La jutgessa rebutja donar més termini als escrits de les acusacions de l’accident de metro de València

Ejemplo de shortcode con estilo
La jutgessa del Jutjat d'Instrucció número 21 de València ha rebutjat donar més termini als advocats del cas de l'accident de metro per a presentar els seus escrits d'acusació, per la qual cosa tindran els deu dies que estableix la llei per a dir els delictes que imputen als huit encausats i quina pena sol·liciten […]

La jutgessa del Jutjat d'Instrucció número 21 de València ha rebutjat donar més termini als advocats del cas de l'accident de metro per a presentar els seus escrits d'acusació, per la qual cosa tindran els deu dies que estableix la llei per a dir els delictes que imputen als huit encausats i quina pena sol·liciten per a ells, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en el seu compte de Twitter. La magistrada va dictar el passat 31 d'octubre un acte en el qual donava per conclosa la recerca sobre l'accident de la Línia 1 de Metrovalencia que el 3 de juliol de 2006 va causar la mort a 43 persones i va provocar ferides a altres 47 i en el qual processava a la qual anara gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Marisa Gracia, i a altres set directius de l'empresa en aquell moment.

La jutgessa va adoptar aquesta decisió «vinculada» per l'ordre de l'Audiència Provincial de reobrir la causa, que la mateixa magistrada havia arxivat en diverses ocasions, en considerar el tribunal que hi havia indicis de delicte i de seguir avant amb la recerca amb la presa de declaració com investigats dels exdirectius. La Secció Segona entenia que eixos responsables de FGV, en el seu àmbit de poder de decisió, havien de conéixer el traçat de la Línia 1 i els riscos inherents a la conducció. Així, la instructora va decidir dictar acte d'incoació de procediment abreujat «vinculada» a la decisió de l'Audiència i subratllava que «irremeiablement» no podia atendre les peticions de sobreseïment que havien sol·licitat els exdirectius. Al seu judici, l'accident va ocórrer com a conseqüència d'un excés de velocitat i que tots els paràmetres de seguretat eren els correctes i no es va infringir normativa laboral alguna.

Els processaments, a més de Marisa Gracia són Manuel Sansano, director d'Operacions; Juan José Gimeno, responsable d'Auditoria per a la Seguretat i Circulació; Luis Miguel Domingo Alepuz, cap de Tallers de València Sud; Sebastián Argente, cap de la Línia 1; Vicente Contreras, director adjunt de l'Explotació; Francisco García, director tècnic i membre del Comitè de Seguretat i Francisco Orts, responsable d'estudis i projectes, en aquella data. En eixa resolució de punt final a la instrucció, la magistrada donava trasllat del termini de deu dies a fiscal i acusacions personades per a sol·licitar el sobreseïment o obertura de judici oral formulant escrit d'acusació, termini que manté en rebutjar augmentar-lo.

Últimes notícies

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.