La jutgessa rebutja donar més termini als escrits de les acusacions de l’accident de metro de València

La jutgessa del Jutjat d'Instrucció número 21 de València ha rebutjat donar més termini als advocats del cas de l'accident de metro per a presentar els seus escrits d'acusació, per la qual cosa tindran els deu dies que estableix la llei per a dir els delictes que imputen als huit encausats i quina pena sol·liciten per a ells, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en el seu compte de Twitter. La magistrada va dictar el passat 31 d'octubre un acte en el qual donava per conclosa la recerca sobre l'accident de la Línia 1 de Metrovalencia que el 3 de juliol de 2006 va causar la mort a 43 persones i va provocar ferides a altres 47 i en el qual processava a la qual anara gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Marisa Gracia, i a altres set directius de l'empresa en aquell moment.

La jutgessa va adoptar aquesta decisió «vinculada» per l'ordre de l'Audiència Provincial de reobrir la causa, que la mateixa magistrada havia arxivat en diverses ocasions, en considerar el tribunal que hi havia indicis de delicte i de seguir avant amb la recerca amb la presa de declaració com investigats dels exdirectius. La Secció Segona entenia que eixos responsables de FGV, en el seu àmbit de poder de decisió, havien de conéixer el traçat de la Línia 1 i els riscos inherents a la conducció. Així, la instructora va decidir dictar acte d'incoació de procediment abreujat «vinculada» a la decisió de l'Audiència i subratllava que «irremeiablement» no podia atendre les peticions de sobreseïment que havien sol·licitat els exdirectius. Al seu judici, l'accident va ocórrer com a conseqüència d'un excés de velocitat i que tots els paràmetres de seguretat eren els correctes i no es va infringir normativa laboral alguna.

Els processaments, a més de Marisa Gracia són Manuel Sansano, director d'Operacions; Juan José Gimeno, responsable d'Auditoria per a la Seguretat i Circulació; Luis Miguel Domingo Alepuz, cap de Tallers de València Sud; Sebastián Argente, cap de la Línia 1; Vicente Contreras, director adjunt de l'Explotació; Francisco García, director tècnic i membre del Comitè de Seguretat i Francisco Orts, responsable d'estudis i projectes, en aquella data. En eixa resolució de punt final a la instrucció, la magistrada donava trasllat del termini de deu dies a fiscal i acusacions personades per a sol·licitar el sobreseïment o obertura de judici oral formulant escrit d'acusació, termini que manté en rebutjar augmentar-lo.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.