19.5 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

El líder de «La Manada» cobrarà demà un subsidi de 430 euros al mes

La gran majoria de membres de «La Manada» continuen en llibertat en espera que es resolguen les al·legacions. Un d’ells és segurament el més conegut de tots, José Ángel Prenda, considerat per a molts el líder del grup i que va ser condemnat a 9 anys de presó pels fets de San Fermín de 2016.

Doncs bé, aquest dilluns tornarà a ser notícia, ja que serà el primer dia que cobre el seu subsidi de 430,27 euros. El Prenda el va demanar en quedar en llibertat el passat 22 de juny i el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social li va concedir el subsidi per alliberats de presó.

 

Una ajuda legal pels que han passat més de sis mesos a la presó

Miguel Ángel Prenda es va passar quasi dos anys a la presó de Pamplona i ara espera en llibertat la decisió final. L’acusació reclama que siguen condemnats per agressió sexual i no per abusos, fet que comportaria un augment considerable de la pena.

De moment, el que és segur és que cobrarà aquesta ajuda legal i que la pot rebre durant 540 dies, un any i mig. Ara mateix, segons expliquen diversos mitjans, no té feina (tampoc en tenia abans d’entrar a la presó) i viu amb els seus pares a Sevilla.  

Subsidi denegat per al perruquer del grup

En canvi, Jesús Escudero, un dels altres membres de «La Manada» i que també va ser condemnat a nou anys no ha tingut la mateixa sort. Havia demanat cobrar el subsidi, però li ha estat denegat. L’argument és que Escudero ha de cobrar l’atur, ja que havia treballat de perruquer fora de la presó i dins.

Ara mateix es troba sense feina, ja que ha estat acomiadat del negoci familiar al barri de Triana de Sevilla. Segons fonts pròximes a ell, ha recorregut la decisió del Govern espanyol, ja que ara mateix «perd diners. Ha estat teballant de perruquer la presó cobrant el seu mínim i l’atur que li queda és molt petit». La seua intenció, doncs, és cobrar primer el subsidi i després l’atur.

El tercer integrant que havia demanat el subsidi és Ánel Boza, que es troba ara mateix a la presó per haver robat unes ulleres de sol d’un centre comercial i lesionar un membre de la seguretat mentre fugia. Tot i això, si quedara en llibertat, podria cobrar el subsidi, ja que segons fonts de Treball «no tenia ni té treball conegut».

Últimes notícies

Els bombers han extingit un incendi a la sala de calderes de l’Hospital General de València

Una intervenció ràpida ha controlat un foc originat durant treballs de soldadura en un dels soterranis de l'Hospital General. Després s'ha ventilat la zona.

El Consell ha mostrat el seu rebuig a tramitar la reforma que suprimix privilegis als expresidents

El Consell ha emés un criteri desfavorable a la presa en consideració de la reforma de l'Estatut dels expresidents proposada per Compromís. La iniciativa planteja suprimir l'accés al CJC, la retribució associada i l'oficina de suport.

La xifra de negoci del Port de València puja un 9% i els beneficis un 50% en 2025

Valenciaport registra un 9% més d'ingressos i un 50% més de beneficis en 2025, amb 5,66 milions de TEU, rècord anual. L'augment del trànsit i de les taxes impulsa el resultat.

Aielo de Malferit tanca el Museu de Nino Bravo a petició de la família

L'Ajuntament ha anunciat el tancament immediat del museu després de la rescissió unilateral dels contractes per la família i la retirada de la imatge de l'artista. L'oposició acusa deixadesa i València explora acollir el llegat.

El Consell ha aprovat la OPE 2026 amb 2.671 places i un 10% reservat a discapacitat

El Consell ha aprovat l'Oferta d'Ocupació Pública de 2026 amb 2.671 places, el 60% de torn lliure i el 40% de promoció interna. La OPE inclou reserva del 10% per a discapacitat i un termini de tres mesos per a convocar els processos.

El Consell defén haver actuat amb immediatesa i exemplaritat davant les VPP d’Alacant

El Consell ha reivindicat una resposta immediata i exemplar davant les irregularitats detectades en una promoció de vivendes socials a Alacant i ha reforçat els controls per a evitar decisions individuals.

El Consell interpreta el resultat a Aragó com a suport al projecte de Pérez Llorca

El Consell ha valorat que el resultat a Aragó penalitza al PSOE i recolza als partits de centre dreta. Barrachina ha defés que reforça l'agenda de Pérez Llorca.

El PSPV redobla la seua aposta per Diana Morant malgrat el mal resultat del PSOE a Aragó

El síndic socialista José Muñoz ha assegurat que el PSPV manté i redobla l'aposta per la ministra com a futura candidata a la Generalitat i ha criticat al PP per donar espai a Vox