12 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Judici contra l’home que va ferir a un metge en Benicarló

 

El pròxim 28 d’abril, un veí de la localitat de Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), s’asseurà en el banc dels acusats per tractar d’assassinar presumptament a un metge de 65 anys que no li va donar cita presencial a causa de la pandèmia el mes de juny passat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, la Fiscalia demana set anys de presó per un delicte d‘intent d’homicidi i sosté que l’acusat es va presentar en el centre de salut de Benicarló, després que se li avisarà per telèfon que només es podien atendre urgències per l’actual situació sanitària, i ,armat amb un cúter d’uns 25 centímetres, va atacar a l’odontòleg al crit de: «et tallaré el coll».

 

Tal com pareix, el presumpte autor dels fets va dirigir l’arma blanca al coll del metge amb la intenció de posar fi a la seua vida. A conseqüència de l’agressió, el facultatiu va patir una ferida incisa profunda a la mà esquerra amb secció arterial i muscular que va requerir tractament quirúrgic. A demés, va sofrir altres lesions en el coll i una ferida superficial de 32 centímetres en l’abdomen, segons consta en el referit escrit.

 

La víctima patix diferents seqüeles

Actualment, el metge patix, a conseqüència dels fets, simptomatologia d’estrès posttraumàtic i formiguejos i falta de sensibilitat en el dors de la mà seccionada amb el cúter.

 

Per la seua part, l’acusat presenta un diagnòstic compatible amb un trastorn depressiu greu recurrent, trastorn d’adaptació i d’abús de substàncies. En el moment dels fets presentava minvada la seua voluntat, però conservava la seua capacitat cognitiva, segons el Ministeri Públic.

 

A demés de la pena de presó suggerida, el fiscal advoca per dictar una ordre d’allunyament perquè l’acusat no puga aproximar-se a menys de 500 metres del doctor ni comunicar-se amb ell durant deu anys. Així mateix, sol·liciten que l’agressor indemnitze a la víctima en la quantitat de 12.600 euros.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.