17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

‘La Manada’, vetada en una piscina de Sevilla per «alarma social»

Imagen de los miembros de 'La Manada'

Els membres de ‘La Manada’, en arxiu  | València Diari

 

‘La Manada’ ha estat vetada en una piscina de Sevilla. El grup de joves andalusos, incriminats per la justícia per haver abusat sexualment d’una jove madrilenya durant les festes de Sant Fermín el 2016, van acudir en una piscina municipal de Palomares del Río el passat dissabte. La seua sorpresa, així mateix, va tindre lloc quan estos van ser increpats i expulsats de l’espai.  

 

«Des de l’equip de govern no permetrem que persones que han estat declarades ‘non grates’ per part del ple d’este ajuntament vinguen al nostre poble a utilitzar els nostres espais públics per provocar alarma social, ni permetrem que un operari municipal utilitze les dependències municipals per a ús personal, dels seus familiars o amics», diu el comunicat de l’Ajuntament.  

 

Obriran un expedient informatiu a l’operari que els va deixar entrar    

L’ajuntament de Palomares del Río ha sigut molt contundent en mostrar la seua repulsa cap als membres de ‘La Manada’ i ha declarat la seua intenció de què «Palomares del Río no es convertisca en refugi de violadors ni de delinqüents, ni tolerarem que la nostra ciutadania s’alarme per la visita d’este tipus de visitants indesitjables.»

 

Un dels operaris, que té algun vincle amb algun dels joves, els va permetre entrar a la piscina tot i que després de ser increpats van ser acompanyats fins a un camp de futbol annex. Els tres joves van estar allà fins al tancament de les instal·lacions. 

 

A l’operari en qüestió, segons ha informat el consistori, se li obrirà un expedient informatiu per tal de depurar totes les responsabilitats «que puga tindre respecte a l’ús indegut d’unes instal·lacions públiques en benefici d’uns violadors».    

 

Imagen de los miembros de 'La Manada'

Els membres del grup sevillà de ‘La Manada’ | València Diari

 

Tres membres de ‘La Manada’ sol·liciten una ajuda de 430 euros 

Tres dels integrants de ‘La Manada’, José Ángel Prenda, Ángel Boza i Jesús Escudero, haurien reclamat un dels drets que tenen després d’haver sigut posar en llibertat i trobar-se a l’atur. Concretament, han sol·licitat la prestació de 430,27 euros al mes que coincidix el Ministeri de Treball als alliberats de la presó. Si al setembre obtenen una resposta afirmativa, els tres joves sevillans podran cobrar esta quantitat mensual durant 1 any i mig. 

 

Últimes notícies

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.

Pérez Llorca acusa el Govern de dividir amb la reforma del finançament autonòmic

El president ha denunciat que l'Executiu usa la reforma per a polaritzar en vespres de comicis i ha exigit negociar amb el PP. També ha demanat un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca creu que el confinament del 29-O no hauria evitat morts

Pérez Llorca ha sostingut que confinar a la població durant la DANA del 29 d'octubre de 2024 no hauria evitat víctimes. També ha reclamat més seguretat en el jutjat pels incidents registrats.

Morant acusa el PP d’iniciar els ‘jocs de la fam’ després de l’acarament per la dana

La líder del PSPV ha acusat el PP de passar de 'tot es va fer bé' a culpar-se per la gestió de la dana i ha demanat la compareixença urgent de Pérez Llorca. També ha assenyalat a la cúpula popular per la 'negligent' actuació i s'ha mostrat disposada a revelar les seues wasaps del dia de la tempesta.

Pradas defén que va donar la cara en la causa de la DANA i retrau que uns altres reinicialitzen els seus mòbils

La exconsellera s'ha ratificat davant la jutgessa en un acarament amb José Manuel Cuenca i ha sostingut que va informar Presidència durant la DANA. Assegura que va trencar la indicació de no cridar al president, va aportar guasaps i crides, i que va actuar segons criteri tècnic.

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la exalcaldesa d’Orihuela i a huit persones més pel contracte d’escombraries

La Secció Sèptima de l'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la peça del contracte d'escombraries d'Orihuela. Entre ells estan la exalcaldesa Mónica Lorente i tres exconcejales, en una segona sentència després de la validació d'escoltes i registres pel Suprem.