La jutgessa rebutja donar més termini als escrits de les acusacions de l’accident de metro de València

La jutgessa del Jutjat d'Instrucció número 21 de València ha rebutjat donar més termini als advocats del cas de l'accident de metro per a presentar els seus escrits d'acusació, per la qual cosa tindran els deu dies que estableix la llei per a dir els delictes que imputen als huit encausats i quina pena sol·liciten per a ells, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en el seu compte de Twitter. La magistrada va dictar el passat 31 d'octubre un acte en el qual donava per conclosa la recerca sobre l'accident de la Línia 1 de Metrovalencia que el 3 de juliol de 2006 va causar la mort a 43 persones i va provocar ferides a altres 47 i en el qual processava a la qual anara gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Marisa Gracia, i a altres set directius de l'empresa en aquell moment.

La jutgessa va adoptar aquesta decisió «vinculada» per l'ordre de l'Audiència Provincial de reobrir la causa, que la mateixa magistrada havia arxivat en diverses ocasions, en considerar el tribunal que hi havia indicis de delicte i de seguir avant amb la recerca amb la presa de declaració com investigats dels exdirectius. La Secció Segona entenia que eixos responsables de FGV, en el seu àmbit de poder de decisió, havien de conéixer el traçat de la Línia 1 i els riscos inherents a la conducció. Així, la instructora va decidir dictar acte d'incoació de procediment abreujat «vinculada» a la decisió de l'Audiència i subratllava que «irremeiablement» no podia atendre les peticions de sobreseïment que havien sol·licitat els exdirectius. Al seu judici, l'accident va ocórrer com a conseqüència d'un excés de velocitat i que tots els paràmetres de seguretat eren els correctes i no es va infringir normativa laboral alguna.

Els processaments, a més de Marisa Gracia són Manuel Sansano, director d'Operacions; Juan José Gimeno, responsable d'Auditoria per a la Seguretat i Circulació; Luis Miguel Domingo Alepuz, cap de Tallers de València Sud; Sebastián Argente, cap de la Línia 1; Vicente Contreras, director adjunt de l'Explotació; Francisco García, director tècnic i membre del Comitè de Seguretat i Francisco Orts, responsable d'estudis i projectes, en aquella data. En eixa resolució de punt final a la instrucció, la magistrada donava trasllat del termini de deu dies a fiscal i acusacions personades per a sol·licitar el sobreseïment o obertura de judici oral formulant escrit d'acusació, termini que manté en rebutjar augmentar-lo.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.