La Marina Real de València oferix tallers familiars i visites gratuïtes per a la nova exposició d’Antoni Miró

Ejemplo de shortcode con estilo
Espai on es troba la nova exposició del polèmic artista | La Marina   La Marina de València, com ja va informar aquest diari, ha obert La Base, el nou espai de cultura de la Marina de València, el qual oferix tallers familiars i visites gratuïtes per a l’exposició del polèmic artista Antoni Miró. Amb l’exposició […]
Espai on es troba la nova exposició del polèmic artista

Espai on es troba la nova exposició del polèmic artista | La Marina

 

La Marina de València, com ja va informar aquest diari, ha obert La Base, el nou espai de cultura de la Marina de València, el qual oferix tallers familiars i visites gratuïtes per a l’exposició del polèmic artista Antoni Miró. Amb l’exposició ‘Antoni Miró a La Base’. Les visites gratuïtes i prèvia reserva es desenvoluparan fins al 23 de desembre segons ha informat l’espai en un comunicat. L’artista com ja sabem va ser criticat per les seues figures en el Passeig en la Marina Real per mostrar escenes eròtiques inspirades en la Grècia antiga. Des dels sectors més conservadors s’exigia la retirada de les figures degut a estar en un lloc public i a la vista de tots, però en canvi, la polèmica sols va propiciar més visites a dita exposició.

Les polèmiques figures que tant de debat van generar en la Marina de València

Les polèmiques figures que tant de debat van generar en la Marina de València | EP

 

Ara Antoni Miró presenta unes obres més crítiques oferint aquestes visites guiades gratuïtes i tallers per als més menuts. Segons explica la Marina, l’objectiu d’açò és «reflexionar sobre els temes latents en les més de 170 peces de la mostra: la identitat, l’imaginari col·lectiu, la cultura valenciana, les referències musicals, poètiques, literàries i artístiques que han influenciat l’autor o l’actualitat social i política».

Les visites estan dirigides a diferents grups: centres educatius (dimarts i dimecres al matí); adults (dijous, de 17.00 a 18.00 hores i dos dissabtes mensuals, d’11.00 a 12.00) i famílies (diumenges, d’11.00 a 12.30 hores). Les reserves han de realitzar-se a través de l’e-mail expotonimiro@marinavalencia.com o del telèfon 661914944.

Diferents itineraris

Les visites de centres educatius estan orientades a alumnat de segon cicle de primària, secundària i batxillerat, en sessions d’una hora i mitja de durada, dirigides a «conéixer la figura de l’artista i el seu compromís social amb la llibertat d’expressió, els drets humans, la identitat cultural i el territori; entendre l’imaginari artístic d’Antoni Miró mitjançant l’aproximació a la seua iconografia, significants, tècniques i procés creatiu propi; i vincular la seua creació i el seu discurs artístic amb la nostra realitat, per a la seua posterior comprensió i reflexió crítica».

  

  

Els grups, de 25 a 30 persones, poden escollir tres itineraris. La ruta ‘Personatges’ se centra en els retrats de Miró als seus referents. A través del joc, els visitants coneixeran diferents personatges de la cultura valenciana i universal i reflexionaran sobre les seues pròpies preferències i persones que els influïxen. Després trobem l’itinerari ‘Mani-festa’ que se centra en la visió personal del món d’Antoni Miró amb la fi «d’analitzar els símbols universals presents en la seua obra i reflexionar sobre la manera en la qual rebem la informació». També a través de diferents didàctiques, s’abordaran temes com els moviments socials del segle XX i XXI, la relació entre poder i ciutadania i els mitjans de comunicació i màrqueting. 

El tercer itinerari denominat ‘A La Base’ proposa un viatge per l’obra recent de Miró, trobant així la seua recent exposició tan polèmica. En aquest itinerari es convida a reflexionar sobre l’obra situant-la en el seu context creatiu i presentant el discurs estètic i polític de l’autor. L’obra exposada va «des del seu brindis a la Grècia clàssica fins a l’homenatge estètic a la seua ciutat natal, Alcoi, passant pels retrats de personatge políticoculturals, manifestacions ciutadanes i despullats femenins i masculins», ha explicat.

Per a les famílies s’han dut a terme tallers que es faran els diumenges pels matins, a partir d’uns sorprenents baguls, majors i menuts podran trobar els secrets que amaguen les obres de l’artista amb diferents complexitats de jocs.

 

 

 

 

Últimes notícies

La flota mediterrània aspira a pescar 180 dies l’any que ve

Miguel Castell ha defensat davant la UE ampliar a 180 els dies d’activitat de la flota mediterrània en 2027. També ha reclamat normes adaptades i menys restriccions acumulades.

Més de 300 persones descobrixen el taller de Renfe a València

Més de 300 persones han visitat la base de manteniment de Renfe a València durant la jornada de portes obertes pel Dia del Tren. A escala estatal, les nou bases obertes han rebut més de 2.400 visitants.

Picanya acollirà el seminari de la Filmoteca sobre *El pisito*

La Filmoteca Valenciana dedicarà del 25 al 27 de novembre un seminari a la pel·lícula de 1959, amb sessions a València i Picanya. Les persones residents en municipis afectats per la dana de 2024 podran inscriure’s gratuïtament.

La CV-700 en Onda reabre i recupera la circulació després de la dana Adam

La CV-700 a Onda ha reobert després de les pluges del 18 al 20 d’octubre. Així, ja circula el trànsit per les 14 carreteres autonòmiques afectades.

Compromís denuncia a Antifraude contractes de l’Exaltació de 2024

Compromís ha denunciat davant Antifrau possibles irregularitats en els contractes de l’Exaltació de les Falleres Majors de València de 2024. L’Agència ha obert una investigació arran de la denúncia de Pere Fuset.

Quatre dones detingudes a Alacant per furtar en una perfumeria

La Policia Nacional ha detingut quatre dones d’entre 29 i 43 anys a Alacant. Presumptament, furtaven perfums mentre ocultaven la seua identitat amb roba d’aparença àrab.

La dana de 2024 se agravó por crecidas simultáneas en varios barrancos

La UPV concluye que las crecidas casi simultáneas de varios barrancos, los sedimentos y la urbanització de zones inundables van agreujar la dana de 2024 a l’Horta Sud.

Presó per deu atracaments a gasolineres de l’Horta Nord

Un home de 52 anys ha ingressat en presó preventiva per deu atracaments amb arma blanca a gasolineres de l’Horta Nord. Les estacions estaven ateses per dones que es trobaven soles.