5.4 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

El líder de «La Manada» cobrarà demà un subsidi de 430 euros al mes

La gran majoria de membres de «La Manada» continuen en llibertat en espera que es resolguen les al·legacions. Un d’ells és segurament el més conegut de tots, José Ángel Prenda, considerat per a molts el líder del grup i que va ser condemnat a 9 anys de presó pels fets de San Fermín de 2016.

Doncs bé, aquest dilluns tornarà a ser notícia, ja que serà el primer dia que cobre el seu subsidi de 430,27 euros. El Prenda el va demanar en quedar en llibertat el passat 22 de juny i el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social li va concedir el subsidi per alliberats de presó.

 

Una ajuda legal pels que han passat més de sis mesos a la presó

Miguel Ángel Prenda es va passar quasi dos anys a la presó de Pamplona i ara espera en llibertat la decisió final. L’acusació reclama que siguen condemnats per agressió sexual i no per abusos, fet que comportaria un augment considerable de la pena.

De moment, el que és segur és que cobrarà aquesta ajuda legal i que la pot rebre durant 540 dies, un any i mig. Ara mateix, segons expliquen diversos mitjans, no té feina (tampoc en tenia abans d’entrar a la presó) i viu amb els seus pares a Sevilla.  

Subsidi denegat per al perruquer del grup

En canvi, Jesús Escudero, un dels altres membres de «La Manada» i que també va ser condemnat a nou anys no ha tingut la mateixa sort. Havia demanat cobrar el subsidi, però li ha estat denegat. L’argument és que Escudero ha de cobrar l’atur, ja que havia treballat de perruquer fora de la presó i dins.

Ara mateix es troba sense feina, ja que ha estat acomiadat del negoci familiar al barri de Triana de Sevilla. Segons fonts pròximes a ell, ha recorregut la decisió del Govern espanyol, ja que ara mateix «perd diners. Ha estat teballant de perruquer la presó cobrant el seu mínim i l’atur que li queda és molt petit». La seua intenció, doncs, és cobrar primer el subsidi i després l’atur.

El tercer integrant que havia demanat el subsidi és Ánel Boza, que es troba ara mateix a la presó per haver robat unes ulleres de sol d’un centre comercial i lesionar un membre de la seguretat mentre fugia. Tot i això, si quedara en llibertat, podria cobrar el subsidi, ja que segons fonts de Treball «no tenia ni té treball conegut».

Últimes notícies

Cel buidat i màximes a l’alça, amb vent fort en el nord de Castelló

Cel poc nuvolós o buidat este dijous, amb mínimes a la baixa i gelades febles a l'interior. Les màximes pujaran i el nord de Castelló tindrà vent fort.

Les Corts voten la investidura de Pérez Llorca amb el suport de Vox en l’aire

Les Corts celebren el ple d'investidura de Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón. Vox decidirà el seu vot després del discurs i el seu suport és clau.

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.