La jutgessa rebutja donar més termini als escrits de les acusacions de l’accident de metro de València

La jutgessa del Jutjat d'Instrucció número 21 de València ha rebutjat donar més termini als advocats del cas de l'accident de metro per a presentar els seus escrits d'acusació, per la qual cosa tindran els deu dies que estableix la llei per a dir els delictes que imputen als huit encausats i quina pena sol·liciten per a ells, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en el seu compte de Twitter. La magistrada va dictar el passat 31 d'octubre un acte en el qual donava per conclosa la recerca sobre l'accident de la Línia 1 de Metrovalencia que el 3 de juliol de 2006 va causar la mort a 43 persones i va provocar ferides a altres 47 i en el qual processava a la qual anara gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Marisa Gracia, i a altres set directius de l'empresa en aquell moment.

La jutgessa va adoptar aquesta decisió «vinculada» per l'ordre de l'Audiència Provincial de reobrir la causa, que la mateixa magistrada havia arxivat en diverses ocasions, en considerar el tribunal que hi havia indicis de delicte i de seguir avant amb la recerca amb la presa de declaració com investigats dels exdirectius. La Secció Segona entenia que eixos responsables de FGV, en el seu àmbit de poder de decisió, havien de conéixer el traçat de la Línia 1 i els riscos inherents a la conducció. Així, la instructora va decidir dictar acte d'incoació de procediment abreujat «vinculada» a la decisió de l'Audiència i subratllava que «irremeiablement» no podia atendre les peticions de sobreseïment que havien sol·licitat els exdirectius. Al seu judici, l'accident va ocórrer com a conseqüència d'un excés de velocitat i que tots els paràmetres de seguretat eren els correctes i no es va infringir normativa laboral alguna.

Els processaments, a més de Marisa Gracia són Manuel Sansano, director d'Operacions; Juan José Gimeno, responsable d'Auditoria per a la Seguretat i Circulació; Luis Miguel Domingo Alepuz, cap de Tallers de València Sud; Sebastián Argente, cap de la Línia 1; Vicente Contreras, director adjunt de l'Explotació; Francisco García, director tècnic i membre del Comitè de Seguretat i Francisco Orts, responsable d'estudis i projectes, en aquella data. En eixa resolució de punt final a la instrucció, la magistrada donava trasllat del termini de deu dies a fiscal i acusacions personades per a sol·licitar el sobreseïment o obertura de judici oral formulant escrit d'acusació, termini que manté en rebutjar augmentar-lo.

Últimes notícies

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.

Rescatat un ciclista ferit a Banyeres i dos menors perduts al Montgó

Els bombers han rescatat un ciclista de 30 anys greument ferit en un bike park de Banyeres de Mariola i dos jòvens senderistes de 17 i 16 anys extraviats al Montgó, a Dénia.

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.

El València Basket alça la seua quarta Supercopa LF Endesa

El València Basket ha tornat a conquistar la Supercopa LF Endesa en Torrejón de Ardoz després de superar el Leganés (76-64), en una final intensa i igualada que llança el nou projecte taronja amb títol.

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.