La Marina Real de València oferix tallers familiars i visites gratuïtes per a la nova exposició d’Antoni Miró

Ejemplo de shortcode con estilo
Espai on es troba la nova exposició del polèmic artista | La Marina   La Marina de València, com ja va informar aquest diari, ha obert La Base, el nou espai de cultura de la Marina de València, el qual oferix tallers familiars i visites gratuïtes per a l’exposició del polèmic artista Antoni Miró. Amb l’exposició […]
Espai on es troba la nova exposició del polèmic artista

Espai on es troba la nova exposició del polèmic artista | La Marina

 

La Marina de València, com ja va informar aquest diari, ha obert La Base, el nou espai de cultura de la Marina de València, el qual oferix tallers familiars i visites gratuïtes per a l’exposició del polèmic artista Antoni Miró. Amb l’exposició ‘Antoni Miró a La Base’. Les visites gratuïtes i prèvia reserva es desenvoluparan fins al 23 de desembre segons ha informat l’espai en un comunicat. L’artista com ja sabem va ser criticat per les seues figures en el Passeig en la Marina Real per mostrar escenes eròtiques inspirades en la Grècia antiga. Des dels sectors més conservadors s’exigia la retirada de les figures degut a estar en un lloc public i a la vista de tots, però en canvi, la polèmica sols va propiciar més visites a dita exposició.

Les polèmiques figures que tant de debat van generar en la Marina de València

Les polèmiques figures que tant de debat van generar en la Marina de València | EP

 

Ara Antoni Miró presenta unes obres més crítiques oferint aquestes visites guiades gratuïtes i tallers per als més menuts. Segons explica la Marina, l’objectiu d’açò és «reflexionar sobre els temes latents en les més de 170 peces de la mostra: la identitat, l’imaginari col·lectiu, la cultura valenciana, les referències musicals, poètiques, literàries i artístiques que han influenciat l’autor o l’actualitat social i política».

Les visites estan dirigides a diferents grups: centres educatius (dimarts i dimecres al matí); adults (dijous, de 17.00 a 18.00 hores i dos dissabtes mensuals, d’11.00 a 12.00) i famílies (diumenges, d’11.00 a 12.30 hores). Les reserves han de realitzar-se a través de l’e-mail expotonimiro@marinavalencia.com o del telèfon 661914944.

Diferents itineraris

Les visites de centres educatius estan orientades a alumnat de segon cicle de primària, secundària i batxillerat, en sessions d’una hora i mitja de durada, dirigides a «conéixer la figura de l’artista i el seu compromís social amb la llibertat d’expressió, els drets humans, la identitat cultural i el territori; entendre l’imaginari artístic d’Antoni Miró mitjançant l’aproximació a la seua iconografia, significants, tècniques i procés creatiu propi; i vincular la seua creació i el seu discurs artístic amb la nostra realitat, per a la seua posterior comprensió i reflexió crítica».

  

  

Els grups, de 25 a 30 persones, poden escollir tres itineraris. La ruta ‘Personatges’ se centra en els retrats de Miró als seus referents. A través del joc, els visitants coneixeran diferents personatges de la cultura valenciana i universal i reflexionaran sobre les seues pròpies preferències i persones que els influïxen. Després trobem l’itinerari ‘Mani-festa’ que se centra en la visió personal del món d’Antoni Miró amb la fi «d’analitzar els símbols universals presents en la seua obra i reflexionar sobre la manera en la qual rebem la informació». També a través de diferents didàctiques, s’abordaran temes com els moviments socials del segle XX i XXI, la relació entre poder i ciutadania i els mitjans de comunicació i màrqueting. 

El tercer itinerari denominat ‘A La Base’ proposa un viatge per l’obra recent de Miró, trobant així la seua recent exposició tan polèmica. En aquest itinerari es convida a reflexionar sobre l’obra situant-la en el seu context creatiu i presentant el discurs estètic i polític de l’autor. L’obra exposada va «des del seu brindis a la Grècia clàssica fins a l’homenatge estètic a la seua ciutat natal, Alcoi, passant pels retrats de personatge políticoculturals, manifestacions ciutadanes i despullats femenins i masculins», ha explicat.

Per a les famílies s’han dut a terme tallers que es faran els diumenges pels matins, a partir d’uns sorprenents baguls, majors i menuts podran trobar els secrets que amaguen les obres de l’artista amb diferents complexitats de jocs.

 

 

 

 

Últimes notícies

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

La jutgessa de la dana diu que era «exigible» vigilar els barrancs des del 28 d’octubre

La instructora de la causa per la gestió de la dana de 2024 considera que calia vigilar els barrancs des de la vespra. Ha demanat registres operatius als bombers.

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.

Les institucions valencianes lamenten la mort de Fátima Báñez

Juanfran Pérez Llorca, María José Catalá, el PPCV i la CEV han expressat el seu condol per la mort de Fátima Báñez en l’accident ferroviari d’Urda.

València recorda les víctimes de la dana i acompanya les de l’accident ferroviari

L’Ajuntament de València ha commemorat el segon aniversari de la dana i ha expressat la seua solidaritat amb les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda.