Ix de l’UCI el jove rescatat amb vida de l’edifici enfonsat de Peníscola

Pla general dels cossos d'emergència treballant a l'edifici ensorrat

El xic de 26 anys evoluciona satisfactòriament | Europa Press

 

El jove de 26 anys rescatat en l’afonament de l‘edifici de Peníscola, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló) que va ingressar a l’Hospital Comarcal de Vinaròs evoluciona satisfactòriament, ha eixit de l’UCI i es troba en planta, segons han informat fonts sanitàries.

 

El xic va ser localitzat baix dels enderrocs de l’edifici d’apartaments de tres altures que es va desplomar a la urbanització Font Nova de Peníscola. Es trobava conscient i havia pogut comunicar-se amb els equips de rescat.

 

Aquest jove residia en l’edifici sinistrat al costat de la seua mare i la parella d’ella. La dona i el fill de la seua parella, un menor de 15 anys, van ser localitzats sense vida entre els enderrocs aquest dijous.

penisclla

Dol oficial a Peníscola

L’Ajuntament de Peníscola ha convocat aquest divendres, dia de dol oficial per a la localitat, un minut de silenci en memòria i senyal de respecte per les víctimes de l’enfonsament de l’edifici.

 

L’alcalde, Andrés Martínez, ha compartit després del minut de silenci, en nom de la corporació municipal, les seues «condolences a les famílies de les víctimes» i ha transmés el seu agraïment a tots els assistents, molt especialment als veïns i veïnes, els cossos de seguretat i als representants de les institucions «que han estat treballant sense descans en aquest dolorós succés».

 

«És un dia molt trist per al poble de Peníscola. Sentim molt dolor per les dues víctimes del succés, però també l’afecte de les administracions i dels col·lectius que han sigut allí durant aquests dies, a més de molta gent solidària que ha oferit hostalatge i aliments per als voluntaris i els professionals del rescat», ha indicat el primer edil.

 

Investigació pe esclarir els fets

Martínez ha explicat als mitjans de comunicació que a partir d’ací hi haurà una investigació per a esclarir el que va succeir. «Ahir ja vam estar amb els veïns i hui mateix alguns ja podran recollir les seues pertinences i col·laborarem amb ells en aquesta desgràcia que ha sigut monumental perquè el dia de demà puguen gaudir d’un altre espai com el que tenien fins hui», ha dit.

 

L’alcalde ha demanat «tranquil·litat» a la gent, «perquè és un tema puntual, però molt greu», que -segons ha dit- volen esclarir «com més prompte millor». Ha assenyalat que a nivell municipal prestaran els seus mitjans i ha recordat que tenen la col·laboració de la Generalitat i del Govern d’Espanya a través de la Guàrdia Civil i de tots els organismes.

 

Ha subratllat que s’han fet sondatges en l’edifici contigu a l’esfondrat perquè els propietaris puguen recollir les pertinences «i a partir d’ací cal buidar el material que queda i llavors es veurà amb més precisió per a poder fer l’informe en relació amb l’origen del sinistre».

Últimes notícies

822 vivendes públiques noves a Torrevieja estaran llestes en 2028 amb el Pla Vive

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat l’inici de les obres de 822 vivendes de protecció pública a Torrevieja, repartides en quatre solars municipals i emmarcades en el Pla Vive, amb previsió que estiguen acabades en 2028.

Morant reafirma el seu suport a Zapatero i critica el doble raser de la justícia espanyola

Diana Morant manté el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero davant la investigació del cas Plus Ultra i denuncia un doble raser en la justícia espanyola i en les filtracions a la premsa.

Juan Echanove porta a l’escenari ‘La escopeta nacional’ amb una nova mirada musical

Juan Echanove dirigeix al Teatro Español de Madrid una nova versió teatral de ‘La escopeta nacional’, clàssic de Luis García Berlanga i Rafael Azcona, que incorpora moments musicals sense convertir-se en un musical.

El Consell reclama al Govern central que no limite les competències valencianes sobre la costa

El Consell ha aprovat un informe amb què exigeix al Govern d'Espanya que respecte les competències de la Generalitat en ordenació del territori i del litoral i que paralitze canvis normatius que podrien limitar el marc legal valencià.

Pérez Llorca es reunirà dilluns amb el ministre d’Hisenda al Palau de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dilluns al Palau amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, per tractar assumptes urgents i rellevants per a la Comunitat Valenciana.

Així canviarà el nou reglament de bous al carrer que entrarà en vigor en 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza els requisits tècnics i sanitaris i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Així serà el nou reglament de bous al carrer que canviarà les festes a partir de 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza les exigències tècniques i sanitàries i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Aules climatitzades i col·legis reformats abans de final d’any a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat dos nous plans, EduClima i RECOLE, per a climatitzar totes les aules i reformar col·legis i instituts públics abans que acabe l’any, amb una inversió inicial de 180 milions d’euros dins d’un paquet global de 3.338 milions en quatre anys.