Un menor de 14 anys denunciat per agredir sexualment un company amb discapacitat intel·lectual

Imagen de la Fiscalía de Menores de Málaga

Imatge de la Fiscalia de Menors de Màlaga | Cedida

 

Terrible succés a Màlaga. La Fiscalia de Menors de la localitat andalusa ha optat per denunciar un jove de 14 anys en considerar-lo el responsable directe de dur a terme una agressió sexual a un altre menor que, de fet, pateix una discapacitat intel·lectual d’un 41%.

 

L’agressor, així mateix, té també 14 anys i la Fiscalia no descarta que en l’atac també hi haguerà actuat el germà del presumpte l’assetjador. Un xiquet de només 11 anys i inimputable per la seua edat.

 

La pilota és ara a sobre la teulada del Jutjat de Menors número 1 de la ciutat. Les diligències sobre el cas, de fet, van obrir-se el passat i a hores d’ara s’investiguen els dos membres citats.

Una discussió, el detonant del succés

Una discussió entre l’agressor i la víctima va caure com una llosa sobre el presumpte maltractador. De fet, ambdós protagonistes eren al seu centre escolar quan van encetar una discussió. En veure-ho, el director del centre va separar als xiquets i va entrevistar-los per separat.

 

Va ser en aquest espai on el jove discapacitat va treure a la llum una violació que hauria tingut lloc fa un any. Segons va relatar el director, el jove discapacitat li va explicar que el jove de 14 anys va agredir-lo sexualment a piscina municipal, acompanyat d’un testimoni i fora de les instal·lacions escolars. 

 

El director va activar el protocol de maltractament escolar

No va dubtar-ho. Just després del relat del succés, el director de l’institut on estudiaven els joves va activar el protocol de maltractament escolar. En este sentit, doncs, aquest va contactar amb el Grup de Menors de la Policia Nacional, perquè aquests activaren el protocol que va derivar l’ordre judicial. 

 

 

D’altra banda, el director va optar per entrevistar l’agressor i al testimoni. El primer va negar completament els fets, tot i que el segon va oferir una rèplica ben diferent. Este, de fet, va explicar una versió pràcticament idèntica a la de la víctima. El director, doncs, va alertar dels fets als cossos de seguretat de la ciutat.  

Últimes notícies

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.

La IA arriba als Espais Labora per a traduir en temps real 47 idiomes

Tres Espais Labora d’Alacant, València i Torrevieja han posat en marxa un projecte pilot pioner a Espanya que utilitza Intel·ligència Artificial per a oferir traducció i interpretació simultània en 47 idiomes a persones que no parlen ni castellà ni valencià.

Veïns de Benicalap denuncien noves obres per a apartaments turístics malgrat la prohibició

Compromís per València i el veïnat de Benicalap alerten de noves obres en baixos comercials per a usos turístics, tot i la denegació municipal de la llicència al juliol. Reclamen al consistori i a la Generalitat que actuen amb contundència i declaren la zona de mercat residencial tensionat.

El Levante ultima el traspàs de Tunde al West Brom per quasi tres milions

Levante i West Bromwich Albion han encarrilat el traspàs de l’extrem Kareem Tunde per uns tres milions d’euros, pendent només de tràmits finals i reconeixement mèdic. El jugador, format al club granota i amb contracte fins 2029, ja no ha viatjat a Pamplona per a jugar davant Osasuna.

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.