El líder de «La Manada» cobrarà demà un subsidi de 430 euros al mes

La gran majoria de membres de «La Manada» continuen en llibertat en espera que es resolguen les al·legacions. Un d’ells és segurament el més conegut de tots, José Ángel Prenda, considerat per a molts el líder del grup i que va ser condemnat a 9 anys de presó pels fets de San Fermín de 2016.

Doncs bé, aquest dilluns tornarà a ser notícia, ja que serà el primer dia que cobre el seu subsidi de 430,27 euros. El Prenda el va demanar en quedar en llibertat el passat 22 de juny i el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social li va concedir el subsidi per alliberats de presó.

 

Una ajuda legal pels que han passat més de sis mesos a la presó

Miguel Ángel Prenda es va passar quasi dos anys a la presó de Pamplona i ara espera en llibertat la decisió final. L’acusació reclama que siguen condemnats per agressió sexual i no per abusos, fet que comportaria un augment considerable de la pena.

De moment, el que és segur és que cobrarà aquesta ajuda legal i que la pot rebre durant 540 dies, un any i mig. Ara mateix, segons expliquen diversos mitjans, no té feina (tampoc en tenia abans d’entrar a la presó) i viu amb els seus pares a Sevilla.  

Subsidi denegat per al perruquer del grup

En canvi, Jesús Escudero, un dels altres membres de «La Manada» i que també va ser condemnat a nou anys no ha tingut la mateixa sort. Havia demanat cobrar el subsidi, però li ha estat denegat. L’argument és que Escudero ha de cobrar l’atur, ja que havia treballat de perruquer fora de la presó i dins.

Ara mateix es troba sense feina, ja que ha estat acomiadat del negoci familiar al barri de Triana de Sevilla. Segons fonts pròximes a ell, ha recorregut la decisió del Govern espanyol, ja que ara mateix «perd diners. Ha estat teballant de perruquer la presó cobrant el seu mínim i l’atur que li queda és molt petit». La seua intenció, doncs, és cobrar primer el subsidi i després l’atur.

El tercer integrant que havia demanat el subsidi és Ánel Boza, que es troba ara mateix a la presó per haver robat unes ulleres de sol d’un centre comercial i lesionar un membre de la seguretat mentre fugia. Tot i això, si quedara en llibertat, podria cobrar el subsidi, ja que segons fonts de Treball «no tenia ni té treball conegut».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.

Onze associacions d’arts escèniques denuncien abandó de Cultura en la Comunitat

Onze associacions del sector han tornat a alertar d'una deriva que desmantella polítiques clau i agreuja els problemes. Cultura reitera el seu compromís i destaca més contractacions en el Circuit.

El PSPV exigix retirar l’aforament de Mazón per a aclarir la DANA de 2024

El PSPV-PSOE ha demanat retirar l'aforament de Carlos Mazón perquè la investigació per la DANA de 2024 avanç en el jutjat de Catarroja. El TSJCV ha rebutjat investigar-ho però ha precisat que la causa 'pot i deu' seguir en instrucció.

Compromís sosté que Bany va poder comptar amb informació privilegiada sobre els bons comercie

Compromís ha activat iniciatives per a esclarir possibles irregularitats en els bons comercie i reclama controls reforçats a la Cambra de Comerç d'Alacant. La formació vincula el cas a la detenció de Carlos Baño i exigix auditories i compareixences.