La jutgessa rebutja donar més termini als escrits de les acusacions de l’accident de metro de València

La jutgessa del Jutjat d'Instrucció número 21 de València ha rebutjat donar més termini als advocats del cas de l'accident de metro per a presentar els seus escrits d'acusació, per la qual cosa tindran els deu dies que estableix la llei per a dir els delictes que imputen als huit encausats i quina pena sol·liciten per a ells, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en el seu compte de Twitter. La magistrada va dictar el passat 31 d'octubre un acte en el qual donava per conclosa la recerca sobre l'accident de la Línia 1 de Metrovalencia que el 3 de juliol de 2006 va causar la mort a 43 persones i va provocar ferides a altres 47 i en el qual processava a la qual anara gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Marisa Gracia, i a altres set directius de l'empresa en aquell moment.

La jutgessa va adoptar aquesta decisió «vinculada» per l'ordre de l'Audiència Provincial de reobrir la causa, que la mateixa magistrada havia arxivat en diverses ocasions, en considerar el tribunal que hi havia indicis de delicte i de seguir avant amb la recerca amb la presa de declaració com investigats dels exdirectius. La Secció Segona entenia que eixos responsables de FGV, en el seu àmbit de poder de decisió, havien de conéixer el traçat de la Línia 1 i els riscos inherents a la conducció. Així, la instructora va decidir dictar acte d'incoació de procediment abreujat «vinculada» a la decisió de l'Audiència i subratllava que «irremeiablement» no podia atendre les peticions de sobreseïment que havien sol·licitat els exdirectius. Al seu judici, l'accident va ocórrer com a conseqüència d'un excés de velocitat i que tots els paràmetres de seguretat eren els correctes i no es va infringir normativa laboral alguna.

Els processaments, a més de Marisa Gracia són Manuel Sansano, director d'Operacions; Juan José Gimeno, responsable d'Auditoria per a la Seguretat i Circulació; Luis Miguel Domingo Alepuz, cap de Tallers de València Sud; Sebastián Argente, cap de la Línia 1; Vicente Contreras, director adjunt de l'Explotació; Francisco García, director tècnic i membre del Comitè de Seguretat i Francisco Orts, responsable d'estudis i projectes, en aquella data. En eixa resolució de punt final a la instrucció, la magistrada donava trasllat del termini de deu dies a fiscal i acusacions personades per a sol·licitar el sobreseïment o obertura de judici oral formulant escrit d'acusació, termini que manté en rebutjar augmentar-lo.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.