «i a partir d’ací cal buidar el material que queda i llavors es veurà amb més precisió per a poder fer l’informe en relació amb l’origen del sinistre».

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.