10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

L’incendi forestal de Calles encara no està controlat

Els dispositius terrestres de bombers i brigades forestals del Consorci, bombers forestals de GVA-Sgise, UME, comandaments del Consorci, i els mitjans aeris continuen treballant sobre la zona per a extingir l’incendi forestal de Calles que encara no està estabilitzat.

El foc es va declarar ahir a la tarda prop d’una planta de compostatge, situada en un barranc entre esta localitat dels Serrans i Xelva. En aquests moments, les flames han devorat prop de 200 hectàrees en dos flancs actius, segons les primeres estimacions.

L’incendi va obligar a desallotjar preventivament la pedania d’Alcotas, a pesar que el veïnat ja ha pogut tornar a les seues cases.

Durant la matinada un ampli dispositiu terrestre de bombers i membres de la Unitat Militar d’Emergències (UME) han treballat per a controlar el perímetre de l’incendi forestal.

Encara es desconeix l’origen exacte del foc, ja que van ser els treballadors de la planta de compostatge els que van alertar de l’incendi.

Últimes notícies

71 carreteres seguixen afectades per la borrasca, cap en la xarxa principal

El temporal de neu i pluja manté 71 carreteres amb problemes, amb 19 tancaments i 21 trams amb cadenes, sense afecció en la xarxa principal. Aragó, Astúries, Castella i Lleó i la Comunitat Valenciana concentren les majors incidències.

Alacant acull la Game Jam 2026, una marató de 48 hores per a crear videojocs

La Game Jam 2026 reunix al Parc Científic d'Alacant a uns 70 creadors durant 48 hores per a dissenyar videojocs a partir d'una temàtica sorpresa i amb mentors. L'esdeveniment s'integra en la Global Game Jam i conclourà amb jurat professional i premis.

Danys i talls de trànsit per vents de 118 km/h a Xàtiva

Vents de fins a 118 km/h han provocat nombrosos incidents a Xàtiva, amb talls de vies i tancament del pavelló de voleibol. No consten ferits.

Marc Pubill torna al Ciutat amb l’Atlètic després de deixar 8,4 milions en el Llevant

Marc Pubill torna este dissabte al Ciutat amb la samarreta de l'Atlètic per a mesurar-se al Llevant. La seua eixida a l'Almeria i la plusvàlua de 2025 van reportar 8,4 milions al club valencià.

Femeval veu en l’acord UE-Índia un impuls a les exportacions valencianes del metall

La patronal del metall ha afirmat que el pacte amb l'Índia reduirà aranzels sobre el 96,6% de les exportacions europees i obrirà cooperació tecnològica. Advertix de la necessitat de vigilar impactes desiguals i de complir estàndards per a un benefici equilibrat.

Ingressa a la presó per tres robatoris en comerços de Torrent cinc dies després d’eixir de la presó

La Policia Nacional va detindre a un home de 42 anys per tres robatoris amb força en dos dies en locals d'hostaleria de Torrent. El jutge va ordenar el seu ingrés a la presó en confirmar-se el patró repetit i la seua recent excarceració.

València demana al Consell intensificar el control de senglars en l’Albufera

L'Ajuntament ha sol·licitat a la Generalitat intensificar el control del senglar en l'Albufera, amb gàbies parany homologades, per a reduir riscos i millorar la seguretat.

Tres detinguts, dos menors, després del robatori en un local de Beniparrell (València)

Guàrdia Civil i Policia Local han detingut a tres persones instants després de sostraure la recaptació d'un local hostaler a Beniparrell. Els agents van intervindre 300 euros i els menors van quedar amb els seus progenitors