La Marina Real de València oferix tallers familiars i visites gratuïtes per a la nova exposició d’Antoni Miró

Espai on es troba la nova exposició del polèmic artista

Espai on es troba la nova exposició del polèmic artista | La Marina

 

La Marina de València, com ja va informar aquest diari, ha obert La Base, el nou espai de cultura de la Marina de València, el qual oferix tallers familiars i visites gratuïtes per a l’exposició del polèmic artista Antoni Miró. Amb l’exposició ‘Antoni Miró a La Base’. Les visites gratuïtes i prèvia reserva es desenvoluparan fins al 23 de desembre segons ha informat l’espai en un comunicat. L’artista com ja sabem va ser criticat per les seues figures en el Passeig en la Marina Real per mostrar escenes eròtiques inspirades en la Grècia antiga. Des dels sectors més conservadors s’exigia la retirada de les figures degut a estar en un lloc public i a la vista de tots, però en canvi, la polèmica sols va propiciar més visites a dita exposició.

Les polèmiques figures que tant de debat van generar en la Marina de València

Les polèmiques figures que tant de debat van generar en la Marina de València | EP

 

Ara Antoni Miró presenta unes obres més crítiques oferint aquestes visites guiades gratuïtes i tallers per als més menuts. Segons explica la Marina, l’objectiu d’açò és «reflexionar sobre els temes latents en les més de 170 peces de la mostra: la identitat, l’imaginari col·lectiu, la cultura valenciana, les referències musicals, poètiques, literàries i artístiques que han influenciat l’autor o l’actualitat social i política».

Les visites estan dirigides a diferents grups: centres educatius (dimarts i dimecres al matí); adults (dijous, de 17.00 a 18.00 hores i dos dissabtes mensuals, d’11.00 a 12.00) i famílies (diumenges, d’11.00 a 12.30 hores). Les reserves han de realitzar-se a través de l’e-mail expotonimiro@marinavalencia.com o del telèfon 661914944.

Diferents itineraris

Les visites de centres educatius estan orientades a alumnat de segon cicle de primària, secundària i batxillerat, en sessions d’una hora i mitja de durada, dirigides a «conéixer la figura de l’artista i el seu compromís social amb la llibertat d’expressió, els drets humans, la identitat cultural i el territori; entendre l’imaginari artístic d’Antoni Miró mitjançant l’aproximació a la seua iconografia, significants, tècniques i procés creatiu propi; i vincular la seua creació i el seu discurs artístic amb la nostra realitat, per a la seua posterior comprensió i reflexió crítica».

  

  

Els grups, de 25 a 30 persones, poden escollir tres itineraris. La ruta ‘Personatges’ se centra en els retrats de Miró als seus referents. A través del joc, els visitants coneixeran diferents personatges de la cultura valenciana i universal i reflexionaran sobre les seues pròpies preferències i persones que els influïxen. Després trobem l’itinerari ‘Mani-festa’ que se centra en la visió personal del món d’Antoni Miró amb la fi «d’analitzar els símbols universals presents en la seua obra i reflexionar sobre la manera en la qual rebem la informació». També a través de diferents didàctiques, s’abordaran temes com els moviments socials del segle XX i XXI, la relació entre poder i ciutadania i els mitjans de comunicació i màrqueting. 

El tercer itinerari denominat ‘A La Base’ proposa un viatge per l’obra recent de Miró, trobant així la seua recent exposició tan polèmica. En aquest itinerari es convida a reflexionar sobre l’obra situant-la en el seu context creatiu i presentant el discurs estètic i polític de l’autor. L’obra exposada va «des del seu brindis a la Grècia clàssica fins a l’homenatge estètic a la seua ciutat natal, Alcoi, passant pels retrats de personatge políticoculturals, manifestacions ciutadanes i despullats femenins i masculins», ha explicat.

Per a les famílies s’han dut a terme tallers que es faran els diumenges pels matins, a partir d’uns sorprenents baguls, majors i menuts podran trobar els secrets que amaguen les obres de l’artista amb diferents complexitats de jocs.

 

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut a València fa més de cent anys

La Policia de la Generalitat ha localitzat en una web de compravenda un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut del Col·legi de l'Art Major de la Seda a inicis del segle XX i lloc en venda per 71.900 euros.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.