10.5 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

La Marina Real de València oferix tallers familiars i visites gratuïtes per a la nova exposició d’Antoni Miró

Espai on es troba la nova exposició del polèmic artista

Espai on es troba la nova exposició del polèmic artista | La Marina

 

La Marina de València, com ja va informar aquest diari, ha obert La Base, el nou espai de cultura de la Marina de València, el qual oferix tallers familiars i visites gratuïtes per a l’exposició del polèmic artista Antoni Miró. Amb l’exposició ‘Antoni Miró a La Base’. Les visites gratuïtes i prèvia reserva es desenvoluparan fins al 23 de desembre segons ha informat l’espai en un comunicat. L’artista com ja sabem va ser criticat per les seues figures en el Passeig en la Marina Real per mostrar escenes eròtiques inspirades en la Grècia antiga. Des dels sectors més conservadors s’exigia la retirada de les figures degut a estar en un lloc public i a la vista de tots, però en canvi, la polèmica sols va propiciar més visites a dita exposició.

Les polèmiques figures que tant de debat van generar en la Marina de València

Les polèmiques figures que tant de debat van generar en la Marina de València | EP

 

Ara Antoni Miró presenta unes obres més crítiques oferint aquestes visites guiades gratuïtes i tallers per als més menuts. Segons explica la Marina, l’objectiu d’açò és «reflexionar sobre els temes latents en les més de 170 peces de la mostra: la identitat, l’imaginari col·lectiu, la cultura valenciana, les referències musicals, poètiques, literàries i artístiques que han influenciat l’autor o l’actualitat social i política».

Les visites estan dirigides a diferents grups: centres educatius (dimarts i dimecres al matí); adults (dijous, de 17.00 a 18.00 hores i dos dissabtes mensuals, d’11.00 a 12.00) i famílies (diumenges, d’11.00 a 12.30 hores). Les reserves han de realitzar-se a través de l’e-mail expotonimiro@marinavalencia.com o del telèfon 661914944.

Diferents itineraris

Les visites de centres educatius estan orientades a alumnat de segon cicle de primària, secundària i batxillerat, en sessions d’una hora i mitja de durada, dirigides a «conéixer la figura de l’artista i el seu compromís social amb la llibertat d’expressió, els drets humans, la identitat cultural i el territori; entendre l’imaginari artístic d’Antoni Miró mitjançant l’aproximació a la seua iconografia, significants, tècniques i procés creatiu propi; i vincular la seua creació i el seu discurs artístic amb la nostra realitat, per a la seua posterior comprensió i reflexió crítica».

  

  

Els grups, de 25 a 30 persones, poden escollir tres itineraris. La ruta ‘Personatges’ se centra en els retrats de Miró als seus referents. A través del joc, els visitants coneixeran diferents personatges de la cultura valenciana i universal i reflexionaran sobre les seues pròpies preferències i persones que els influïxen. Després trobem l’itinerari ‘Mani-festa’ que se centra en la visió personal del món d’Antoni Miró amb la fi «d’analitzar els símbols universals presents en la seua obra i reflexionar sobre la manera en la qual rebem la informació». També a través de diferents didàctiques, s’abordaran temes com els moviments socials del segle XX i XXI, la relació entre poder i ciutadania i els mitjans de comunicació i màrqueting. 

El tercer itinerari denominat ‘A La Base’ proposa un viatge per l’obra recent de Miró, trobant així la seua recent exposició tan polèmica. En aquest itinerari es convida a reflexionar sobre l’obra situant-la en el seu context creatiu i presentant el discurs estètic i polític de l’autor. L’obra exposada va «des del seu brindis a la Grècia clàssica fins a l’homenatge estètic a la seua ciutat natal, Alcoi, passant pels retrats de personatge políticoculturals, manifestacions ciutadanes i despullats femenins i masculins», ha explicat.

Per a les famílies s’han dut a terme tallers que es faran els diumenges pels matins, a partir d’uns sorprenents baguls, majors i menuts podran trobar els secrets que amaguen les obres de l’artista amb diferents complexitats de jocs.

 

 

 

 

Últimes notícies

Mor una dona després de tres dies en l’UCI després de ser agredida per la seua parella a Catarroja (València)

Una dona de 50 anys ha mort en l'UCI tres dies després de ser agredida presumptament per la seua parella a Catarroja. El detingut va quedar en llibertat amb mesures cautelars després de passar a disposició judicial.

Mor després de tres dies en l’UCI una dona agredida per la seua parella a Catarroja

Una dona de 50 anys ha mort en l'UCI tres dies després d'ingressar per una agressió suposadament a les mans de la seua parella a Catarroja. L'home va ser detingut i va quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.