La Marina Real de València oferix tallers familiars i visites gratuïtes per a la nova exposició d’Antoni Miró

Espai on es troba la nova exposició del polèmic artista

Espai on es troba la nova exposició del polèmic artista | La Marina

 

La Marina de València, com ja va informar aquest diari, ha obert La Base, el nou espai de cultura de la Marina de València, el qual oferix tallers familiars i visites gratuïtes per a l’exposició del polèmic artista Antoni Miró. Amb l’exposició ‘Antoni Miró a La Base’. Les visites gratuïtes i prèvia reserva es desenvoluparan fins al 23 de desembre segons ha informat l’espai en un comunicat. L’artista com ja sabem va ser criticat per les seues figures en el Passeig en la Marina Real per mostrar escenes eròtiques inspirades en la Grècia antiga. Des dels sectors més conservadors s’exigia la retirada de les figures degut a estar en un lloc public i a la vista de tots, però en canvi, la polèmica sols va propiciar més visites a dita exposició.

Les polèmiques figures que tant de debat van generar en la Marina de València

Les polèmiques figures que tant de debat van generar en la Marina de València | EP

 

Ara Antoni Miró presenta unes obres més crítiques oferint aquestes visites guiades gratuïtes i tallers per als més menuts. Segons explica la Marina, l’objectiu d’açò és «reflexionar sobre els temes latents en les més de 170 peces de la mostra: la identitat, l’imaginari col·lectiu, la cultura valenciana, les referències musicals, poètiques, literàries i artístiques que han influenciat l’autor o l’actualitat social i política».

Les visites estan dirigides a diferents grups: centres educatius (dimarts i dimecres al matí); adults (dijous, de 17.00 a 18.00 hores i dos dissabtes mensuals, d’11.00 a 12.00) i famílies (diumenges, d’11.00 a 12.30 hores). Les reserves han de realitzar-se a través de l’e-mail expotonimiro@marinavalencia.com o del telèfon 661914944.

Diferents itineraris

Les visites de centres educatius estan orientades a alumnat de segon cicle de primària, secundària i batxillerat, en sessions d’una hora i mitja de durada, dirigides a «conéixer la figura de l’artista i el seu compromís social amb la llibertat d’expressió, els drets humans, la identitat cultural i el territori; entendre l’imaginari artístic d’Antoni Miró mitjançant l’aproximació a la seua iconografia, significants, tècniques i procés creatiu propi; i vincular la seua creació i el seu discurs artístic amb la nostra realitat, per a la seua posterior comprensió i reflexió crítica».

  

  

Els grups, de 25 a 30 persones, poden escollir tres itineraris. La ruta ‘Personatges’ se centra en els retrats de Miró als seus referents. A través del joc, els visitants coneixeran diferents personatges de la cultura valenciana i universal i reflexionaran sobre les seues pròpies preferències i persones que els influïxen. Després trobem l’itinerari ‘Mani-festa’ que se centra en la visió personal del món d’Antoni Miró amb la fi «d’analitzar els símbols universals presents en la seua obra i reflexionar sobre la manera en la qual rebem la informació». També a través de diferents didàctiques, s’abordaran temes com els moviments socials del segle XX i XXI, la relació entre poder i ciutadania i els mitjans de comunicació i màrqueting. 

El tercer itinerari denominat ‘A La Base’ proposa un viatge per l’obra recent de Miró, trobant així la seua recent exposició tan polèmica. En aquest itinerari es convida a reflexionar sobre l’obra situant-la en el seu context creatiu i presentant el discurs estètic i polític de l’autor. L’obra exposada va «des del seu brindis a la Grècia clàssica fins a l’homenatge estètic a la seua ciutat natal, Alcoi, passant pels retrats de personatge políticoculturals, manifestacions ciutadanes i despullats femenins i masculins», ha explicat.

Per a les famílies s’han dut a terme tallers que es faran els diumenges pels matins, a partir d’uns sorprenents baguls, majors i menuts podran trobar els secrets que amaguen les obres de l’artista amb diferents complexitats de jocs.

 

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia reclama un futbol més exemplar per a la joventut davant els càntics racistes

Eder Sarabia demana que el futbol siga un espai més exemplar per a la joventut i reclama respecte enfront del racisme i la xenofòbia després dels càntics racistes en el partit España-Egipte.

Quinze detinguts per una estafa de quasi 200.000 euros en combustible després de suplantar a empreses

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va defraudar més de 196.000 euros en combustible i material en fer-se passar per empreses reals i contractar targetes de carburant.

Que bé viuríem sense accents gràfics

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parlasobre l’accent de València/Valéncia' que utilitza el cas de Mónica Oltra per a discutir el model lingüístic valencià i la batalla ideològica que hi ha darrere

L’interior de València frega el ple per Setmana Santa i Benidorm lidera la costa

Els hotels de l'interior de la província de València aconseguixen una previsió d'ocupació del 87,4% entre Dijous Sant i Dilluns de Pasqua, mentres que Benidorm se situa al capdavant del litoral amb un 81,7%. El conjunt de la Comunitat Valenciana afronta la Setmana Santa amb una demanda elevada i marge per a millorar amb les reserves d'última hora.

Gayà celebra els seus 401 partits amb el València: del xiquet en la graderia al capità a Mestalla

José Luis Gayà aconseguix els 401 partits amb el València i es consolida com a sèptim jugador amb més partits en la història del club, orgullós de passar de la graderia a defendre l'escut.

Sarabia advertix d’un partit intens i ple d’alternatives davant el Rayo Vallecano

Eder Sarabia anticipa un dol molt dinàmic i intens davant el Rayo Vallecano, marcat per l'agressivitat i verticalitat del rival i pels dubtes després de l'aturada de seleccions.

La Policia investiga la mort per arma blanca d’un home en un parc de València

La Policia Nacional investiga la mort per arma blanca d'un home de 55 anys, sense llar i d'origen algerià, trobat sense vida en un parc de l'avinguda Jacinto Benavente de València.

El Xaloc Powerchair d’Alacant baralla per la seua quarta lliga de futbol en cadira elèctrica

El Xaloc Powerchair d'Alacant, format per jugadors amb gran dependència, afronta la recta final de la lliga de futbol en cadira elèctrica a un punt del líder i somia amb el seu quart títol nacional.